Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

podpialem wlasnie Vaga, i ku mojemu zdziwieniu

-temp na zegarach ok 70stopni

- vag i klimatronik 60 stopni

....

 

U ciebie na 99,9% termostat do wymiany to raz, po wymianie termostatu sprawdzić czujnik tak samo ale obstawiam że i on źle wskazuje bo rosnąć powinno liniowo a nie skakać jak opisałeś. Czujnik kup jak chcesz jak masz możliwość sprawdzenia samemu go vag-iem to po co przepłacać, oddasz na reklamacje, a z wymianą to chwilka roboty. Nagrzewnice tylko jak by bulgotała potem odpowietrz.

 

Co do grzania świec a wiem że mam to sprawne na 100% - temp. jak jest +1 np. czy +2 to dosłownie na sekundę tylko się zapali tak jak inne kontrolki i zgaśnie, jak jest na -1,0 to ciut dłużej ale nie wiele. Problemu z zapalaniem aż nadto nie ma co szukać przy takich temp. w okolicy 0 bo sprawny ropniak bez dobrej świeczki palić powinien. Znam dużo przypadków że dopiero przy -10 ludzie zauważali gorsze palenie a okazało się że 2 czy 3 świece kaput.

 

Czujnik nowy wskazuje dobrą temp. wg. np. termometra domowego +-1 do 2*

 

PS. możesz sprawdzić inaczej czy grzeją Ci świece z czujnikiem, podłącz stary bez wsadzania i go schłodź, dezodorant, zamrażarka po nocy, lód i do szklanki czy multum innych pomysłów.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U ciebie na 99,9% termostat do wymiany to raz, po wymianie termostatu sprawdzić czujnik tak samo ale obstawiam że i on źle wskazuje bo rosnąć powinno liniowo a nie skakać jak opisałeś. Czujnik kup jak chcesz jak masz możliwość sprawdzenia samemu go vag-iem to po co przepłacać, oddasz na reklamacje, a z wymianą to chwilka roboty. Nagrzewnice tylko jak by bulgotała potem odpowietrz.

Dzięki za odpowiedź,

temperatura rosła liniowo ale nagle cos skoczyło spadło wzrosło itp potem znowu rosło liniowo, Czujnik wymienię.

Termostat jest na 100% dobry, wymieniłem go jakiś miesiąc temu i sprawdzałem czy trzyma dobrze i czy się otwiera. Co prawda zeby otworzył się w tej temperaturze to muszę mocno pogonić samochodem bo tak to zamknięty ciągle. węże do chłodnicy zimne.

 

A co do niskiej temperatury powietrza z nawiewu , jak sprawdzić czy nagrzewnica nie jest przypchana ? Z tego co widziałem mam dosyc slaby dostep do wezy bo silnik jest poprzecznie umieszczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% masz czujnik do wymiany więc ja zacząłbym od czujnika, raz prawie się naciąłem i chciałem wymieniać termostat, a jednak był to czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Hi na rozgrzanym silniku to wg. temp. z klimatronika leci mi powietrze ponad 85* na nawiewie czy to środek ustawie czy nogi. A ręcznie sprawdzając to ręki utrzymać nie idzie bo tak parzy. Nagrzewnice możesz przepłukać i sprawdzić, najlepiej ją przepłukać odkamieniaczem czy kretem w żelu lub granulkach konkretny roztwór zrobić ( tu są opinie podzielone bo się jedni boją o swoje nagrzewnice, ja tak już kilka aut płukałem że aż bulgotało, nic nie cieknie do dziś a grzeją jak fabryczne), tylko potem dobrze ją wypłukać.

Czujnik skacze to fakt i ma dziwne przeskoki, tylko dziwne że spadł i potem rosło, tak jakby termostat popuścił. Termostat jakiej firmy z ciekawości.

Jak czujnik szwankuje to też nie wiesz dokładnie w jakiej temp. termostat otwiera zatem masz pole do działania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , u mnie na desce jest 90 stopni na vagu pokazuje 78 stopni,czy czujnik jest walniety jak tak to ktory ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam , u mnie na desce jest 90 stopni na vagu pokazuje 78 stopni,czy czujnik jest walniety jak tak to ktory ?

 

zadaj sobie trochę trudu i poczytaj ten temat chociaż po łebkach a dostaniesz odpowiedź jak czujnik sprawdzić dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak , wejsc w grupe engine 7 i instrument 3 i porownac wyniki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o właśnie tak, porównać wynik a nie patrzeć na wskazówki. Licznik jest tak zrobiony ( wsad) by przy realnej temp. z czujnika 70* na liczniku pokazywało już 90, można wsad przerobić by pokazywało wartości takie same. Rozbieżność więcej niż 4 stopnie kwalifikuje czujnik do wymiany, taki sam pomiar zrobić na aucie zimnym po nocy np. Bo na zimnym może wskazywać dobrze a na ciepłym nie lub odwrotnie albo tu i tu inaczej. Jak w drugim pomiarze będzie też podobnie 7x* po zagrzaniu auta to termostat też kaput.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wartosci mam po 88* na engin i instr. po dlugiej jezdzie,ale przewod gorny jest zimny? termostat?na vagu nie ma zadnych bledow,na luzie na desce jest 90* a na vagu max 78*

Edytowane przez kownas19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na Hi na rozgrzanym silniku to wg. temp. z klimatronika leci mi powietrze ponad 85* na nawiewie czy to środek ustawie czy nogi. A ręcznie sprawdzając to ręki utrzymać nie idzie bo tak parzy. Nagrzewnice możesz przepłukać i sprawdzić, najlepiej ją przepłukać odkamieniaczem czy kretem w żelu lub granulkach konkretny roztwór zrobić.

 

Czujnik zamówiony http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego,vw,passat-variant-3b5-1997-05-2001-12,1-9-tdi-90km,121-1907-7937-100334-0-183-v10720955.html

 

Co do nagrzewnicy to bede musiał się do niej dobrać ale na razie nie mam warunków... Dziwne żeby się zapchala bo nigdy nie było lanej wody.

Myślałem jeszcze że może ukręcił się wirnik w pompie ale wtedy silnik by się gotował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajrzałem , sprawdziłem że wtyczka czujnika jest zaokrąglona ( nie odlaczalem ) po VIN tez wychodzi że mam zaokrąglona wtyczke. W etce też mam zaokrągloną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hymm do Twojego auta chyba powinien być czujnik z kwadratową wtyczką?

Wszystko w porządku, w tym roczniku i silniku jest czujnik z wtyką w kształcie litery D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem chodzi mianowicie o grzanie w srodku. b5 fl 1.8t AWT przed wymiana termostatu jakos dzialalo ogrzewanie po wymianie przestalo chodzic sprawdzilem jakims vagiem od kolegi pozyczylem i nie znam sie ale jakos udalo mi sie wejsc te kody pokazalo mi 2 temp. jedna wlasnie jak pokazywala mi wskazowka 90 i wahania +/- ale male a 2 temp. to 30 czasame wiecej a jak juz bylo duzo wiecej czyli np 60+ to naprawde mialem ogrzewanie w srodku. po wymianie czujnika fakt jeden dzien podzialalo konkretnie pare godzin ale bylo tak ze raz cieplo raz zimno lecialo. ale juz nastepneo dnia zimno. czy czujnik g2/g62 ma cos wspolnego z ogrzewaniem w srodku? dodam ze rurki przy nagrzenicy gorace ale ale od zbiorniczka w dol co idzie to zimny a od chlodnicy w polowie cieply. jutro zabieram sie za pompe wody ale czy ona moglabyc przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od zbiorniczka w dol co idzie to zimny a od chlodnicy w polowie cieply.

 

Kiedys wrzucilem schemat ze strzalkami jak sie nagrzewa silnik AWT i jest tak jak piszesz. TJesli raz masz cieplo, a raz zimno to moze swirowac silniczek od klapy spietrzajacej zimne powietrze z cieplym. Nalezy wykonac test diagnostyczny panelu klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, problem jest taki że świece żarowe grzeją mi dopiero po odłączeniu czujnika temp. kupiłem nowy w ASO i problem jest ten sam.

skoro grzeją po odpięciu czujnika to przekaźnik jest sprawny. tak samo jak się zrobi test wykonawczy,przekaźnik bez zająknięcia załącza i rozłącza świece. czyli sterowanie z Ecu nie zawodzi.

 

to dlaczego do cholery nie grzeje świec po zapłonie przy wpiętym czujniku?

 

sorki za nerw ale już mnie to irytuje,koszt czujnika to 160zł...........

 

pacjent to Bora AJM z 99r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, problem jest taki że świece żarowe grzeją mi dopiero po odłączeniu czujnika temp. kupiłem nowy w ASO i problem jest ten sam.

skoro grzeją po odpięciu czujnika to przekaźnik jest sprawny. tak samo jak się zrobi test wykonawczy,przekaźnik bez zająknięcia załącza i rozłącza świece. czyli sterowanie z Ecu nie zawodzi.

 

to dlaczego do cholery nie grzeje świec po zapłonie przy wpiętym czujniku?

 

sorki za nerw ale już mnie to irytuje,koszt czujnika to 160zł...........

 

pacjent to Bora AJM z 99r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecne temp to ok 6 stopni rano więc może dlatego ? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem że powyżej 5 nie grzeje, u mnie też nie grzeje poniżej 5st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności