Desert Zgłoś #181 Napisano 12 Kwietnia 2011 Nagrzewnica moze ci przeciekac gdy sie rozgrzeje. Wyciekajacy plyn moze zdarzyc odparowac.Sprawdz jeszcze wydajnosc pompy wody. Sciagnij waz doplywu do nagrzewnicy i na odpalonym silniku sprawdz jakie jest cisnienie. Jak nie leci badz leci slabo na jalowym, to prawdopodobnie pompa wyrobiona. Nie wykluczone, ze niedomagania masz w kilku miejscach, bo walnieta pompa nie ma zwiazku z parowaniem szyb. Sądzę, że gdyby tak było jak mówisz to temperatura silnika rosłaby powyżej 90"C a tak się nie dzieje. Sam już nie wiem, podjadę jutro na Vaga do znajomego to posprawdzam przy okazji czy czujniki są sprawne i obejrzę jeszcze raz wszystko pokoleji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #182 Napisano 12 Kwietnia 2011 Panowie a zgniła komuś chłodnica...? mi dosłownie w moim 8 letnim AKN dało się ją praktycznie palcami odłamać ... wycieki także obserwowane , bardzo nierównomierne, raz potrafił w 2 dni zgubić cały płyn a raz cały miesiąc jeździł bez znaczacych ubytków... yo dopiero ciekawostka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #183 Napisano 12 Kwietnia 2011 Sądzę, że gdyby tak było jak mówisz to temperatura silnika rosłaby powyżej 90"C a tak się nie dzieje. Sam już nie wiem, podjadę jutro na Vaga do znajomego to posprawdzam przy okazji czy czujniki są sprawne i obejrzę jeszcze raz wszystko pokoleji. Wskazowka temp na blacie nie rusza sie z pozycji 90C gdy temp silnika wynosi ok 75-110C (przynajmniej w TDI PD tak dziala), wiec tak naprawde bez VAGa, nie wiesz jaka jest rzeczywista temp silnika.Ewentualnie na panelu clomatronica mozna sprawdzic, a jak to tez jest opisane na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desert Zgłoś #184 Napisano 13 Kwietnia 2011 Wskazowka temp na blacie nie rusza sie z pozycji 90C gdy temp silnika wynosi ok 75-110C (przynajmniej w TDI PD tak dziala), wiec tak naprawde bez VAGa, nie wiesz jaka jest rzeczywista temp silnika. Właśnie wróciłem od znajomego. Sprawdziłem wszystko od początku chłodnym okiem. Nic nie znalazłem. Ale podpieliśmy Vaga i wyskoczył błąd 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62), temperatura na zegarach 90"C odczyt z VAGa 81"C. Zdjąłem przewód z czujnika, a tam mokro. Czujnik niebieski 4-pinowy zalany wodą. Mam nadzieje, ze to jest powód moich problemów. Jak wymienie czujnik dam znac czy to coś pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #185 Napisano 13 Kwietnia 2011 Czujnik niebieski 4-pinowy zalany wodą. Mam nadzieje, ze to jest powód moich problemów. Jak wymienie czujnik dam znac czy to coś pomogło.Czujnik dobierac wg etki po numerze vin, bo producent zmienial kolorystyke czujnikow. Znajdziesz info o tym w innym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-one- Zgłoś #186 Napisano 13 Kwietnia 2011 Zdjąłem przewód z czujnika, a tam mokro. Czujnik niebieski 4-pinowy zalany wodą. Mam nadzieje, ze to jest powód moich problemów.A co z parującymi nawiewami, słodkawym zapachu i parze na szybie o których pisałeś?Myślisz że wyciek G12 z komory silnikowej przedostaje się do nawiewów i w postaci pary wpada do wnętrza? Moim zdaniem czeka Cię wymiana nagrzewnicy. Smutne ale prawdziwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
super krowa Zgłoś #187 Napisano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Hej, pozwolę sobie odgrzać kotleta z wyciekiem płynu chłodzącego w silniku AJM 115 km, bo mnie dręczy już od dłuższego czasu. Sprawa wygląda tak ... Generalnie gubi go jak auto stoi. Ubywa go może z 100-200 ml na miesiąc. Osłona silnika jest morka od strony kierowcy i tam też na ziemi zostaje plama. Patrząc od przodu auta to po prawej. Wchodziłem już chyba z 5 razy pod auto i nie mogę znaleźć przyczyny. Myślałem, że to króciec który wchodzi do bloku silnika (pod alternatorem) ale ściągnąłem go i wydaje mi się, że było sucho w okolicy króćca. Ścieka gdzieś po misce (jest tam jakiś czujnik w misce i po nim leci). Dodatkowo belka jest trochę spocona i na łączeniu dwóch osłon silnikowych. Pytanie czy z tyłu silnika AJM jest jakiś króciec wodny z którego mogłoby puszczać ? Szukam już tyle forum i nic nie mogę znaleźć. pozdrawiam aha i dodam, że auto jeździ normalnie. Nic się z nim nie dzieję. Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez super krowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thermalfake Zgłoś #188 Napisano 22 Kwietnia 2011 Ja do bardzo podobnego wycieku podchodziłem trzy razy. Obserwowałem czujnie poziom płynu, rano zawsze był ślad, ubytek podobny. Z tyłu za silnikiem jest króciec którym idzie płyn do nagrzewnicy, mi akurat tam kapało na korpus obudowy skrzyni i potem na ziemię. Sprawdź jeszcze króćce dochodzące do chłodniczki oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #189 Napisano 2 Maja 2011 (edytowane) Witam. Panowie bardzo proszę o poradę. Też mam wyciek płynu - czy moglibyście szanowni forumowicze pomóc :dobrze Jak widać na zdjęciach wystarczy (być może) wymiana uszczeli - tylko jakiej i od czego jest ten łącznik - jak o to pytać w sklepie? http://img709.imageshack.us/i/wyciekpynu1.jpg/ http://img576.imageshack.us/i/wyciek.jpg/ Przepraszam za jakość zdjęć ale robiłęm je w pośpiechu:dupablada Dzięki za pomoc:dobrze Chodzi o AFN 1.9tdi Edytowane 2 Maja 2011 przez Kris66 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #190 Napisano 2 Maja 2011 Witam.Panowie bardzo proszę o poradę. Też mam wyciek płynu - czy moglibyście szanowni forumowicze pomóc :dobrze Jak widać na zdjęciach wystarczy (być może) wymiana uszczeli - tylko jakiej i od czego jest ten łącznik - jak o to pytać w sklepie? http://img709.imageshack.us/i/wyciekpynu1.jpg/ http://img576.imageshack.us/i/wyciek.jpg/ Przepraszam za jakość zdjęć ale robiłęm je w pośpiechu:dupablada Dzięki za pomoc:dobrze pod tym "łącznikiem" jest termostat] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris66 Zgłoś #191 Napisano 2 Maja 2011 Rafale dzięki za pomoc:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liwan82 Zgłoś #192 Napisano 2 Maja 2011 Witam Wszystkich na forum. Jestem nowym członkiem wiec od razu przywitam się z wszystkimi posiadaczami autek z VW na grilu. Rok temu kupiłem wspaniałą B5 po lifcie w kombiaczku z silniczkiem 131 KM i nie mogę na nią narzekać z tym że dzisiaj zauważyłem niepokojącą plamkę z przodu po lewej stronie samochodu. Plamka niewielkich rozmiarów ale jednak plamka. Zerkam pod autko i widzę zaciek wydobywający się spod osłony silnika w miejscy połączenia z nadkolem w dolnej części aż do połączenia ze zderzakiem. Płyn bezbarwny, bez zapachu nie tłusty. zastanawiam się co to może być. poradźcie mi drodzy forumowicze bo niepokoi mnie ten wyciek. czy to może płyn z chłodnicy? czy też może skraplająca się woda z klimy ? (piszę o wodzie z klimy ponieważ znajomy jeździ sharanem i właśnie w tym miejscu gubi wodę z parownika. nie jestem znawcą vw od strony technicznej tylko należę do grona szczęśliwych kierowców dającym zarabiać za naprawy tym którym się należy proszę o pomoc i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #193 Napisano 2 Maja 2011 a ubyło ze zbiornika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #194 Napisano 3 Maja 2011 Witam Wszystkich na forum. Jestem nowym członkiem wiec od razu przywitam się z wszystkimi posiadaczami autek z VW na grilu. Rok temu kupiłem wspaniałą B5 po lifcie w kombiaczku z silniczkiem 131 KM i nie mogę na nią narzekać z tym że dzisiaj zauważyłem niepokojącą plamkę z przodu po lewej stronie samochodu. Plamka niewielkich rozmiarów ale jednak plamka. Zerkam pod autko i widzę zaciek wydobywający się spod osłony silnika w miejscy połączenia z nadkolem w dolnej części aż do połączenia ze zderzakiem. Płyn bezbarwny, bez zapachu nie tłusty. zastanawiam się co to może być. poradźcie mi drodzy forumowicze bo niepokoi mnie ten wyciek. czy to może płyn z chłodnicy? czy też może skraplająca się woda z klimy ? (piszę o wodzie z klimy ponieważ znajomy jeździ sharanem i właśnie w tym miejscu gubi wodę z parownika. nie jestem znawcą vw od strony technicznej tylko należę do grona szczęśliwych kierowców dającym zarabiać za naprawy tym którym się należy proszę o pomoc i pozdrawiam ściągnji osłonę silnika i sprawdź skąd ten wyciek naprawdę jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liwan82 Zgłoś #195 Napisano 3 Maja 2011 witam ze zbiorniczka naprawdę niewiele ubywa a po zdjęciu osłony jest sucho na przewodach. myślę że może przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy żonka przelała troszkę na bok i skończyło się tylko na strachu. ale przy okazji mam jeszcze inną sprawę. dziś dorwałem autko od żonki ponieważ ona jest głównie użytkownikiem tego samochodu i na trasie wózek rozbujał się max do 130 km/h. czy ktoś może mi powiedzieć co może być przyczyną? obroty kręca na maxiora, silnik nie grzeje się a auto muli? czy może to być problem z zakleszczonymi szczękami hamulca ? Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #196 Napisano 3 Maja 2011 Kolego,jaki masz typ silnika - ASZ?Z Twojego opisu wynika,iż posiadasz zdecydowanie unikat.Zamulony samochód żony powiadasz,może to właśnie odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liwan82 Zgłoś #197 Napisano 3 Maja 2011 (edytowane) unikat czy nie w dalszym ciągu nie mam odpowiedzi na moje pytanie ? gdzie mam szukać przyczyny ? turbina, filtry, elektronika czy wspomniane hamulce ? co do rodzaju auta nie zaznajomiłem się ze szczegołami. tak jak pisałem nie jestem znawcą pasków od strony technicznej. dokonałem korekty i proszę o odpowiedź Edytowane 3 Maja 2011 przez liwan82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #198 Napisano 3 Maja 2011 Marcin, tutaj jest temat o ubytku plynu chlodniczego , jak by tak kazdy chcial pisac nie na temat w roznych tematach to by wiesz jaki byl syf ? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #199 Napisano 3 Maja 2011 Jako,że nowy z Ciebie forumowicz proponuję zaznajomić się z zasadami tutaj obowiązujacymi.Używaj przede wszystkim wyszukiwarki,poza tym,zmień temat,gdyż brak mocy samochodu to już odrębnie inny temat.Najpierw poczytaj trochę,na forum sporo znajdziesz-gwarantuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
liwan82 Zgłoś #200 Napisano 3 Maja 2011 ok dzieki za podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach