adamus Zgłoś #381 Napisano 22 Października 2012 Witam, muszę zmienić gumę na tłoczku w lewym przednim zacisku. Mam w domu komplet uszczelek ale do tylnych zacisków. Moje pytanie czy ktoś wie czy z tyłu i z przodu są takie same te gumy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzik1193 Zgłoś #382 Napisano 30 Października 2012 (edytowane) Witam z góry przepraszam jak mój post nie jest podobny do nazwy tematu, otóż pewien moderator stwierdził że temat który napisałem już jest (nie mogę go znaleźć no ale cóż) Witam posiadam paska b5 i chcę w nim pomalować zaciski. Chcę żeby to było profesionalne, malowanie i remoncik więc planuje poodkręcać zaciski, wymienić klocki, przetoczyć krawędzie tarcz i je ładnie wyczyścić oraz wypolerować., wymienić płyn hamulcowy. Mam kilka pytań? 1) Jaki podkład kupić pod malowanie zacisków. 2) Jakie klocki i płyn ? Coś lepszego nie za drogiego dla lepszego komfortu? 3) Czy po pomalowaniu podkładem, następnie 3 warstwy lakieru kolorowego(np. motul?) następnie lakierem bezbarwnym nie będzie zbyt grubo tej farby? Zależy mi na tym by wszystko ładnie wyglądało oraz miało fajny połysk 4) Czy poradzę sobie sam w odkręceniu tego wszystkiego? Jakieś narzędzia i wiedzę posiadam. 5) Zauważyłem że tylna lewa tarcza nie jest dobrze wytarta prawa wręcz odwrotnie, czy to powód zapieczonego tłoczka? I czy można podołać naprawie samemu tego elementu? 6) Czego będę potrzebował przy tym remoncie? Wiem że muszę kupić jakiś odrdzewiacz, farbę, podkład, lakier, płyn hamulcowy, klocki i ten tłoczek, przy demontażu potrzeba coś jeszcze wymienić(jakieś podkładki uszczelki, gumy? nie mam pojęcia) Na razie to tyle moich pytań jeśli coś mi się przypomni to napiszę, z góry dzięki za pomoc. Mam zamiar zrobić czynności krok po kroku i umieścić to w formie jakiegoś artykułu bo na forum w "szukaj" nie znalazłem nic o malowaniu zacisków itp Pozdrawiam Edytowane 30 Października 2012 przez Dzik1193 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz291 Zgłoś #383 Napisano 30 Października 2012 Czytając posty wszyscy wymieniali tarcze i klocki ja dziś wymieniałem SAME klocki BOSHA (67zł) na tyle bo tarcze miały jeszcze 8.74mm po wymianie pedał hamulca idzie do podłogi przy hamowaniu przy trzykrotnym naciśnięciu jest w miarę normalny jak zawsze lecz już po chwili znowu dno itd.. Na poziom płynu nie patrzyłem jutro zobacze nie wiem też jaki jest stary bo auto mam od niespełna roku powiedzcie kiedy to minie to naciskanie 3 razy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #384 Napisano 30 Października 2012 Ja u siebie wyczysciłem przednie zaciski bo sa one chyba stalowe nałozylem podklad akrylowy potem czerwony lakier zaroodporny ale na długo do ładne nie bylo bo po ostrej jezdzie i hamowaniu farba sie tak jakby przepaliła .A co do tloczków to z przodu sa duzo wiekszej srednicy bo tyl ma chyba 38 mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukazz Zgłoś #385 Napisano 7 Lutego 2013 Witam mój problem z hamulcami polega na tym ze jak auto postoi to przy pierwszym hamowaniu pedał wpada tzn musze naprawde mocno wcisnąć aby auto sie zatrzymało, potem jest już w miare ok ale też jużnie jest to co na samym początku, teraz pedał przy końcówce hamowania robi sie twardawy. Dodatkowo mam jeszcze inny objaw, podczas delikatnego hamowania np przed światłami mam wrazenie jak by auto hamowało "pulsacujnie" tak jak by miało "gule" na oponach. Ciężko to opisać tak jak by unosiło sie i opadało delikatnie.(ale zupełnie inaczej jak przy krzywych tarczach, bo kierownica ani drgnie), ale można to opisac jak by na asfalcie były wgłęwienia i auto w nie wjeżdża i wyjeżdża ale taki minimalne, tyle ze nie możliwe aby w całym mieście asfalt był pofałdowany Auto mam od niedawna na poiczątku tak nie było. Tarcze i klocki są nowe ale nie wiem czy nie jakiejś "badziewnej" firmy. Dodatkowo prawie za każdym razem jak rano jade do pracy słysze szorowanie podczas hamowania, tak przez 2-3 hamowania, potem juz nie szoruje, jakieś pomysły co to może być moze klocki słabej kaości, ?? moze płyn stary a moze zapowietrzony ukłąd. Napewno mój poprzednik próbował odpowietrzyć hamulce bo "objechał" śrubkę do odpowietrzania przy lewym przednim kole. I niesety tego koła nie udało mi sie odpowietrzyć, przy tylnym poszły tak ze 2-3 bąble, ale auto nie hamuje lepiej. Aha przewodu metalowe i elastyczne w układzie tez były wymieniane( wg poprzedniego własciciela, to mój kolega wiec nie miał powodów aby to wymyslić i myśle ze sa wymienione) To moja pierwsza przygoda z pasatem, w innych autach tego nie miałem, auto posiada ABS i ASR jak to coś pomoze w zdiagnozowaniu Z góry dziekuje za każdą podpowiedź. Łukasz Z| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
progresivx44 Zgłoś #386 Napisano 22 Lutego 2013 Witam! z góry przepraszam ze pisze o swoim problemie w tym temacie ale naprawdę nie mam czasu szukać konkretnego i podobnego tematu!! Posiadam passata b5 fl z 2002 roku, jakiś czas temu wymieniłem w nim klocki i tarcze ( firmy TRW ) i od tamtego czasu zaczęło mi się strasznie grzać lewe przednie kolo.. kilku mechaników podjęło się naprawy ale żadnemu się nie udało oczywiście każdy cos wymienił począwszy od przewodu płynu hamulcowego do łożyska i w końcu został wymieniony cały zacisk nic to nie dało a nawet się pogorszyło ponieważ teraz doszło okropne piszczenie podczas hamowania i skręcania.. jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #387 Napisano 22 Lutego 2013 Na odległość ciężko cos powiedziec.Może ten drugi zacisk pochodzi ze szrotu gdzie lezał kilka lat i go tak założył i jest gożej.Jak sie grzeje to zatarty tłoczek albo płyn sie nie cofa wiec przewód elastyczny lub nawet pompa abs uszkodzona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
progresivx44 Zgłoś #388 Napisano 23 Lutego 2013 Zacisk jest nowy.. na diagnostyce wyszło ze zacisk nie trzyma.. tłoczek chodzi luźno i ogólnie wszystko wygląda ze jest dobrze.. ale tak czy inaczej ciągle się okropnie grzeje i piszczy okropnie. jak to powiedział jeden z mechaników który podjął się naprawy " ten hamulec musi być zaczarowany " no nic.. muszę dalej walczyć z tym problemem może w końcu ktoś znajdzie konkretna przyczynę. pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #389 Napisano 23 Lutego 2013 czy to znaczy, że na podniesionym aucie jak pokręcisz kołem to słychać i czuć tarcie klocka ? Tylko to jedno koło się tak grzeje ? Sprawdzałeś inne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
progresivx44 Zgłoś #390 Napisano 25 Lutego 2013 nie, słychać tylko w czasie jazdy.. na podniesionym aucie wszystko jest ok żadnego tarcia czy coś tego typu.. z reszta kół nie ma żadnego problemu wszystko chodzi idealnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyzioNur Zgłoś #391 Napisano 4 Marca 2013 Witam Serdecznie mam mały problem z moim Passatem B3 2.0 1992r. A dokładnie twardy pedał hamulca. Mechanik mi powiedział że to wina tego czujnika zaznaczonego na zdjęciu tylko że nie wie jak się dokładnie nazywa i ze ciężko go dostać. czy ktoś mi powie jaka jest jego dokładna nazwa to by mi ułatwiło znalezienia go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #392 Napisano 5 Marca 2013 To nie czujnik tylko elektrozawór, masz pompę BENDIXA z elektronicznym wzmocnieniem podciśnienia(były też w peugeotach 405 mi16 -tylko większe) Najtaniej będzie CI kupić pompę mieliśmy ten problem w firmowym paździochu b3 jak jeszcze jeździł.... Zawór był "nienabywalny" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Katiusza Zgłoś #393 Napisano 11 Marca 2013 Witam, Może podpowie mi ktoś co może być przyczyną dziwnego dźwięku bezpośrednio po hamowaniu, lub tuż przed zatrzymaniem. Auto hamuje normalnie, ale gdy się zatrzymam i puszczę hamulec to z lewego przedniego koła (lub pompa ABS) rozlega się dziwny odgłos. Tak jakby ktoś szarpnął najgrubszą struną w gitarze. Powoli cichnie. Sytuacja dostrzegalna szczególnie przy bardzo małej prędkości i pracującym ABS`ie. Czy to może być np. osłona przy zacisku, czy pompa ABS? Dodam jeszcze, że błędów żadnych nie wyrzuca. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #394 Napisano 11 Marca 2013 albo wahacz banan wybity , ten sam objaw, oraz klocki w jarzmach , zacisk , albo prowadnice wybite, zatem posprawdzać sam musisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #395 Napisano 6 Kwietnia 2013 W Passacie B5FL słabo mi hamuje prawy tył. Słabo jest zarówno na ręcznym jak i na hamulcu zasadniczym. Czy szukać usterki w samym zacisku (jest podejrzenie, że tłoczek się ciężej przesuwa), czy jeszcze gdzieś trzeba sprawdzić? Nie chcę wydać kasy niepotrzebnie, a może ktoś już przerabiał podobny temat i zechciałby podzielic się swoją wiedzą. Płyn hamulcowy mam kilkumiesięczny, to samo tarcze (ATE) i klocki tył (oryginał). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #396 Napisano 6 Kwietnia 2013 Najpierw sprawdzić prowadnice zacisku, czy się nie zapiekły. Jeśli nie to: wyciągnąć zacisk, wyjąć tłoczek, ocenić czy nie ma wżerów, rdzy, zarysowań - dokupić zestaw naprawczy czyli gumki - założyć, odpowietrzyć i powinno być po sprawie. (warto dać nowe podkładki pod wężyk na zacisku, pamiętaj, że cylinderek trzeba jednocześnie pchać i wkręcać, Przy wsunięciu tłoczka pomaga śladowa ilość smary grafitowego np od przegubów) To typowa awaria nie tylko w passatach. Tak z doświadczenia - myślę, że nic więcej nie dzieje się u Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #397 Napisano 2 Czerwca 2013 Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na mój problem, moderator-mądrala chyba nawet nie przeczytał z czym mam problem i usunął założony przeze mnie wątek więc podpinam się tutaj. Ale do rzeczy. Jadąc ostatnio samochód nagle stracił moc. Dodaję gazu a on nic. Za chwilę jednak przeszło. Na parkingu zauważyłem, że cały czas palą mi się stopy. Zauważyłem też, że pedał hamulca opadł jakby po własnym ciężarem o jakieś 2-3 cm. Podciągnąłem ręką pedał i wtedy stopy zgasły. Dodzwoniłem się do mojego mechanika i ten powiedział, że prawdopodobnie wypięła się jakaś kulka z pedału hamulca która odpowiada za jego powrót na górną pozycję. Brak mocy był właśnie tym spowodowany - przy włączonych hamulcach nie da się dodać gazu. Ostatnio trochę kasy wpakowałem w Paska więc chcę to naprawić sam. Jak się do tego zabrać. Co zdemontować aby móc zobaczyć mocowanie tej kulki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #398 Napisano 2 Czerwca 2013 najpierw sprawdź błędy programem - może to wina czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi2009 Zgłoś #399 Napisano 22 Sierpnia 2013 Witam. Ja mam następujący problem z hamowaniem: Jak nawet lekko wcisnę hamulec to czuć, że auto zaczyna od razu hamować ale jak np dojeżdżam szybko do skrzyżowania i wciskam hamulec mocniej tak, żeby płynnie wytracić prędkość i się zatrzymać to na początku auto szybko wytraca prędkość i pod koniec procesu hamowania mam uczucie jakby siła hamowania spadała. Uczucie jakby pedał hamulca szywniał. Muszę naprawdę dużo mocniej wcisnąć pedał żeby się zatrzymać. Klocki, tarcze i płyn hamulcowy dopiero zmienione w ASO - bez efektu. Jakby to była pompa vacum to pewnie po trzech depnięciach na hamulec pedał byłby sztywny a nie jest. Przy zdecydowanym i gwałtownym wciśnięciu hamulca auto staje bez problemu. Co może być problemem że ta siła hamowania spada przed samym zatrzymaniem się auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #400 Napisano 22 Sierpnia 2013 niektóre klocki tak właśnie hamują - po rozgrzaniu zaczynają się ślizgać. Możesz jeszcze mieć nieszczelne serwo. Przy dłuższym trzymaniu wciśniętego pedału podciśnienie znika i pedał się utwardza. Miałem taki problem. Zmiana klocków na textar pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach