Skocz do zawartości
JACU6X6

Zima + webasto = ciepłe poranki

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyłem montaż w patrolu mały filmik jak działa

 

Fajny dźwięk startującego odrzutowca ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr a jak byś słyszał webasto przy -18 na dworze - to już prawdziwy odrzutowiec (może dlatego ze nie mam tłumika ;)

co do miejsca to mój pasek ma klimę(duża chłodnica) i intercooler - kolejne zamieszanie.

Eberspacher mieści się koło aku z tego co pokazuje instrukcja ale kto wie jaki wtedy ma być aku.. może mniejszy? - tak mi się wydaje bo przy moim -eber wszedł by na styk a kto wie co by sobie pomyślał aku przy takich zmianach temperatury..

Daniel ..nie pomyślałem o silikonie trza to tylko tak zrobić żeby dało się rozebrać w razie potrzeby

a co do webasto to roboty jest na prawdę przynajmniej dość. Kwestia jeszcze jaki mamy do dyspozycji agregat i osprzęt do zamontowania ....

ale w mrozie sama radość (jak tylko coś nie padnie - ale nie powinno)

ogólnie auto zagrzewa sie jak benzyniak na samej funkcji dogrzewania

Jedno pytanko do ludzi co mają piec:

- w trybie standheizung mam ustawiony czas na 15 minut- daje to taki efekt że po tym czasie silnik zapala bez świec zarowych a w aucie klimatronik robi przyjemne ciepełko no i szyby raczej odmrożone .. tyle że do ciepłoty 80 na silniku to jeszcze troszkę daleko.

Jeszcze trochę mało testów żeby coś dokładnie powiedzieć - zależy też oczywiście ile stopni na zewnątrz

na jaki czas włączacie piec z rana? tak chciałbym mieć punkt odniesienia... ja wyszedłem z założenia że jak mi 15 min nie wystarczy to włacze na 2x 15 minut ale to upierdliwe - muszę dograć czas jakoś sensownie

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tłumik i więcej słyszę wentylator klimatyzacji i pompkę paliwa ;-)

 

Grzanie załączam ok. 10 min przed wyjściem z domu, a potem już w czasie jazdy wyłączam.

Przy temperaturach ok. 0C to wystarcza. Przy -15C to za mało, ale nie zawsze mogę pozwolić sobie na taki luksus żeby grzać dłużej.

Przy krótkich dziennych trasach "bilans" energetyczny byłby niekorzystny.

Edytowane przez 0x7B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy -15 potrzeba z 20-25 minut pracy ogrzewania żeby w srodku było ciepło i szyby były odmarźnięte, silnik w tym czasie rozgrzewa się w granicach 40-50 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek o jaki wentylator klimatyzacji Ci chodzi??

 

jeśli chodzi o czas to to co piszecie jest zbliżone do moich tygodniowych obserwacji.. jedno co musze zmienić to czasówkę - tak żeby można było "doładować czas" teraz mam tylko 15 minut i mogę włączyć tylko jeszcze raz

 

też by mi się podobał tłumik ale może latem coś poszukam - ludzie chcą ze 100 za tłumik i kawałek rurki + wysyłka... projekt już pochłonął trochę kasy więc na razie pass

 

ano i jeszcze znów pytanie - wyprowadziłem rurę wydechową tez wg instrukcji z przodu za intecoolerem (tak przed kołem) a później widziałem ori rozwiązanie w VW (chyba turan) rura idzie wzdłuż normalnego tłumika i kończy się wygięta w górę w połowie samochodu...

u mnie wypala dzirę w śniegu ;) a jak by było takie rozwiązanie jak widziałem to byłoby lepiej - no i więcej ciepłą by zostało w webaście bo byłby większy opór dla spalin.. może tłumik też przytyka webasto - choć moje webasto w oryginale nie maiło tłumika.

patrząc energetycznie jednak masa ciepła idzie w kosmos przez wydech.. szkoda że nie można tego wykorzystać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie więcej słychać szum powietrza jak się włączy climatronic.

W miejskim hałasie praktycznie nie słychać czy pracuje. Szybciej pukanie pompki usłyszę.

 

Ujście spalin mam jak instrukcja przykazała:

wydech.png

Osłona silnika zasłania tłumik, widać tylko ten zakrzywiony w dół odcinek końcowy.

 

Jak w oryginale Twoje ogrzewanie miało tłumik, to chyba lepiej założyć.

Chociaż były fabryczne instalacje bez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr nie filtr - taki raczej tłumik ssania jeszcze leży w aucie bo jest niekształtny i trza go przerobić

- to też hałasuje ale to inny dźwięk..

wiecie - z okazji braku miejsca webasto jest przykręcone na sztywnych wspornikach i drgania przenoszą się trochę na budę - tyle słychać w środku

szum czy raczej gwizd ssania słychać głównie jak jest podniesiona maska - wygłuszenie machy i osłona pod silnikiem raczej skutecznie tłumią ten gwizd

przy pracy webasto na pełnej mocy słychać na zewnątrz wydech- może dlatego że większość wydechu jest zrobiona z miedzianej rury a nie oryginalnego spiro z nierdzewki to też może powodować rezonans... to nie jest tak ze mi to tak nie przeszkadza.. ale w przyszłości przełoże wydech do tyłu pod auto a nie tak jak mam może będzie ciszej i nie podoba mi się takie mocne wypalanie śniegu

w oryginale moje webasto miało tylko wydech ze spiro bez tłumika ale to spiro było dośc skutecznie już po przepalane tak że ledwo udało mi się po składać to co mam łącząc tylko webasto i dwa odcinki rurki kolankami ze spiro

wyszło coś jak na fotce (tylko rurka wystaje tak z 5 cm bardziej do tyłu niż na ilustracji tak w miejscu styku nadkola z blachą podłużnicy) po za tym rurkę fi 22 miedzianą to nie tak prosto po wyginać tak jak by się chciało nawet po wyżarzeniu i wyszło jak jest..

tlumik foto.jpg

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam powtórnie.Mam problem z webastem (pare postów wcześniej opisywałem termotop c) otóż jak podłączałem w domu webasto na krótko było wszystko ok,następnie zamontowałem w pasku ze 3 razy się uruchomiało bez problemu a teraz webasto chodzi w sumie z wentylacją komory przed i po grzaniu 5 min i się wyłącza.Czy ustawione jest na telestarcie czy na krótko niema różnicy 5min.Nie mam interfejsu żeby się podłączyć.Co może być przyczyną?

 

 

ps.czy taki interfejs się nada http://allegro.pl/auta-88-2004r-vag-kkl-obd2-obd1-kurier-w-24h-i1336574586.html lub http://allegro.pl/kb1-kabel-vag-usb-obd-ii-409-2-vw-skoda-audi-seat-i1315471977.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90% - za niskie napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na aku za niskie???na włączonym silniku też się tak wyłącza.Dodam jeszcze że na okres próby wyciągałem bezpiecznik od wentylatora w kabinie aby zminimalizować pobór prądu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na włączonym silniku, to raczej powinien mieć dość prądu.

Chyba, że wtyczka zasilająca jest przegnita i jest duży spadek napięcia.

W każdym razie przez pierwsze 5min rozruchu piec wyłącza się dopiero przy 9.5V.

Dlatego nawet przy słabym akumulatorze zadziała przez 5min.

 

Po rozruchu wyłącza się świeca i zaczyna działać monitorowanie płomienia.

Może wyłącza się na brak płomienia.

 

Zainwestuj w kabelek i zrób diagnozę. Ten tańszy powinien powinien się sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale płomień jest bo grzeje tylko krótko jakieś 3,5 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyłącza się bez efektów dymnych to stawiam na świecę - detekcja płomienia zawodzi.

Jak zadymi przy tym - może za mało paliwa dostawać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przyszło mi do gowy jeszcze takie coś że może paliwo jest na nic,w pasku mam zrobiony osobny zbiornik i nalałem takiej mieszanki pb/on 3:1 może tu problem?Włącza się i wyłącza bez dymka ładnie spala wszystko tylko krótko:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz oddzielny zbiorniczek to opałówkę możesz dać ;-)

Może to wina paliwa (mieszanki), jak spala się w niższej temperaturze i świeca/czujnik "nie widzi" płomienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam osobny zbiorniczek ale webasto jest benzin więc chyba opał nie podejdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo miałem na warsztacie taki specyfik jak klijent zapomniał i se nalał do on pb i mu spuszczałem (wlał ze 30pb litrów do 10on)Kia ceed że mu przejechała 30km :) a jak yślisz może być w tym przyczyna?zamówiłem interfejs jak zdiagnozuje o ile się da tamtym sprzętem to będę myślał a sztyft ile może kosztować?do mojego chyba drogo bo z 2002r. to chyba z komorą razem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pompka obiegowa działa poprawnie ? układ chołodzenia nie jest zapowietrzony ?

 

sprawdź te dwie rzeczy na początek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności