Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam beznadziejną jakość podobno oryginalnych czujników temperatury płynu z Allegro (nr 059 919 501 kwadratowa wtyczka kolor zielony) w cenie 40-50 zł. Wyglądają OK wybity nr oryginału producent ELTH Made in Luxembourg. Różnią się tylko kolorem od starego oryginału z mojego samochodu który był niebieski. No ale on pracował w samochodzie bezawaryjnie kilkanaście lat (od 1999).

Kupiłem na Allegro po kolei 2 te tzw. oryginały ( u różnych sprzedawców) i oba miały tą samą przypadłość tzn. różnica wskazań podawanych do licznika oraz sterownika silnika wynosiła kilkanaście stopni C (do licznika zawsze mniej).

Myślę że jedna wpadka może się zdarzyć no ale nie dwie po kolei. Postanowiłem więcej nie ryzykować i kupiłem porządny zamiennik MAHLE BEHR ozn. TSE 1D no i wreszcie jest tak jak być powinno.

Oba "oryginały" reklamuję u sprzedających i przestrzegam innych przed ich zakupem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te pseudo oryginały mozna kupic w ilosciach hurtowych za mniej niz jedno ojro w Chinach Ludowych.

syf jak ich mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na żywotność czujnika temp. ma wpływ jakość płynu chłodzącego. Przyklejone osady na czujniku i nie "widzi" temperatury czasami lub na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyklejone osady na czujniku i nie "widzi" temperatury czasami lub na stałe

że niby brud sie nie nagrzewa i izoluje? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc jaki czujnik temp. jest teraz na topie. Mam wymienione więcej czujników temp. niż świec przez 8 lat użytkowania. Próbowałem chyba wszystkiego, od totalnego badziewia do oryginałów i wszystko siada po 3/4 miesiącach. Co teraz? szukać używki na szrocie czy co bo widzę po forum i znajomych że jak się raz g...no ruszy to smród po nim zostaje na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że niby brud sie nie nagrzewa i izoluje? :)

 

U mnie koncentrat G12 zmieszałem ze zwykłą wodą i powstający kamień obkleił czujnik temperatury w kadłubie silnika. W efekcie nie wskazywał temp. Ciekawe, że czujnik wentylatora na dolnym wężu przy chłodnicy był czysty i sprawny. Tłumaczę to sobie różnicą temperatur.

 

Po wymianie koncentratu na G12 rozcieńczonego wodą mineralizowaną i wstawieniu czujnika najtańszej podróbki ponad rok temu wskazania są OK.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy mój czujnik temperatury jest sprawny na liczniku szybko pojawia się 90 a po podpięciu vaga od 60 strasznie topornie mu to idzie w linku są logi proszę o ocenę, http://vaglog.pl/log_194499.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

* na liczniku wskazówka 90 - to temp. robocza w przedziale 75*-100*

* temp. 90* na klimatroniku i VAG-u szybko tylko w upały i korkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
* na liczniku wskazówka 90 - to temp. robocza w przedziale 75*-100*

* temp. 90* na klimatroniku i VAG-u szybko tylko w upały i korkach

dzięki za szybką odpowiedz czyli wszystko jest ok??? pytam dla tego że od dłuższego czasu walczę z wyższym spalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponad rok czasu jeździłem z uszkodzonym czujnikiem temp. silnika, wskazówka leżała na dnie bez ruchu i nie zauważyłem większego spalania. Specjalnie przyglądałem się w czasie jazdy bieżącemu spalaniu na wyświetlaczu.

Wiedziałem, że termostat jest sprawny [węże do chłodnicy zimne w czasie rozgrzewania silnika], ogrzewanie dobre więc się nie przejmowałem.

Z wymianą zwlekałem dlatego, że postanowiłem sam wymienić czujnik przy pomocy tegoż forum, co mi się udało.

Co do wyższego spalania, to zacznij od wymiany filtra powietrza, bo i tak trza wymieniać, a później diagnostyka komputerowa także w czasie jazdy.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie gdzie w passacie b5 są czujniki temperatury zewnętrznej,bo na komputerze mi nie wyświetla temperatury a na klimatroniku pokazuje i nie mogę znaleźć drugiego czujnika,proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. zew. jest w przednim zderzaku na dole chłodnicy klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wiem ale są dwa czujniki temperatury zewnętrznej tylko drugiego nie mogę znaleźć

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Gdzie jest czujnik temperatury zewnętrznej komputera pokładowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie ten. On podaje temp na panel klimy i licznik. W przypadku niesprawnego czujnika temp. zew. licznik nie pokazuje nic, a klimatronik bierze temp. z dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak odłączenie ten czujnik to ginie temperatura na troniku.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A jak odłączenie ten czujnik to ginie temperatura na troniku a sprawdzałem to czujnik jest dobry wieczór jaka może być przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ten czujnik może odpowiadać za gorsze palenie zima? jest on pod vacum? niebieski? na zegarach pokazuje ok, w innym temacie ktoś go odpial i auto lepiej palilo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jaka jest tolerancja temperatury cieczy chłodzącej ? w garażu mam 3 st ,a temperatura w vagu pokazuje 9 st .i nie wiem czy jest dobrze czy nie ,dolegliwość to przy zimnym silniku dłuższe odpalanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie na klimatroniku pokazuje przez cały czas od zimnego do rozgrzanego silnika ok. 10 stopni mniej niz na zegarach. To normalne ? Czy wymieniać czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności