Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki mistrzu

 

Spoko :ok

 

Tylko nie kupuj ori z allegro za 30 zł .... Podróbki :/

Ja miałem w sumie 3 czujniki ten ostatni kosztował mnie 10 zł używka z wtyczką :)

 

Nawet w Aso zdarzają się podróbki ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z Passat-em b5 fl 1.6 alz 2003 i potrzebuję szybkiej odpowiedzi :-( wyskoczył mi błąd P0118 czyli czujnik cieczy chłodzącej? Jeśli tak to jaki mam kupić i czy ma on związek z tym że rano prawie odpalić auta nie mogę? Przy temperaturze 0 stopni za ok 2-3 razem zaskoczy, przy -5 trzeba z 6 razy kręcić a przy -10 mogę zapomnieć o ruszeniu auta... Kable wymienione, świece też, cewka też, paliwo tylko na orlenie 98 proszę o szybką odpowiedź z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz numer tego czujnika 059 919 501a. powinenieś mieć półokrągłą wtyczkę do niego bo są też kwadratowe ale to możesz już sobie sprawdzić odpinając ją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję A gdzie ona się znajduje? I czy ta wtyczka może mieć przyczynę tego rozruchu na zimnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

źle się wyraziłem nie chodzi o wtyczkę tylko o sam czujnik który masz do wymiany, czujniki występowały z kwadratową wtyczką i półokrągłą, a czujnik jeżeli jest uszkodzony może przekłamywać temperaturę silnika sterownikowi przez co może nie załączać się np. ssanie albo zalewać silnik na zimnym, jak masz kabel vag i kompa możesz sprawdzić sobie temperaturę jaką pokazuje na zimnym silniku np. silnik ma 2 stopnie a czujnik pokazuje 30 stopni

jak wymienisz wszystko wróci do normy.

 

Czujnik u ciebie powinien być na trójniku z przodu silnika z prawej strony, tu masz rysunek (kliknij w niego i się powiększy)

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo bardzo Dziękuję za pomoc już zamówiony :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie taki problem : Czujnik wymieniony, błąd na ECU nie wraca, spalanie spadło, ale na blacie temperatura cały czas zero, na VAG-u od zera do 58 stopni rośnie dobrze ale na tych 58 się zatrzymuje. Termostat sprawny.

Czujnik dostałem z inną wtyczką (brudnozielony z ASO), przelutowałem kable, podłączyłem na nowych pinach zgodnie z instrukcją z forum (ktoś gdzieś wrzucał jakie kolory kabli do jakich nr pinów mają być). Jest szansa, że coś źle podłączyłem ? Kable sprawdzałem 3 razy, są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, u mnie taki problem : Czujnik wymieniony, błąd na ECU nie wraca, spalanie spadło, ale na blacie temperatura cały czas zero, na VAG-u od zera do 58 stopni rośnie dobrze ale na tych 58 się zatrzymuje. Termostat sprawny.

Czujnik dostałem z inną wtyczką (brudnozielony z ASO), przelutowałem kable, podłączyłem na nowych pinach zgodnie z instrukcją z forum (ktoś gdzieś wrzucał jakie kolory kabli do jakich nr pinów mają być). Jest szansa, że coś źle podłączyłem ? Kable sprawdzałem 3 razy, są ok.

 

Skoro masz inną wtyczke to należałoby szukać czynnika z taką która pasuje. W VW też sie mogli pomylić i sprzedać nie to co trzeba. W katalogu na stronie inter cars-u możesz dobrać taki czujnik do swojego modelu, mają różne wtyczki i różnych producentów. Spisujesz numer czujnika który cię interesuje i zamawiasz w najbliższym sklepie. I do tego taniej.

Edytowane przez zenek_8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie numer części jest ten sam. Zamówiłem razem z wtyczką i pinami, stara wtyczka była pęknięta więc i tak była do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie numer części jest ten sam. Zamówiłem razem z wtyczką i pinami, stara wtyczka była pęknięta więc i tak była do wymiany.

 

Jeżeli wcześniej na starym czujniku temperatura nie rosła na blacie to najpierw należało by zrobić test zegarów jeżeli wszystkie wskazówki pracują prawidłowo to najlepiej wymienić cały ten przewód czterozylowy bo być może gdzieś jest pekniety czy zasniedzial. Tylko wymienić w sensie od wtyczki aż do drugiego punktu więc trochę zabawy jest bo trzeba go zlokalizować. A jeżeli wcześniej na starym czujniku temperatura szła do góry to może być coś źle podłączone. Zerkne wieczorem jakie ja mam kolory we wtyczce i jak są podłączone i dam znać.

Edytowane przez zenek_8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie wartości pokazuje czujnik do kompa i czy pokazuje na zegary (vagiem). Może piny pomyliłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piny sprawdzałem 3 razy zanim odpaliłem auto, sprawdzę jutro czwarty raz, może faktycznie tu jest problem.

Czujnik pokazuje do ecu temperaturę jakby zaniżoną, ładnie rozgrzewa się do 58 stopni i potem te 58 stopni trzyma. Na zegarach zero cały czas, nie mogłem się podłączyć vagiem do zegarów, coś się krzaczyło, jutro jeszcze raz spróbuje. Stary czujnik dawał sygnał na zegary, temperatura rosła normalnie, ale był błąd czujnika na ecu i odczyt vagiem wariował.

Jakiś progres już jest, bo na trasie do roboty wypił o litr/100km mniej :)

 

mam podłączone tak :

pin 4 - brazowo/szary

pin 3 - brazowo/bialy

pin 2 - brazowo/zolty

pin 1 - brazowo/niebieski

 

Info z forum, znalazłem też schemat g2/g62, ale tam są zupełnie inne kolory kabli.

Może po prostu nowy czujnik jest padnięty ?

edit.

połączyłem się z licznikiem, jest błąd:01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

po skasowaniu pojawia się od razu. logi z powrotu do domu: http://vaglog.pl/log_246729.html

 

Jutro walczę z kablami.

Edytowane przez slawekxc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojawia się od razu to coś jest nie tak albo z kablami albo z czujnikiem G2 i G62 to ten sam czujnik jest on zintegrowany. Dziś nie miałem jak sprawdzić kolorów strasznie u mnie sypie może jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piny sprawdzałem 3 razy zanim odpaliłem auto, sprawdzę jutro czwarty raz, może faktycznie tu jest problem.

Czujnik pokazuje do ecu temperaturę jakby zaniżoną, ładnie rozgrzewa się do 58 stopni i potem te 58 stopni trzyma. Na zegarach zero cały czas, nie mogłem się podłączyć vagiem do zegarów, coś się krzaczyło, jutro jeszcze raz spróbuje. Stary czujnik dawał sygnał na zegary, temperatura rosła normalnie, ale był błąd czujnika na ecu i odczyt vagiem wariował.

Jakiś progres już jest, bo na trasie do roboty wypił o litr/100km mniej :)

 

mam podłączone tak :

pin 4 - brazowo/szary

pin 3 - brazowo/bialy

pin 2 - brazowo/zolty

pin 1 - brazowo/niebieski

 

Info z forum, znalazłem też schemat g2/g62, ale tam są zupełnie inne kolory kabli.

Może po prostu nowy czujnik jest padnięty ?

edit.

połączyłem się z licznikiem, jest błąd:01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

po skasowaniu pojawia się od razu. logi z powrotu do domu: http://vaglog.pl/log_246729.html

 

Jutro walczę z kablami.

 

U mnie wygląda to tak

Czujnik.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. W moim pasku pojawił się błąd czujnika tmp plynu chlodzacego za wysoki sygnał. Dodam że mam już drugi taki czujnik z aso termostat wymieniony oraz oba wentylatory. Problem rozwiazal się na miesiąc po drugim czujniku dziś to samo wentylatory się włączają temperatura faluje góra dól. Bywa tak że jak odejmuje gaz to tmp spada. Pomocy jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem podajże z czujnikiem tem. Przy + tem. cały czas na desce rozdzielczej świeci się kontrola od świec żarowych. Mechanik powiedzial że jest padniety. Rozumiem że to ten zielony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podajże

Co Ci podać?

 

w AWX były też czarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AVB czujnik jest też w tym samym miejscu? Wskazówka często leży na 50 st, vag wskazuje właśnie na niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I w moim AVB właśnie pierdykło. Zauważyłem większe spalanie, wczoraj go dałem pod kompa i jest kilka błędów o G2/G62.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim ATJ mam błąd 17664 (czujnik temp. płynu, zwarcie do plusa, przerwa). Objawy: długie grzanie świec, nierówne podwyższone obroty po odpaleniu przez ok. 30 sekund, wyższe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności