Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

witam podłączyłem VAG chciałem sprawdzić te czujniki G62 i G2 sprawdzałem na zimnym silniku kolejno jak w opisie opcja silnik, potem bloki pomiarowe i grupa 007 i w ostatniej rubryce coolant temp było 6 stopni na klimatroniku 5 stopniu następnie wchodzę zestaw wskaźników kanał 17 bloki pomiarowe i grupa 003 i mam zdjęcie właśnie co wyszło robiłem logi pompowtrysków na rozgrzanym silniku mój problem to dłuższe kręcenie przy temp. - 3 musze kręcić ok 3-4 sek lekko przy tym buja buda jak odpali jest ok nawet bo natychmiastowym zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu. Dziś rano - 10 a świece grzały jakby 20 na plusie były ok 2 sekundy Zdjęcie0270_001.jpg dziwi mi te 30 stopni na obrazku na zimnym silniku

Zdjęcie0269.jpg

Zdjęcie0271_001.jpg

Edytowane przez seba86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na nowym ori z aso i starym pokazuje to samo, po odpięciu -5. teraz jak temperatury spadają do -10 to świece załancza normalnie, na wpiętym czujniku pokazuje -+temp otoczenia(z rana jak wystudzony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czujnik pokazuje prawidłowe wartości? ORI czy nieznany wytwór?

 

 

nie mialem jeszcze okazji sprawdzic na kompie jakie wartosci pokazuja czujniki, mam nadzieje ze jutro cos zalatwie.

co do czujnikow to jeden przynajmniej wydaje sie byc orginalny tzn ma wybite logo, napis na obreczy, drugi niestety nie ma nic jest calkiem gladki, ale sprzedawca byl gotow reke oddac za jego jakosc dlatego kupilem. na obu jednak problem jest taki sam. kiedy sa podpiete swiece nie sa grzane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ adik3x

Niestety napis i znaczki nie gwarantują oryginału, na forum dużo było o tym pisane.

Z tego co wiem inni użytkownicy radzili ASO.

 

@ seba86

Jeśli wszedłeś w odpowiednie bloki pomiarowe to coś czujniki zawodzą, ciekawe temperatury.

Możesz wydłużyć czas grzania świec, jest o tym temat na necie.

Odłącz czujnik G28 i sprawdź jak auto odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bladisseer a jak odłączę czujnik G62 to coś to da mże to on szwankuje bo czytam że ten czujnik G28 to jest od obrotów silnika a jak go odpale to obroty są ok 950 potem obniżają się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalam dziś rano, znów inna sytuacja. Kontrolka świeciła z 10 s czyli można powiedzieć że ok. Odpalam a on znów ciężko pali musiałem go trochę pochechlic, odpalił, bulgotal z 10s, obroty delikatnie falowaly w granicach 950-1050, po ok pół minuty praca się wyrównała i wszystko wydaje się ok. Pomijam fakt ze po rozgrzani do 90 zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wskazówka temp pokazywała może z 60 i znów musiałem trochę przejechać żeby dobić do 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro chechłał długo zanim odpalił, to raczej ja bym na świece stawiał, ze zdechły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie0277.jpg dziś robione zdjęcia rano przed odpaleniem odpalił za drugim razem świece może 3-4 sek grzały wczoraj - 9 to grzały 2 sekundy

Zdjęcie0276.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpalam dziś rano, znów inna sytuacja. Kontrolka świeciła z 10 s czyli można powiedzieć że ok. Odpalam a on znów ciężko pali musiałem go trochę pochechlic, odpalił, bulgotal z 10s, obroty delikatnie falowaly w granicach 950-1050, po ok pół minuty praca się wyrównała i wszystko wydaje się ok. Pomijam fakt ze po rozgrzani do 90 zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wskazówka temp pokazywała może z 60 i znów musiałem trochę przejechać żeby dobić do 90

 

tak jak napisałem Ci na PW - sprawdź świece, jak będziesz wymieniać to wymień sobie od razu komplet a nie tylko spalone..

Ja za komplet 4 świec BERU zapłaciłem ok 180zł + wymiana 30zł za komplet.

Wcześniej wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej (bo oryginał wywalał błąd na VAGu) niestety nie pomogło - po wymienie świec - kamień z serca! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już też o tym wcześniej w innym temacie nawet pisałem. Gdy na lekkim mrozie, dłuuuuuugo kręci i jak odpali to chwilę telepie - wina spalonych świec. I tak jak KONIU pisał - wymienia się od razu komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam wszystkie świece nowe NGK Danek byś mógł zerknąć na zdjęcia z czujnika robiłem dziś na zimnym silniku dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatury tutaj wyglądają OK, spróbuj podgrzać na zimnym dwukrotnie świece.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok spróbuje ale to jutro bo dziś go odpalałem to teraz bez problemu odpali najgorzej po nocce a może to pompa vacum ale to latem tez by problemy były a było ok aha dodam ze przy lekkim dodaniu gazu przy odpalaniu jest poprawa

Edytowane przez seba86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, dziś znów bardzo ciężko odpalić. Świece sprawdzone są ok, czujnik nowy działa, poprawiony kat wtrysku, paliwo shell v power, błędy pokasowane. Ja juz nie wiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku w PD? Czy może kąt synchronizacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm :D zdjelismy pokrywe rozrzadu, poluzowali 3 sruby, ustawili zebatke wdlg jakiegos znaku i podciagali auto delikatnie na 5 biegu przod tyl zeby sie te znaki zgraly. pozniej na kompie sprawdzili tak ze ustawione bylo prawie na 0,0.

 

 

 

 

Zaczynam szukać przyczyny gdzie indziej być może jakaś nieszczelnosc układu paliwowego albo się cofa paliwo. Nie mam gdzie go zostawić z górki na noc. Dziś rano zauważyłem ze odpalił trochę szybciej jak mu wcisalem gaz do dechy no i nie zgasnal 3 razy przy tym a tak bywało. Jak tylko odpalił zgasilem go i odpalił juz na dotyk.

Edytowane przez adik3x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź:

http://www.autowada.pl/node/18

http://sprawdz.auto.pl/sprawdzenie-termostatu-oraz-czujnika-temperatury-g62/

 

Możesz spróbować odpowietrzyć układ, ale z tego co wiem byłby problem z mocą, a nie z rozruchem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, wymieniłem termostat w 19tdi 130km bo wydawało mi sie ze długo sie rozgrzewał teraz po wymianie, temperatura na zewnatrz 2 powyzej zera po przejechaniu 5 km bardzo dynamicznej jazdy temperatura na zegarach około 80-85 stopni i górny waz ciepły dolny zimny czy górny nie powinien byc ciepły dopiero po 90 stopni jak termostat sie otworzy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachowanie prawidlowe, najpierw nagrzewa sie gorny waz a jak termostat pusci to wtedy dolny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

 

Podepnę się pod temat.

Passat FL 2.8 v6

 

Zacznę od początku tzn padł czujnik temperatury. Został wymieniony na nowy. Zaczął się problem z grzaniem silnika - temperatura rosła bardzo powoli i tylko do ok 88* i czasem np jadąc kilka km spadała do 85*. Wymieniłem termostat i ręce opadły bo problem pozostał.

Wąż górny robi się ciepły jak wskazówka od temperatury osiąga swoje maksimum czyli te 85-88stopni i chłodnica robi się delikatnie ciepła przy wlocie węża - troszkę dalej jest zimna.

Wczoraj przy -3* przysłoniłem połowę chłodnicy(od strony górnego węża), po 15km nic się nie zmieniło. Dziś przy +6* zasłoniłem jakieś 80% chłodnicy, zrobiłem ok 20km i wskazówka pokazała 90* a cała chłodnica była gorąca, jednak nie zauważyłem żeby temperatura rosła znacznie szybciej jak przy odsłoniętej chłodnicy przy podobnej temp. otoczenia.

 

Możliwe że czujnik chodź nowy źle pokazuje tzn zaniża temperaturę o kilka stopni? Z tym że na blacie i na VAGu pokazuje prawie to samo +/- 3-4* czujnik miał być z aso

Chyba że wiskoza źle pracuje, kręci się za szybko i nie pozwala się dogrzać?

Edytowane przez SemperFi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności