Jump to content

StreamHD

  • Content Count

    1,030
  • Joined

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About StreamHD

  • Birthday 01/01/1989

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    War-Maz

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2000

Recent Profile Visitors

1,407 profile views
  1. Wiem, że zaraz spora grupa buchnie śmiechem, ale tak- tani, działa fajnie i całkiem długo - K2 POLO 🤣
  2. Opanowałem montaż / demontaż pompowtrysków! Teraz czas się trochę pobawić z innym kompletem wtrysków po full regeneracji i optymalizacji. EDIT: Dziś skończone SPA. Odkurzone wnętrze Wymyte szyby Wymyte plastiki i nałożony fajny środek matowiący i antystatyczny Wyprane fotele Na koniec zrobione ozonowanie Teraz w podróż z wielką przyjemnością. Uwielbiam ten stan po kompleksowym odświeżeniu auta 😍🥰
  3. Napewno nie chodziło Ci o alubutylową? No bo bitumiczna faktycznie nie ma sensu ale od lat nikt tego nie stosuje na rzecz alubutylowej - plastycznej, lekkiej, cienkiej no i skutecznej. Nie wiem kto w tych czasach miałby komuś polecić bitumiczną. Alubutyl + ten materiał który stosowałeś przyniósłby jeszcze lepsze efekty, choć kosztem większych nakładów.
  4. Robiłem dla innego forum taką tam relację z płukania i przeklejam tutaj, może ktoś sobie z ciekawością przeczyta. Oto relacja z zabiegu płukania silniku z dodatkiem Archoil 9100, 2820 i 2300 Uczestnicy akcji A więc informacje najpierw: VW PASSAT B5 FL 1.9 TDI-PD AVB 101KM z turbiną i komponentami z AWX podciągnięty na 140KM. Przebieg 435 000. U mnie od 380 000. Nigdy nie płukany przynajmniej od 10 lat jak go znam i nie przezemnie do dziś. Jak znam auto to robiło praktycznie tylko trasy i u mnie robi tak samo. Kupiłem go na Castrolu Edge. Olej mu zmieniałem co 10 000. Przez auto przelały się oleje 5W40 505.01 : - CASTROL EDGE - MOTUL SPECIFIC - PENRITE ENVIRO+ - AMSOIL AFL - EUROL FLUENCE + AR9100 + AR2300 na 5000 kilometrów - Aktualnie RAVENOL VPD Proces przebiegał tak: - Wlałem EUROL FLUENCE + AR9100. Na 5000 przed wymianą dodałem AR2300 - Zlałem Eurol, wlałem dla płukania ORLEN przejechałem się na nim 30KM po czym wlałem AR2820 na 20 minut. - Zlałem Orlen + AR i przelałem każdy kanał w silniku resztkami nieużywanego Eurola i Orlenu. - Wlałem Ravenol VPD Za każdym razem strzykawką z wężykiem odsysałem ile się tylko dało oleju z zakamarków w filtrze czy chłodniczce oleju, a także w kanałach pod pokrywą silnika kiedy miałem zdjętą do zdjęć. Do 200ml oleju tak można wyciągnąć. O to fotki i opis. ZDJĘCIA PRZEGRÓD SILNIKA PRZED, W TRAKCIE i PO PŁUKANIU. Lewa kolumna to stan przed dodaniem AR 2300 i 2280. Środkowa kolumna to stan po 5000km na AR 2300. Prawa strona to stan po użyciu AR2300 i AR2820. Kolejne zdjęcia pokazują stan filtrów. Filtr po 10 000km na EUROL FLUENCE + AR9100 w tym 5000km z AR2300 Filtr po użyciu jeździe 30km na ORLEN PLATINUM MAX EXPERT i po płukaniu 20 minut z dodatkiem AR 2820 W obu przypadkach nie znalazłem najdrobniejszego zabrudzenia. Kolejne zdjęcia to wygląd i kondycja olejów: Od lewej strony EUROL 10000km Orlen po płukaniu Ravenol po 40km jazdy Orlen po 30km jazdy Moje obserwacje: Zdjęcia tego nie pokażą do końca ale Ravenol tylko wydaje się czarnawy, a gdy go się przelewa to jest jeszcze całkiem czysty i prześwitujący. Widać też w nim charakterystyczne bąbelki i pęcherzyki jak w świeżym oleju. W świeżym Orlenie po jeździe 30km już prawie ich nie widać i jest zdecydowanie ciemniejszy i nie widać w nim świeżości mimo, że zrobił ledwie 30 km. - Kiedy przewracałem butelki do góry dnem to Eurol bardzo długo trzyma się na ściankach butelki i jest mega czarny - Orlen po płukaniu jest trochę jaśniejszy i rzadszy ale nadal dużo ciemniejszy od Ravenola po 40km. Trzyma się ścianek krócej niż Eurol ale dużo dłużej niż Ravenol i Orlen po 30km. - Ravenol po 40km ścieka natychmiast i zostawia czystą butelkę. - Orlen po 30km ścieka dosyć szybko ale nie odrazu i sporo dłużej niż Ravenol po 40km Kolejne zdjęcia to widok olejów rozlanych na chłonne ręczniki papierowe i do metalowych zakrętek Pomagał specjalistyczny system chłodzenia silnika między kolejnymi zmianami Teraz kilka wykresów i informacji Na każdym z olejów jechałem tak żeby go nagrzać do 100 stopni, a potem zawrotka i jazda z prędkością około 150km/h przez kilka kilometrów żeby nagrzać olej i powrót do domu przez około 10km trasą z prędkością 90 - 120 km/h i 2 kilometry przez miasto do garażu. Na wykresach macie prędkość, temp oleju, otoczenia, płynu, prędkość i inne. Można wyłączać zbędne dane klikając na kwadraciki nad wykresem i wykres jest czytelniejszy Mierzyłem tylko fragment kiedy olej osiągnął 100 stopni i wtedy przyspieszałem do okolic 150km/h i jechałem daleko jak mogłem ale pas był krótki, potem wyłączałem logowanie i bez zatrzymywania do domu 10km trasą + 2km miastem. Cały czas spoglądałem na laptopa i opowiem obserwacje. Wykresy: EUROL https://log.malonetuning.com/chart/265492#H8KLCAB3SWldAgN1wo9BCsKDMBBFw6%2FCksO1BBpNw5vDg8KIwovCtBk0wqBGJhPDkcKewr7CicKBw5JSw53CvsO3w78fwqZpBMOhw6gXwpTDlsKwCcOIAi5QwrXDsMKPK8Kowo%2FCscOKw7jDqcOHwofCm1B2w6TDoxzDkkjCgcKDJ8O3w4LCvCk6wpzCkAzCoyhmWsKQWMKywpfCqzTCq8OLwo0yZMKswpXDmwcJcl3Dj3slXcO7Ek3CikMNGsKucMKDewtCw60hE8OZwod5cMO7G0pnw5Q7w7vDs8KcBsKmwohHwqY%2BNcOVwqlRw4XCtG8rPMKDw4NIAQAA ORLEN https://log.malonetuning.com/chart/265656#H8KLCADDgklpXQIDdcKPw4sKwoMwEEXDvyXDqwk0wr7DujHDoiJtwoYYUCPDoyjDmsKvwq9JwqDCtMOUbMOPwrnDtw7Dk8K2woJww7QbSsKjWS%2FDiAJuUHTDsMKPCyjCr8KxCsO4w6nDh8KHwptQWsOyw6vCvMKcIwkOwp7DnAvDg8KmwrA4IWlGwpHDjMK0IcKxZC93wql3FxppSBsjwo8PEsOkbMOPwrFyXsO7EsOtGcKHEirCqMKhwoF7B0LDhcKQXsOZL8Ozw6DDohvCqgrCqHfDpsOnwrkawphWwrwyTcOWVFlTZk3CkTUqwpnDrg3Dih%2FCu8KKfAEAAA%3D%3D RAVENOL https://log.malonetuning.com/chart/265657#H8KLCADDuUlpXQIDdcKPw4sKwoMwEEXDvyXDqwk0wr7DujHDoiJtwoYYUCPDoyjDmsKvwq9JwqDCtMOUbMOPwrnDtw7Dk8K2woJww7QbSsKjWS%2FDiAJuUHTDsMKPCyjCr8KxCsO4w6nDh8KHwptQWsOyw6vCvMKcIwkOwp7DnAvDg8KmwrA4IWlGwpHDjMK0IcKxZC93wql3FxppSBsjwo8PEsOkbMOPwrFyXsO7EsOtGcKHEirCqMKhwoF7B0LDhcKQXsOZL8Ozw6DDohvCqgrCqHfDpsO3OWBaw7HDisKowqwpwrPCpsOKwpo6a8KaZMK6N8KAG8O2THwBAAA%3D Obserwacje: Każdy z olejów po osiągnięciu 100 stopni, podczas butowania dociągał szybko do 105-107 stopni, najbardziej nagrzał się Ravenol bo 107 stopni. Potem jak wracałem trasą do domu to każdy z olejów trzymał temp 101- 104 stopnie przy prędkościach 90 - 120 przez 10km. Najdłużej stygł Ravenol. Potem kiedy jechałem przez miasto i wjechałem do garażu to każdy miał 98 stopni. Na wykresach są temp otoczenia i płynu, więc można brać poprawki. To tyle. Moje wnioski są takie, że faktycznie jak zlałem Eurola i odrazu wlałem Orlen, przejechałem na nim te 30km to wyleciał dosyć czarny. Potem jak przepłukałem silnik tym Orlenem z użyciem AR to wlany w jego miejsce Ravenol po nawet trochę dłuższej trasie jest w wielokrotnie lepszym stanie. Siłą rzeczy Ravenol miał łatwiej ale mimo wszystko widać, że w silniku siedział czarny syf, który błyskawicznie skaził Orlen, a po AR, Ravenol zachował czystość i wygląd świeżego oleju. Co do temp to Ravenol osiągnął najwyższą ale różnice są marginalne bo to ledwie 2 stopnie czyli margines błędu. Temp pracy oleju była taka sama na zużytym Eurolu z dodatkami AR, świeżym Orlenie i świeżym Ravenolu. To tyle.
  5. Też coś mi się kojarzy, że elektryczny silniczek ma miejsce na śrubokręt i można ręcznie opuścić / podnieść. EDIT: Przeczytałem właśnie w książce "Sam naprawiam" że można rozmontować silniczek i ręcznie opuścić szybę ale piszą, że po rozmontowaniu nie nadaje się on już do ponownego montażu i pracy.
  6. A ja dziś zainstalowałem nowe światło w garażu. 30 watowe 2700lm 4000k ledy zamontowane w rogach garażu. Teraz można sobie wygodnie działać. Auto oświetlone z każdej strony mocnym światłem. EDIT: teraz mam tak lux jasno, że w środku auta sobie siedzę i wszystko widzę bardzo wyraźnie. Można prać, myć, odkurzać nocą.
  7. Ja w swoim robię płukanie ale to metodą drogą i długo terminową. Trzeba czasu, kilometrów i pieniędzy i mówta co chceta, taki kaprys mam, nie oczekują żadnych wyników. Poprostu kaprys. 1. Wlewasz dobry olej silnikowy z jak najwyższym wskaźnikiem TBN i dodajesz do niego dodatek podnoszący dodatkowo TBN - Archoil 9100 Taka kombinacja ma bardzo dobre właściwości czyszczące, myjące, konserwujące itp. 2. Po 5 tysiącach kilometrów wlewasz do oleju dodatek AR 2300 - to jest delikatna płukanka dystansowa. Na tym można jeździć tysiącami. Stopniowo zmiękcza jeszcze bardziej naruszone osady przez olej z AR 9100 3. Gdy nadchodzi czas wymiany oleju - 10 000km zlewasz ściek, wlewasz jakiś tani solidny olej i dodajesz do niego AR 2820 - to jest standardowa szybka płukanka, która rozprawia się z resztką osadów. Niech sobie działa przez 20 minut, zlewasz, wlewasz docelowy olej i modlisz się, żeby silnik się nie rozdupcył po tych zabiegach
  8. Ale to nie wsadziłeś tam ani glowy ani ręki, żeby zobaczyć co się dzieje? Brzmi tak jak piszesz, pasek lub wiatrak.
  9. @tauka Masz rację, zapędziłem się chociaż ja tak śmigałem kawałek czasu i brak różnic było w moim AVB z turbo AWX.
  10. No i można dodać jeszcze AVF / AWX po dokupieniu adaptera https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-redukcja-turbo-awx-asz-afn-1-9tdi-vag-7080929381
  11. Końcowa literka raczej nie ma znaczenia. Masz typową turbinę z silników 1.9 TDI regulowaną podciśnieniem.
  12. Pod tą rurą jest zawór N18 - steruje on pracą EGR. Zobacz sobie na necie jak on wygląda i zobacz czy jedst podłączony choć wydaje mi się, że troszkę inna wtyczka do niego idzie ale może rocznik 2004 taką miał.
  13. A weź jeszcze się zorientuj jak spisuje się skrzynia DQS w tym silniku bo ludzie jak zmieniają to często na DQS z 2.5 TDI
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy