Bladiseer
-
Liczba zawartości
102 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O Bladiseer
- Urodziny 01.01.1990
Informacje osobiste
-
Imię
Marcin
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Mazowieckie
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
-
Rok produkcji
1998
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG
Bladiseer odpowiedział pogromca → na temat → Poradniki i instrukcje
Panowie, dało by radę podpiąć licznik z FISem po zamianie ECU z 1.8 (nie CAN) na 1.8T (CAN) i wgraniu softu od 1.8? Na obecnym ECU mam problem jedynie z brakiem wskazań obrotów, a w konsekwencji kontrolką ciśnienia oleju. Immo, ABS działa, od poduszek kontrolka wyłączona. -
1) Owszem, lecz nie wiem czy pasta jest niezbędna. Z jaką siłą sprawdź w katalogach serwisowych. 2) 0W40 bądź 5W40 z normą 502.00, wymiana co 10kkm 3) Wymiana oleju to nie 100-150 zł, a 50 zł. W niektórych sklepach z olejami wymieniają za darmo przy kupnie oleju, lecz czy dobrze to robią nie wiem. Możesz sam to zrobić oczywiście przy okazji wymieniając filtr oleju. Rozrząd może poczekać - nie musisz go wymieniać razem z olejem. Co do uszczelniacza - nie orientuje się, niemniej na moje nie powinien mieć wpływu.
-
Zestaw świec i kabli do Passata B5 1.6 LPG
Bladiseer odpowiedział Sparky01 → na temat → Elektryka, oświetlenie
Nie polecam NGK (przewodów) - 1.8 ADR. Co do świec się nie wypowiem. Znajomy mechanik też mi już odradza NGK. Pomyśl nad BERU bądź Bosch (jeśli trzymają poziom) -
Jeśli 83 stopnie C to temperatura na VAG'u/VCDS'ie to bym się tym nie przejmował. U mnie jest to temperatura otwarcia termostatu. Od 75 C do 105 C wskazówka na liczniku wskazuje temperaturę chłodziwa równą 90 stopni.
-
moman.pl - tam robią na zamówienie
-
benzyna Strasznie duży pobór oleju
Bladiseer odpowiedział polaczek3096 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Cześć, ja bym zrobił tak: 1) Sprawdził odmę 2) Zdjął pokrywę zaworów i sprawdził czy jest nagar. Jeśli nie to pomyślałbym nad mocniejszą płukanką i olej z niską lotnością. Z tego co mi się wydaję to tego Castrola może trochę wcinać. 3) Jeśli to nie zrobi dużej różnicy to dobry rewitalizant - w moim przypadku uspokoiło to pobór oleju. Wtedy po powyższych punktach myśleć o swapie/remoncie. Najlepiej niech mechanik to obejrzy. Polecam zacząć od najtańszych rzeczy. -
Problem ze światłami pozycyjnymi i podświetleniem zegarów.
Bladiseer odpowiedział Zwijas → na temat → Elektryka, oświetlenie
W moim przypadku gdy co jakiś czas, potem coraz częściej nie działało podświetlenie deski rozdzielczej oraz rejestracji (czasem lewa tylna pozycyjna żarówka też nie działała) pomogło wyjęcie, rozebranie włącznika świateł. Przeszlifowałem wszystkie styki (niektóre były zaśniedziałe) oraz zabezpieczyłem elektrosolem (17 zł). Od tamtego momentu żadnego problemu. Możesz rozebrać włącznik i sprawdzić czy któreś styki nie są zaśniedziałe - będziesz wtedy już wiedział czy tam nie leży problem. Więcej info znajdziesz w sieci oraz na forum. U Ciebie wygląda jakby był problem z masą bądź przerwą w obwodzie. -
Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG
Bladiseer odpowiedział kiarka → na temat → Poradniki i instrukcje
Ładną okazję strzeliłeś, przy sprzedaży auta możesz sprzedać ten licznik za dobre pieniądze. Zostawiając w aucie raczej się nie zwróci nabytek. Nie chcę reprezentować cebuli, ale Polak zazwyczaj chce najtaniej, reszta niespecjalnie istotna. Pewnie trudniej w przypadku dokładki CAN było znaleźć owe komponenty, niektórzy zmieniają soft w ECU choćby za pomocą Galletto. Wiadomo, na szrocie taniej plus kupując coś w zestawie można nieźle zaoszczędzić względem sieci. Dzięki za info. -
Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG
Bladiseer odpowiedział kiarka → na temat → Poradniki i instrukcje
Jeśli chodzi o kwestię kostki to mam na myśli jak tauka rozwiązał kwestię różnic w pinach przed i po liftem - zmienił kolejność kabelków we wtyczce czy zmieniał osprzęt (komfort to chyba konieczność jeśli zabawa w Full FIS). Odnośnie oferty - PW. -
Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG
Bladiseer odpowiedział kiarka → na temat → Poradniki i instrukcje
Manetkę kupując w sieci to rozstrzał kwotowy rzędu 20-70 zł. Dolicz jeszcze przesyłkę, gdzie zawsze nawet kupując pierdołę musisz doliczyć 20 zł. Dodatkowo zamawiając przewody choćby były groszowe ponownie przesyłka. Gdy się wszystko podliczy to jednak trochę wyjdzie, dodatkowo gdy ktoś zabiera się za zgranie wsadu pierwszy raz to dochodzi kwestia interfejsu. Wiadomo jak ma się dojścia oraz swoje materiały wychodzi tanio. "FIS od majfrendów" - orientujesz się jak wygląda jakościowo? Z tego co czytałem po montażu ludzie chwalili. Na popularny serwisie aukcyjnym są po 80 zł, ale też 130 zł - podobno ten drugi lepszy. W 1.8T modyfikowałeś w jakiś sposób połączenie kostki licznika? - nie mam na myśli tutaj dołożenia przewodów, ale kwestię dopasowania pinologii lub wymieniałeś ECU (+ bądź nie komfort)? 1.8T ma wiele odmian oraz różny osprzęt, więc ładne mixy można robić. -
Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG
Bladiseer odpowiedział kiarka → na temat → Poradniki i instrukcje
Nie dopisałem, jak się nie mylę to kolejne koszta oraz wiązka. -
Climatronic jak zmienić ustawienia
Bladiseer odpowiedział anonim1950 → na temat → Klimatyzacja, ogrzewanie
Spróbuj wyłączyć tryb auto i dopiero wyłączyć Climatronic. Spróbowałbym też z włączonym ECON'em. Panel spróbowałbym przełożyć do auta znajomego, jak polift bądź CAN to będą błędy, ale zobaczysz czy reaguje jak u Ciebie. Najwyżej kupić coś z szrotu po taniości, żeby chociaż wiedzieć. Możesz też sprawdzić pinologię oraz schematy, sprawdzić napięcia na kostce. http://mr-fix.pl/wpis/climatronic-menu-serwisowe-autodiagnoza/ To jedyne co mogę poradzić, jak ktoś inny nie odpowie to szukaj pomocy gdzie indziej. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?892556-Can-Climatronic-be-set-up-so-that-it-stays-off http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1599215 - Phateon http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4135028-Climatronic-am-I-an-idiot -
Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG
Bladiseer odpowiedział kiarka → na temat → Poradniki i instrukcje
Zakupiłem licznik poliftowy z anglika, więc w moim przypadku przekładam przednią część obudowy licznika (z ringami) oraz wskazówki do przedlifta. Muszę kiedy kupić tarczki na zamówienie - potrzebuję starego układu kontrolek. Jeździłem z przełożonymi tarczkami, ale pozostawała szpara ze względu na brak 1/2 FIS'a plus jak wcześniej wspomniałem kontrolki się źle nakładały - wyglądało to nieestetycznie. Następnie modyfikacja wsadu by uzyskać 100 km/h na środku skali prędkościomierza. Dokładnie. Niestety kwestia nakładu pracy oraz finansów - kto chce się w coś takiego bawić musi zdecydować czy chce się bawić w szukanie odpowiednich części i rzeźbę. Jak nie ma CAN'a to dochodzą emulatory czy sterowanie masą. U siebie mogę wrzucić poliftowy (przez jakiś czas jeździłem) tylko oczywiście: brak wskazań RPM, kontrolka Airbag (brak połączenia ze sterownikiem po CAN'ie) plus komunikat o braku ciśnienia (alee za to na FIS'ie pokazuje). Na zapłonie pokazuje jedynie temperaturę oraz czas od przekręcenia kluczyka. Nawet gdybym to zrobił poprzez niezłą rzeźbę, bądź tzw. "biały kruk" czyli FIS bez CAN i modyfikacje wymienione na początku postu to została by jeszcze kwestia manetki. Nie miałem problemu zakodować kluczyków. Sztuka dla sztuki tak naprawdę.. -
Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG
Bladiseer odpowiedział kiarka → na temat → Poradniki i instrukcje
Z doświadczenia powiem, że najtańszy kabel KKL może nie dać rady z wyciągnięciem wsadu licznika. Posiadam FT231X, w dodatku interfejs USB RS232 OBD / KKL. Bez problemu ściągam i wgrywam wsad licznika (airbag zgrać tak, ale wgrać nie da rady ze względu na USB). Próbowałem tańszym chińczykiem i miałem problem przy ściągnięciu wsadu (może to być kwestia ustawień - nie miałem czasu kombinować). Mowa o programie VAG EEPROM Programmer w wersji 1.19g Na Allegro sobie życzą +100 zł za podanie PINu co niektórzy - śmiech. Co do 1/2 FIS i CAN - racja. Nie myślałeś o wrzuceniu poliftowego licznika? Fakt, więcej kombinacji i kwitu na taką zabawę. U siebie myślę o poliftowym liczniku w przedliftowej benzynie, oczywiście bez CAN bo to już byłby gruby temat. -
Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG
Bladiseer odpowiedział kiarka → na temat → Poradniki i instrukcje
Sprawdź za pomocą VAG-COM'u czy VCDS'a numer licznika, jeśli jest po CAN to oki. W innym wypadku poszukiwanie "białego kruka" co wg. mnie jest conajmniej średnio opłacalne mając już 1/2 FIS.