Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

To się nazywa "jak nie urok to sraczka" ;)

na pocieszenie powiem że ojcu w B5 alternator rozsypał się chyba po 30 tys przebiegu (auto z salonu) więc Twój długo pożył :D

no i poza nim to reszta to groszowe sprawy raczej

więc głowa do góry, zrób co trzeba i otwórz sobie piwko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe dzięki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaki bezpiecznik powinien być zamontowany w moim przypadku, czyli włącznik włącza 3 świece poprzez 100A przekaźnik? Bezpiecznik jest na przewodzie z aku do przekaźnika. Ja dałem maxi 50A i tak się zastanawiam czy to nie za dużo, albo nie za mało. Nie wiem jaką moc mają świece tak na prawdę, żeby obliczyć bezpiecznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vindevil, mógłbyś wrzucić ten plik gdzie indziej, bo aktualnie nie da się pobrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to pdf to możesz podać na forum jako załącznik do odpowiedzi.

Nikt nie wie jaki bezpiecznik powinien być do tych świec? A jakie macie bezpieczniki w oryginale? O ile dobrze pamiętam to macie chyba 80A i 50A czyli z tego wychodzi, że 50 na trzy świece to za mało i powinienem dać 80A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

50A w zupełności powinno wystarczyć. Kierujcie się wzorem prąd=moc dzielić przez napięcie , czyli A=400W\14V wychodzi 27-29 A w zależności od wahań napięcia. Oczywiście jak świece mają po ok. 130 W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja nie wiem jaką moc mają te świece, więc nie mam jak obliczyć bezpiecznika. Wydawało mi się, że 50 A maxi będzie prawidłowy, ale chyba nie jest bo, po tym jak mi altek padł, podpinałem aku do ładowania i zerknąłem na bezpiecznik. I widać, że się przegrzewał bo plastik zmienił swoją strukturę w środku-widać na zdjęciu w załączniku

DSC00536.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Pytanie do Ciebie Patrick. Jaka jest alternatywa tych trzech świec w modelach które ich nie posiadają (np:Twój automat)Bo coś musi chyba dogrzewać te inne wersje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W manualu nie ma żadnej. U mnie w automacie jakąś tam mizerną alternatywą była chłodnica spalin egr, mimo małej efektywności auto nabierało temperatury trochę szybciej, aniżeli bliźniaczy pasek rodziców z ręczną skrzynią, który nie ma żadnego dogrzewacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem,bo w moim AJM jest tiptronic a niema świec.Jednak coś musi być zaraz po odpaleniu gdy wyjeżdżam z garażu na moment przygasają światła(jakby coś się załączało)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moro90 jesteś pewien, że nie masz tych świec? Ja mam też AJM, wprawdzie manual, ale świece żarowe układu chłodzenia mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich-jesli ktos moze to prosze o pomoc rade.Podlaczylem swojego paska pod vaga (99rok 110 km) i wyskakuje mi blad czujnik temp.plynu chlodzacego czy cieczy zwarcie do masy blad sporadycznyi 2 blad czujnik temp.paliwa zwarcie do masy blad sporadyczny------gdzie te czujniki sie znajduja a tak nawiasem po przekreceniu zaplonu kontrolka swiec zarowych goasnie po ok 2 s,to raczej za szybko???mamy teraz zimne noce i powinny dlozej grzac??!!( nadmienie ze jak postoi w taka mrozna noc-jedynie pod wiata to przy odpaleniu musze dodac gazu bo nie zaskoczy).....czy przyczyna lezy w tych czujnikach?????-----(po skasowaniu bledow pozostaje blad odnosnie czujnika temp.paliwa a po jakims czasie wyskakuje i ten blad od temp.cieczy chlodzacej....Prosze o porade.....---zadko bywam na forum z braku czasu wiec jak ktos moze to prosze o info na e-mail [email protected] bede wdzieczny.Pozdrawiam wszystkich fanow vw passata b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ja u siebie tez zauwazylem takie spadki napiecia po odpaleniu a tez nie mam tych swiec, mam passata z wloch moze dla tego ich nie ma bo raczej we wloszech nie ma ostrych zim ale to tylko takie moje domniemanie ,tylko zastanawiam sie co pobiera ten prad po odpaleniu auta na zimny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z doświadczenia wiem że bezpiecznik o danym prądzie ma wytrzymać takie obciążenie i wszystko co z nim związane ale jak coś się topi to nie wina prądu , choć pośrednio tak , tylko wina złych kontaktów. Rośnie rezystancja połączenia i się grzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko, że ja nie wiem jaką moc mają te świece, więc nie mam jak obliczyć bezpiecznika. Wydawało mi się, że 50 A maxi będzie prawidłowy, ale chyba nie jest bo, po tym jak mi altek padł, podpinałem aku do ładowania i zerknąłem na bezpiecznik. I widać, że się przegrzewał bo plastik zmienił swoją strukturę w środku-widać na zdjęciu w załączniku

U mnie w B4 jest 80A. Z resztą jak mierzyłem to przy starcie taka świeca bierze ok 20A, jak się rozgrzeje to prąd spada, tylko ile uda się jej rozgrzać jak w płynie zamoczona. Dziwne, że się nie przepalił ten bezpiecznik. Może być tak jak kolega Jacek pisał, że gdzieś styki luźne, choć nowo składana instalacja raczej nie ma takich mankamentów. Wstaw bezpiecznik 70-80A i powinno być ok, ten 50A jest na granicy przepalenia dla tego się grzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy kompletowałem zabawki, kupiłem 50A i 80A bo nie byłem pewny, czy 50A wystarczy i dziś włożyłem ten 80A, bo pomyślałem jak Krzysztof napisał, że widocznie 50A jest za słaby. Co do złych połączeń-użyłem zaciskanych konektorów i grubych kabli. Muszę sprawdzić czy się kable grzeją przy bezpieczniku, żeby wykluczyć co Jacek napisał. Ale o ile dobrze pamiętam to sprawdzałem na początku i sie nie grzały.

 

---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:49 ----------

 

A zapomniałem napisać-wymieniłem altek dziś-moje kółko zablokowane na amen było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich-jesli ktos moze to prosze o pomoc rade.Podlaczylem swojego paska pod vaga (99rok 110 km) i wyskakuje mi blad czujnik temp.plynu chlodzacego czy cieczy zwarcie do masy blad sporadycznyi 2 blad czujnik temp.paliwa zwarcie do masy blad sporadyczny------gdzie te czujniki sie znajduja a tak nawiasem po przekreceniu zaplonu kontrolka swiec zarowych goasnie po ok 2 s,to raczej za szybko???mamy teraz zimne noce i powinny dlozej grzac??!!( nadmienie ze jak postoi w taka mrozna noc-jedynie pod wiata to przy odpaleniu musze dodac gazu bo nie zaskoczy).....czy przyczyna lezy w tych czujnikach?????-----(po skasowaniu bledow pozostaje blad odnosnie czujnika temp.paliwa a po jakims czasie wyskakuje i ten blad od temp.cieczy chlodzacej....Prosze o porade.....---zadko bywam na forum z braku czasu wiec jak ktos moze to prosze o info na e-mail [email protected] bede wdzieczny.Pozdrawiam wszystkich fanow vw passata b5

 

Uszkodzony czujnik temperatury ma wpływ na problemy z rozruchem. Czas grzania świec, dawka rozruchowa jest obliczana na podstawie temperatury cieczy.

 

PS.

Proponuję udać się do serwisu skoro brakuje czasu na czytanie.

Forum nie działa na zasadzie wolontariatu. My także mamy rodziny i obowiązki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę sprawdzić czy się kable grzeją przy bezpieczniku, żeby wykluczyć co Jacek napisał. Ale o ile dobrze pamiętam to sprawdzałem na początku i sie nie grzały.

Dopuszczalne długotrwałe obciążenie dla 1mm2 przewodu miedzianego to ok 15A, przy założeniu tmep. otoczenia przewody 25 stopni i temperatury pracy przewodu mniej jak 45 stopni. Że używasz zimą to możesz przyjąć, że dla 1mm2 masz 20A. Praca dorywcza, miska temperatura otoczenia itd. Czyli powinieneś mieć przewód ok 4mm2. na zasilanie i 1,5mm2 na każdą świece. Dobór taki spowodowany jest też współczynnikiem jednoczesności, chodzi o to że trzy świece na raz to grzeją krótko, potem chodzą dwie a potem tylko jedna, więc 4mm2 na główny tor wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności