Jump to content
Guest krzysieksa

Korozja w 3B i 3BG - czy występuje??

    Recommended Posts

    Guest krzysieksa

    Mam małe pytanie, na które w szukajce prawie nic nie ma :/

     

    A mianowicie, czy w Passacie B5 3B i 3BG występuje korozja?? Czy ktoś na swoim aucie zaobserwował jakieś wykwity rdzy, pęcherzyki i inne objawy świadczące o postępującej korozji?

     

    Jeśli w Pasku występuje rdza to w jakich najszczęsciej miejscach?

     

    Czy B5 ma w 100% cynkowane nadwozie od wewnątrz jak i zewnątrz wzorem Audi ???????

     

    Czy balchy Passata B5 mozna a porównać do odporności na rdzę z Audi np 80, A4, A6 czy są mniej odporne ??????

     

    Może jestem przewrażliwiony na punkcie rdzy (mam Forda - buda jak w Polonezie) ale dla mnie najważniejsza jest chyba odporność na rdzę. Jeżdżąc Fordem 5 rok dosłownie zero awarii nawet najdrobniejszych (nie wykrakać) ale karoseria to po prostu sito. Jedynie plastiki i inne tworzywa nie korodują :cool: reszta co metalowe jest zjadane przez rudą :/

     

    Więc jak to jest z korozją w Paskach ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Mam małe pytanie, na które w szukajce prawie nic nie ma :/

     

    A mianowicie, czy w Passacie B5 3B i 3BG występuje korozja?? Czy ktoś na swoim aucie zaobserwował jakieś wykwity rdzy, pęcherzyki i inne objawy świadczące o postępującej korozji?

     

    Jeśli w Pasku występuje rdza to w jakich najszczęsciej miejscach?

     

    Czy B5 ma w 100% cynkowane nadwozie od wewnątrz jak i zewnątrz wzorem Audi ???????

     

    Czy balchy Passata B5 mozna a porównać do odporności na rdzę z Audi np 80, A4, A6 czy są mniej odporne ??????

     

    Może jestem przewrażliwiony na punkcie rdzy (mam Forda - buda jak w Polonezie) ale dla mnie najważniejsza jest chyba odporność na rdzę. Jeżdżąc Fordem 5 rok dosłownie zero awarii nawet najdrobniejszych (nie wykrakać) ale karoseria to po prostu sito. Jedynie plastiki i inne tworzywa nie korodują :cool: reszta co metalowe jest zjadane przez rudą :/

     

    Więc jak to jest z korozją w Paskach ??

     

    Passat 3B/3BG ma w 100% ocynkowane nadwozie to nie groźna mu rdza ( bezwypadkowy).;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998

    U mnie ( auto jeżdzone na 17stkach 225/45/17 ) od 1999 roku od odprysków spod kół złapało prawy błotnik przy listwie. Drobna w zasadzie zaprawka.

     

    Generalnie nie rdzewieją.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    JurekW zapomniał dodać, ze w kombi nie jest ocynkowana blacha pokrywy bagażnika i po 10 latach rdza sie pojawia. Może występuje ocynkowana do jakiegoś roku. W każdym razie na pewno problem tem występuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    u mnie narazie nie widac ale u ojca w passku na tylnej klapie wyszla rdza.

    rdza wyszla pod uszczelka tylniej szyb (kombi). vw zle rozwiazal uszczelke w tylnej szybe poniewaz zbiera sie tam woda i inne syfy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998
    u mnie narazie nie widac ale u ojca w passku na tylnej klapie wyszla rdza.
    W Audi dzieje sie podobnie - w Avantach B4, A4. Czasami pojawia się przy uszczelce. Wiele "kombi" ma ten problem z racji zaciągania całego syfu z drogi na klapę.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    JurekW zapomniał dodać, ze w kombi nie jest ocynkowana blacha i po 10 latach rdza sie pojawia. Może występuje nieocynkowana do jakiegoś roku. W każdym razie na pewno problem tem występuje.

     

    Napisałem o swoim modelu ( sedan).A B5 jest w całości ocynkowana. Ja złego słowa nie powiem na 3B , poprzednio miałem B3 - w tej kwestii to temat rzeka.:)

     

    nadwozieik5.th.png

    nadwozie1to7.th.png

    nadwozie2bp4.th.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    U ojca w sedanie skorodowała listwa w której siedzi podświetlenie rejestracji lub jakiś jej element, nie pamiętam tego dokładnie, w każdym razie w ASO twierdzili że to typowe

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016
    A B5 jest w całości ocynkowana.:)

     

     

    passat B5 jest w calosci ocynkowany tak jak audi?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    oj niestety ale rdzewieja w wieku okolo 8-9lat w kombi tylna klapa jak juz pisano, okolice relingow dachowych, ozdobne czarne blachy na drzwiach przy szybach, pod ozdobnymi listwami na dachu i to chyba na tyle.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    passat B5 jest w calosci ocynkowany tak jak audi?

     

    Na rys załączonym w moim poście nr 7 jest odpowiedź na Twoje pytanie .Pozwoliłem sobie powiększyć , bo druk drobny... '' ...całkowicie galwanizowane na gorąco nadwozie , na które producent udziela 11 letniej gwarancji... ";)

     

    nadwozie0pnged7.th.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1998
    ' ...całkowicie galwanizowane na gorąco nadwozie , na które producent udziela 11 letniej gwarancji... "

    Oczywiście, ze tak. JurekW ma rację. Ten koncern w całości cynkował już Audi 80 B4 od roku 1992, a nawet nie wiem czy nie B3 przed rokiem 1992, wydaje mi się, że tak.

    Trudno aby Passat B5 nie był ;-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2016

    dobra anglikiem to ja nie jestem :P ale chodzi mi o to czy jest ocynkowana blacha tak jak w audi ze cale auto wkladaja do wanny. slyszalem ze passat ma tylko co po niektore elementy ocynkowane a audi calosc. czyli przez 11lat nic nie powinno sie dziac

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    dobra anglikiem to ja nie jestem :P ale chodzi mi o to czy jest ocynkowana blacha tak jak w audi ze cale auto wkladaja do wanny. slyszalem ze passat ma tylko co po niektore elementy ocynkowane a audi calosc. czyli przez 11lat nic nie powinno sie dziac

     

    Jak jest napisane , że całkowicie , to z pewnością musieli włożyć nadwozie do wanny w galwanizerni.:)

    Przed chwilą przeglądałem prospekt Passata w j. polskim , gdzie w tabeli wyposażenia : nadwozie ocynkowane całkowicie dotyczy wszystkich modeli i wersji wyposażenia. Ja miałbym w tej kwestii na tyle.;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    mi podchodzi rdza na tylnej klapie, musze z tym zrobic porzadek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Pisze, że te blachy, które są na ciemno-niebiesko są ocynkowane tylko elektrolitycznie, aby powierzchnia była gładka. Reszta, pokazana na jasno, jest cynkowana w gorącej kąpieli, u nas to chyba się nazywa cynkowanie ogniowe ?

    O ile powloką galwaniczna jest powłoka cynkowa, bo słowo cynk nie pada. Ale raczej trudno sobie wyobrazić, że elektrolitycznie jest nakładana inna powłoka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest maslog
    __________________

    Tak wygląda 9 letni FORD (bezwypadkowy):

     

    Chyba kolega nie chce powiedzieć że na tych zdjęciach jest ford bezwypadkowy. Bo jedno ze zdjęć odkrywa szpachlę.

    Ale fakt, rdzewieją. A passat j.w koledzy piszą

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    ja zauważyłem nad przednią szybą w odpryskach trochę rdzawy kolorek a jak jest u Was

     

    u znajomego to samo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest podlasiak_vw

    to zalezy skad auto... moj sprowadzony ze szwecji... (2001grudzien rejestrowany) sedan.... sól jest wszedzie, do-słownie wszedzie przez co doszukałem sie kilka małych podniesien lakieru na nadkolach i troszku rdzy przy oswietleniu tablicy rejstracyjnej... a tak to nic sie nie dzieje na szczescie.. tylko mnie ta sol martwi, ze to z czasem "wyjdzie";/

    a i sie pochwale> nawet na masce nie mam wyprysków rdzawych:D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    mi rdza wychodzi pod uszczelka tylnej szyby na klapie w kombi w prawym dolnym rogu, sa pecherzyki; wychodzi tez przy mocowaniu relingu na srodku pod jednym tylko relingiem, dodatkowo jak nie ma sie chlapaczy to zawsze kamyki odbija lakier i na przednich drzwiach ponizej listwy ochronnej wiec tam ruda moze latwo atakowac.

    na foum czytalem o tym iz nie byla cynkowana wewnetrzna czesc tylnej klapy w kombi w 3B

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy