Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik masz z tyłu silnika trzeba się tam dobrze rozglądnąć, ciężki dostęp do wymiany. Ja osobiście odpuściłem i dałem mechanikowi żeby mi wymienił. Inni to sami robią ale stwierdziłem że szkoda rąk :gwizdze wole je inaczej wykorzystać :kawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co opisujesz to będzie wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej - robi się zwarcie i takie cuda się dzieją.

U mnie objawiało się to tym, że wywalało błąd na VAG i oprócz tego jak silnik był ciepły to świecie grzały się bardzo długo i raz po raz po odpaleniu (na ciepłym) obroty wskakiwały na 2tys obrotów na 2 sekundy i potem się normowały.

Ja kupiłem w aso za 105zł z tego co pamiętam - są dwa typy - z okrągłą i kwadratową końcówką - w ASO Ci powiedza - ja miałem okrągłą (jajowatą), też mam AVF z 2001roku :)

 

Powodzenia Sebastianie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik masz z tyłu silnika trzeba się tam dobrze rozglądnąć, ciężki dostęp do wymiany.
Jak sie pare razy wymieni, to juz pozniej mozna podchodzic z zamknietymi oczami. Z reszta widok i tak gowniany, i na macanke trzeba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik masz z tyłu silnika trzeba się tam dobrze rozglądnąć, ciężki dostęp do wymiany. Ja osobiście odpuściłem i dałem mechanikowi żeby mi wymienił. Inni to sami robią ale stwierdziłem że szkoda rąk :gwizdze wole je inaczej wykorzystać :kawka

 

popieram - ja też dałem to do zrobienia mechanikowi (zapłaciłem 30zł) - troche płynu chłodniczego zleciało (generalnie jak patrzysz na silnik z przodu auta, to po stronie pasażera masz plecionkę (z lewej strony silnika) i nad plecionką wychodzi taki kruciec z bloku silnika z wtyczka - to jest tam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego najprawdopodobniej jest uszkodzony ponieważ wskazał oczyt komputera ale temperature wsazuje prawidłowo , czujnik wymienię ale problem jest inny wyciek płynu plama pod samochodem po stronie kierowcy Więc mam pytanie czy wyciek może mieć coś wspólnego z uszkodzonym czujnikiem bo nie mogę zlokalizować wycieku krucic też wymieniłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem samochód nie pokazuje aktualnej temperatury na liczniku wskazówka leży. Samochód dogrzany na vcds pokazuje na silniku ok 80 stopni wchodzę do licznika pokazuje 30 stopni i tak zimny czy ciepły pokazuje 30 stopni na liczniku w ECU pokazuje OK, Wiec niby uszkodzony czujnik, ale tak nie jest, odpiąłem czujnik powinno pokazać minusową temperaturę na ECU pokazało ale na liczniku nadal 30 stopni, wymieniłem czujnik i nadal to samo, czyli uszkodzone zegary ????? bo już nic innego mi nie przychodzi do głowy. Co poradzicie może wgrać od nowa Wsad do licznika bo może się wysypał ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtyczki poprawne i te od licznika i te od czujnika nadal pokazuje cały czas 30 stopni z czujnikiem czy bez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego najprawdopodobniej jest uszkodzony ponieważ wskazał oczyt komputera ale temperature wsazuje prawidłowo , czujnik wymienię ale problem jest inny wyciek płynu plama pod samochodem po stronie kierowcy Więc mam pytanie czy wyciek może mieć coś wspólnego z uszkodzonym czujnikiem bo nie mogę zlokalizować wycieku krucic też wymieniłem

 

Mi ciekło ze sparciałego oringu pod tym czujnikiem, sprawdź go !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem czujnik i nadal to samo, czyli uszkodzone zegary ?????

 

Czy nie pomyliłęś czujnika temp. cieczy silnika z czujnikiem temp. cieczy na drugi wentylator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegary nie rozpoznają temperatury niższej niż 30*, dlatego po odpięciu czujnika, uszkodzenia wiązki lub w razie uszkodzenia czujnika(zbyt duża rezystancja) licznik wyświetli temp=30*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie działa ok ale czemu na innym sprawnym czujniku nadal to sami ??? może spróbować dać rezystor na wtyczkę zamaist czujnika i sprawdzić czy wskazówka się ruszy ???? tylko jakiej wartości dać rezystor. dodam że po odpięciu czujnika w ECU wyskakuje błąd ale w liczniku go nie ma a też powinno wyskoczyć tylko ze z G2 ale nie wyskakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

 

Mam pytanie - poł roku temu VAG wywalal mi blad czujnika temperatury cieczy chłodzącej - wymieniłem czujnik na oryginał z ASO za 105zł, było OK - problem miałem wówczas taki, że świece często pomimo, że silnik był ciepły grzały długo (jak przy temperaturze minusowej..), czasami po odpaleniu na ciepłym (jak świece się długo grzały) to obroty wskakiwały na 2sekundy na 2000obr.

 

Po wymianie czujnika problem znikł, świece grzały się prawidłowo, obroty nie wskakiwały na 2tys po odpaleniu na ciepłym, auto odpalało dosłownie na pół obrotu - zauważyłem od pewnego czasu, że świece grzeją się dosłownie przez ułamek sekundy (nawet jak temperatura jest ok 11*C, jak jest ok 6*C to świecą się ok 1-1,5sek - to i tak za krótko - wcześniej po wymianie czujnika było OK!

 

Sprawdziłem na VAG-u i znowu wywaliło błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej - owy błąd wywaliłem, świece do 1 odpalenia na ziemnym ( po skasowaniu błędu) grzały się kilka sekund i auto odpaliło dosłownie na pół obrotu. Niestety następne odpalanie już nie było na pół obrotu... wszystko przez to, że świece grzeją się dosłownie UŁAMEK sekundy..

 

Owy błąd narazie nie wrócił ale domyślam się, że owy czujnik jest jednak walnięty - dziwne co nie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem czujnik na oryginalny z ASO Skody (oznaczenie to samo, cena 2x niższa niż u VW) i zniknęło mi ssanie.. na poprzednim czujniku który zbyt długo nie pożył ssanie się czasem załączało jak było dosyć ciepło i obroty po dodaniu gazu sobie lubiły na 2000 rpm zostać jakiś czas..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w ciągu roku wymieniłem już 2 czujniki oryginalne z ASO... Nie wiem czy pech czy takie badziewie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja w ciągu roku wymieniłem już 2 czujniki oryginalne z ASO... Nie wiem czy pech czy takie badziewie

 

chyba shit na maksa i tyle... nic - trzeba będzie wymienić na gwarancji - mysle, ze wymianią co nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reklamowałem i dostałem zwrot kasy, wymieniam sam co staje się już mega upierdliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Badziewie robią, ja już mam 3 czujnik a termostat Wahlera nie wytrzymał roku nawet (z InterCarsu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja już mam 3 czujnik

 

U mnie identyczna sytułacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem czujnik MEYLE i narazie chodzi bezproblemowo juz z pół roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności