Skocz do zawartości

zeelazny

  • Liczba zawartości

    47
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O zeelazny

  • Urodziny 28.07.1986

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Suwałki

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2001
  1. O to chodzi, że jeżeli masz nieszczelne oringi na pompowtryskach (np. może któryś być przycięty) wtedy olej z silnika dostawać się będzie do paliwa do baku. Jeżeli paliwo będzie czarne to masz odpowiedź, gdzie jest przyczyna. Wyciągnij pompę paliwa co znajduje się w bagażniku i obejrzyj czy ma jakieś ślady oleju oraz kolor paliwa. Ale nie wykluczone są inne rzeczy. Zdejmij też osłonę od spodu i obejrzyj czy Ci przypadkiem gdzieś silnik nie rzyga olejem.
  2. Sprawdź na poczatek jakie masz paliwo w baku, czy przypadkiem nie jest czarne. Bo może do wymiany oringi na pompowtryskach. Jeżeli turbo było zmieniane, to sprawdź czy nie masz oleju w intercoolerze, w najgorszym wypadku pierścienie do wymiany
  3. To szukaj problemu albo w termostacie albo w czujniku temperatury U mojego ojca w samochodzie też tak było, że nawet latem wskazówka od temperatury nie dochodziła do 90 stopni. Zatrzymywała się na 80 czasem. Wymieniłem mu termostat i od razu temperatura osiągnęła 90.
  4. Nie da się ukryć Grunt, że mam to już za sobą
  5. Kolego, przyczyn może być wiele, ale że tak powiem "nie szukajmy w gó**e smaku" Jeśli grzejesz auto 8 minut to silnik jeszcze nie osiągnie sam w sobie temperatury żeby mógł Ci "oddać" do środka... Jeśli masz ustawione na max nawiew na środek i na nogi i temperatura przy -13 stopniach spada do 65-70 stopni to nie masz się czym przejmować, bo odbiera Ci ciepło z silnika abyś miał ciepło w środku. Dziwne jest to, że jeśli zmienisz na 1 nawiew to podskakuje do 80 st. Sprawdź 2 rzeczy. Zacznij od najprostszych. Przede wszystkim sprawdź termostat, lub go wymień - koszt naprawę śmieszny, a ułatwia życie Najprawdopodobniej Ci się nie domyka Jeśli to nie pomoże to czujnik temperatury (zielony) który siedzi w bloku silnika pod pompą vaccum. Spytam jeszcze czy masz odpowiedni poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Masz ciepło w samochodzie nawet jeśli temperatura na zegarach nie osiąga 90 st?? Pozdrawiam
  6. PROBLEM ROZWIĄZANY! Dzisiaj wyciągnąłem pompę paliwa z bagażnika. Rozebrałem ją, wyczyściłem dokładnie i sitko też. Przez otwór w którym siedzi pompa odessałem pompką elektryczną całe paliwo jakie miałem w baku. Wsadziłem czystą pompę, zalałem świeżutkie paliwo zimowe ze stacji na "O" Wykręciłem filtr paliwa i ponownie wstawiłem drugi nowy, zalałem świeżą ropą, wsadziłem nowy filtr powietrza i.... PROBLEM Z GŁOWY Odpaliłem auto za pierwszym cyknięciem, przejechałem 30 km przy -13 st. i muszę powiedzieć, że... Różnica jest kolosalna! Poniżej zamieszczam zdjęcie 3 butelek z ropą. 1 (z lewej) to świeżutka zimowa ropa 2 (w środku) zlana z filtra paliwa 3 (z prawej) wyssana z baku W poniedziałek wstawiłem też nowy filterek i dodałem środka do czyszczenia układu paliwowego. Muszę powiedzieć, że teraz ani nie falują mi obroty, samochód lepiej się zbiera, pracuje równo i nie muli Najwidoczniej parafina która się wytrąciła poprzytykała mi układ i nie chodziło to tak jak powinno. Ale muszę zaznaczyć też jeszcze jedno - nie warto dodawać denaturatu do paliwa żeby nie zamarzało. Zrobiłem małe doświadczenie dzisiaj w garażu i trochę mnie to zaskoczyło. Dolałem około 5 ml denaturatu na 500ml ropy, zrobiła się bardzo podobna do rzadkiego kisielu. Także nie polecam!
  7. Witam wszystkich! Szukałem tego tematu w szukajce ale nigdzie nic nie znalazłem, może ktoś miał podobny problem? Sytuacja wyglądała tak: Mróz około -18 stopni w nocy, rano pojechałem dotankować do baku (bo miałem 1/4 zbiornika), ale gdy odjeżdżałem ze stacji to 2 km dalej samochód zaczął mi szarpać i zgasł. Pomyślałem od razu, że paliwo zamarzło w baku. Szwagier odholował do garażu, podłączyłem 2 farelki, skierowałem je na bak i czekałem aż odejdzie, dolałem też 1,5 litra denaturatu na cały bak. Po 2 godzinach odpaliłem z lekkim bólem, ale jak już załapał to jechał. Nie gasiłem silnika, jeździłem tak długo aby złapał temperaturę i generalnie chciałem aby paliwo się wymieszało. Gdy złapał temperaturę 90 st. na rondzie gdy zwalniałem i redukowałem bieg, gdy wcisnąłem sprzęgło samochód mi zgasł. Działo się tak za każdym razem gry redukowałem biegi, wciskając sprzęgło. Obroty spadały poniżej 700 i niżej... po czym gasł. Dodałem środek antyżel do paliwa, przejechałem samochodem około 270km, bo tyle miałem do domu, paliwo się wymieszało z tym środkiem, kupiłem nowy filtr paliwa, spuściłem paliwo z baku, wylałem ze starego filtra ropę. Wyglądało to tak jak na zdjęciu poniżej. Wstawiłem nowy filterek i zalałem go świeżą, ciepłą ropą. Do baku zalałem świeże paliwo na full. Samochód odpala mi normalnie rano, zagrzeję świece z 2-3 razy i kręci OK. Problem polega na tym, że nie ma mocy. Jedzie jakby bez turbiny. Gdzie jeszcze szukać problemu? Czyścić bak? Zatkane pompki? Jakiś zmarznięty glut w przewodach paliwowych? Proszę o pomoc
  8. Kolego, to nic złego. Zapewne miałeś jeszcze włączone ogrzewanie To normalne, nie ma się czym przejmować U mnie też tak się dzieje jak jest mróz. A w szczególności gdy temperatura spada np około -15, -20 stopni, wtedy temperatura silnika spada momentalnie na postoju do 70-80 stopni. Normalny objaw
  9. Witam ponownie! Usterka zdiagnozowana i naprawiona. Silnik pracował tylko na małym obiegu. Wobec tego wymieniłem termostat. W końcu pojawiło się ciśnienie w rurze za termostatem, ale ona ciągle była zimna. Okazało się, że padnięta pompa wody i na niej dodatkowo był wyciek. Padnięta była dlatego, bo jak 60 000 km temu zmieniałem rozrząd pseudo mechanicy nie wymienili mi nic, a zapłaciłem za wszystko. Jedynie pasek. Wobec tego przy wymianie pompy zrobiłem cały rozrząd u zaufanego mechanika i zrobił to na moich oczach. Problem bulgotania i uciekania płynu zniknął. Temperatura się nie podnosi pow 90 st. wszystko jest jak najbardziej w porządku. Pozdrawiam
  10. Witam wszystkich! Wybaczcie, że odgrzewam temat po 4 latach, ale mam pewien problem z układem chłodzenia. Mianowicie jeździłem na G12, przyszedł czas wymiany. Kolega polecił mi kupno innego płynu, nieco tańszego niż G12 z febi, więc go kupiłem i zalałem. Było to niebieskie petrygo. Wydawało mi się, że cały układ dobrze opróżniłem, zalałem drugi płyn. Później pojawiło się takie jakby bulgotanie po przekręceniu zapłonu i przez pierwszych kilka km, co jakiś czas. Wiedziałem, że G12 nie można mieszać z innymi płynami, dlatego starałem się zachować ostrożność. Możliwe, że trochę tego płynu G12 mi zostało jeszcze w układzie, że nie zrobiłem tego należycie dobrze... Czy to możliwe, żeby te płyny weszły w reakcję i przytykało mi w którymś miejscu układ? Bo pojawiało się wysokie ciśnienie przy szybkiej jeździe i wyrzucało mi płyn chłodniczy. Postanowiłem coś z tym zrobić, spuściłem płyn chłodniczy, zalałem układ wodą, dodałem płukankę Prestone do układów chłodzących. Wyleciał mi dosłownie sok marchewkowy. Później zalałem ponownie wodą, żeby przepłukać resztki i znowu to samo. Zalałem trzeci raz i powoli kolor robi się mniej rdzawy. Zauważyłem też, że przez wężyk powrotny do zbiorniczka wyrównawczego woda leci normalnie strumieniem, a wcześniej tylko tak tryskało po trochu. Jak dobrze przeczyszczę układ to ponownie zaleję G12 i nie będę żałował kilkunastu zł na coś lepszego... Może mi ktoś z kolegów/koleżanek powiedzieć jakie mogą być skutki wymieszania płynu G12 z innymi? Mam się bać?
  11. Dzięki serdeczne kolego
  12. Witam, czy może mi ktoś powiedzieć czy miski olejowe w wersji 101KM i 130 KM są takie same? Rozwaliłem wczoraj miskę, mam możliwość kupić używkę od 130-tki ale pytanie czy będzie pasowała. W VW nikt mi tego nie potwierdził, bo nie mieli takich informacji. Natomiast w sklepie motoryzacyjnym powiedziano mi, że do modeli z pompowtryskami powinny pasować. Ktoś to potwierdzi? Passat B5 FL, 2001, 101KM tak jak w opisie.
  13. Panowie mam takie pytanie. Szukałem pompy podciśnienia, dzwoniłem po szrotach i jeden człowiek zapytał mnie czy mam pompowtryski. Powiedziałem, że tak. On mi na to odpowiedział, że ma taką pompę za 180zł. Tylko gdy spytałem go o numer pompy to powiedział mi, że do pompowtrysków pasują wszystkie, które siedziały w passatach z pompowtryskami... Każda z tych pomp wytwarza takie same podciśnienie?
  14. Poinformuję na pewno. Co do odmy to temat już przerabiałem i czytałem wielokrotnie, nie tylko na tym forum. Ja wstawiłem sobie separator, spełnia swoje zadanie...
  15. Pożyjemy - zobaczymy jeśli znajdę używkę w dobrej cenie - wtedy wymienię całą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności