bart_71 Zgłoś #201 Napisano 4 Maja 2011 Witam! Zauważyłem dziś po zdjęciu pokrywy silnika w moim passie 1,9 AWX po lewej stronie spływającą ciesz po silniku prawdopodobnie płyn chłodniczy, tylko nie wiem z czego może cieknąć, bo ze zbiorniczka trochę ubywa. Z czego z zza silnika może cieknąć?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert10 Zgłoś #202 Napisano 4 Maja 2011 Witam, ubywało mi płynu chłodniczego, okazało się, że trójnik w który wchodzi czujnik temperatury puszcza płyn od strony bloku. Wymieniłem trójnik na nowy to puszczał płyn przy czujniku temp. Natomiast jak założyłem stary trójnik tylko z nowym oringiem pomiędzy blokiem a trójnikiem to przy czujniku nie leci tylko ten oring nowy puszcza. Może trzeba jakiś lepszy ten trójnik kupić?? Co proponujecie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #203 Napisano 4 Maja 2011 Witam! Zauważyłem dziś po zdjęciu pokrywy silnika w moim passie 1,9 AWX po lewej stronie spływającą ciesz po silniku prawdopodobnie płyn chłodniczy, tylko nie wiem z czego może cieknąć, bo ze zbiorniczka trochę ubywa. Z czego z zza silnika może cieknąć?? zza silnika może cieknąć oring na króćcu wychodzącym z głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #204 Napisano 4 Maja 2011 Trza dobrze umiejscowić tenże oring,skoro mnie nic nie cieknie po wymianie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezaarr Zgłoś #205 Napisano 4 Maja 2011 Witam, ubywało mi płynu chłodniczego, okazało się, że trójnik w który wchodzi czujnik temperatury puszcza płyn od strony bloku. Wymieniłem trójnik na nowy to puszczał płyn przy czujniku temp. Natomiast jak założyłem stary trójnik tylko z nowym oringiem pomiędzy blokiem a trójnikiem to przy czujniku nie leci tylko ten oring nowy puszcza. Może trzeba jakiś lepszy ten trójnik kupić?? Co proponujecie?? tylko oryginalny oring pomoże i mają go tylko w ASO (przynajmniej w moich okolicach), to jest groszowa sprawa a warto tam kupić, dawali mi w sklepach różne, ale nigdy prawidłowej grubości; dopiero oryginalny zagoił sprawę - znacznie grubszy od proponowanych zamienników w sklepach; ewentualnie próbować dobierać oring jeszcze delikatnie grubszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
archi.r Zgłoś #206 Napisano 5 Maja 2011 W sumie było wałkowane, ale wydaje mi się, że każdy przypadek jest inny. Więc tak: Przyjechałem z trasy ponad 350 km, bez żadnych problemów, temperatura cieczy 90 C. Rano wstaje, uruchamiam silnik, a tu kontrolka brak cieczy chłodzącej. Otwieram silnik i faktycznie pusto. Pod zbiorniczkiem , na tym kawałku blachy, biały (ale suchy) nalot jakby coś spłynęło i odparowało. Wszystkie rurki suche i wydają się być całe. Na bagnecie oleju wszystko ok. Zalałem płynem do poziomu MAX. Po po powrocie z miasta patrze, a tam płyn na poziomie troszkę poniżej MIN. Myślę sobie jednak gdzieś ucieka. Ale na tym poziomie sie ustabilizował. Ja był silnik nagrzany to było go więcej, jak zimny to MIN. Po kilku dniach trasa 350 km. wszystko ok. Poziom płynu w czasie jazdy i bezpośrednio po, trochę poniżej MAX. Brak śladów oleju w zbiorniczku, nie widać żadnego dymu. Zaznaczę jeszcze, że 2 dni przed tą ostatnia długą podróżą zmieniłem olej na nowy i wymienilem filtr oleju. Moje pytanie, co sie stalo, że wtedy płyn ubył i jak to możliwe, że wszystko wróciło do normy (z czego sie bardzo cieszę). A może nowy olej tez pomógł? O co wogóle chodziło z tym płynem? W każdym razie wydaje mi się, że teraz wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #207 Napisano 5 Maja 2011 Nic się nie dzieje bez przyczyny.Sprawdzałeś po ubytku płynu korek oraz bagnet oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
archi.r Zgłoś #208 Napisano 5 Maja 2011 No właśnie sprawdzałem i wszystko wyglądało normalnie. Zresztą nie tylko ja sprawdzałem, ale też kumpel i sąsiad. Nie było śladów płynu w oleju i oleju w płynie. Jedyne co było dziwnego to ten biały "nalot" na kawałku nadwozia pod zbiornikiem. To zauważyliśmy wszyscy i wszyscy mówiliśmy o możliwości uszkodzenia korka. Może być tak, że z powodu niesprawności korka płyn został "wyrzucony" tą rurką u dołu zbiorniczka? Czy to faktycznie mógł być korek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #209 Napisano 5 Maja 2011 Myslę,że istnieje taka ewentualność skoro wszystko powróciło do normy.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KOLA Zgłoś #210 Napisano 10 Maja 2011 Witam wszystkich mam mały problem ucieka mi płyn chłodzenia za zbiornika odkręciłem osłone i zauważyłem wyciek na wężu tylko nie wiem co to za wąż i od czego!!!! zdjęcie poniżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nicckus Zgłoś #211 Napisano 13 Maja 2011 Mam pytanie troche z innej beczki. U mnie uciekal plyn 3nikiem wychodzacym z glowicy za silnikiem - sytuacja opanowana. Ale gorny przewod od chlodnicy jest bardzo twardy gdy jest rozgrzany silnik. Gdy odkreceo korek od zbiorniczka wyrownawczego - momentalnie miekknie. Ale - co ciekawe gdy silnik zgasze i ponaciskam ten gorny przewod od chlodnicy to jest jakby pusty. Tak powinno byc ? Czy to moze byc kwestia termostatu? Ew odpowietrzenia ukladu? Sam nie wiem juz gdzie szukac ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arutip Zgłoś #212 Napisano 28 Maja 2011 Witam Kupilem zamiennik chlodnicy 1,9 TDi 110KM. Cala wymiana od gory - poszla bez wiekszego problemu - ten jednak sie zaczal gdy zalalem plyn - otoz okazalo sie ze w miejscu gdzie waz wchodzi w krociec przylaczeniowy chlodnicy - jest oring (tuz przy zawleczce) i to wlasnie tam wycieka mi plyn. W zwiazku z tym mam pytanie czy cos takiego przydarzylo sie komus? czy to wina oringu? wystarczy wymiana oringu? czy tez zamiennik jest kiepskiej jakosci (wydaje mi sie ze krocce przylaczeniowe zamiennika sa o setne mm mniejsze od orginalu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedos Zgłoś #213 Napisano 30 Maja 2011 witam podłączę się do tematu tylko mam troszkę inny problem. Ubywa mi płyn również z pod króćca tylko po wstępnych oględzinach i próbie dokręcenia śruby z pod której ewidentnie kapał płyn zauważyłem że ta śruba kręci się w lewo i prawo nie mam jak jej dokręcić więc wywnioskowałem że jest zjechany gwint w głowicy. I tu powstaje pytanie czy da się nagwintować na nowo ten zepsuty gwint bez większej rozbiórki silnika???? z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #214 Napisano 30 Maja 2011 czy da się nagwintować na nowo ten zepsuty gwint bez większej rozbiórki silnika Jezeli sruba nie wnika wglab silnika, to mozna zrobic nowy gwint w wiekszym rozmiarze bez rozbiorki silnika. Kupilem zamiennik chlodnicy 1,9 TDi 110KM. Cala wymiana od gory - poszla bez wiekszego problemu - ten jednak sie zaczal gdy zalalem plyn - otoz okazalo sie ze w miejscu gdzie waz wchodzi w krociec przylaczeniowy chlodnicy - jest oring (tuz przy zawleczce) i to wlasnie tam wycieka mi plyn. W zwiazku z tym mam pytanie czy cos takiego przydarzylo sie komus? czy to wina oringu? wystarczy wymiana oringu? czy tez zamiennik jest kiepskiej jakosci (wydaje mi sie ze krocce przylaczeniowe zamiennika sa o setne mm mniejsze od orginalu) Z tego co pamietam, to przy wymianie chlodnicy zaleca sie nowe oringi gumowe. Ja wymienilem chlodnice i stare oringi zostawilem. Latam tak juz 1.5 roku i jest OK. Ponadto przy dolnym kruccu metalowa zawleczka jest cala zardzewiala i wyglada jakby miala sie zaraz rozleciec . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlowik Zgłoś #215 Napisano 17 Lipca 2011 (edytowane) Mi ostatnio zaczeło troche ubywać, plama pod autem się robi i zauważyłem że jak dolewam do zbiorniczka to zaraz po rozpoczęciu dolewania dość sporo się ulewa przez zaznaczony na zdjęciu strzałką wylot, po chwili tylko lekko kapie z niego (przy zimnym silniku np. z rana gdy dolewam) Czy to normalne że tamtedy cieknie podczas dolewki czy jednak tam szukać rozwiązania problemu ? http://img843.imageshack.us/img843/7172/24114067.jpg Edytowane 17 Lipca 2011 przez zlowik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #216 Napisano 17 Lipca 2011 (edytowane) Mi ostatnio zaczeło troche ubywać, plama pod autem się robi i zauważyłem że jak dolewam do zbiorniczka to zaraz po rozpoczęciu dolewania dość sporo się ulewa przez zaznaczony na zdjęciu strzałką wylot, po chwili tylko lekko kapie z niego (przy zimnym silniku np. z rana gdy dolewam) Czy to normalne że tamtedy cieknie podczas dolewki czy jednak tam szukać rozwiązania problemu ? http://img843.imageshack.us/img843/7172/24114067.jpg Zaden wyciek nie jest normalnym objawem. Miejsce, ktore zaznaczyles sluzy do odprowadzania nadmiaru plynu w ukladzie, ale zeby plyn tam sie dostal musi najpierw go wypuscic korek od zbiorniczka. Nalewasz do poziomu MIN zaznaczonym na zbiorniczku, czy wiecej? Ewentualnie wylewa sie tamtedy jak wlewasz, bo nie trafiasz strumieniem plynu bezposrednio w otwor i rozlewasz Nalewaj przez lejek. Edytowane 17 Lipca 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #217 Napisano 16 Sierpnia 2011 Ja też u sobie zauważyłem że ten wylot jest mokry. -czyli to wina korka u mnie gdy tylko mam poziom powyżej MIN zawsze spadnie do tego poziomu a później już trzyma temperatura w porządku zawsze 90. Olej także Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #218 Napisano 16 Sierpnia 2011 mi plyn ubywał do minimum na zbiorniczku nie wazne ile bym zalał ... miałem do wymiany też pompe wody. Po oględzinach auta przez mechaników wymienili mi cyt z faktury " pompa cieczy, uszczelnienie podstawy termostatu, przewód wodny pająk " od tej pory nie ubywa nic . zalany na full i tak się trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #219 Napisano 17 Sierpnia 2011 Ale u mnie spada do MIN a później już nic a jak doleje to po jakimś czasie spadnie do min i tak już pozostaje Pompę wody zmieniałem przy rozrządzie nigdzie nie zauważyłem wyciekow tylko ostatnio zauważyłem krople na kruccu pod krokiem zbiornika wyrównawczego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekxyz Zgłoś #220 Napisano 27 Sierpnia 2011 (edytowane) Ostatnio zauważyłem u siebie że cieknie mi płyn z połączenia górnego węża z krućcem chłodnicy.Czy w tym kolanku węża jest jakiś oring.Jeżeli jest to jaki jest jego rozmiar. Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez darekxyz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach