Skocz do zawartości
Gość podikar

Ubytek płynu chłodniczego ze zbiorniczka?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zauważyłem dziś po zdjęciu pokrywy silnika w moim passie 1,9 AWX po lewej stronie spływającą ciesz po silniku prawdopodobnie płyn chłodniczy, tylko nie wiem z czego może cieknąć, bo ze zbiorniczka trochę ubywa. Z czego z zza silnika może cieknąć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ubywało mi płynu chłodniczego, okazało się, że trójnik w który wchodzi czujnik temperatury puszcza płyn od strony bloku. Wymieniłem trójnik na nowy to puszczał płyn przy czujniku temp. Natomiast jak założyłem stary trójnik tylko z nowym oringiem pomiędzy blokiem a trójnikiem to przy czujniku nie leci tylko ten oring nowy puszcza. Może trzeba jakiś lepszy ten trójnik kupić?? Co proponujecie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Zauważyłem dziś po zdjęciu pokrywy silnika w moim passie 1,9 AWX po lewej stronie spływającą ciesz po silniku prawdopodobnie płyn chłodniczy, tylko nie wiem z czego może cieknąć, bo ze zbiorniczka trochę ubywa. Z czego z zza silnika może cieknąć??

 

zza silnika może cieknąć oring na króćcu wychodzącym z głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trza dobrze umiejscowić tenże oring,skoro mnie nic nie cieknie po wymianie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ubywało mi płynu chłodniczego, okazało się, że trójnik w który wchodzi czujnik temperatury puszcza płyn od strony bloku. Wymieniłem trójnik na nowy to puszczał płyn przy czujniku temp. Natomiast jak założyłem stary trójnik tylko z nowym oringiem pomiędzy blokiem a trójnikiem to przy czujniku nie leci tylko ten oring nowy puszcza. Może trzeba jakiś lepszy ten trójnik kupić?? Co proponujecie??

 

tylko oryginalny oring pomoże i mają go tylko w ASO (przynajmniej w moich okolicach), to jest groszowa sprawa a warto tam kupić, dawali mi w sklepach różne, ale nigdy prawidłowej grubości; dopiero oryginalny zagoił sprawę - znacznie grubszy od proponowanych zamienników w sklepach; ewentualnie próbować dobierać oring jeszcze delikatnie grubszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie było wałkowane, ale wydaje mi się, że każdy przypadek jest inny.

Więc tak:

Przyjechałem z trasy ponad 350 km, bez żadnych problemów, temperatura cieczy 90 C.

Rano wstaje, uruchamiam silnik, a tu kontrolka brak cieczy chłodzącej.

Otwieram silnik i faktycznie pusto.

Pod zbiorniczkiem , na tym kawałku blachy, biały (ale suchy) nalot jakby coś spłynęło i odparowało.

Wszystkie rurki suche i wydają się być całe.

Na bagnecie oleju wszystko ok.

Zalałem płynem do poziomu MAX.

Po po powrocie z miasta patrze, a tam płyn na poziomie troszkę poniżej MIN.

Myślę sobie jednak gdzieś ucieka.

Ale na tym poziomie sie ustabilizował. Ja był silnik nagrzany to było go więcej, jak zimny to MIN.

Po kilku dniach trasa 350 km. wszystko ok. Poziom płynu w czasie jazdy i bezpośrednio po, trochę poniżej MAX.

Brak śladów oleju w zbiorniczku, nie widać żadnego dymu.

Zaznaczę jeszcze, że 2 dni przed tą ostatnia długą podróżą zmieniłem olej na nowy i wymienilem filtr oleju.

Moje pytanie, co sie stalo, że wtedy płyn ubył i jak to możliwe, że wszystko wróciło do normy (z czego sie bardzo cieszę). A może nowy olej tez pomógł?

O co wogóle chodziło z tym płynem? W każdym razie wydaje mi się, że teraz wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje bez przyczyny.Sprawdzałeś po ubytku płynu korek oraz bagnet oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sprawdzałem i wszystko wyglądało normalnie.

Zresztą nie tylko ja sprawdzałem, ale też kumpel i sąsiad.

Nie było śladów płynu w oleju i oleju w płynie.

Jedyne co było dziwnego to ten biały "nalot" na kawałku nadwozia pod zbiornikiem. To zauważyliśmy wszyscy i wszyscy mówiliśmy o możliwości uszkodzenia korka.

Może być tak, że z powodu niesprawności korka płyn został "wyrzucony" tą rurką u dołu zbiorniczka?

Czy to faktycznie mógł być korek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslę,że istnieje taka ewentualność skoro wszystko powróciło do normy.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KOLA

Witam wszystkich mam mały problem ucieka mi płyn chłodzenia za zbiornika odkręciłem osłone i zauważyłem wyciek na wężu tylko nie wiem co to za wąż i od czego!!!! zdjęcie poniżej.

P1010296.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie troche z innej beczki.

U mnie uciekal plyn 3nikiem wychodzacym z glowicy za silnikiem - sytuacja opanowana.

Ale gorny przewod od chlodnicy jest bardzo twardy gdy jest rozgrzany silnik. Gdy odkreceo korek od zbiorniczka wyrownawczego - momentalnie miekknie. Ale - co ciekawe gdy silnik zgasze i ponaciskam ten gorny przewod od chlodnicy to jest jakby pusty. Tak powinno byc ?

Czy to moze byc kwestia termostatu? Ew odpowietrzenia ukladu?

Sam nie wiem juz gdzie szukac ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kupilem zamiennik chlodnicy 1,9 TDi 110KM. Cala wymiana od gory - poszla bez wiekszego problemu - ten jednak sie zaczal gdy zalalem plyn - otoz okazalo sie ze w miejscu gdzie waz wchodzi w krociec przylaczeniowy chlodnicy - jest oring (tuz przy zawleczce) i to wlasnie tam wycieka mi plyn. W zwiazku z tym mam pytanie czy cos takiego przydarzylo sie komus? czy to wina oringu? wystarczy wymiana oringu? czy tez zamiennik jest kiepskiej jakosci (wydaje mi sie ze krocce przylaczeniowe zamiennika sa o setne mm mniejsze od orginalu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

podłączę się do tematu tylko mam troszkę inny problem. Ubywa mi płyn również z pod króćca tylko po wstępnych oględzinach i próbie dokręcenia śruby z pod której ewidentnie kapał płyn zauważyłem że ta śruba kręci się w lewo i prawo nie mam jak jej dokręcić więc wywnioskowałem że jest zjechany gwint w głowicy. I tu powstaje pytanie czy da się nagwintować na nowo ten zepsuty gwint bez większej rozbiórki silnika???? z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy da się nagwintować na nowo ten zepsuty gwint bez większej rozbiórki silnika

Jezeli sruba nie wnika wglab silnika, to mozna zrobic nowy gwint w wiekszym rozmiarze bez rozbiorki silnika.

 

Kupilem zamiennik chlodnicy 1,9 TDi 110KM. Cala wymiana od gory - poszla bez wiekszego problemu - ten jednak sie zaczal gdy zalalem plyn - otoz okazalo sie ze w miejscu gdzie waz wchodzi w krociec przylaczeniowy chlodnicy - jest oring (tuz przy zawleczce) i to wlasnie tam wycieka mi plyn. W zwiazku z tym mam pytanie czy cos takiego przydarzylo sie komus? czy to wina oringu? wystarczy wymiana oringu? czy tez zamiennik jest kiepskiej jakosci (wydaje mi sie ze krocce przylaczeniowe zamiennika sa o setne mm mniejsze od orginalu)

Z tego co pamietam, to przy wymianie chlodnicy zaleca sie nowe oringi gumowe. Ja wymienilem chlodnice i stare oringi zostawilem. Latam tak juz 1.5 roku i jest OK. Ponadto przy dolnym kruccu metalowa zawleczka jest cala zardzewiala i wyglada jakby miala sie zaraz rozleciec ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio zaczeło troche ubywać, plama pod autem się robi i zauważyłem że jak dolewam do zbiorniczka to zaraz po rozpoczęciu dolewania dość sporo się ulewa przez zaznaczony na zdjęciu strzałką wylot, po chwili tylko lekko kapie z niego (przy zimnym silniku np. z rana gdy dolewam) Czy to normalne że tamtedy cieknie podczas dolewki czy jednak tam szukać rozwiązania problemu ?

 

http://img843.imageshack.us/img843/7172/24114067.jpg

Edytowane przez zlowik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi ostatnio zaczeło troche ubywać, plama pod autem się robi i zauważyłem że jak dolewam do zbiorniczka to zaraz po rozpoczęciu dolewania dość sporo się ulewa przez zaznaczony na zdjęciu strzałką wylot, po chwili tylko lekko kapie z niego (przy zimnym silniku np. z rana gdy dolewam) Czy to normalne że tamtedy cieknie podczas dolewki czy jednak tam szukać rozwiązania problemu ?

 

http://img843.imageshack.us/img843/7172/24114067.jpg

Zaden wyciek nie jest normalnym objawem. Miejsce, ktore zaznaczyles sluzy do odprowadzania nadmiaru plynu w ukladzie, ale zeby plyn tam sie dostal musi najpierw go wypuscic korek od zbiorniczka.

 

Nalewasz do poziomu MIN zaznaczonym na zbiorniczku, czy wiecej?

Ewentualnie wylewa sie tamtedy jak wlewasz, bo nie trafiasz strumieniem plynu bezposrednio w otwor i rozlewasz ;)

Nalewaj przez lejek.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też u sobie zauważyłem że ten wylot jest mokry.

-czyli to wina korka

u mnie gdy tylko mam poziom powyżej MIN zawsze spadnie do tego poziomu a później już trzyma

temperatura w porządku zawsze 90. Olej także

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi plyn ubywał do minimum na zbiorniczku nie wazne ile bym zalał ... miałem do wymiany też pompe wody. Po oględzinach auta przez mechaników wymienili mi cyt z faktury " pompa cieczy, uszczelnienie podstawy termostatu, przewód wodny pająk " od tej pory nie ubywa nic . zalany na full i tak się trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie spada do MIN a później już nic a jak doleje to po jakimś czasie spadnie do min i tak już pozostaje Pompę wody zmieniałem przy rozrządzie nigdzie nie zauważyłem wyciekow tylko ostatnio zauważyłem krople na kruccu pod krokiem zbiornika wyrównawczego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem u siebie że cieknie mi płyn z połączenia górnego węża z krućcem chłodnicy.Czy w tym kolanku węża jest jakiś oring.Jeżeli jest to jaki jest jego rozmiar.

Edytowane przez darekxyz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności