Skocz do zawartości
JACU6X6

Zima + webasto = ciepłe poranki

Rekomendowane odpowiedzi

Jednak decyduję się na zakup tego węża. Z doświadczenia wiem że im mniej łączeń tym lepiej. Na razie po 2 dniach walki zamontowałem mechanicznie piecyk w komorze, wprowadziłem kable do kabiny (poprzez puszkę komputera - temu co projektował dostęp do nie należy się order z brukwi) oraz wyprowadziłem zasilanie paliwa ze zbiornika ( trochę miałem z tym zabawy). Teraz tylko podłączenie elektryczne i oczekiwanie 1 tygodnia na wężyk ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów :D posiadam w swoim passku webasto Thermo Top C, powiem że w zimowe ranki super sprawa :D polecam taki bajer. Mam dwa pytania, jaki to jest typ webasta? mokre czy suche ? i takie może głupie pytanie :D ile ON potrzebuje taki piec na godzinę pracy ? pozdraVWiam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jednak decyduję się na zakup tego węża

Daj znać jak pasuje i ile kosztował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cenę już znam - 192 PLN + 20 PLN przesyłka od Weso (w serwisie VW w St. Woli zaspiewali sobie 240 PLN i 2 tygodnie czekania). Jak zamontuję dam ci znać jak pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- mokre

- od 0,3 do 0,8 l/h

thx wielkie za odpowiedz, pozdraVWiam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Top C jest zasilany ze zbiornika, ale jak tam się wpiąć. W jaki sposób przerobić pompę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz ujęcie paliwa, np. takie:

http://allegro.pl/zasilanie-webasto-eberspcher-sonda-w-zbiornik-i1339449476.html

Wiercisz otwór fi=8mm w deklu pompy,przykręcasz ujęcie i gotowe.

 

Już to zamieszczałem kilka postów wyżej, tu masz zdjęcia jak to wygląda:

http://www.passat3b.de/tips/standheizung.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możne też takie ujęcie zrobić sobie samemu. Znacznie taniej wyjdzie. Ja mam prowizorkę po prostu przewierciłem dekiel wiertłem fi 4,5 a następnie przecisnąłem plastikowy przewód paliwowy. Miejsce połączenia oblałem silikonem. Zarówno plastik pokrywy jak i przewodu nieco się odkształcają sprężyście co uszczelnia połączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepszy jest przewód hamulcowy miedziany 40 cm wiercimy mniejszy otwór poxilina do uszczelnienia i temat rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie zaryzykowałbym takiego rozwiązania. U mnie pompa jest pod tylnym siedzeniem (poniżej lustra paliwa). Jakakolwiek nieszczelność w tej okolicy powoduje wyciek.

Żeby zdjąć dekiel musiałem mieć paliwa poniżej rezerwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

a ja podam maly manual do wymiany pompki wodnej bo sie tego naszukalem a nigdzie nieznalazlem chodzi o podlaczenie :) z orginalnej pompki wychadza dwa kable z wtyczka, a w pompce nieorginalnej jest wejscie na i dwa piny odcinamy kable od popsutej pompki i lanczymy z nowa.

Orginalny kabel czarny(+) co zostanie laczymy z pin nr 1 przy pompce

Orginalny kabel brazowy Massa z Pin 2 przy pompce

 

dokupujemy wtyczkę o nr VW 1J0 973 702 lub rzeźbimy podłączenie po swojemu i powinno hulać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy na forum i mam pytanie jakiej firmy webasto pasuje do passacika b3 1.9.td ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jestem nowy na forum i mam pytanie jakiej firmy webasto pasuje do passacika b3 1.9.td ?

 

A przeczytał wątek od początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem montaż w patrolu mały filmik jak działa

 

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja skonczylem pare dni temu montaz w moim pasku

ujęcie paliwa z filtra paliwa (wg instrukcji od eberspachera)

sam sie zastanawiam czy robiłbym to jeszcze raz - kupa roboty bo w tdi jest totalny brak miejsca na cokolwiek

-mocowanie - musiałem wywalić zbiornik od spryskiwaczy i znaleźć inny taki by się jakoś wymieścił (przeszukałem 3 szroty i znalazłem odpowiedni jak już wychodziłem z ostatniego)

musiałem dorobić mocowanie webasta, samej pompy wody i zbiornika spryskiwaczy +wężyki

-karton różnych węży wodnych i nic nie pasowało - 3godziny dopasowywania - komedia,

-wydech.. 110 zł za metr - założyłem stary i połączyłem rurką miedzianą - wyszło taniej - 2h roboty

-przekaźniki czasowe i całe sterowanie dorobiłem sam.. nie liczyłem czasu

-załączanie na pilot - przerobiłem i wykorzystałem wolny kanał w sterowniku c.zamka

zostało mi dorobić tłumik ssania bo rura z mietka jest powyginana w sposób ogólnie "niepasujący"

potrzebna mi kostka elektryczna ta większa do thermotopa.. mam bez zatrzasków i musiałem wywalić uszczelkę żeby nie wyskakiwało a zimą sól może zrobić swoje..

 

wrażenia wspaniałe

sama funkcja dogrzewania silnika jest super (ogólnie silnik zagrzewa się około połowę wcześniej )

jak kto chce to wrzucę fotki

dzięki wszystkim za pomoc a szczególnie Jackowi - szacun :)

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebna mi kostka elektryczna ta większa do thermotopa.. mam bez zatrzasków i musiałem wywalić uszczelkę żeby nie wyskakiwało a zimą sól może zrobić swoje..

Uszczelnij ją silikonem póki co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja skonczylem pare dni temu montaz w moim pasku

ujęcie paliwa z filtra paliwa (wg instrukcji od eberspachera)

sam sie zastanawiam czy robiłbym to jeszcze raz - kupa roboty bo w tdi jest totalny brak miejsca na cokolwiek

-mocowanie - musiałem wywalić zbiornik od spryskiwaczy i znaleźć inny taki by się jakoś wymieścił....

 

ja zamontowałem swoje na przedniej belce pomiędzy chłodnica a prawą podłużnicą, pasuje idealnie

 

ujęcia paliwa zrobiłem poprzez dodatkowy zbirniczek przelewowy na powrocie za filtrem paliwa ,musiałem wstawić dodatkowy zaworek zwrotny na zailanie (pomiędzy filtrem a pompą ) bo pompka od ogrzewania potrafiła oddessać paliwo z pompy silnika (zapowietrzał się)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syncro widac na filmiku taki zaworek ale jak Robert napisał roboty i zaganiania w h.... ale efekt hmm nie wiem jak to określić może inaczej, inni ganiają z kablami po parkingu a ja wsiadam i włączam wycieraczki :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności