Jump to content

MichalSWD

  • Content count

    162
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About MichalSWD

  • Birthday 02/10/1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kielce

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2004

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MichalSWD

    Falujące obroty biegu jałowego (AVF)

    Czas coś napisać. Po zrobieniu głowicy obroty może i nie falują jakoś znacząco, ale są takie lekkie skoki. Niestety pozostało też kopcenie przy ruszaniu na zimnym silniku, co wszyscy zwalali na uszczelniacze zaworowe lub odmę. Co do samego szarpania przy przyspieszaniu to jest znacznie mniejsze niż było, właściwie niewyczuwalne.
  2. MichalSWD

    Falujące obroty biegu jałowego (AVF)

    Koszt pełnej regeneracji głowicy - 1120 zł Koszt demontażu/montażu - 0 zł (robimy we dwóch z kolegą) Jutro może będzie okazja coś powiedzieć na temat efektów naszej pracy.
  3. MichalSWD

    Falujące obroty biegu jałowego (AVF)

    U mnie przy AWX falują obroty ale bez jakiejś konkretnej reguły. Zaczęło się od falowania w warunkach jak piszesz, do 60 stopni. Wtryski poszły na regenerację u Gładyska w Krakowie. Po regeneracji nic właściwie się nie zmieniło. Miesiąc później wymieniałem świece żarowe (jedna spalona) i efekt się zmniejszył. Potem pojawiało się to od czasu do czasu. Przy rozgrzanym silniku doszło jeszcze szarpanie w zakresie obrotów 1500-2000 jak chcę trochę bardziej przyspieszyć. Zdecydowaliśmy o zdjęciu głowicy. Czy pomoże? Nie wiem. Na pewno swoje najlepsze lata miała już za sobą. 8 zaworów do wymiany, uszczelniacze, tulejki pompowtryskiwaczy. Wczoraj odpalił, ale jazdy próbnej nie było, bo trzeba jeszcze przód poskładać. Dam znać jak trochę pojeżdżę.
  4. Mam dokładnie taki sam objaw w AWX. Pojeździliśmy trochę z testerem i mechanikowi to wygląda na zbyt dużą dawkę wtrysku na 3 cylinder (korekcje w granicach 1,5 - 2,30 ) Z racji tego, że wtryski były regenerowane u Gładyska w Krakowie nie do końca uważam, że winien jest sam wtrysk. Owszem, mogła się zdarzyć jakaś lipa przy regeneracji, ale... są też inne problemy. Samochód kopci rano przy ruszaniu na siwo (obłok dymu, potem spokój - jest tak od 4 lat, zaczęło się to jeszcze przed regeneracją wtrysków, zjawisko jednak pojawia się przy coraz to niższej temperaturze). Ma nalatane 411 tys km. Nigdy nie było nic robione z głowicą od nowości. Wiem, że oringi pompowtryskiwaczy już wyrobiły rowki w gniazdach. Będziemy z kolegą zrzucać głowicę - chcę ją dać do pełnej regeneracji, łącznie z gniazdami, prowadnicami zaworowymi, uszczelniaczami itd. Dopiero jak będę miał pewność, że cylinder jest w pełni szczelny (zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi) można w razie czego kierować uwagę na wtrysk. Przy głowicy po tym przelocie wymieniać wtryski jako pierwsze to loteria. Tak naprawdę przecież korekcja jest tylko odpowiedzią sterownika na parametry tworzenia mieszanki palnej w cylindrze i osiągane ciśnienia spalania. Nie mając pewności, czy cylinder jest szczelny (zawory, uszczelniacze, o-ringi) nie ma mowy o stwierdzeniu uszkodzenia pompowtryskiwacza.
  5. MichalSWD

    Lusterko do passata B5 FL

    Nie było problemu ze spasowaniem z resztą elementów lusterka? Mocno się trzymają, czy da się ręką je poruszyć jakby nie były zamocowane?
  6. MichalSWD

    Lusterko do passata B5 FL

    Czy lakierowana obudowa lusterka zewnętrznego (wersja z kierunkowskazem) w zamienniku jest dobrej jakości i pasuje czy raczej odpuścić temat i szukać używki?
  7. MichalSWD

    Wymiana sanek 1.9 tdi

    OT: mogę spytać czemu wymieniasz sanki? Korozja czy uszkodzone?
  8. MichalSWD

    Kontrolka płynu spryskiwaczy

    Zmień płyn zimowy na inny i wtedy zobacz. Niektóre płyny nie przewodzą dobrze i czujnik wskazuje brak płynu.
  9. MichalSWD

    Passat z wyprzedaży. Warto?

    Jak dla mnie nie ma się czego obawiać. Masz gwarancję minimum 2 lata (dopytaj jak to wygląda pod kątem tej pierwszej rejestracji). Tylko ten silnik jakoś mnie nie przekonuje, ale to kwestia gustu i zapotrzebowania.
  10. MichalSWD

    Tarcze hamulcowe przód

    Nie szukaj dziury w całym. Jeździj. Przyjdzie wiosna i problem zniknie.
  11. Czyli jest tak bezobsługowo mimo wszystko? Nie chciałbym, żeby regeneracja włączyła się akurat wtedy, gdy będę pędził do roboty albo po dziecko do przedszkola. :P To dla mnie ważny głos. Jakby to miało tak wyglądać to OK, trasa co najmniej raz na miesiąc mi się trafia jak nie częściej. Ile masz przejechane w Passacie?
  12. MichalSWD

    diesel Przybyło oleju na bagnecie.

    220 zł regenerowana pompa? Chyba wyczyszczona i uszczelniona w jakiś magiczny sposób. Jak chcesz zmieniać to kup nową, a nie szukaj oszczędności. Kupisz "regenerowaną" i nadal nie będziesz wiedział czy to nie ten element jest wadliwy czy to regenerowana leje.
  13. MichalSWD

    diesel Przybyło oleju na bagnecie.

    Jeśli czuć ropę w oleju to po mojemu to paliwo dostaje się do oleju albo przez oringi na pompowtryskiwaczach albo przez awarię pompy tandemowej albo pęknięciem głowicy (w rejonie magistrali paliwowej). Awaria turbosprężarki jest wtórna i spowodowana niską lepkością oleju silnikowego. Zamontowanie nowej turbosprężarki bez usunięcia problemu spowoduje jej ponowną awarię.
  14. Stoję przed dylematem zakupu nowszego pojazdu. Czytając o tym wypalaniu nie bardzo wiem w jakim kierunku iść. Czy diesel czy benzyna. Robię rocznie ok. 25 tys km. Czasem jest tak, że jeżdżę w mieście przez 3 tygodnie, a potem wylatuję na trasę. Prawdę powiedziawszy perspektywa wypalania filtra co 200-400 km jest dla mnie średnio zachęcająca. Dla mnie to uwstecznienie, człowiek staje się niewolnikiem samochodu. Samochód, zamiast służyć do przemieszczania od A do B, wymaga szczególnej troski.
  15. MichalSWD

    Tarcze hamulcowe przód

    W życiu bym tego nie ruszał. Jest wilgoć, na kołach masz też pewnie nalot z soli drogowej. Tarcze szybciej pokrywają się nalotem. Przyhamujesz kilka razy i powinno być OK. Założysz jakiś tani zamiennik to nie dość, że będzie szurać dalej to jeszcze mogą się szybko pokrzywić albo piszczeć.
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy