Luke Zgłoś #461 Napisano 28 Grudnia 2011 jeździłem bez osłonyto tez nie rozwiazanie wykorzystałem do połączeń oryginalną rurkę odmymozesz pokazac jakies foto, bo nie znalazlem twoich w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #462 Napisano 28 Grudnia 2011 to tez nie rozwiazanie mozesz pokazac jakies foto, bo nie znalazlem twoich w tym temacie Nie mam fotek niestety, a już to wywaliłem. Wykorzystałem praktycznie same kolanka, zarówno przy pokrywie jak i przy turbo - wtedy było mi łatwiej dopasować węże i przede wszystkim nie robiły się załamania. Problem z dopasowaniem czegoś sensownego jest głównie przy dolnym krućcu, pozostawienie kawałka oryginalnej rurki znacznie to ułatwia . U góry bez cięcia może być problem przy pełnej osłonie. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #463 Napisano 3 Lutego 2012 witam u mnie odma się rozleciała i zamiast 028 103 491 M mam teraz 028 103 491 J czyli taką jak 1Z sama rurka bez zbiorniczka Nigdzie nie mogłem dostać takiej jak miałem czy to że teraz jest inna może mieć na coś wpływ (negatywny czy pozytywny) odma.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #464 Napisano 8 Lutego 2012 (edytowane) Panocki w weekend zakladam prawdopodbnie seprator od lublina potrzebuje tylko jednej odp zeby dopiąć wszystko na tip top. Do srodkowego wejscia wpinamy odme. Do gornego turbo Do tego na samym dole podpinamy wężyk z butelką ale szczelnie zamkniętą. ?? oo cos takiego:P i czy jak tak połącze wszystko to powinno nie byc oliwy w dolocie ? chyba ze turbo puszcza. Edytowane 8 Lutego 2012 przez neoeinz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #465 Napisano 8 Lutego 2012 Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #466 Napisano 8 Lutego 2012 czy jak tak połącze wszystko to powinno nie byc oliwy w dolocie ? chyba ze turbo puszcza. Albo nie dopatrzysz i instalacja,buteleczka oraz oil catch tank sie napełni i turbulum zaśsie tego dopalacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #467 Napisano 9 Lutego 2012 pomijam niedopatrzenie, mam zboczenie zagladac pod maske i sprawdzam co tam sie dzieje ---------- Dodano o 08:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:32 ---------- po prostu zastanawiam sie czy zrobić to w obiegu takim, czy opary (powietrze) puścić pod auto, a wejście przy turbo zatkać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek12345 Zgłoś #468 Napisano 9 Lutego 2012 zrób seperator ten co kupiłeś mam i jest bardzo dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #469 Napisano 9 Lutego 2012 tak zrobie tylko dopytuje jak lepiej czy opary puscic w eter i zatkac turbulum czy obieg zamkniety i sprawdzac butelczyne co pare dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek12345 Zgłoś #470 Napisano 9 Lutego 2012 zrób obieg zamknięty a zamiast butelki podłącz przezroczysty wąż około 60 cm ina końcu kranik lub śruba zacisnięta opasko do szybkiego spuszczania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monicadrift Zgłoś #471 Napisano 14 Lutego 2012 Ten separator można założyć do Passata b5 1,9 tdi 90km HHA z 97r? Jeśli tak to proszę o wytłumaczenie "łopatologicznie" co do czego podpiąć z góry dziękuje : ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #472 Napisano 15 Lutego 2012 narysowalem strzalki chyba bardziej sie nei da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #473 Napisano 15 Lutego 2012 narysowalem strzalki chyba bardziej sie nei da Jak widać nie dla wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #474 Napisano 15 Lutego 2012 Panowie ja wyrzucam ze swojego auta to ustrojstwo. Mam aktualnie założony separator z lublina, ale niestety przy użytkowaniu auta w trybie miejskim przy obecnych mrozach ten olej który się tam zbiera a raczej mieszanina zamarza. Ostatnio mi to zamarzło i skończyło się na dolaniu litra oleju w trasie, ponieważ mi go wyrzuciło przez bagnet. Chyba wolę mieć zawalony dolot niż zatarty silnik. Poza tym muszę przyznać że zbiera się tego oleju sporo na około 5kkm cały zbiorniczek ok. 100ml. Oczywiście nikogo nie namawiam żeby rezygnował z tego rozwiązania, jest ono w pewnym stopniu skuteczne lecz nie we wszystkich warunkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #475 Napisano 15 Lutego 2012 Pisałem o tym bodajże zeszłej jesieni, ja w okresie zimowym przywracam oryginalną odmę - 5min roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #476 Napisano 15 Lutego 2012 Nie wiem czy da sie wejść bez logowania ale tu sie sprawdziło http://vwskce.webd.pl/viewtopic.php?t=140&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=4fbf4cb3f171fa22df98b64a3c4c6430 ,większa pojemność,większe średnice przewodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #477 Napisano 19 Lutego 2012 (edytowane) Witam! Szukałem informacji na forum aby dowiedzieć się co może być przyczyną specyficznego gryzącego smrodu z wydechu. Natknąłem się na temat odmy, OCT i separatora. Zasugerowałem się kilkoma postami i również zrobiłem tę niewielką modyfikację w swoim aucie. Wygląda to następująco. Po wstawieniu separatora przez dobry tydzień utrzymywałem auto na 3000-4000 obrotów. Czuję znaczną różnicę w pracy silnika. Lepiej ciągnie podczas przyśpieszania, nie ma tego specyficznego smrodu oraz na słuch silnik pracuje lżej... Ale to nie wszystko. Po tygodniu wymontowałem zbiorniczek żeby sprawdzić ile syfu mi się nazbierało. Wyglądało to następująco: Wciągnąłem ciecz do strzykawki żeby sprawdzić pojemność. Wyszło 30 ml. Ta substancja jest jak woda, bardzo śmierdząca, gryząca, tak samo jak te gazy z wydechu co miałem wcześniej. Rurka która prowadzi od separatora do rury wychodzącej z turbo była czysta, a wcześniej w starej odmie było tego olej od cholery. 2012-03-11 Po przejechaniu 2000 km mogę powiedzieć, że zdaje egzamin! Starałem się 3mać auto na 2500-3000 obrotów, ale zdarzało się, że przekraczałem 4000. Wcześniej komputer wywalał mi przeładowanie turbo, a podczas wyprzedzania przy 120 km/h przestawał mi ciągnąć i tracił moc, było trochę oleju w rurze od IC.. Teraz nie mam tego błędu, auto dobrze ciągnie, nie odcina mu mocy przy 120, pracuje zupełnie inaczej, nie ma oleju w rurze od IC. W zbiorniczku zbierał mi się nie tylko syf jaki jest widoczny na zdjęciach, zbierała się czarna bardzo gęsta, tłusta maź. Było tego ok 100ml po przejechaniu tego dystansu. Wrzucę jakieś foto przy następnej okazji. Teraz to by tłumaczyło ubytki oleju. Muszę jeszcze sprawdzić czy zebrało się trochę syfu w egr, bo wyczyściłem go na błysk z dniem zamontowania separatora Mam nadzieję, że te info się Wam przyda! Edytowane 11 Marca 2012 przez zeelazny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #478 Napisano 21 Lutego 2012 Witam, po ostatnich mrozach (-25st. C) i wywaleniu pół litra oleju przez bagnet zacząłem doszukiwać się przyczyny i doszedłem do wniosku, że odma nie poradziła sobie i cisnienie poszło właśnie tą stroną. Mrozy zeszły i olej siedzi na swoim miejscu z jednym wyjątkiem. Po zdjęciu osłony pokrywy zaworów zobaczyłem że wycieka z łączenia przewodu odpowietrzającego skrzynie korbową z zaworem ciśnieniowym (odmą). Wydaje mi się, że wyciek jest dość znaczny ale może oko ekspertów w tym temacie podpowie czy to normalne pocenie czy już anomalia Druga sprawa to pytanie dotyczące sensu doszczelniania tego. Czy po założeniu jakiejść uszczelki, przymocowaniu węża lepiej cisnienie nie wypcha się innym miejscem (np. korkiem wlewu itp). Na moje oko zawór cisnienia już sobie nie radzi (chociaż zgromadzona w nim woda mogłą przymarznąć zimą i stąd wyrzucenie oleju przez bagnet). Czytałem, że niektóre pokrywy mają zintegrowany ten zawór ale w AFN widzę że jest to demontowalne. Koszt nowego ori to ok 100zł więc się zastanawiam czy wymieniać go, czyścić czy to zbyteczna robota, która nic nie przyniesie. Dodam że przebieg silnika to niecałe 400.000 km więc już całkiem sporo. Zstanawiałem się również nad przejsciem już na olej mineralny chociaż słyszałem, że nie jest on wskazany w autach z turbosrpężarką. Może ktoś się wypowie w tym temacie. Poniżej zdjęcia tego wycieku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #479 Napisano 22 Lutego 2012 (edytowane) Witam. Wkońcu mi też się udało zamontować separator z lublina. Kupiłem - 1m Węza igielitowego 19mm do środków ochrony roślin - ok 1m węża 10mm przezroczystego do odpływu syfu z separatora - 8x obejma 20-27mm - 2x obejma 10-16 - 1x sruba do zaslepienia wezyka splywowego - 2x kolanko miedziane 18mm 2K w castoramie Dodam tylko, że ten wąż okazał sie twardszy od węży olejowych dlatego zastosowałem kolanko przy separatorze tylko po to żeby nie robić zagięć i przewężeń na wężu i to samo zrobiłem przy rurze od turbo.Węże dałęm przezroczyste, żeby zobaczyć ile co i gdzie leci , może póżniej zmienie na czarne węże. Separator jest pod plastikiem ktory zasysa powietrze z grila. Polączyłem to tak. Edytowane 22 Lutego 2012 przez neoeinz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duke258 Zgłoś #480 Napisano 14 Marca 2012 Witam szanowne grono.Co prawda moje auto to Galaxy MkII silnik AUY ale także zakupiłem separator od Lublina i zabieram się za montaż.Mam tylko dwa pytania wąż z odmy ma iść do króćca z niebieskim oringiem?Oraz czy separator może być umiejscowiony na dowolnej wysokości?Dziekuję za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach