mielke Zgłoś #161 Napisano 18 Marca 2011 Witajcie koledzy, dzisiaj podjeżdżając pod szkołe wyświetlił mi się komunikat STOP, a następnie czerowna kontrolka od temp. wody. Wskazówka temperatury silnika zbliżyła się do granicy czerwonego pola. Po jakiś 5h, w zbiorniczku zauważyłem duży ubytek płynu chłodzącego, na korku oleju (na bagnecie nie) pojawiła sie żółta maź. Jak odpalam auto to nagle ubywa znaczna ilość płynu chłodzącego. uszczelka pod głowicą na 80% oleju nie przybyło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krokodyl Zgłoś #162 Napisano 18 Marca 2011 Jeśli nie widać wycieków to prawdopodobnie uszczelka. Sprawdź plastikowy króciec przy głowicy... Często tam oring puszcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks-c Zgłoś #163 Napisano 18 Marca 2011 Jeśli nie widać wycieków to prawdopodobnie uszczelka.Sprawdź plastikowy króciec przy głowicy... Często tam oring puszcza. gdzie się znajduje ten króciec ? (jakieś foto) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #164 Napisano 18 Marca 2011 gdzie się znajduje ten króciec ? (jakieś foto) chyba tam gdzie jest czujnik temp cieczy Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krokodyl Zgłoś #165 Napisano 18 Marca 2011 chyba tam gdzie jest czujnik temp cieczy tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks-c Zgłoś #166 Napisano 19 Marca 2011 Króciec sprawdzony, płynu jest tyle samo co wczoraj jak go zostawiałem (kolor czerwony), odpaliłem auto postało chwile, temperatura doszła do 90C i płynu już było powyżej min. (kolor zielony). Oleju nie przybyło, maź jest tylko na korku, na bagnecie - nie, może to jest spowodowane niską temp. a przy zasilaniu auta LPG takie coś może się pojawiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #167 Napisano 19 Marca 2011 może po prostu auto nie dogrzane i dlatego maź na korku jest przegoń parę razy auto i zobacz czy sytuacja się powtórzy jeśli tak to sprawdź odmę a potem zostaje uszczelka pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks-c Zgłoś #168 Napisano 19 Marca 2011 Codziennie dojeżdżam do szkoły jakieś 6km, zawsze auto jest dogrzane do 90C. Wybralem teraz sie na krótką przejażdżkę, i po niej maź zniknęła, ale w zbiorniczku jest niepokojąca ilość płynu. temperatura cały czas 90C. Czy na taki stan rzeczy może miec wpływ to, że ostatnio (jakieś 2tyg. temu) dolałem różowe Borygo, do płynu, ale nie wiedziałem co było wcześniej wlewane? Czy płyny mogły się razem zważyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #169 Napisano 19 Marca 2011 Maciek jak nie wiedziałeś co było to trzeba było całość spuścić i wlać G12 a teraz to masz jakiś wyciek albo uszczelka albo korek zbiorniczka jest nie sprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazik Zgłoś #170 Napisano 19 Marca 2011 Też miałem problem z wyciekiem płynu z okolic zbiorniczka - tak to wyglądało, wymieniłem korek nic nie pomogło, wyciek był niewielki - czasami kilka kropel a czasami większa plama. Przejrzałem forum i domyślałem się najgorszego. Byłem u jednego mechanika coś tam dokręcił i miało pomóc - nie pomogło. Dopiero inny mechanik sprawdził układ chłodzenia pod ciśnieniem i znalazł miejsce wycieku na łączeniu jakiegoś węża instalacji gazowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks-c Zgłoś #171 Napisano 19 Marca 2011 Czyli pozostaje podjechać mi do mechanika, sprawdzenie czy nie ma gdzieś wycieku i zalanie układu nowym płynem, tym razem zgodnym z normą G12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kazik Zgłoś #172 Napisano 19 Marca 2011 To chyba najlepsze rozwiązanie, ja dolewałem butelkę płynu raz na tydzień poszło tego chyba z 7 litrów i sam nie mogłem znaleźć wycieku a naprawa kosztowała grosze. Mechanik stwierdził że czasami trudno jest zlokalizować wyciek bo płyn szybko odparowuje a gdy nie ma ciśnienia to nie ma wycieku - ale oczywiście każdy przypadek jest inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fragmsc Zgłoś #173 Napisano 20 Marca 2011 Witam Wszystkich, Mam dość dziwny problem, czytałem wszystkie wasze wypowiedzi, ale nie znalazłem podobnego problemu do mojego, a jeżeli już taki gdzieś isntnieje to przepraszam, Ok, więc tak, Gdy odpalam samochód, i jadę na nierozgrzanym silniku, woda nie ucieka, nawet nie kapnie kropelka, ale gdy silnik dostanie 90*c i przejadę 3-4 km, woda z tylu zrbiorniczka leci jak z kranu, po 10 min włacza się kontrolka że brakuje płynu, cały zbiorniczek jest pusty, uszczelka była wymieniana już dużo wcześniej, ale ten problem zaczął się od niedawna, praktycznie nie mogę pojechać dalej jak 10 km bez zapasowej butelki. Termostat został wymieniony 3dni temu, na nowy. Zamieszczam filmik na którym widać jak ta woda ucieka. Link do filmu: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=4UppkokUY90[/ame] Byłbym bardzo wdzieczny jeżeli ktokolwiek byłby wstanie pomóc. Pozdrawiam Pawel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #174 Napisano 20 Marca 2011 PAWEŁ wymień korek jeśli to nie pomoże to zbiornik na używkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fragmsc Zgłoś #175 Napisano 21 Marca 2011 Dziękuje Rafał, pomogło! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieks-c Zgłoś #176 Napisano 21 Marca 2011 Tak się zastanawiam, co może być powodem "wydmuchania" uszczelki pod głowica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fragmsc Zgłoś #177 Napisano 24 Marca 2011 PAWEŁ wymień korek jeśli to nie pomoże to zbiornik na używkę Rafał, kupiłem nowy, oryginalny korek, wszystko było spoko, ale tylko przez 3 dni... problem powrócił, wszystko tak jak wcześniej, woda leci jak z kranu, nawet ciepły nawiew przestał działać, zastanawia mnie jedno, bo gdy przejechalem ok 20 km, wszystko było spoko, nawiew był cieplutki, ale zaraz potem znowu zaświeciła się kontrolka braku płynu, czy to może być że jeszcze jest zapowierzony? bo przez spory czas tak dolewałem wody jak jej brakowało. Albo może gdzieś robi się blokada ? bedę wdzięczny jak odpiszesz. Pozdrawiam Paweł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMAS7777 Zgłoś #178 Napisano 27 Marca 2011 Kolego ja w swoim Pasku co prawda z motorem 1.6 AHL miałem podobne objawy jak Ty.Następstwem tych wycieków ze zbiorniczka wyrównawczego był gwałtowny wzrost temperatury cieczy chłodzącej.Okazało się , że pompa wodna umarła.Sprawdz sobie ją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desert Zgłoś #179 Napisano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam forumowiczów! Na wstępie od razu piszę,że mój problem z płynem chłodzącym jest troszkę bardziej skomplikowany, przynajmniej tak mi się wydaję próbowałem znaleźć na niego odpowiedź, ale bezskutecznie. A więc od początku. Passacika zakupiłem w sierpniu ubiegłego roku. Model z 1998 1.8T 20V AEB (anglik). Po jakimś miesiącu zauważyłem ubytek wody w zbiorniczku. Obecność wody w układzie nie wzbudziło moich podejżeń, bo ze względu na brak ostrych zim w UK wiele samochodów jest zalanych wodą właśnie. Próbowałem znaleźć wyciek ale bezskutecznie. Wszędzie sucho, pod samochodem również. Uznałem to za normalne odparowanie płynu w układzie, ale po kilku tygodniach znowu zaświecia mi się kontrolka braku płynu. Ponownie dolałem wody i wymieniłem korek zbiorniczka na nowy. Wycieku żadnego nadal nie mogłem zlokalizować. Niestety nic nie dało płyn jak ubywał tak ubywał nadal. Wiekszość tego okresu jeździłem wyłącznie w obrębie miasta, ale potem wybraliśmy się ze znajomymi do Manchesteru na mecz United, droga z Nottingham do Manchesteru prowadzi przez góry, więc silnik dostał nieco większe obciążenie, a to objawiło się wzrostem temperatury na wskaźnikach do nawet 115"C. mimo to po otwarciu maski przewody nie były aż tak bardzo gorące, a nawiew z climatronica na HI w normie. Mimo to wymieniłem termostat na nowy. Płyn uciekał nadal. Srednio litr na tydzień musiałem dolewać. Po jakimś czasie Zlokalizowałem wyciek z przewodu wychodzącego z pompy wody(przewód się rozwarstił). Zadowolony z siebie wymieniłem przewód na nowy i zalałem wkońcu G12. Przez jakieś 3-4 dni był spokój. Ale teraz zaczęło się od nowa to samo. Tyle ze teraz plama pod samochodem pokazuje jakby wyciek był gdzieś z tylu bloku silnika po prawej stronie. Ale na oko wydaje się wszystko wporządku. Dodatkowo od czasu wymiany wody na G12 zaczęły się problemy z klimatronikiem. Na LOW chłodzi jak należy, na HIGH grzeje tez normalnie, ale kiedy silnik osiągnie 90"C, z nawiewów dmucha przez parę sekund białawy dym o słodkim zapachu i zaczynają zaparowywać szyby. Nadmieniam ze dywaniki są suche więc to chyba nie nagrzewnica. Sam już nie wiem. Płyn jak uciekał tak ucieka nadal. Najwięcej po dłuższych trasach. Sprawdzałem przewody - nie puchną. Termostat działa poprawnie - otwiera kiedy trzeba. Zsiągnąłem przewód powrotny do zbiorniczka - płyn powraca jak należy. Olej w silniku prawidłowy. Brak śladów oleju w zbiorniczku - spalin też nie wdmuchuje do układu. Chłodnica cała, sprawdziłem przewody - chyba też. Nie kopci na biało. Błędów w klimatroniku też brak - sprawdzałem. Wiecej grzechów nie pamiętam. Kończą mi się pomysły. Aha i jeszcze dolewałem specyfiku do uszczelniania układów chłodzenia - ale też nic nie dało. Jeśli ktokolwiek ma jakieś pomysły proszę o sugestie bo sił brak. Z góry dziękuję. Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez Desert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #180 Napisano 12 Kwietnia 2011 Nagrzewnica moze ci przeciekac gdy sie rozgrzeje. Wyciekajacy plyn moze zdarzyc odparowac. Sprawdz jeszcze wydajnosc pompy wody. Sciagnij waz doplywu do nagrzewnicy i na odpalonym silniku sprawdz jakie jest cisnienie. Jak nie leci badz leci slabo na jalowym, to prawdopodobnie pompa wyrobiona. Nie wykluczone, ze niedomagania masz w kilku miejscach, bo walnieta pompa nie ma zwiazku z parowaniem szyb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach