Jump to content

MichalSWD

  • Content count

    166
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About MichalSWD

  • Birthday 02/10/1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kielce

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2004

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Widzę, że dział B5/B5FL podupadł, mało jest osób będących w stanie skutecznie doradzić. Sam także borykam się z identycznym problemem (AWX, 130 KM, 422 000 km przebiegu), tyle że skrzynia manualna. Głowica, turbina, wtryski, wiązka wtrysków, gniazda wtrysków zrobione, nowa pokrywa głowicy z odmą zamontowana, nowy oryginalny czujnik temperatury. Jest podejrzenie na przedmuchy ze skrzyni korbowej, ale jakoś ciężko mi do końca w to uwierzyć, bo samochód jest mocny, nie ma problemu z przyspieszaniem. Zupełnie nie wiem, co mu może być. Już ręce opadają. U Ciebie błąd P100 to problem z przepływomierzem (u mnie jest nowy i też kopci na siwo), błąd P0400 to błąd zaworu recyrkulacji spalin (u mnie przy okazji robienia głowicy dolot wyczyszczony z sadzy do aluminium, wraz z EGR). Nie przypuszczam więc, że te błędy mają związek z dymieniem na siwo.
  2. Poproszę o opinię doświadczonych użytkowników. Czy warto na siłę szukać B8-mki w ledami, czy zwykłe reflektory na H7 też zapewniają dobrą widoczność? Mam takiego B8 do kupienia, ale ma zwykłe halogenowe i nie wiem czy warto.
  3. MichalSWD

    Wyciek paliwa.

    Benzyna nie leje Ci się z wydechu tylko na niego kapie. Sprawdź przewody paliwowe (idą wyżej nad tym miejscem) pod kątem uszkodzeń, zobacz czy nakrętka na zasilającym jest dociągnięta. Ciesz się, że CI się samochód nie spalił. Popraw oznaczenie silnika - w 2002 1.8 T to był silnik AWT, a nie AEB.
  4. MichalSWD

    Tarcie z przodu

    Gdzie jesteś na majówce? Może mechanik skrzywił osłonę tarczy hamulcowej? Kamień nie wpadł i nie trze o tarczę? Nie jest to czasem powiązane z załączoną klimatyzacją?
  5. MichalSWD

    Falujące obroty biegu jałowego (AVF)

    Czas coś napisać. Po zrobieniu głowicy obroty może i nie falują jakoś znacząco, ale są takie lekkie skoki. Niestety pozostało też kopcenie przy ruszaniu na zimnym silniku, co wszyscy zwalali na uszczelniacze zaworowe lub odmę. Co do samego szarpania przy przyspieszaniu to jest znacznie mniejsze niż było, właściwie niewyczuwalne.
  6. MichalSWD

    Falujące obroty biegu jałowego (AVF)

    Koszt pełnej regeneracji głowicy - 1120 zł Koszt demontażu/montażu - 0 zł (robimy we dwóch z kolegą) Jutro może będzie okazja coś powiedzieć na temat efektów naszej pracy.
  7. MichalSWD

    Falujące obroty biegu jałowego (AVF)

    U mnie przy AWX falują obroty ale bez jakiejś konkretnej reguły. Zaczęło się od falowania w warunkach jak piszesz, do 60 stopni. Wtryski poszły na regenerację u Gładyska w Krakowie. Po regeneracji nic właściwie się nie zmieniło. Miesiąc później wymieniałem świece żarowe (jedna spalona) i efekt się zmniejszył. Potem pojawiało się to od czasu do czasu. Przy rozgrzanym silniku doszło jeszcze szarpanie w zakresie obrotów 1500-2000 jak chcę trochę bardziej przyspieszyć. Zdecydowaliśmy o zdjęciu głowicy. Czy pomoże? Nie wiem. Na pewno swoje najlepsze lata miała już za sobą. 8 zaworów do wymiany, uszczelniacze, tulejki pompowtryskiwaczy. Wczoraj odpalił, ale jazdy próbnej nie było, bo trzeba jeszcze przód poskładać. Dam znać jak trochę pojeżdżę.
  8. Mam dokładnie taki sam objaw w AWX. Pojeździliśmy trochę z testerem i mechanikowi to wygląda na zbyt dużą dawkę wtrysku na 3 cylinder (korekcje w granicach 1,5 - 2,30 ) Z racji tego, że wtryski były regenerowane u Gładyska w Krakowie nie do końca uważam, że winien jest sam wtrysk. Owszem, mogła się zdarzyć jakaś lipa przy regeneracji, ale... są też inne problemy. Samochód kopci rano przy ruszaniu na siwo (obłok dymu, potem spokój - jest tak od 4 lat, zaczęło się to jeszcze przed regeneracją wtrysków, zjawisko jednak pojawia się przy coraz to niższej temperaturze). Ma nalatane 411 tys km. Nigdy nie było nic robione z głowicą od nowości. Wiem, że oringi pompowtryskiwaczy już wyrobiły rowki w gniazdach. Będziemy z kolegą zrzucać głowicę - chcę ją dać do pełnej regeneracji, łącznie z gniazdami, prowadnicami zaworowymi, uszczelniaczami itd. Dopiero jak będę miał pewność, że cylinder jest w pełni szczelny (zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi) można w razie czego kierować uwagę na wtrysk. Przy głowicy po tym przelocie wymieniać wtryski jako pierwsze to loteria. Tak naprawdę przecież korekcja jest tylko odpowiedzią sterownika na parametry tworzenia mieszanki palnej w cylindrze i osiągane ciśnienia spalania. Nie mając pewności, czy cylinder jest szczelny (zawory, uszczelniacze, o-ringi) nie ma mowy o stwierdzeniu uszkodzenia pompowtryskiwacza.
  9. MichalSWD

    Lusterko do passata B5 FL

    Nie było problemu ze spasowaniem z resztą elementów lusterka? Mocno się trzymają, czy da się ręką je poruszyć jakby nie były zamocowane?
  10. MichalSWD

    Lusterko do passata B5 FL

    Czy lakierowana obudowa lusterka zewnętrznego (wersja z kierunkowskazem) w zamienniku jest dobrej jakości i pasuje czy raczej odpuścić temat i szukać używki?
  11. MichalSWD

    Wymiana sanek 1.9 tdi

    OT: mogę spytać czemu wymieniasz sanki? Korozja czy uszkodzone?
  12. MichalSWD

    Kontrolka płynu spryskiwaczy

    Zmień płyn zimowy na inny i wtedy zobacz. Niektóre płyny nie przewodzą dobrze i czujnik wskazuje brak płynu.
  13. MichalSWD

    Passat z wyprzedaży. Warto?

    Jak dla mnie nie ma się czego obawiać. Masz gwarancję minimum 2 lata (dopytaj jak to wygląda pod kątem tej pierwszej rejestracji). Tylko ten silnik jakoś mnie nie przekonuje, ale to kwestia gustu i zapotrzebowania.
  14. MichalSWD

    Tarcze hamulcowe przód

    Nie szukaj dziury w całym. Jeździj. Przyjdzie wiosna i problem zniknie.
  15. Czyli jest tak bezobsługowo mimo wszystko? Nie chciałbym, żeby regeneracja włączyła się akurat wtedy, gdy będę pędził do roboty albo po dziecko do przedszkola. :P To dla mnie ważny głos. Jakby to miało tak wyglądać to OK, trasa co najmniej raz na miesiąc mi się trafia jak nie częściej. Ile masz przejechane w Passacie?
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy