Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Kazde kolo bylo pojedynczo odpowietrzane i sam widzilem ze lecial juz tam bialy plyn gdyz taka kolor ma ferodo a wczesniej bym żółty. Wiec jak ma te 2 litry tam wejsc???

 

To nie 2 litry płynu ma wejść do układu hamulcowego.

Ta nadwyżka ma dokładnie przepłukać i usunąć stary płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kazde kolo bylo pojedynczo odpowietrzane i sam widzilem ze lecial juz tam bialy plyn gdyz taka kolor ma ferodo a wczesniej bym żółty. Wiec jak ma te 2 litry tam wejsc???

 

To nie 2 litry płynu ma wejść do układu hamulcowego.

Ta nadwyżka ma dokładnie przepłukać i usunąć stary płyn.

 

 

no skoro lecial juz bialy plyn to znaczy ze stary zolty zostal juz spuszczony z ukladu to chyba logiczne wiec gdzie widziec sens dalszego lania nowego plynu skoro juz przy kazdym kole sie pojawil ??? :kwasny: W sumie z ciekwosci tylko pytalem ja wlalem troche ponad litr i wszytko jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

derlysy płukanie polega na wlaniu czynnika płuczącego, i późniejszym usunięciu go, gdyż jest to mieszanina zanieczyszczona.

W naszym przypadku ,przelewasz układ dużo większą ilością płynu. Upuszczając nadwyżkę , masz stuprocentową pewność ,że w układzie pozostał tylko czysty niezmieszany płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odpowietrzyć układ hamulcowy w Pasacie 3BG 2003. Podczas zmiany wkładek ciernych musiałem wymontować cylinderek ( zacisk) i zapowietrzyłem lewe tylne koło. Kilkakrotne odpowietrzanie całego układu nie daje spodziewanych efektów , pedał jest "gumowy" gdy pracuje wspomaganie. :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z hamulcami w moim Pasku zaczął się od zmiany wkładek ciernych, bo przy okazji zapowietrzyłem układ. Odpowietrzanie samodzielne i w Serwisie nic nie pomaga. Objawy to przy zapalonym silniku - po wciśnięciu pedału stawia on pewien opór a następnie powoli schodzi do " podłogi". Jeżeli wcisnę hamulec w niewielkim odstępie czasu od siebie pedał jest twardszy i mniej gumowaty. I jeszcze jedno, odpowietrzałem układ kilka razy (także na specjalnym urządzeniu w serwisie) do momentu gdy wydostawał się jedynie płyn lecz po kilku dniach eksploatacji następne odpowietrzenie pokazywało powietrze w układzie - niewiele ale było ?

Układ hamulcowy jest szczelny. Mechanicy z serwisu sugerują , że przyczyną może być pompka hamulcowa. Ja podejrzewam tylny cylinderek który zapowietrzyłem , może cofając zasysa niewielką ilość powietrza?

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dorzuce swoje 3 grosze, plyn hamulcowy jest rowniez w pompie pedalu sprzegla i w wysprzegliku wiec TAM tez trzeba OBOWIAZKOWO wymienic :ok: plyn pobierany jest z tego samego zbiorniczka co hamulce !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha i jeszcze jedna bardzo cenna uwaga. Płyn w Passacie zmieniamy tylko przy użyciu

pompki ciśnieniowej wydmuchując stary płyn hamulcowy. (... ) Układ odpowietrzamy absolutnie bez "deptania pedałem hamulca". Oczywiście w wielu ASO tak deptają ale czasami mogą uszkodzić coś w pompie ABS-u.

Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości? Dzwoniłem do "mojego" mechanika (były pracownik ASO VW) z pytaniem o metodę. On depcze w hamulec (podobnie jak inni polecani mechanicy w Koszalinie).

Hani pisze, że uszkodzenie pompy może nastąpić "czasami". Ten "mój" mówi, że przy użyciu pompki siadają uszczelniacze.

Jasne jest, ze lepiej wymienić uszczelki niż pompę.

I tu pytanie do forumowiczów, którzy są po wymianie płynu: gdzie robiliście wymianę (ASO, inny mechanik) i ją metodą w Waszych autach (głównie auta tylko z ABS)?

 

edit:

Przed chwilą w ASO VW Koszalin powiedziano mi, że wymieniają metodą deptania w hamulec. Na moje pytanie, czy od tego nie psują się pompy ABS powiedzieli, że mają swoje metody, żeby się nie psuły - nie pytałem jakież to, bo pewnie tajemnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem w czwartek u naszego "forumowego" mechanika (czyt. Darka), wymiana odbywała się poprzez deptanie na hamulec. Darek stwierdził że bez przeszkód można tak wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez depcze TYLKO NAJPIERW przekrece kluczyk w stacyjce, zeby odblokowac zaworki w "ABSie" :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TYLKO NAJPIERW przekrece kluczyk w stacyjce...

 

Dokładnie tak, zapłon był włączony :ok: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swój płyn hamulcowy wymieniałem w serwisie Skody. Koszt wraz z płynem niecałe 100zł. Metoda podciśnieniowa - wysysanie starego płynu i dolewanie nowego. Czas - 15 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Swój płyn hamulcowy wymieniałem w serwisie Skody. Koszt wraz z płynem niecałe 100zł. Metoda podciśnieniowa - wysysanie starego płynu i dolewanie nowego. Czas - 15 minut.

 

i dla mnie to jest :ok: tez tak wymieniałem :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Swój płyn hamulcowy wymieniałem w serwisie Skody. Koszt wraz z płynem niecałe 100zł. Metoda podciśnieniowa - wysysanie starego płynu i dolewanie nowego. Czas - 15 minut.

 

Ja także wymieniłem w ASO Skody, koszt wymiany to okolo 70zł + 28zł to koszt płynu hamulcowego - szybko i profesjonalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja także wymieniłem w ASO Skody, koszt wymiany to okolo 70zł + 28zł to koszt płynu hamulcowego - szybko i profesjonalnie.

Pompka czy pedałowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

28PLN za plyn hamulcowy ale za caly uklad czy za wymiane w zbiorniczku.Bo cos mi sie wydaje ,ze 0.5L plyny hamulcowego kosztuje 35-50PLN a tu 28PLN za caly uklad.WOW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100zl za PLYN+wymiana :zdegustowany:

..cos tu nie gra :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zapłaciłem, mam na to fakturę VAT. Koszt wymiany wraz z DOT 5 to 97PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompka czy pedałowanie?

 

Wszystko podciśnieniem - czyli popmka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko skad pewnosc ,ze nie zrobili tak.

Oproznili zbiorniczek z plynem,uzupelnili nowym wpompowali i dolali pozostalosc z bulelki plynu 0.5L skasowali za plyn i za wymiane.

Czyt taka wimiana jest dobra jak wlasciciel auta tego nie widzi i mysli ,ze ma w ukladzie nowy plyn .A jest zupelnie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności