Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem ostatnio podlaczylem paska do laptopa i wyskoczylmi blad g62 ( czujnik temperatury cieczy) wymienilem dzisiaj i znow wskazowka pokazuje mi miedzy 70-80 w trakcie jazdy natomiast podpialem po vaga i tenmperatura w instrumentals wyniosla 68*C. ale co ciekawe jak przyjechalem z dluzszej jazdy i po odpoczynku silnika z 5 minut po przekreceniu kluczyka wskazowka na kokp[icie stala rowno z 90*C natomiast gdy juz odpalilem silnik stopniowo spadala wlasnie dotych 70-80stopni.czy musze wymienic termostat jeszcze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki problem ostatnio podlaczylem paska do laptopa i wyskoczylmi blad g62 ( czujnik temperatury cieczy) wymienilem dzisiaj i znow wskazowka pokazuje mi miedzy 70-80 w trakcie jazdy natomiast podpialem po vaga i tenmperatura w instrumentals wyniosla 68*C. ale co ciekawe jak przyjechalem z dluzszej jazdy i po odpoczynku silnika z 5 minut po przekreceniu kluczyka wskazowka na kokp[icie stala rowno z 90*C natomiast gdy juz odpalilem silnik stopniowo spadala wlasnie dotych 70-80stopni.czy musze wymienic termostat jeszcze??

A to zależy jaki czujnik zainstalowałeś,przy niesprawnym termostacie w zasadzie takich jaj,które opisujesz,nie byłoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienilem na normalny czujnik po czym skasowalem blad. ale po wymianie czujnika zauwazylem ze wskazowka lezy pomiedzy 70-80 a tamten na ktory wymienilem lezal bezprzezrwy na 70 wiec postanowilem go wymienic bo takie objawy wlasnie mial czujnik plus tak pokazal vag. a nie chce wymieniac milon rzeczy zeby do tego dojsc co jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienilem na normalny czujnik po czym skasowalem blad. ale po wymianie czujnika zauwazylem ze wskazowka lezy pomiedzy 70-80 a tamten na ktory wymienilem lezal bezprzezrwy na 70 wiec postanowilem go wymienic bo takie objawy wlasnie mial czujnik plus tak pokazal vag. a nie chce wymieniac milon rzeczy zeby do tego dojsc co jest nie tak

Miałem na myśli producenta,nie jest tajemnicą,że większość zamienników źle wskazuje.ORI,bądź firmy EPS są sprawdzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem. Jestem posiadaczem Passata B5 FL Variant z 2001 roku z silnikiem 1.9 TDI AVF. Falowała mi wskazówka temperatury a także zapalała się i mrugała kontrolka temperatury cieczy chłodzącej, nawet na zimnym silniku. Pojechałem na warsztat, podpięli go pod kompa i wyszło, że padnięty jest czujnik temperatury G2/G62. Kupiłem nowy zielony firmy Febi. Zmienili go na warsztacie (założony był czarny ale zielony to zamiennik). Wymiana nie pomogła: po odpaleniu nawet zimnego silnika zapala się i mruga kontrolka temperatury cieczy chłodzącej a wskazówka temperatury dochodzi tylko do około 87 stopni Celsjusza, a jak chamuję, np. przed światłami to w ciągu sekundy spada na zero, auto się zatrzyma na światłach to wraca na około 70 stopni. Dodam, że jak się nagrzeje do tych 87 stopni to leci normalnie gorące powietrze z nawiewu. Auto odpala normalnie bez problemów, pali mało. Pomóżcie mi proszę bo już mi ręce opadają. czy to może być wina termostatu takie gwałtowne skoki temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mozliwe jest ze gdy czujnik G62 wogole nie dziala cziezko jest odpalic samochod, bo mnie na Vagu pokazuje niesprawny czujnik G62 i jednoczesnie prawie wogole nie da sie go odpalic, a nawet jak juz sie uda to jak jade i wrzuce na luz to obroty spadaja do 400-500obr/m i silnik walczy zeby je podniesc i czasem mu sie uda a czasem zgasnie, bo zastanawia mnie czy czujnik G62 ma na to jakis wplyw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy mozliwe jest ze gdy czujnik G62 wogole nie dziala cziezko jest odpalic samochod, bo mnie na Vagu pokazuje niesprawny czujnik G62 i jednoczesnie prawie wogole nie da sie go odpalic, a nawet jak juz sie uda to jak jade i wrzuce na luz to obroty spadaja do 400-500obr/m i silnik walczy zeby je podniesc i czasem mu sie uda a czasem zgasnie, bo zastanawia mnie czy czujnik G62 ma na to jakis wplyw

Cześć

Zdecydowanie czujnik walnięty.Problemy z falującymi obrotami i gaśnięciem silnka to przez błędne wskazania temperatur z czujnika do komputera.Kup markowy czujnik,a zobaczysz,że po wymianie te problemy znikną.Miesiąc temu miałem taki sam problem.Zdziwiłem się,że jeden czujnik tak może utrudniać jazdę,a jedak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie na niego czekam, bo nie stety jestem w angli a kupic tu cos w sklepie motoryzacyjnym to jakas masakra, tylko serwis, a oring juz mi puszczal lekko plyn, mam nadzieje ze to tylko to, bo jak mi cos w samochodzie niedziala to spac nie moge, ale dzieki za podpowiedz ze to moze byc jedyna awaria, a nie jakas druga jeszcze ktorej nie zlokalizowalem, oby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnośnie czujnika temperatury.Otóż na zimnym silniku w garażu przy temperaturze otoczenia około 3-4stopnie w grupie silnik blok 007 mam wskazania 1) 4,5 stopnia 2) 0 3) 7,2 stopnia 4) 1,8 stopnia a w instrumentach blok 003 1) 5stopni.Czyli różnica między G62 a G2 3,2stopnia niby ok.Ale po rozgrzaniu G62 pokazuje 86stopni a G2-72stopnie.Wskazówka nie stoi w pionie a przewód od termostatu zimny.Czujnik wymieniałem na orginalny 3 miesiące temu i chyba wszystko wskazuje na to że muszę jeszcze raz. Może ktoś ma jakieś inne sugestie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik wymieniałem na orginalny 3 miesiące temu i chyba wszystko wskazuje na to że muszę jeszcze raz.

Moj kupiony w sklepie, ale ze znaczkiem VW 0000 od razu byl do wymiany. Zanizal o 5-8C w porownaniu do starego, na ktorym ciagle jezdze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko odnośnie czujnika temperatury.Otóż na zimnym silniku w garażu przy temperaturze otoczenia około 3-4stopnie w grupie silnik blok 007 mam wskazania 1) 4,5 stopnia 2) 0 3) 7,2 stopnia 4) 1,8 stopnia a w instrumentach blok 003 1) 5stopni.Czyli różnica między G62 a G2 3,2stopnia niby ok.Ale po rozgrzaniu G62 pokazuje 86stopni a G2-72stopnie.Wskazówka nie stoi w pionie a przewód od termostatu zimny.Czujnik wymieniałem na orginalny 3 miesiące temu i chyba wszystko wskazuje na to że muszę jeszcze raz. Może ktoś ma jakieś inne sugestie ?

 

Problem rozwiązany wymieniłem czujnik również na ori a stary oddam do reklamacji może oddadzą kasę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .Czy trzeba kasować błąd 16500 g62 czy po wymianie sam się dostosuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam .Czy trzeba kasować błąd 16500 g62 czy po wymianie sam się dostosuje?

 

Tak, błąd trzeba wykasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I rzeczywiscie, wymienilem G62 i odpala jak nigdy dotad :D, nigdy bym nie pomyslal, ze ten czujnik moze spowodowac tyle zamieszania, i jeszcze jedno, gdyby ktos mial taka sytuacje, w moim przypadku, po wykasowaniu bledu vagiem przed wymiana blad nie wyskakiwal mimo ze czujnik byl nadal nie sprawny, dopiero gdy jakims cudem udalo mi sie odpalic, i pochodzil ze dwie minuty, dopiero w tedy sie blad 16500 ujawnial. nie wiem czym to bylo spowodowane akurat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujnika g62 na nowy EPS 65pln i zapala rano jak nowy.Tak jak w poście wyżej tyle że nie wykasowałem błędu,niech żyje VAG com .Mechanicy chcieli wymieniać przewody ,świece, aku i tworzyli takie teorie że strach ale VAG prawdę ci powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem z silnikiem AZX 2,3 benzynka 170 KM problem jest taki że czasem pokazuje mi na liczniku dobrą tem. a czasem w ogóle sie nie podniesie i siedzi na 50 st. C. Czasami jest tak że odpale i tem. 50 podczas jazdy czasem wskaczy na 90 a czasem nie. Przy odpalaniu czuć bardzo benzyną niespaloną czyli zalewa i pali trosze za dużo moim zdaniem. I jeszcze jeden objaw czasami przy podjechaniu do świateł jak już stoje oboty falują i to tak że potrafi zgasnąć. Obroty schodzą do 500 obr/min podnosza sie do 1000 spadają i tak cały czas. Czasami pomaga jak wcisnę pedął gazu tak do 2000 obr/min. i sam sobie powoli spadnie, ale nie zawsze to działa.

Wywala tylko błąd 01039 - czyli wskaźnika temperatury(G2) zaznaczam że wskaźnika czyli tego na liczniku a nie tego czyjnika(G62) dla ECU

Moim zdaniem po lekturze forum to bedzie na 99% wskaźnik/czujnik G2/G62

Może macie inne sugestie, choć nie sądzę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wywala tylko błąd 01039 - czyli wskaźnika temperatury(G2) zaznaczam że wskaźnika czyli tego na liczniku a nie tego czyjnika(G62) dla ECU
wywala błąd wiec oczywista jest wymiana, nie ma innej możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Górny wąż robi się ciepły w momencie otwarcia termostatu.

Panowie tak z ciekawości jak to jest z tymi wężami? Termostat jest na dolnym wężu tuż przy bloku i czy to on nie powinien robić się ciepły po otwarciu termostatu? Następnie płyn powinien wędrować od dolnego węża przez chłodnicę do górnego i do zbiornika wyrównawczego czy odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to dziwnie zrobili że leci odwrotnie :> puszcza termostat i leci płyn z góry przez chłodnice w dół do termostatu. Na jedno nawet to i mądre bo dawkuje jakoś tą temp. a nie jak by otworzył i wypuścił od razu całe ciepłe w chłodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam podobny problem z silnikiem AZX 2,3 benzynka 170 KM problem jest taki że czasem pokazuje mi na liczniku dobrą tem. a czasem w ogóle sie nie podniesie i siedzi na 50 st. C. Czasami jest tak że odpale i tem. 50 podczas jazdy czasem wskaczy na 90 a czasem nie

 

Miałem to samo, dodatkowo wywalał błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego (-40 st :D)

Z tego co się dowiedziałem czujnik w tym przypadku nie odpowiadał za zachowanie opisane powyżej, mianowicie wahająca się temperaturę. Jeśli chodzi o spalanie to tak, potwierdzam - u mnie też dużo więc palił na wywalonym czujniku ale za wahania temperatury na wyświetlaczu odpowiadał termostat. Był po prostu na wykończeniu i to on sprawiał, że raz pokazywał 70 st raz w ogóle się nie podnosił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności