wasil1 Zgłoś #41 Napisano 4 Września 2007 Byłem przy wymianie, więc wiem co zrobili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #42 Napisano 4 Września 2007 Ten "mój" mówi, że przy użyciu pompki siadają uszczelniacze.Jasne jest, ze lepiej wymienić uszczelki niż pompę. Duży, a Ty myślisz, że metoda podcisnieniowa to jest wykonywana jakimś niesamowitym cisnieniem??? Cisnienia w takich urzadzeniach są naprawdę niewielkie własnie tylko po to aby nieczego nie uszkodzić. Na urządzeniu Wurth-a jest reduktor cisnienia i dzieki temu nic układowi się nie stanie. Nawet jak ktoś to robi zwykłym kompresorem czyli wyciska płyn a potem przepycha świeżym płynem ten zużyty to powinien dośc znacznie zredukować ciśnienie powietrza na kompresorze ~ w granicach 1 - 1,2 bara. Metoda podciśnieninowa czy metoda powietrzna jest zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza niż pedałowanie. Producent VW-Audi w swoich procedurach serwisowych przy wymianie płynu hamulcowego przewiduje metodę podcisnieniową przy użyciu narzędzia specjalistycznego, którego dostawcą jest własnie firma Wurth. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #43 Napisano 4 Września 2007 Hha, akurat Twoje zdanie cenię i jestem już w umówiony w Szczecinie na wymianę metodą ciśnieniową, w zakładzie polecanym przez Derlysego (gdzie sam robił wymianę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #44 Napisano 4 Września 2007 Tylko skad pewnosc ,ze nie zrobili tak.Oproznili zbiorniczek z plynem,uzupelnili nowym wpompowali i dolali pozostalosc z bulelki plynu 0.5L skasowali za plyn i za wymiane. Czyt taka wimiana jest dobra jak wlasciciel auta tego nie widzi i mysli ,ze ma w ukladzie nowy plyn .A jest zupelnie inaczej. Ja także byłem przy wymianie i widziałem całą procedurę od początku do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #45 Napisano 4 Września 2007 wtrace swoje 3 grosze poraz kolejny.... PANOWIE SPRZEGLO TEZ ma plyn HAMULCOWY !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biedroneczka_d Zgłoś #46 Napisano 5 Września 2007 W ofercie ATE jest jeszcze płyn o nazwie ATE SL.6 Piszą że jest specjalnie do samochodów z ukłedem ESP. Można go stosować , czy lepiej ATE typ200 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #47 Napisano 5 Września 2007 W ofercie ATE jest jeszcze płyn o nazwie ATE SL.6 Piszą że jest specjalnie do samochodów z ukłedem ESP. ja mam taki, nabyłem w intercarsie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Archos Zgłoś #48 Napisano 5 Września 2007 Duży, daj znac ile Cie to kosztowalo Na jaki plyn wymieniasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #49 Napisano 5 Września 2007 Jeszcze nie wiem dokładnie ale ATE SL.6 jest pewnie jakimś następcą ATE typ 200. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #50 Napisano 5 Września 2007 Duży, daj znac ile Cie to kosztowalo Na jaki plyn wymieniasz? odpowiem za Dużego koszt 85 zł a wymienia na płyn Ferodo Dot 5.1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #51 Napisano 5 Września 2007 za 1 litr płynu ATE SL.6 w intercarsie zapłacisz około 34zł czym się różni płyn ATE SL.6 od SL ?? i czy można je mieszać? z tego co widzę to różną się temperaturą wrzenia SL ma 260 i 165 stopni a SL.6 265 i 175 stopni - czymś więcej się różnią? Brałem w intercarsie 1,5 litra, koleś dał mi przez pomyłkę litrę SL.6 i pół litry SL, te pół litry miało być do płukania układu ale okazało się że te płyny są inne w oznaczeniu i nie chcieliśmy modzić – litra starczyła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biedroneczka_d Zgłoś #52 Napisano 5 Września 2007 na tej stronie http://www.contiteves-am.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/20_products/50_brake_fluid/bf_info_en.html sa dane tych płynów nie znam sie ale z tych danych wynika ze jednak typ200 jest lepszy od SL.6?? edit: a i który płyn hamulcowy ma lesza lepkość ATE SL.6 max.700 mm2\s czy ATE typ200 max.1400mm 2\s Który jest lepszy ten co ma 700 czy 1400??? Scaliłem 2 posty/Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #53 Napisano 5 Września 2007 wymienia na płyn Ferodo Dot 5.1 Za który zapłaciłem w Inter Cars 88,96 zł za 2 litry. Czyli cała zabawa z wymianą ~175 zł brutto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekm11 Zgłoś #54 Napisano 5 Września 2007 SL.6 jest przeznaczony do pojazdów posiadających ESP, taki płyn powinien mieć jak najmniejszą lepkość. http://www.motofocus.com.pl/index.php?aid=1979&mailreq=1 Zastanawiam się, na ile jest to prawdą, że w naszych warunkach jest lepszy bo podana lepkość 700 odnosi się do -40oC, co jest rzadkością u nas. http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/40_communication/60_newsarchive/2006/download/ate_report_7_en.pdf W czasami spotykanej u mnie temperaturze -20 oC różnica między lepkością tego płynu (700 w -40oC) a lepkością znacznie lepszego, co do pozostałych parametrów, Ate typ 200 (lepkość 1400 w -40oC) może być znacząco mniejsza ? Jak napisał kolega przede mną, w samochodach w manualu, przed wymianą płynu przy zaciskach, należy wymienić też płyn hamulcowy przy skrzyni biegów ~100ml i podeptać pedałem sprzęgła parę razy. Mam pytanie po co się zakłada takie urządzonko przed wymianą, które naciska na pedał hamulca i czy jest to konieczne ? Cytuję: Install brake pedal depressor V.A.G 1869/2 between drivers seat and brake pedal and apply tension. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biedroneczka_d Zgłoś #55 Napisano 10 Września 2007 dalej niewiem który wybrać a wymiana tuż tuż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #56 Napisano 10 Września 2007 dalej niewiem który wybrać a wymiana tuż tuż kup motula albo ferodo i po sprawie i nic wiecej nie kombinuj i nie mysl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #57 Napisano 10 Września 2007 dalej niewiem który wybrać a wymiana tuż tuż Ja bym wziął ATE typ 200 lub cokolwiek w DOT 5.1 od uznanego producenta. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #58 Napisano 15 Listopada 2007 Zobaczcie Panowie co piszą na stronie http://www.vag-com.pl w sprawie odpowietrzania układu hamulcowego i pompy ABS. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze. A że jestem dociekliwy, wlazłem na stronie ROSS-TECHa sprawdzić, czy aby nie jest to jakiś polski wymysł i co widzę? TO SAMO!!! Also, this procedure does not take the place of good ol' fashioned brake bleeding with one person operating the pedal while the other person opens the bleeder valves one by one and collects the discharged fluid. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #59 Napisano 16 Listopada 2007 Przeczytałeś dokłanie i napewno zauwazyłeś, że metoda nie zastapi 2 osób odpowietrzających układ. Jeśtli tylko te 2 osoby mają choć jedno urżadzenie do podcisnieniowej metody odpowietrzania układu hamulcowego to, żaden VAG nie jest potrzebny. Lepsze tu jest urzadzenie Wurth-a czy Draper-a niż jakikolwiek VAG czy VAS. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #60 Napisano 18 Stycznia 2008 Witam, Noszę się z zamiarem wymiany płynu hamulcowego, jednak w serwisie Skody i VW nie pozwalają być na wymianie. Nasłuchałem i naczytałem się różnych rzeczy o wymianie płynu ham. w serwisie - niektórym np. wymieniano tylko płyn w zbiorniczku !!!! Jest na Allegro urządzonko, które po podłączeniu do kompresora tworzy podciśnienie i WYSYSA płyn przez odpowietrznik, czyli zasada działania jest trochę inna, jednak nadal ciśnieniowa, a nie "deptanie". W związku z tym mam 2 pytania. 1. Czy ktoś miał styczność z tym urządzeniem / metodą? 2. W instrukcji tego urządzenia jest napisane, że przy pojazdach wyposażonych w ABS należy trzymać pedał hamulca wciśnięty aby otworzyć zaworki w pompie ABS. Czy to prawda? A jeśli tak to czy zapłon ma być włączony czy nie? Będę wdzięczny za odpowiedź. Jest już identycznie brzmiący temat w dziale B5. Doklejam Twojego posta do starego wątku. Używaj wyszukiwarki!/Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach