dev14 Zgłoś #1061 Napisano 17 Grudnia 2014 (edytowane) podpialem wlasnie Vaga, i ku mojemu zdziwieniu-temp na zegarach ok 70stopni - vag i klimatronik 60 stopni .... U ciebie na 99,9% termostat do wymiany to raz, po wymianie termostatu sprawdzić czujnik tak samo ale obstawiam że i on źle wskazuje bo rosnąć powinno liniowo a nie skakać jak opisałeś. Czujnik kup jak chcesz jak masz możliwość sprawdzenia samemu go vag-iem to po co przepłacać, oddasz na reklamacje, a z wymianą to chwilka roboty. Nagrzewnice tylko jak by bulgotała potem odpowietrz. Co do grzania świec a wiem że mam to sprawne na 100% - temp. jak jest +1 np. czy +2 to dosłownie na sekundę tylko się zapali tak jak inne kontrolki i zgaśnie, jak jest na -1,0 to ciut dłużej ale nie wiele. Problemu z zapalaniem aż nadto nie ma co szukać przy takich temp. w okolicy 0 bo sprawny ropniak bez dobrej świeczki palić powinien. Znam dużo przypadków że dopiero przy -10 ludzie zauważali gorsze palenie a okazało się że 2 czy 3 świece kaput. Czujnik nowy wskazuje dobrą temp. wg. np. termometra domowego +-1 do 2* PS. możesz sprawdzić inaczej czy grzeją Ci świece z czujnikiem, podłącz stary bez wsadzania i go schłodź, dezodorant, zamrażarka po nocy, lód i do szklanki czy multum innych pomysłów. Edytowane 17 Grudnia 2014 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuj0n Zgłoś #1062 Napisano 17 Grudnia 2014 U ciebie na 99,9% termostat do wymiany to raz, po wymianie termostatu sprawdzić czujnik tak samo ale obstawiam że i on źle wskazuje bo rosnąć powinno liniowo a nie skakać jak opisałeś. Czujnik kup jak chcesz jak masz możliwość sprawdzenia samemu go vag-iem to po co przepłacać, oddasz na reklamacje, a z wymianą to chwilka roboty. Nagrzewnice tylko jak by bulgotała potem odpowietrz. Dzięki za odpowiedź, temperatura rosła liniowo ale nagle cos skoczyło spadło wzrosło itp potem znowu rosło liniowo, Czujnik wymienię. Termostat jest na 100% dobry, wymieniłem go jakiś miesiąc temu i sprawdzałem czy trzyma dobrze i czy się otwiera. Co prawda zeby otworzył się w tej temperaturze to muszę mocno pogonić samochodem bo tak to zamknięty ciągle. węże do chłodnicy zimne. A co do niskiej temperatury powietrza z nawiewu , jak sprawdzić czy nagrzewnica nie jest przypchana ? Z tego co widziałem mam dosyc slaby dostep do wezy bo silnik jest poprzecznie umieszczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #1063 Napisano 17 Grudnia 2014 Na 100% masz czujnik do wymiany więc ja zacząłbym od czujnika, raz prawie się naciąłem i chciałem wymieniać termostat, a jednak był to czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1064 Napisano 18 Grudnia 2014 Na Hi na rozgrzanym silniku to wg. temp. z klimatronika leci mi powietrze ponad 85* na nawiewie czy to środek ustawie czy nogi. A ręcznie sprawdzając to ręki utrzymać nie idzie bo tak parzy. Nagrzewnice możesz przepłukać i sprawdzić, najlepiej ją przepłukać odkamieniaczem czy kretem w żelu lub granulkach konkretny roztwór zrobić ( tu są opinie podzielone bo się jedni boją o swoje nagrzewnice, ja tak już kilka aut płukałem że aż bulgotało, nic nie cieknie do dziś a grzeją jak fabryczne), tylko potem dobrze ją wypłukać. Czujnik skacze to fakt i ma dziwne przeskoki, tylko dziwne że spadł i potem rosło, tak jakby termostat popuścił. Termostat jakiej firmy z ciekawości. Jak czujnik szwankuje to też nie wiesz dokładnie w jakiej temp. termostat otwiera zatem masz pole do działania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #1065 Napisano 18 Grudnia 2014 witam , u mnie na desce jest 90 stopni na vagu pokazuje 78 stopni,czy czujnik jest walniety jak tak to ktory ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1066 Napisano 18 Grudnia 2014 witam , u mnie na desce jest 90 stopni na vagu pokazuje 78 stopni,czy czujnik jest walniety jak tak to ktory ? zadaj sobie trochę trudu i poczytaj ten temat chociaż po łebkach a dostaniesz odpowiedź jak czujnik sprawdzić dokładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #1067 Napisano 18 Grudnia 2014 czyli jak , wejsc w grupe engine 7 i instrument 3 i porownac wyniki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #1068 Napisano 18 Grudnia 2014 o właśnie tak, porównać wynik a nie patrzeć na wskazówki. Licznik jest tak zrobiony ( wsad) by przy realnej temp. z czujnika 70* na liczniku pokazywało już 90, można wsad przerobić by pokazywało wartości takie same. Rozbieżność więcej niż 4 stopnie kwalifikuje czujnik do wymiany, taki sam pomiar zrobić na aucie zimnym po nocy np. Bo na zimnym może wskazywać dobrze a na ciepłym nie lub odwrotnie albo tu i tu inaczej. Jak w drugim pomiarze będzie też podobnie 7x* po zagrzaniu auta to termostat też kaput. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #1069 Napisano 18 Grudnia 2014 (edytowane) wartosci mam po 88* na engin i instr. po dlugiej jezdzie,ale przewod gorny jest zimny? termostat?na vagu nie ma zadnych bledow,na luzie na desce jest 90* a na vagu max 78* Edytowane 18 Grudnia 2014 przez kownas19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #1070 Napisano 18 Grudnia 2014 panowie termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuj0n Zgłoś #1071 Napisano 18 Grudnia 2014 Na Hi na rozgrzanym silniku to wg. temp. z klimatronika leci mi powietrze ponad 85* na nawiewie czy to środek ustawie czy nogi. A ręcznie sprawdzając to ręki utrzymać nie idzie bo tak parzy. Nagrzewnice możesz przepłukać i sprawdzić, najlepiej ją przepłukać odkamieniaczem czy kretem w żelu lub granulkach konkretny roztwór zrobić. Czujnik zamówiony http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego,vw,passat-variant-3b5-1997-05-2001-12,1-9-tdi-90km,121-1907-7937-100334-0-183-v10720955.html Co do nagrzewnicy to bede musiał się do niej dobrać ale na razie nie mam warunków... Dziwne żeby się zapchala bo nigdy nie było lanej wody. Myślałem jeszcze że może ukręcił się wirnik w pompie ale wtedy silnik by się gotował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #1072 Napisano 18 Grudnia 2014 Czujnik zamówiony http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-t...v10720955.html Hymm do Twojego auta chyba powinien być czujnik z kwadratową wtyczką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuj0n Zgłoś #1073 Napisano 18 Grudnia 2014 zajrzałem , sprawdziłem że wtyczka czujnika jest zaokrąglona ( nie odlaczalem ) po VIN tez wychodzi że mam zaokrąglona wtyczke. W etce też mam zaokrągloną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1074 Napisano 18 Grudnia 2014 Czujnik zamówiony http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-t...v10720955.html Hymm do Twojego auta chyba powinien być czujnik z kwadratową wtyczką? Wszystko w porządku, w tym roczniku i silniku jest czujnik z wtyką w kształcie litery D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolsxp Zgłoś #1075 Napisano 18 Grudnia 2014 Witam. Mam taki problem chodzi mianowicie o grzanie w srodku. b5 fl 1.8t AWT przed wymiana termostatu jakos dzialalo ogrzewanie po wymianie przestalo chodzic sprawdzilem jakims vagiem od kolegi pozyczylem i nie znam sie ale jakos udalo mi sie wejsc te kody pokazalo mi 2 temp. jedna wlasnie jak pokazywala mi wskazowka 90 i wahania +/- ale male a 2 temp. to 30 czasame wiecej a jak juz bylo duzo wiecej czyli np 60+ to naprawde mialem ogrzewanie w srodku. po wymianie czujnika fakt jeden dzien podzialalo konkretnie pare godzin ale bylo tak ze raz cieplo raz zimno lecialo. ale juz nastepneo dnia zimno. czy czujnik g2/g62 ma cos wspolnego z ogrzewaniem w srodku? dodam ze rurki przy nagrzenicy gorace ale ale od zbiorniczka w dol co idzie to zimny a od chlodnicy w polowie cieply. jutro zabieram sie za pompe wody ale czy ona moglabyc przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1076 Napisano 19 Grudnia 2014 od zbiorniczka w dol co idzie to zimny a od chlodnicy w polowie cieply. Kiedys wrzucilem schemat ze strzalkami jak sie nagrzewa silnik AWT i jest tak jak piszesz. TJesli raz masz cieplo, a raz zimno to moze swirowac silniczek od klapy spietrzajacej zimne powietrze z cieplym. Nalezy wykonac test diagnostyczny panelu klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #1077 Napisano 19 Grudnia 2014 panowie, problem jest taki że świece żarowe grzeją mi dopiero po odłączeniu czujnika temp. kupiłem nowy w ASO i problem jest ten sam. skoro grzeją po odpięciu czujnika to przekaźnik jest sprawny. tak samo jak się zrobi test wykonawczy,przekaźnik bez zająknięcia załącza i rozłącza świece. czyli sterowanie z Ecu nie zawodzi. to dlaczego do cholery nie grzeje świec po zapłonie przy wpiętym czujniku? sorki za nerw ale już mnie to irytuje,koszt czujnika to 160zł........... pacjent to Bora AJM z 99r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #1078 Napisano 19 Grudnia 2014 panowie, problem jest taki że świece żarowe grzeją mi dopiero po odłączeniu czujnika temp. kupiłem nowy w ASO i problem jest ten sam. skoro grzeją po odpięciu czujnika to przekaźnik jest sprawny. tak samo jak się zrobi test wykonawczy,przekaźnik bez zająknięcia załącza i rozłącza świece. czyli sterowanie z Ecu nie zawodzi. to dlaczego do cholery nie grzeje świec po zapłonie przy wpiętym czujniku? sorki za nerw ale już mnie to irytuje,koszt czujnika to 160zł........... pacjent to Bora AJM z 99r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #1079 Napisano 19 Grudnia 2014 Obecne temp to ok 6 stopni rano więc może dlatego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #1080 Napisano 19 Grudnia 2014 wiem że powyżej 5 nie grzeje, u mnie też nie grzeje poniżej 5st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach