dev14 Zgłoś #981 Napisano 25 Kwietnia 2014 czyli odpowiedziałeś sobie na pytanie , nikt wirtualnie tego nie naprawi poza tobą samym lub mechanikiem, zrób wtyczkę do porządku i jak nadal błędami sypać będzie to czujnik czeka wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kbc85 Zgłoś #982 Napisano 25 Kwietnia 2014 Czy 1J0973702 to prawidłowy numer wtyku do czujnika? Pasuje mi zamówić nowy w sklepie a tylko taki znalazłem na necie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek-pl Zgłoś #983 Napisano 26 Kwietnia 2014 A czy wadliwy czujnik temperatury może powodować nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej tiptronic? Czasem moja skrzynia dziwnie się zachowuje (dość rzadko na szczęście), po podpięciu do kompa jedynym błędem (sporadycznym) był czujnik temperatury właśnie. Co o tym sądzicie, może to mieć jakiś związek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cowboy91 Zgłoś #984 Napisano 28 Kwietnia 2014 No dobra wszystko rozumiem, a czy ktoś ma taka wsuwkę co idzie razem z przewodami do czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #985 Napisano 28 Kwietnia 2014 U mnie też taka wsuwka jest. Patrzyłem czy da się ją gdzieś podpiąć ale nie wiem po jaki h..j ona tam jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #986 Napisano 7 Maja 2014 Hello Mam pytanie ws. temperatury w Pasku, 2 dni temu byłem u mechanika wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej (kupiłem oryginał w ASO za 107zł, na VAGu wywalalo mi popularny błąd tego czujnika (zwarcie plusa do masy), po wymianie błąd już nie wyskakuje) a temperatura i tak z OGROMNYM trudem wchodzi na 90*C - na postoju NIE ma szans, żeby weszła na 90*C. Żona wróciła z pracy, podpiałem pod VAG i w Engine mam 71*C a w Instruments mam 67,5*C - czy w związku z powyższym do wymiany mam TERMOSTAT ? Ogrzewanie grzać grzeje bardzo ładnie ale temperatura w czasie normalnej jazdy trzyma się raczej ok 70*C, sporadycznie wejdzie na 85*C - a jak stanie pionowo to już jest "SZAŁ" Poradzcie co wymienić teraz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #987 Napisano 7 Maja 2014 Termostat daje takie objawy. Koszt nie duży... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #988 Napisano 7 Maja 2014 Ok dzieki. Jaki warto kupic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #989 Napisano 7 Maja 2014 Najlepiej oryginalny z ASO. U mnie po wymianie na oryginalny temperaturę 90*C osiągam po przejechaniu 2-3km w taką pogodę jaką mamy teraz i nie mam problemów aby taką temperaturę osiągnąć tylko na postoju. Poprzedni termostat Wahler nawet roku nie wytrzymał, długo się nagrzewał do tych 90*C i aby go rozgrzać na postoju do tej temperatury mogłem tylko pomarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #990 Napisano 7 Maja 2014 Ok dzieki. Jaki warto kupic? Wahlera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #991 Napisano 7 Maja 2014 Ok obadam. Wymiana latwiejsza niz czujnika cieczy chlodzacej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #992 Napisano 8 Maja 2014 Ok obadam. Wymiana latwiejsza niz czujnika cieczy chlodzacej? Jak dałeś rade wymienić czujnik to i termostat ogarniesz, kiedyś chyba widziałem tu fotostory dla tego silnika. Możesz przy okazji wymienić płyn jak maż stary bo i tak praktycznie cały zejdzie. A u mnie znowu siada czujnik temp. W zeszłym roku najpierw wciągu 2 miesięcy 3 czujniki - 2xVika 1x no name aż w końcu 4 czujnik kupiony oryginał i dokładnie po roku, co do dnia bo miałem zapisane znowu siadł. Teraz chyba będe szukać używki oryginalnej na jakimś złomie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kbc85 Zgłoś #993 Napisano 13 Maja 2014 Koledzy czy jest jakaś możliwość przelutowania wtyczki czujnika temperatury cieczy? Mam urwany zaczep na kostce i chcę wyeliminować wtyczkę przed ewentualnym zakupem czujnika. Vag pokazuje mi dwie temp i wywala błąd czujnika ale tak jak piszę może coś nie łączy na kostce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszsmoczo Zgłoś #994 Napisano 13 Czerwca 2014 Panowie proszę o pomoc mianowicie jak zakupiłem nie dawno Pasia 1.9 130kmh avf nie pokazywał na liczniku temperatury wymieniłem termostat,czujnik na nowy zielony, i dalej nic nie wskazuję jak podpiąłem pod komputer wykazało błąd 040f czujnik temp. płynu chłodzącego odmowa dostępu i drugi 01dc sterownik pompy paliwowej zablokowany/ brak napięcia. W czym jest problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #995 Napisano 13 Czerwca 2014 Tak się składa, że to jest oryginał. W IC jest ten czujnik w cenie około 55zł i taki miałem okazje trzymać w dłoni porównując go do oryginału wyciągniętego z mojego Passata. Data na nim, to 28 tydzień 1999r. Były identyczne! Możliwe, że miałeś uszkodzony, dlatego źle wskazywał.może też być tak, że teraz źle wskazuje tzn. wszędzie wskazania rzędu 87'C, a termostat wcale nie musi być otwarty, bo w rzeczywistości wcale nie jest 87'C, a np. te 74'C. Prosty test wystarczy zrobić, czyli gdy osiągniesz 87'C w sekcji ecu, to dotknij wąż na powrocie z chłodnicy. Teoretycznie powinien być ciepły, bo termostat jest otwarty. Nie zgadzam się. Jak się ma zaufane źródło, to można sporo zaoszczędzić kupując w bdb cenie oryginały lub najwyższej jakości zamienniki i nie mam na myśli jakieś toprany czy inne febi. Odszczekuje to co napisałem!!!! Spierniczył się czujnik niby oryginał z IC po zaledwie 3 miesiącach Obecnie go reklamuje (sekcja ecu max 73'C, sekcja licznika 87'C). Czujniki tylko ASO i najlepiej kupione w ASO, a nie w mega okazyjnej cenie niby prosto z ASO na popularnych serwisach aukcyjnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #996 Napisano 4 Lipca 2014 (edytowane) dla potomnych!!!jak już gustdelf stwierdził mamy dwa czujniki od cieczy chłodzącej, oba mimo że mają identyczną końcówkę na podpięcie kabla i możemy je naprzemiennie podłączać (nawet fizycznie) pełnia dwie różne funkcje!!! PIERWSZY CZUJNIK [F18 Coolant Fan Control Thermal Switch] znajduje się sprzodu silnika na samym dole przy chłodnicy (jest zamontowany w przewodzie gumowym), najwygodniej go odłączyć od spodu samochodu po zdjęciu dolnej pokrywy, to czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora (tylko za to jest odpowiedzialny), komputer go nie diagnozuje, nawet po odpięciu końcówki nie zgłosi żadnego błędu. Odpowiada za włączanie wentylatora na "pierwszy bieg" po przekroczeniu temperatury 95C oraz na "drugi bieg" po przekroczeniu 102C. Czujnik po wyjęciu ma końcówkę płaską (nie wystaje dziubek z niego-zobacz na zdjęcie poniżej). U mnie był koloru niebieskiego (oznaczenie 800 959 481 b), w środku wszystkie kombinacje pinów po podłączeniu omomierza nie dawały oporu (końcówki nie są ze sobą podłączone). DRUGI CZUJNIK [G2/G62 Coolant Temp Sensor] znajduje się w bloku silnika, po lewej stronie (jeśli stoimy przodem do silnika), możemy go odłączyć po zdjęciu tej średniej pokrywy (koło filtra powietrza), w moim przypadku był czarny (nowy był zielony), w budowie tego czujnika (w porównaniu do tego pierwszego czujnika) ta metalowa część ma dziubek który wystaje. U mnie był czarny a po wymianie taki zielony jak na zdjęciu (ten po lewej). Ten czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temperatury do silnika (ECU) oraz do zegarów (licznika), ten czujnik jest już diagnozowany przez komputer, to właśnie ten czujnik ulega najczęściej awarii. W środku po połączeniu dwóch pinów (tylko jedna kombinacja) jest opór. Isntrukcja sprawdzania miernikiem jest na forum: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=17608&postcount=2 Jak widzę to nie tylko ja pomyliłem te dwa czujniki. Tych dwóch czujników nie stosuje się zamiennie. W przypadku gdy podłączymy czujnik g2/g62 w miejsce f18 nasz wentylator zaczyna pracować cały czas! Bez względu na to czy silnik jest zimny i klima wyłączona. Więc wszyscy którzy kupili czujnik g2/g62 i włożyli go zamiast do bloku silnika a do gumowe przewodu zrobili wielki błąd! Dla tych co szukają zaznaczyłem na moim AWX (wiem że identycznie jest w silnik AVB) Eh ja po czasie do tego doszedłem, jak komp nadal zgłaszał mi błąd i wentylator zaczął pracować nonstop. Włożyłem spowrotem niebieski płaski czujnik tam gdzie był (na dole w gumowy przewód) a ten czujnik w blok silnika, temperaturę pokazuje OK, już licznik nie wariuję, wentylator też się nie włącza bez powodu:) Myślę, że pomoże to komuś Wielkie dzięki za ww info . Miałem uszkodzony czujnik temp. silnika zielony, a mech. chciał wymieniać went. z wiskozą.. Czujnik wymieniłem sam. Dzięki Twojej info. rozróżniłem czujnik temp. wentylatora [niebieski] na węzu przy chłodnicy, od czujnika temp silnika [zielony] z tyłu bloku silnika patrząc z góry po odkręcenie węży powietrza. pozdr Edytowane 7 Lipca 2014 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziemniak Zgłoś #997 Napisano 5 Lipca 2014 A gdzie znajduje się taki czujnik w silniku ADP?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #998 Napisano 5 Lipca 2014 Silnik 1,6 ma czujnik zamontowany z tyłu silnika nad skrzynią biegow na takim plastikowym krućcu. Ale spokojnie da się do niego dostać ręką od góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziemniak Zgłoś #999 Napisano 5 Lipca 2014 dzięki wielkie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat Zgłoś #1000 Napisano 16 Września 2014 Witam takie zapytanie bo ostatnio po jeździe około 25 km nie wzrosła mi temp silnika na desce rozdzielczej , czasem działa normalnie i pokazuje po 7 km stopniowo wzrastającą temp. a czasem po prostu szaleje i skacze z 0 do 90 i z powrotem ? to tylko i wyłącznie czujka temp. silnika czy coś innego może być. vag nie ma żadnego błędu . gdzie on jest dokładnie w AVF ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach