Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem przy wymianie, więc wiem co zrobili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Ten "mój" mówi, że przy użyciu pompki siadają uszczelniacze.

Jasne jest, ze lepiej wymienić uszczelki niż pompę.

 

 

Duży, a Ty myślisz, że metoda podcisnieniowa to jest wykonywana jakimś niesamowitym cisnieniem??? Cisnienia w takich urzadzeniach są naprawdę niewielkie własnie tylko po to aby nieczego nie uszkodzić. Na urządzeniu Wurth-a jest reduktor cisnienia i dzieki temu nic układowi ;) się nie stanie. Nawet jak ktoś to robi zwykłym kompresorem czyli wyciska płyn a potem przepycha świeżym płynem ten zużyty to powinien dośc znacznie zredukować ciśnienie powietrza na kompresorze ~ w granicach 1 - 1,2 bara. Metoda podciśnieninowa czy metoda powietrzna jest zdecydowanie lepsza i bezpieczniejsza niż pedałowanie. Producent VW-Audi w swoich procedurach serwisowych przy wymianie płynu hamulcowego przewiduje metodę podcisnieniową przy użyciu narzędzia specjalistycznego, którego dostawcą jest własnie firma Wurth.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hha, akurat Twoje zdanie cenię i jestem już w umówiony w Szczecinie na wymianę metodą ciśnieniową, w zakładzie polecanym przez Derlysego (gdzie sam robił wymianę) :ok::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko skad pewnosc ,ze nie zrobili tak.

Oproznili zbiorniczek z plynem,uzupelnili nowym wpompowali i dolali pozostalosc z bulelki plynu 0.5L skasowali za plyn i za wymiane.

Czyt taka wimiana jest dobra jak wlasciciel auta tego nie widzi i mysli ,ze ma w ukladzie nowy plyn .A jest zupelnie inaczej.

 

Ja także byłem przy wymianie i widziałem całą procedurę od początku do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtrace swoje 3 grosze poraz kolejny.... PANOWIE SPRZEGLO :cisza: TEZ ma plyn HAMULCOWY !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ofercie ATE jest jeszcze płyn o nazwie ATE SL.6 Piszą że jest specjalnie do samochodów z ukłedem ESP.

Można go stosować , czy lepiej ATE typ200 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ofercie ATE jest jeszcze płyn o nazwie ATE SL.6 Piszą że jest specjalnie do samochodów z ukłedem ESP.

 

ja mam taki, nabyłem w intercarsie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duży, daj znac ile Cie to kosztowalo

Na jaki plyn wymieniasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeszcze nie wiem dokładnie ale ATE SL.6 jest pewnie jakimś następcą ATE typ 200.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Duży, daj znac ile Cie to kosztowalo

Na jaki plyn wymieniasz?

 

odpowiem za Dużego koszt 85 zł a wymienia na płyn Ferodo Dot 5.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 1 litr płynu ATE SL.6 w intercarsie zapłacisz około 34zł

 

czym się różni płyn ATE SL.6 od SL ?? i czy można je mieszać? z tego co widzę to różną się temperaturą wrzenia SL ma 260 i 165 stopni a SL.6 265 i 175 stopni - czymś więcej się różnią?

 

Brałem w intercarsie 1,5 litra, koleś dał mi przez pomyłkę litrę SL.6 i pół litry SL, te pół litry miało być do płukania układu ale okazało się że te płyny są inne w oznaczeniu i nie chcieliśmy modzić – litra starczyła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na tej stronie http://www.contiteves-am.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/20_products/50_brake_fluid/bf_info_en.html sa dane tych płynów nie znam sie ale z tych danych wynika ze jednak typ200 jest lepszy od SL.6??

 

edit:

a i który płyn hamulcowy ma lesza lepkość ATE SL.6 max.700 mm2\s czy ATE typ200 max.1400mm 2\s Który jest lepszy ten co ma 700 czy 1400???

 

Scaliłem 2 posty/Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienia na płyn Ferodo Dot 5.1

Za który zapłaciłem w Inter Cars 88,96 zł za 2 litry.

Czyli cała zabawa z wymianą ~175 zł brutto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SL.6 jest przeznaczony do pojazdów posiadających ESP, taki płyn powinien mieć jak najmniejszą lepkość. http://www.motofocus.com.pl/index.php?aid=1979&mailreq=1

Zastanawiam się, na ile jest to prawdą, że w naszych warunkach jest lepszy bo podana lepkość 700 odnosi się do -40oC, co jest rzadkością u nas. http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/40_communication/60_newsarchive/2006/download/ate_report_7_en.pdf

W czasami spotykanej u mnie temperaturze -20 oC różnica między lepkością tego płynu (700 w -40oC) a lepkością znacznie lepszego, co do pozostałych parametrów, Ate typ 200 (lepkość 1400 w -40oC) może być znacząco mniejsza ?

Jak napisał kolega przede mną, w samochodach w manualu, przed wymianą płynu przy zaciskach, należy wymienić też płyn hamulcowy przy skrzyni biegów ~100ml i podeptać pedałem sprzęgła parę razy.

Mam pytanie po co się zakłada takie urządzonko przed wymianą, które naciska na pedał hamulca i czy jest to konieczne ?

Cytuję: Install brake pedal depressor V.A.G 1869/2 between

drivers seat and brake pedal and apply tension.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dalej niewiem który wybrać :kwasny: a wymiana tuż tuż

 

kup motula albo ferodo i po sprawie i nic wiecej nie kombinuj i nie mysl ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
dalej niewiem który wybrać :kwasny: a wymiana tuż tuż

 

Ja bym wziął ATE typ 200 lub cokolwiek w DOT 5.1 od uznanego producenta.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie Panowie co piszą na stronie http://www.vag-com.pl w sprawie odpowietrzania układu hamulcowego i pompy ABS.

Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

A że jestem dociekliwy, wlazłem na stronie ROSS-TECHa sprawdzić, czy aby nie jest to jakiś polski wymysł i co widzę? TO SAMO!!!

Also, this procedure does not take the place of good ol' fashioned brake bleeding with one person operating the pedal while the other person opens the bleeder valves one by one and collects the discharged fluid.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Przeczytałeś dokłanie i napewno zauwazyłeś, że metoda nie zastapi 2 osób odpowietrzających układ. Jeśtli tylko te 2 osoby mają choć jedno urżadzenie do podcisnieniowej metody odpowietrzania układu hamulcowego to, żaden VAG nie jest potrzebny. Lepsze tu jest urzadzenie Wurth-a czy Draper-a niż jakikolwiek VAG czy VAS.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Noszę się z zamiarem wymiany płynu hamulcowego, jednak w serwisie Skody i VW nie pozwalają być na wymianie. Nasłuchałem i naczytałem się różnych rzeczy o wymianie płynu ham. w serwisie - niektórym np. wymieniano tylko płyn w zbiorniczku !!!! :mad: Jest na Allegro urządzonko, które po podłączeniu do kompresora tworzy podciśnienie i WYSYSA płyn przez odpowietrznik, czyli zasada działania jest trochę inna, jednak nadal ciśnieniowa, a nie "deptanie". W związku z tym mam 2 pytania.

1. Czy ktoś miał styczność z tym urządzeniem / metodą?

2. W instrukcji tego urządzenia jest napisane, że przy pojazdach wyposażonych w ABS należy trzymać pedał hamulca wciśnięty aby otworzyć zaworki w pompie ABS. Czy to prawda? A jeśli tak to czy zapłon ma być włączony czy nie?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Jest już identycznie brzmiący temat w dziale B5. Doklejam Twojego posta do starego wątku. Używaj wyszukiwarki!/Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności