Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

czy ten czujnik jest odpowiedzialny za podanie temp na blat? Pytam ponieważ solus pokazuje temp płynu chłodniczego wydaje mi się właściwie (przyrost, spadek) a na blacie leży. Test zegarów wypadł pomyślnie - wszystkie wskazówki działają. Mimo to na liczniku wskazówka trzyma równo 50 st. C.

 

Objawy uszkodzenia czujnika temp. płynu silnika w króćcu na bloku silnika objawia się tm, że w pierwszej fazie wskazówka wykonuje skoki co jakiś czas, a następnie znieruchomieje na stałe w pozycji wyjściowej.

Natomiast temp. o 50* podejrzewam termostat.

Zrób taką próbę - zasłoń kartonem chłodnicę [przymocuj drucikami] i zobacz czy będzie różnica na blacie w czasie jazdy.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak kolega weak_michael napisał jest tam taka plastikowa spinka musisz ją zsunąć, najlepiej mieć już nowy czujnik i oczywiście oring. Jesli podmienisz to szybko to niewiele płynu wyleci, (nie zapomni później dolać). Nr. czujnika 059919501A

 

Witam od świeże posta mam pytanie odnośnie w/w czujnika a konkretnie jego nr ja wyjełem swój czujnik wygląda na orginał

nr 078 919 501 C więc czy ten w/w będzie też pasował :niewiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam problem jak jeden z kolegow wyzej. Silnik niedogrzewa brak bledu na Vagu a temp na liczniku kreska ponozej 90 na climatroniku 69 70st i bardzo podobnie na vagu. Dzis wymienilem termostat i kompletnie zadnej zmiany.

Czy powodem tego moze byc czujnik temp mimo ze nie pokazuje tego vag?

 

 

Dla wszystkich ktorzy szukaja pomocy z problemem jak moj. Wyszlo ze powodem mojego problemu byl wlasnie ten czujnik temp. mimo ze Vag kompletnie nic nie pokazywal a wskazowka na liczniku nie szalala nic tylko plynnie szla do gory do max 80st ale za to bardzo dlugo to winny byl nie termostat a czujnik

Dzieki i powodzenia

Edytowane przez jasiu_20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam również problem z niedogrzewaniem silnika, temperatura staje na około 78st i tak już zostaje. Od samego początku mojego użytkowania paska był problem z temperaturą, ale czytając wcześniej wiele informacji o podobnych problemach uznałem, że to nie będzie problem - a jednak. Wymieniłem już dwa razy termostat, dwa razy czujnik i pompę wody. Po pierwszej wymianie czujnika temperatury na jakiś zamiennik z allegro temperatura się ustabilizowała (wcześniej skakała do różnych wartości). Po jakimś czasie zmieniłem na oryginał z aso, wynik 78stopni. Zmieniłem termostat na Wahler, i byłem cały szczęśliwy przez pierwsze 10km powrotu do domu - idealnie 90 stopni. Następnego dnia już 78 i w kolejnych to samo. Po jakimś czasie zmieniłem na termostat oryginał z aso i nadal to samo 78 stopni. Nieważne czy zima czy lato tak staje i chyba jeszcze raz sprawdzę przy czasie czujnik temperatury ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valthaur Sprawdz dobrze viskoze byc moze kreci ci sie za mocno i caly czas studzi chlodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, visco na 99% kręci się zbyt mocno gdy jeszcze zimne a nowe czeka w garażu. Jednak nawet podczas upałów jakie były temperatura stabilizowała się na tych 78 stopniach i ani drgnęła, tak jakby po prostu czujnik był uwalony i stąd błędne wskazania. Na pewno jeszcze w tym miesiącu sprawdzę z kolejnym czujnikiem i dam znać. Szczerze mówiąc kombinowałem już nawet czy może ten krociec którym zamyka się termostat nie ma jakiś wypustów które mam być może ułamane i pojawia się nieszczelność i jest zawsze lekko otwarty ;) Ale później sprawdzałem nagrzewanie chłodnicy no i temperatura by raczej wtedy nie była taka stabilna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast bawić się z czujnikami to wymień wiskoze najpierw. Jak będzie się kręciła za mocno to i 30^C nie pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie chce zasmiecac i zakładac noy temat więc się podpinam pod istniejący.

 

Panowie ja zauwazyłem problem z wyswietlaniem temperatury cieczy silnika. Raz pokaże i zaraz na wskaźniku strzałka spada do zera.

Kupiłem czujnik zielony 4 pinowy, bo według vinu taki powinien być, ale się okazało że u mnie jest czujnik czarny 2 pinowy jesli naprawde jest to ten czujnik ( moze to czujnik od czegoś innego), bo według waszych opisów czujnik powinien byc z lewej strony silnika stojąc przodem do auta, a moj czujnik jaki znalazłem znajduje się po prawej stronie bardziej z tyłu w takim gumowym króćcu ( węzu).

 

Tak jak na fotce w poscie #843 co to znaczy "tylko dla POS 1"?

 

Wymieniłem ten czujnik i juz bedąc zadowolonym, że wskazówka ruszyła bardzo sie ucieszyłem ale na chwilie, bo zaraz wskazówka znowu spadła do zera i nic nie pokazuje.

Gdzie teraz szukać przyczyny?

 

Acha moje auto to passat z 1999 roku TDI 1,9

 

A czujnik jaki znalazłem to jest w takim króćcu jak zaznaczyłem na fotce tylko że ten króciec mam tak jak napisałem z prawej strony tyłu silnika.

 

Bez tytułu.jpg

 

 

Czy jest ktoś wstanie mi pomóc?

Edytowane przez jeronimo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem dzisiaj czujnik FEBI w sklepie stacjonarnym z częsciami do VW (wątpie żeby mieli podróbki) i po wymianie dalej nie wskazuje temperatury, jedynie wskazówka podnosi się do 1/2 piktogramu temperatury i zatrzymuje się a silnik jest tak Ciepły że nie da się go dotknąć. Ktoś ma jakiś pomysł jak sprawdzić czy to wina reszty elektroniki ? Zwarcie przewodów w kostce da maksymalną temperature? Gdzie można znaleźć tabelkę rezystancji dla konkretnych temperatur ?

 

Drugie pytanie - co to jest na za czarny osad na starym czujniku ?

 

EDIT:

 

stary czujnik w wodzie przegotowanej z czajnika ma rezystanje ok 420-480 ohm (najpierw spadło 420 potem zaczęło rosnąć do 480) mierzone tanim multimetrem, ale bład nie może być chyba aż tak duży.

Edytowane przez Mihao

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten czujnik o którym pisałem okazał sie czujnikiem 2 pinowym od wentylatora, więc bardzo proszę abyście pomogli mnie naprowadzić gdzie szukac ( w którym miejscu przy silniku) czujnika 4 pinowego odpowiedzialnego za podanie sygnału na wskaźnik temperatury.

 

Przypominam silnik 1.9TDI

 

 

@Mihao

 

A sprawdzałeś czy nie zacina się tobie wskazówka przy liczniku?

Edytowane przez jeronimo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc bardzo proszę abyście pomogli mnie naprowadzić gdzie szukac ( w którym miejscu przy silniku) czujnika 4 pinowego odpowiedzialnego za podanie sygnału na wskaźnik temperatury.

 

Z tyłu głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem ze zauważyłem ze po przejechaniu 25 km tem. osiągnęła według zegarów 80 c po z gaszenia silnika i odczekaniu 1-2min i po przekręceniu kluczyka na zapłon wskazówka wędruje na 90 c . Czy jest to czujnik wadliwy ze raz tak raz tak pokazuje? W trasie tez różnie raz 70 raz 80 . Wcześniej zawsze 90 było. Tem w środku wydaje się ok czyli może to nie termostatu wina tylko czujnika? I ewentualnie co kupić jaki czujnik do mojego silnika?

Edytowane przez waja12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymien termostat a pozniej czujnik.

Poza tym na forum masz opisane jak sprawdzic termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw wymien termostat a pozniej czujnik.

Poza tym na forum masz opisane jak sprawdzic termostat.

 

 

No tak ale jak opisałem czy to może być wina termostatu ze silnik chodzi wskazuje 80 zgasze go włączę za minutę zapłon wskazówka wędruje na 90 c . To jak ten silnik niby się nagrzał w minute na zgaszonym 10 c ? Raczej to wygląda na błędne wskazanie czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaslon chlodnice kartonem i zobacz czy temp w czasie jazdy bedzie wyzej.

To ze temp idzie wyzej chwile po wylaczeniu silnika jest normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

 

Rozwiązałem problem, który opisałem na str. 15. >> http://forum.vw-passat.pl/threads/29747-Czujnik-temperatury-silnika?p=1954545&viewfull=1#post1954545

Kupiłem używany czujnik temp za 10zł na allegro i po wymianie problemy z temp minęły. Wniosek taki że nawet nowy czujnik z aso może być walnięty.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musze zmienic czujnik temp plynu.

moze ktos wie czy te czujniki rzeczywiscie sa oryginalne:

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-vw-sharan-polo-oryginal-i5184379772.html

?????

w aso mi powiedzieli 159zł za to ustrojstwo.... masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często trafiają się podróbki. Sam na taką trafiłem w normalnym stacjonarnym sklepie.Skończyło się na zakupie w ASO.

 

Podróbka wyglądała identycznie jak oryginał. Kup w aso i miej święty spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem Meyle i juz rok mam spokój. A zapłaciłem 40 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikami jest loteria - jeden kupi i jest OK, kolejna osoba kupi identyczny tego samego producenta i już nie działa jak trzeba...

W 100% pewne rozwiązanie to tylko oryginał i to ten z ASO a nie "oryginał" z Allegro ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności