Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość metax
Problem z hamulcami w moim Pasku zaczął się od zmiany wkładek ciernych, bo przy okazji zapowietrzyłem układ. Odpowietrzanie samodzielne i w Serwisie nic nie pomaga. Objawy to przy zapalonym silniku - po wciśnięciu pedału stawia on pewien opór a następnie powoli schodzi do " podłogi". Jeżeli wcisnę hamulec w niewielkim odstępie czasu od siebie pedał jest twardszy i mniej gumowaty. I jeszcze jedno, odpowietrzałem układ kilka razy (także na specjalnym urządzeniu w serwisie) do momentu gdy wydostawał się jedynie płyn lecz po kilku dniach eksploatacji następne odpowietrzenie pokazywało powietrze w układzie - niewiele ale było ?

Układ hamulcowy jest szczelny. Mechanicy z serwisu sugerują , że przyczyną może być pompka hamulcowa. Ja podejrzewam tylny cylinderek który zapowietrzyłem , może cofając zasysa niewielką ilość powietrza?

:vw:

 

Witam

Podepnę sie pod temat - choć mam B4 z 96r.

Mam dokładnie ten sam problem. Te same działania z odpowietrzaniem nie przyniosły efektu.

Dodatkowo przerobiłem wymianę reparaturek w pompie...

A pedał jak płynie tak płynie.

Po kilkukilometrowej jeździe doszedł sygnał świetlny / hamulec postojowy świeci/. Gaśnie po stopie

silnika i świeci po jeździe z minimalną predkością....

Mechanicy - wsio jest oki, odpowietrzone dobrze i takie inne bla bla.

Może macie jakieś pomysły bo mnie w głowę wchodzi pomysł z wycieczką do sąsiadów z za miedzy do serwisu...

icon9.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość allbercik23

Witam,

nie jestem mechanikiem, lecz bardziej teoretykiem ponieważ mój kierunek studiów jest po części spokrewniony z tematem naprawy - obsługi samochodów...

 

Chce sie ustosunkować do sposobu wymiany płynu. Przeczytałem cały temat i są różne opinie i porady:

- przedmuchiwanie powietrzem

- podciśnienie

- tradycyjne pompowanie

- oraz tajemnicze zabiegi w ASO...

 

niezależnie od budowy czy wyposażenia samochodu (ABS, ESP, ASR) budowa dwu sekcyjnej pompy hamulcowej jest taka sama=zbliżona do tych z przed 10-15 lat... mianowicie zasada działania na tym samym polega poniżej mały rysunek...

0048c03c654bf2b6m.jpg

 

jeżeli chodzi o uszkodzenie układu za pomocą ciśnienia pompowania przy wymianie, to w jaki sposób miało by sie to odbywać, jeżeli w tym układzie ciśnienie płynu może dochodzić do 10 MPa podczas hamowania...

 

Jeżeli chodzi o pompę ABS która również jest wykorzystywana przez ASR, ESP, EBD... to jak mogę ją uszkodzić podczas wymiany przez pompowanie, jeżeli układ jest tak zbudowany, że podczas awarii pompy działa jak tradycyjny tylko bez regulacji ABS co zapewnia jego konstrukcja... ???

 

Dobrze, załóżmy że można uszkodzić pompę ABS, w takim przypadku włączenie zapłonu powinno załatwić sprawę(jak pisaliście wcześniej), gdyż wtedy pompa sie uzbroi i jest gotowa do pracy...

 

Kolejna rzecz to odpowietrzanie pompy za pomocą VAG. Myślę że po każdorazowej wymianie płynu powinno sie taką czynność stosować. Gdy wymieniamy płyn w układzie niezależnie od metody, to stary zawilgocony płyn zostaje nadal w pompie ABS, a w całym ukł jest już nowy. Jednakże różnią się właściwościami a szczególnie ściśliwością co może mieć wpływ na eksploatacje. Podczas odpowietrzania VAG'iem niewielkie ilości ale jakieś jednak, mieszają stary z nowym w pompie co jest dobrą rzeczą. Jeżeli np. nie posiadamy akurat Vag'u to zalecam po wymianie przejechać sie po piaseczku i zmusić ABS do pracy.

 

Jeżeli macie inne zdanie lub sie mylę proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi..

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. czeka mnie wymiana płynu hamulcowego.chce zrobic to metoda podciśnieniowa. mam pytanie: czy jest mozliwosc zapowietrzenia ukladu podczas wymiany ta metoda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczoraj byłem w ASO Skody na wymianie płynu i hamulców. Oczywiście nie pozwalają wejść na salę. Widziałem przez drzwi, że do wymiany płynu używają pompki. Powiedziałem wcześniej, że kupiłem więcej płynu (ATE Typ 200), żeby było na przepłukanie.

Oczywiście, po odebraniu samochodu zobaczyłem, że drugiej butelki z płynem nawet nie ruszyli (użyli tylko 1L) twierdząć, że układ jest przepłukany.

 

Jak duże mogą być tego konsekwencje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak duże mogą być tego konsekwencje?

 

Żadnych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejna rzecz to odpowietrzanie pompy za pomocą VAG. Myślę że po każdorazowej wymianie płynu powinno sie taką czynność stosować. Gdy wymieniamy płyn w układzie niezależnie od metody, to stary zawilgocony płyn zostaje nadal w pompie ABS, a w całym ukł jest już nowy.

Oo, to tu mam pytanie. Chociaż Kolega Albercik rzadko tu zagląda, to może ktoś inny ma pojęcie- czy odpowietrzanie VAGiem stosować już po wymianie płynu czy w trakcie. Jeżeli po, to trochę starego płyny w układzie jednak pozostanie. To chyba jednak lepiej w trakcie "tradycyjnego" odpowietrzania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem tutaj nowy, dlatego narazie tylko szukajka i intensywne czytanie. Wiem już, że płyn hamulcowy pracuje też dla sprzęgła. Wymieniam płyn, odpowietrzam hamulce, a co zrobić ze sprzęgłem?? Były już takie pytania, nawet w tym wątku, ale odpowiedzi nie znalazłem. Proszę o podpowiedż i pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Marku.Ze sprzęgłem nic sie nie robi-ono robi się samo automatycznie.Tak więc nie martw sie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kamień z serca:) dzięki Kruszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś krok po kroku napisać jak się odpowietrz układ bo już mnie męczy jazda do mechanika. raz mi super to zrobił i pedał łąpał od samej góry a teraz mam tak że pedał łąpie na dole lipa jakaś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jaki z płynów hamulcoych polecacie ?

ATE typ 200 czy Motul 5.1 ?

Oczywiście pomijam różnicę w cenie, ATE wychodzi sporo taniej.

Czy może lepiej zdać się na to co wlewa serwis VW czy Skody ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej Marku.Ze sprzęgłem nic sie nie robi-ono robi się samo automatycznie.Tak więc nie martw sie!

Chwileczkę, w takim razie do czego służy odpowietrznik na wysprzęgliku na skrzyni?

 

Mnie natomiast zastanawia fakt, skoro odsysa się kompletnie czynnik (płyn hamulcowy), przepłukuje układ i później go napełnia, a wiele osób przestrzega przed opróżnieniem pompy ABS, to w moim rozumieniu jedyna bezpieczna wymiana następuje poprzez dolewanie świeżego płynu przy jednoczesnym usuwaniu starego. Chyba, że jest jakiś inny sposób?

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Zbych58 Zobacz post

Problem z hamulcami w moim Pasku zaczął się od zmiany wkładek ciernych, bo przy okazji zapowietrzyłem układ. Odpowietrzanie samodzielne i w Serwisie nic nie pomaga. Objawy to przy zapalonym silniku - po wciśnięciu pedału stawia on pewien opór a następnie powoli schodzi do " podłogi". Jeżeli wcisnę hamulec w niewielkim odstępie czasu od siebie pedał jest twardszy i mniej gumowaty. I jeszcze jedno, odpowietrzałem układ kilka razy (także na specjalnym urządzeniu w serwisie) do momentu gdy wydostawał się jedynie płyn lecz po kilku dniach eksploatacji następne odpowietrzenie pokazywało powietrze w układzie - niewiele ale było ?

Układ hamulcowy jest szczelny. Mechanicy z serwisu sugerują , że przyczyną może być pompka hamulcowa. Ja podejrzewam tylny cylinderek który zapowietrzyłem , może cofając zasysa niewielką ilość powietrza?

Witam

Podepnę sie pod temat - choć mam B4 z 96r.

Mam dokładnie ten sam problem. Te same działania z odpowietrzaniem nie przyniosły efektu.

Dodatkowo przerobiłem wymianę reparaturek w pompie...

A pedał jak płynie tak płynie.

Po kilkukilometrowej jeździe doszedł sygnał świetlny / hamulec postojowy świeci/. Gaśnie po stopie

silnika i świeci po jeździe z minimalną predkością....

Mechanicy - wsio jest oki, odpowietrzone dobrze i takie inne bla bla.

Może macie jakieś pomysły bo mnie w głowę wchodzi pomysł z wycieczką do sąsiadów z za miedzy do serwisu...

Jako że nie znalazłem odpowiedzi... podepnę się z pytaniem:

Przy zapalonym silniku hebel działa "w miarę" dobrze, ale jak wcisnę do oporu, to baaardzo powoli pedał opada.

Czy to oznacza zdechłą pompę ?

Świeżo po wymianie płynu. (ABS+ESP)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób wymieniałeś płyn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepompowaliśmy stary do poziomu min i sukcesywnie dolewając pojechaliśmy wszystkie hamy ze 3..4 razy (w odpowiedniej kolejności) przelewając 1.5l płynu.

Ale zjawisko miało miejsce także przed wymianą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy zapalonym silniku hebel działa "w miarę" dobrze, ale jak wcisnę do oporu, to baaardzo powoli pedał opada.

Czy to oznacza zdechłą pompę ?

Miałem 2x taki przypadek - w B3 faktycznie oznaczało to padniętą pompę. W B5 przyczyną okazał się jakiś paproch przy odpowietrzniku. Pedał wchodził powoli w podłogę a przy odpowietrzniku delikatnie ciekło. Odpowietrznik odkręcony, wyczyszczony i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepompowaliśmy stary do poziomu min

Rozumiem, ale jaką techniką było to pompowanie? Znaczy dmuchaliście kompresorem w zbiorniczek wyrównawczy czy pedałowanko hamulcem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

metodą pedałowania.

A co do paprocha, to obserwowaliśmy (przy zapalonym silniku) czy nie cieknie po 4..5 mocniejszych depnięciach i żadnego wycieku nie udało się zauważyć. Natomiast po przelaniu 1,5l nowego płynu lewy tył cały czas puszczał mikroskopijne bąbelki (w wężyku co 5cm bąbelki o średnicy 1/4mm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki płyn hamulcowy powinienem zalać ate sl czy ate ty200 w instrukcji obsługi pisze że powinien spałniać nornę FMVSS: 116 oba ją spełniają który będzie lepszy??? mam tylko abs bez esp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ori w ASO skoda, niecałe 40 pln za litr, do wymiany spokojnie 1,5 litra wystarcza z dokładnym przepłukaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności