Skocz do zawartości

Zwijas

  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Test załączania foto Test dodawania obrazka z sieci via Imgflip Meme Generator
  2. Wpierw zdejmujesz osłonę lamp: podważasz ją od góry, od strony przedniej szyby . Po obu stronach centralnej lampki są śruby - po jednej z każdej strony - odkręcasz je. Po tym obudowa lampki siedzi na wcisk, ale trzeba się chwilkę poszarpać, żeby nie uszkodzić podsufitki. Możesz zakupić używaną lampkę na allegro (koszt około 30 zł) lub pokombinować tak, jak ja. U mnie któryś poprzedni właściciel zepsuł centralny przełącznik i musiałem go zastąpić przełącznikiem trzy-pozycyjnym. Kupujesz przełącznik dźwigienkowy trzy-pozycyjny jednokanałowy (ON-OFF-ON) - około 2-3 zł. Wiercisz w szczelinie po starym przełączniku otwór fi6, montujesz w nim przełącznik. Wyprowadzenia lutujesz tak, żeby: lewe i prawe wyprowadzenia były połączone z pinami złącza na wejściu, środkowy z główną nitką oświetlenia (tam, gdzie szła blaszka oryginalnego włącznika). Popatrz gdzie dalej prowadzą przewody z włącznikiem: lutownicą ciężko dojść w sąsiedztwo złącza i oryginalnego włącznika, ale można łatwo podłączyć się dalej - właśnie tam, gdzie prowadzi włącznik (na dole wystarczy jeden lut). Jeżeli chce ci się bawić, a czegoś nie łapiesz, to napisz - porobię jakieś zdjęcia i wstawię.
  3. Nie ma sensu. Ładowarka wpinana w zapalniczkę jest duża - nie oszczędzają miejsca, bo twórcy mają do dyspozycji cały wtyk gniazda zapalniczki, poza tym czasem zamiast przetwornic w tanich ładowarkach używają ograniczników napięcia. Na allegro za grosze znajdziesz małą przetwornicę z lepszymi parametrami: mniejszymi stratami, zabezpieczeniem przed przeciążeniem i termikiem. To, czy jest bezpiecznie dla sprzętu zależy od sprzętu. Więkrzość akumulatorów (np. w komórkach) jest ładowanych z ograniczeniem prądowym - do baterii jest kierowany pewien maksymalny prąd i napięcje jest dostosowywane do tego prądu, więc można ładować dowolnym napięciem, które nie przeciąży układu ładowania.
  4. Jak się komuś chce bawić można zmieścić w popielniczce: http://allegro.pl/przetwornica-step-down-buck-mp1584-0-8v-20v-3a-i6814708093.html Takich przetwornic wejdzie spokojnie 2 sztuki na jednym radiatorze. A dla leniuszków: http://allegro.pl/przetwornica-step-down-mp1584-5v-3a-usb-i6956481066.html W pierwszym przypadku konieczna lutownica i gniazdo. Plus jest taki, że można założyć kilka gniazd i jednocześnie ładować np. dwa telefony. Tuż koło popielniczki jest gniazdo zapalniczki, więc nie trzeba daleko prowadzić kabli. Zalety: z radiatorem da 3A które i tak raczej nie będzie pobierane przez telefon, czy nawet dwa telefony. Wbudowane zabezpieczenia przed przeciążeniem i przegrzaniem. Jeżeli chodzi o prąd jaki pobiera telefon, to zazwyczaj bez mostka napięciowego nie przekracza 0,5A, czyli maksymalnego obciążenia USB 1.1 i 2.0. Coraz częściej pojawiają się telefony przystosowane pod USB 3 (900mA). Stosując przetwornicę napięcia trzeba pamiętać o zwarciu styków danych (D+ i D-) rezystorem. Bez tego większość telefonów nie rozpocznie ładowania czekając na dane z komputera. Jeżeli ktoś ma Samsunga z funkcją quick charge, iPhone lub BlackBerry warto poczytać (ew zmierzyć w ładowarce) jakie napięcia są podawane na piny danych w czasie ładowania - samsung z mostkiem (dzielnikiem napięcia) zamiast 0,5A pobiera 2A, iPhone nawet 2,2A - to znacznie przyspieszy ładowanie - będzie ładowało tak samo jak ładowarką wpiętą do sieci 230V. Inna sprawa jest taka, że szybkie ładowanie zmniejsza żywotność akumulatora, ale to już sprawa na osobną dyskusję na forum dot. telefonów komórkowych i ich cyklu życia.
  5. 308k 2000r - prawie pewien - w Polsce nikt nie kręcił (rodzina), w Holandii raczej taż nie Teściu jeździł do pracy do Niemiec 1600 km w jedną stronę, więc można liczyć, że ostatnie 40k przez dwa. PS. znam koleżkę który wykręcił prawie 900k ale nie jestem pewien, czy B5.
  6. Czy możesz podlinkować do instrukcji demontażu/montażu siłownika klapy? Mam ten sam problem i nie mogę się dobrać do tego siłownika. Rozumiem, że po zamianie siłownik troszkę podziałał i znowu przestał działać? Wydaje dźwięki? Ten na wymianę dałeś oryginalny? Spróbuj mu pomóc jakimś śrubokrętem na przykład- jedna osoba podważa rygiel, druga wciska na przemian zamykanie i otwieranie zamków - może się zaciął i wystarczy go ruszyć i nasmarować.
  7. Po przeczyszczeniu włącznika wg tej insrukcji problem przestał występować: świecą się zegary i światła pozycyjne. Nadal coś lest nie tak - pozycje po obu stronach świecą po włączeniu kierunkowskazu w dowolnym kierunku, ale nie przeszkadza mi to na tyle, żeby się w tym grzebać. dzięki za pomoc!
  8. Cześć! Zaczęło się od podświetlenia zegarów. Naprawę zostawiłem sobie na weekend, wszak taka usterka nie jest gardłowa. Niestety po dwóch dniach zauważyłem brak świateł pozycyjnych. To już jest dość pilne, więc zająłem się tym od razu - wpierw sprawdziłem to, co oczywiste - żarówki - są w porządku, potem bezpieczniki - również w porządku, ale przy sprawdzaniu bezpieczników zauważyłem, że po wyjęciu obu bezpieczników świateł pozycyjnych zapaliło się podświetlenie zegarów. Po ponownym włożeniu bezpieczników zegary znów zgasły (światła P nadal nie działają). Wpierw poradziłem się u znajomych - włączyłem światła pozycyjne (nie działają ani światła ani podświetlenie zegarów) i ponownie wyjąłem bezpieczniki. Po włożeniu bezpiecznika 23 (pozycyjne chyba przód...) wszytko OK - działają pozycyjne (przód i tył) i zegary. Po włożeniu drugiego bezpiecznika gasną. Po wyjęciu drugiego bezpiecznika znów działają. Po wyłączeniu świateł i ponownym włączeniu znów nie działają światła pozycyjne (i przód i tył) i podświetlenie zegarów. Ponowne próby wyjmowania i wkładania bezpieczników nic nie dają (bez bezpieczników działa jedynie podświetlenie zegarów). Zmierzyłem napięcie na stykach bezpieczników - prawidłowe (ok 12,5V bez ładowania). Włączyłem amperomierz zamiast bezpieczników - jeden lekko ponad 5mA, drugi niecałe 30mA (w czasie pomiaru prądu nie działały światła pozycyjne i podświetlenie zegarów). Pozostałe światła (drogowe, mijania, stopy, kierunki, przeciwmgielne, podświetlenie tablic) OK. Zegary działają, komputer działa (podświetlenie wyświetlacza komputera cały czas OK) , ikonki (np. rezerwa) OK. Przełącznik świateł wygląda OK (bez bezpieczników świateł P bez problemu włącza podświetlenie zegarów). 1) O co chodzi z włączaniem świateł za pomocą kierunkowskazów? 2) Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności