Jericho Zgłoś #321 Napisano 9 Grudnia 2010 Adaptacja grupy VAG http://de.openobd.org/index.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #322 Napisano 9 Grudnia 2010 To się nazywa "jak nie urok to sraczka" na pocieszenie powiem że ojcu w B5 alternator rozsypał się chyba po 30 tys przebiegu (auto z salonu) więc Twój długo pożył no i poza nim to reszta to groszowe sprawy raczej więc głowa do góry, zrób co trzeba i otwórz sobie piwko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #323 Napisano 9 Grudnia 2010 Hehe dzięki;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #324 Napisano 9 Grudnia 2010 Panowie, jaki bezpiecznik powinien być zamontowany w moim przypadku, czyli włącznik włącza 3 świece poprzez 100A przekaźnik? Bezpiecznik jest na przewodzie z aku do przekaźnika. Ja dałem maxi 50A i tak się zastanawiam czy to nie za dużo, albo nie za mało. Nie wiem jaką moc mają świece tak na prawdę, żeby obliczyć bezpiecznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #325 Napisano 10 Grudnia 2010 vindevil, mógłbyś wrzucić ten plik gdzie indziej, bo aktualnie nie da się pobrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #326 Napisano 10 Grudnia 2010 http://www.megaupload.com/?d=DIKI93R2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #327 Napisano 10 Grudnia 2010 Jeśli to pdf to możesz podać na forum jako załącznik do odpowiedzi. Nikt nie wie jaki bezpiecznik powinien być do tych świec? A jakie macie bezpieczniki w oryginale? O ile dobrze pamiętam to macie chyba 80A i 50A czyli z tego wychodzi, że 50 na trzy świece to za mało i powinienem dać 80A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #328 Napisano 11 Grudnia 2010 50A w zupełności powinno wystarczyć. Kierujcie się wzorem prąd=moc dzielić przez napięcie , czyli A=400W\14V wychodzi 27-29 A w zależności od wahań napięcia. Oczywiście jak świece mają po ok. 130 W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #329 Napisano 11 Grudnia 2010 Tylko, że ja nie wiem jaką moc mają te świece, więc nie mam jak obliczyć bezpiecznika. Wydawało mi się, że 50 A maxi będzie prawidłowy, ale chyba nie jest bo, po tym jak mi altek padł, podpinałem aku do ładowania i zerknąłem na bezpiecznik. I widać, że się przegrzewał bo plastik zmienił swoją strukturę w środku-widać na zdjęciu w załączniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moro90 Zgłoś #330 Napisano 11 Grudnia 2010 Cześć! Pytanie do Ciebie Patrick. Jaka jest alternatywa tych trzech świec w modelach które ich nie posiadają (np:Twój automat)Bo coś musi chyba dogrzewać te inne wersje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #331 Napisano 11 Grudnia 2010 W manualu nie ma żadnej. U mnie w automacie jakąś tam mizerną alternatywą była chłodnica spalin egr, mimo małej efektywności auto nabierało temperatury trochę szybciej, aniżeli bliźniaczy pasek rodziców z ręczną skrzynią, który nie ma żadnego dogrzewacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moro90 Zgłoś #332 Napisano 11 Grudnia 2010 Pytałem,bo w moim AJM jest tiptronic a niema świec.Jednak coś musi być zaraz po odpaleniu gdy wyjeżdżam z garażu na moment przygasają światła(jakby coś się załączało) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #333 Napisano 11 Grudnia 2010 Moro90 jesteś pewien, że nie masz tych świec? Ja mam też AJM, wprawdzie manual, ale świece żarowe układu chłodzenia mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberttvw Zgłoś #334 Napisano 11 Grudnia 2010 Witam wszystkich-jesli ktos moze to prosze o pomoc rade.Podlaczylem swojego paska pod vaga (99rok 110 km) i wyskakuje mi blad czujnik temp.plynu chlodzacego czy cieczy zwarcie do masy blad sporadycznyi 2 blad czujnik temp.paliwa zwarcie do masy blad sporadyczny------gdzie te czujniki sie znajduja a tak nawiasem po przekreceniu zaplonu kontrolka swiec zarowych goasnie po ok 2 s,to raczej za szybko???mamy teraz zimne noce i powinny dlozej grzac??!!( nadmienie ze jak postoi w taka mrozna noc-jedynie pod wiata to przy odpaleniu musze dodac gazu bo nie zaskoczy).....czy przyczyna lezy w tych czujnikach?????-----(po skasowaniu bledow pozostaje blad odnosnie czujnika temp.paliwa a po jakims czasie wyskakuje i ten blad od temp.cieczy chlodzacej....Prosze o porade.....---zadko bywam na forum z braku czasu wiec jak ktos moze to prosze o info na e-mail [email protected] bede wdzieczny.Pozdrawiam wszystkich fanow vw passata b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #335 Napisano 11 Grudnia 2010 Ja u siebie tez zauwazylem takie spadki napiecia po odpaleniu a tez nie mam tych swiec, mam passata z wloch moze dla tego ich nie ma bo raczej we wloszech nie ma ostrych zim ale to tylko takie moje domniemanie ,tylko zastanawiam sie co pobiera ten prad po odpaleniu auta na zimny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vindevil Zgłoś #336 Napisano 11 Grudnia 2010 Z doświadczenia wiem że bezpiecznik o danym prądzie ma wytrzymać takie obciążenie i wszystko co z nim związane ale jak coś się topi to nie wina prądu , choć pośrednio tak , tylko wina złych kontaktów. Rośnie rezystancja połączenia i się grzeje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #337 Napisano 11 Grudnia 2010 Tylko, że ja nie wiem jaką moc mają te świece, więc nie mam jak obliczyć bezpiecznika. Wydawało mi się, że 50 A maxi będzie prawidłowy, ale chyba nie jest bo, po tym jak mi altek padł, podpinałem aku do ładowania i zerknąłem na bezpiecznik. I widać, że się przegrzewał bo plastik zmienił swoją strukturę w środku-widać na zdjęciu w załączniku U mnie w B4 jest 80A. Z resztą jak mierzyłem to przy starcie taka świeca bierze ok 20A, jak się rozgrzeje to prąd spada, tylko ile uda się jej rozgrzać jak w płynie zamoczona. Dziwne, że się nie przepalił ten bezpiecznik. Może być tak jak kolega Jacek pisał, że gdzieś styki luźne, choć nowo składana instalacja raczej nie ma takich mankamentów. Wstaw bezpiecznik 70-80A i powinno być ok, ten 50A jest na granicy przepalenia dla tego się grzeje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #338 Napisano 11 Grudnia 2010 Gdy kompletowałem zabawki, kupiłem 50A i 80A bo nie byłem pewny, czy 50A wystarczy i dziś włożyłem ten 80A, bo pomyślałem jak Krzysztof napisał, że widocznie 50A jest za słaby. Co do złych połączeń-użyłem zaciskanych konektorów i grubych kabli. Muszę sprawdzić czy się kable grzeją przy bezpieczniku, żeby wykluczyć co Jacek napisał. Ale o ile dobrze pamiętam to sprawdzałem na początku i sie nie grzały. ---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:49 ---------- A zapomniałem napisać-wymieniłem altek dziś-moje kółko zablokowane na amen było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #339 Napisano 11 Grudnia 2010 Witam wszystkich-jesli ktos moze to prosze o pomoc rade.Podlaczylem swojego paska pod vaga (99rok 110 km) i wyskakuje mi blad czujnik temp.plynu chlodzacego czy cieczy zwarcie do masy blad sporadycznyi 2 blad czujnik temp.paliwa zwarcie do masy blad sporadyczny------gdzie te czujniki sie znajduja a tak nawiasem po przekreceniu zaplonu kontrolka swiec zarowych goasnie po ok 2 s,to raczej za szybko???mamy teraz zimne noce i powinny dlozej grzac??!!( nadmienie ze jak postoi w taka mrozna noc-jedynie pod wiata to przy odpaleniu musze dodac gazu bo nie zaskoczy).....czy przyczyna lezy w tych czujnikach?????-----(po skasowaniu bledow pozostaje blad odnosnie czujnika temp.paliwa a po jakims czasie wyskakuje i ten blad od temp.cieczy chlodzacej....Prosze o porade.....---zadko bywam na forum z braku czasu wiec jak ktos moze to prosze o info na e-mail [email protected] bede wdzieczny.Pozdrawiam wszystkich fanow vw passata b5 Uszkodzony czujnik temperatury ma wpływ na problemy z rozruchem. Czas grzania świec, dawka rozruchowa jest obliczana na podstawie temperatury cieczy. PS. Proponuję udać się do serwisu skoro brakuje czasu na czytanie. Forum nie działa na zasadzie wolontariatu. My także mamy rodziny i obowiązki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #340 Napisano 12 Grudnia 2010 Muszę sprawdzić czy się kable grzeją przy bezpieczniku, żeby wykluczyć co Jacek napisał. Ale o ile dobrze pamiętam to sprawdzałem na początku i sie nie grzały. Dopuszczalne długotrwałe obciążenie dla 1mm2 przewodu miedzianego to ok 15A, przy założeniu tmep. otoczenia przewody 25 stopni i temperatury pracy przewodu mniej jak 45 stopni. Że używasz zimą to możesz przyjąć, że dla 1mm2 masz 20A. Praca dorywcza, miska temperatura otoczenia itd. Czyli powinieneś mieć przewód ok 4mm2. na zasilanie i 1,5mm2 na każdą świece. Dobór taki spowodowany jest też współczynnikiem jednoczesności, chodzi o to że trzy świece na raz to grzeją krótko, potem chodzą dwie a potem tylko jedna, więc 4mm2 na główny tor wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach