Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Kruciec wymieniony , węże sprawdzone,

 

A patrzyłeś czy z pompy wody nie leci? :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody wymieniona była na jesieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem B5 3BG AVF, po przybyciu do domu zaświecił mi się check i komunikat o małej ilości płynu chłodzącego czy coś takiego... sprawdziłem i rzeczywiście okazało się, że jest go mało... dziś rano jak silnik ostygł dolałem płynu ale problem dalej się pojawiał... po jakiś 150km wyleciało to co wlałem czyli jakieś 1,5l... podczas skręcania i gazowania słychać jakby woda w układzie chłodzącym się przelewała, jest w okolicy deski rozdzielczej czyli gdzieś przy nagrzewnicy... po ściągnięciu pokrywy silnika i próbie znalezienia wycieku znalazłem zadławiony jeden wąż (fot. poniżej), a wyciek najprawdopodobniej był z otworu nadciśnieniowego na dole zbiorniczka... Znajomi mechanicy takim mądrym urządzeniem sprawdzili mi stan płynu chłodzącego czy nie ma tam CO2 i okazało się, że nie ma, czyli uszczelka pod głowicą OK i nie dmucha do układu...

 

Czy macie jakieś propozycje od czego może być ten wąż i jaka może być przyczyna utraty płynu??

 

Pozdrawiam Łukasz

 

 

2012-04-11 17.14.41.jpg

fot. wykonane stojąc przy reflektorze przednim od strony kierowcy, po prawej widać zbiorniczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy macie jakieś propozycje od czego może być ten wąż i jaka może być przyczyna utraty płynu??
Czy nie jest to przypadkiem wąż, dochodzący do chłodniczki oleju...? Chyba tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy nie jest to przypadkiem wąż, dochodzący do chłodniczki oleju...? Chyba tak...

 

czyli mam rozumieć, że to jest wąż doprowadzający olej do chłodnicy oleju...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli mam rozumieć, że to jest wąż doprowadzający olej do chłodnicy oleju...??

 

Nie - to jest wąż doprowadzający płyn chłodniczy do chłodniczki oleju :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrzę po wyglądzie chłodnicy i już wiem o co chodzi:P głupio palnąłem bo wcześniej się spotkałem z chłodnicą oleju chłodzoną powietrzem, ale też przewody inaczej wyglądały:P

 

powiedzcie mi też gdzie mam szukać drugiego węża, który tworzył by obieg i co mogło być powodem zadławienia tego...

 

edit.

 

zadławiony element to odnoga rurki/węża, który leci do chłodnicy oleju, wychodząc z chłodnicy leci dalej za silnik patrząc od przodu... wciąż nasuwa mi się pytanie do czego służy ta odnoga i co może być powodem, że jest zadławiona...

 

układ chłodzący sprawdziłem kompresorem i wydaje się szczelny, więc wykluczam ubytek płynu przez jakąś nieszczelność, na 90% wydaje mi się, że płyn ulatuje tym odpływem u spodu zbiorniczka, ale dlaczego...??

Edytowane przez diablo.xd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedzcie mi też gdzie mam szukać drugiego węża, który tworzył by obieg i co mogło być powodem zadławienia tego...
Tu masz uklad z AVB:

6cc59204bbf0402bm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i mnie dopadla ta sama przypadlsci, czyli ubytek plynu w zbiorniczku

tylko o dziwo nie zawsze ubywalo i zostawial slady pod soba

dobralem ie do trojnika z tylu glowicy, takie wskazowki znalazlem na forum

i co sie okazalo, przewod dochodzacy do trojnika byl dziurawy w dziwny sposob

naprawilem i jak narazie problem ustal, nie gubi plynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

witam i przepraszam z góry bo nie wiedziałem gdzie zamieścić moje pytanie brzmi ono następująco

pewnego dnia jechałem sobie moim paskiem i chciałem go ta przeciągnąć i jechałem tak z 180 km/h gdzieś dobre 10 km i zatrzymałem się na stacji żeby coś kupić wracając do auta zauważyłem ze wydostaje sie para( biały dym ) z pod maski otworzyłem mache i normalnie tak jak by parowało z pod silnika jak by coś parowało albo sie zapaliło jak by sie normalnie parował olej i proszę moze ktos by mi pomógł jakaś radą czy cos a i dodam ze na termometrze było 90 stopni silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

witam i przepraszam z góry bo nie wiedziałem gdzie zamieścić moje pytanie brzmi ono następująco

pewnego dnia jechałem sobie moim paskiem i chciałem go ta przeciągnąć i jechałem tak z 180 km/h gdzieś dobre 10 km i zatrzymałem się na stacji żeby coś kupić wracając do auta zauważyłem ze wydostaje sie para( biały dym ) z pod maski otworzyłem mache i normalnie tak jak by parowało z pod silnika jak by coś parowało albo sie zapaliło jak by sie normalnie parował olej i proszę moze ktos by mi pomógł jakaś radą czy cos a i dodam ze na termometrze było 90 stopni silnika

 

dziwna sprawa kolego.... ale jak temp w normie płyn w ukladzie tez i olej to ja bym sie nie doszukiwal....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i mnie dopadla ta sama przypadlsci, czyli ubytek plynu w zbiorniczku

tylko o dziwo nie zawsze ubywalo i zostawial slady pod soba

dobralem ie do trojnika z tylu glowicy, takie wskazowki znalazlem na forum

i co sie okazalo, przewod dochodzacy do trojnika byl dziurawy w dziwny sposob

naprawilem i jak narazie problem ustal, nie gubi plynu

 

pod kątem szczelności sprawdziłem kompresorem układ i nie widziałem by gdzieś ciekło... zauważyłem, że jak na wysokich obrotach go poprzeciągam to jest ten wystrzał płynu z tego zaworu na dole zbiorniczka... myślę też, że może układ jest zapowietrzony i stąd ten problem... jak obserwowałem przepływ płynu w zbiorniczku przy włączonym aucie na biegu jałowym to nie zawsze leciał z tego cienkiego wężyka, próbowałem przy różnych ustawieniach klimatronika i raz leciał jak dałem na chłodzenie a raz jak na grzanie, na wysokich obrotach przepływ był zdecydowanie większy... testy robione na zagrzanym silniku 90 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwna sprawa kolego.... ale jak temp w normie płyn w ukladzie tez i olej to ja bym sie nie doszukiwal....

 

no tak wszystko było w normie może to było bo wcześniej miałem wyciek oleju i miałem troche brudny silnik i jak dostało tem. to poprostu to zaczęło parować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam temat wałkowany chyba wiele razy i też mam wielki z tym problem nie dawno wymieniłem rozrząd,termostat,króciec,korek na nowym jeszcze gorzej więc stary jest i dalej ubywa płynu ale mniej przedtem na tydzień 20ml teraz na 3 tygodnie po wymianie tych częsci znowu poziom jest poniżej min.(na zimnym) dodam że miałem podwiązaną butelke do zbiorniczka i zawsze pusta brak masła pod korkiem oleju nigdzie nie widać wycieku!Zastanawiam się nad wlaniem jakiegoś uszczelniacza do chłodnic testował ktoś coś takiego dodam też że dość często mam zaparowane szyby w środku lecz nie czuć płynu i dywaniki suche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,koledzy czy kruciec ten z tylu silnika z czujnikem u mnie niebieskim dostane tylko w ASO czy sa jakies zamienniki?na allegro nic nie znalazlem,ile kosztuje w aso?1.8t

Zakupilem w aso koszt 70 zeta z kompletem uszczelek.pozd.

Edytowane przez pele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow.

 

Mam pytanko. Jest szansa by przy termostacie powstał wyciek płynu chłodzącego?

Pytam, bo dzis sie bardzo zdziwilem gdy rano postawilem auto i bylo ok, ale wieczorem jak jechalem do pracy to zapalila sie kontrolka poziomu cieczy chlodzacej i faktycznie tego płynu sporo brakowało. Pod autem plama ale nie moge dopatrzec sie zrodła. Chlodnica sucha i krocce przy chłodnicy tez. Płyn cieknie gdzies po bloku z tej strony co jest alternator. Po obejrzeniu zdjec gołego silnika zauwazylem ze w tym miejscu jest termostat. Dlatego wydaje mi sie ze to stad moze leciec ale ciezko mi to teraz potwierdzic gdyz jestem w pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 1200 km przy predkości 130/140km/h i nic sie nie działo.

Autko postało 2 dni na ulicy i dzis wieczorkiem chciałem udać sie w trase a tu odrazu po zapaleniu wyświetliła sie kontorolka że trzeba dolać płynu chłodniczego, podniosłem maske do góry a tu widze w zbiornkiczku tylko troche (minimalnie) na dnie.

 

Nie idzie zauwazyć zadnego wycieku, moze pod spodnią pokrywe by zdją to by coś zauważył. nie wiem.

 

Teraz zrobielm 100 km po mieście i jest stan nie ubyło nic.

 

olej normalny i nie ma nic podejrzanego w zbiorniczku wywrównawczym

 

zauważyłem dziwne odgłowsy w nawiewach po przejechaniu 30 km i wyłaczenieniu silnika, taki szum nie wiem co to może być i czy może mieć z tym związek ?

 

czy mozę to być jakis kruciec bądz zapowietrzenie ? czy raczej głowica ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mozę to być jakis kruciec bądz zapowietrzenie ? czy raczej głowica ?
Albo nieszczelna chlodnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam za bardzo opcji sprawdzenia teraz bo jestem w niemczech a tu jak dam do sprawdzenia to sporo mnie to bedize kosztować..

 

przy duzych obrotach może cieknoć chodznica jak jest nie szczelna a przy małych nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś dodać zdjęcie czy też numer fabryczny słynnego krućca, bo nie wiem czego szukać w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności