Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

ps. a czy przy wlaczonej klimie zauwazyles, ze gdy zalaczasz drugi bieg przy niskich obrotach jest chwilowe przymulenie auta - wg instrukcji nastepuje wtedy chwilowe odlaczenie sprezarki klimy, by zwrocic zabrane koniki - mnie to bardzo wkurza.

Co prawda mam automata, ale zauważyłem w lato coś takiego jak opisujesz wyjeżdżając do pracy. Żona przyjeżdża z pracy ok 14.40, przejeżdża ok 7 km więc silnik rozgrzany. Ja wsiadam do auta przeważnie 14.55, auto przez chwilę stania w słońcu zdąrzyło się nagrzać w środku,klimatronik pełną parą, ruszam osiedlową uliczką, jadę ok 20 km/h, mam dwa skręty i wyjeżdzam na prostą i w momencie gdy zaczynam przyspieszać (delikatnie), czuję takie własnie jakby przymulenie-szarpnięcie i przeważnie jeszcze wtedy mam otwarte okna, więc i słyszę jak się sprężarka włącza. Wkurzać mnie nie wkurza ale co ciekawe zauważyłem to tylko w podanych wyżej warunkach ;)

Tak, kolanko jest obok pompki vacum. Ciasno jest to fakt, ale nie jest źle jak się zdemontuje plastikową rurę dolotową. Da się zrobić-szkoda tylko, że nie wpadłem na to latem, bo pogoda nie rozpieszcza, ciągle prawie deszcz, a nawet jak nie pada, to w momencie kiedy wyciągnę narzędzia i otworzę maskę to i tak mam jak w banku, że zacznie padać ;)

W ten blok zaglądałem u siebie, ale u mnie nic się tam nie zmieniało-nie pamiętam jednak czy było to na zimnym, czy na ciepłym. Sprawdzę na zimnym, aczkolwiek u mnie na bank nic nie ma, bo nigdy nic nie zauważyłem, a po za tym Niemcy twierdzili, że w UK jest ciepło i nie montowali żadnych dogrzewaczy w paskach. Później widać, przekonali się chyba, że jednak nie ma upałów w zimę, bo taki touran TDI na UK np ma dogrzewacz na zasadzie webasto-minuta i ciepłe leci z kratek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ten blok zaglądałem u siebie, ale u mnie nic się tam nie zmieniało-nie pamiętam jednak czy było to na zimnym, czy na ciepłym. Sprawdzę na zimnym, aczkolwiek u mnie na bank nic nie ma, bo nigdy nic nie zauważyłem, a po za tym Niemcy twierdzili, że w UK jest ciepło i nie montowali żadnych dogrzewaczy w paskach. Później widać, przekonali się chyba, że jednak nie ma upałów w zimę, bo taki touran TDI na UK np ma dogrzewacz na zasadzie webasto-minuta i ciepłe leci z kratek...
W czoraj rano pojechalem na miasto. Temp zewn. 5.5C, climatronic dalem na LO i wylaczylem go. Jazda spokojna bez pospiechu i bez tamowania ruchu, ktory i tak byl maly ;). Po ok 6km wskazowka temp dobila do 90C.

 

U mnie ta wartosc w bloku zmienia sie tylko gdy silnik nie ma swojej optymalnej temp pracy, chyba ponizej 75C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zabawki wszystkie już są, teraz tylko wystarczy znaleźć trochę czasu i poskładać to do kupy. Tylko wciąż nie znam dokładnej pinologi włącznika przedniej podgrzewanej szyby :(

DSC05087.jpg

DSC05089.jpg

DSC05093.jpg

DSC05094.jpg

DSC05096.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te podgrzewanie szyby przedniej w passku dziala tak samo jak w fordzie? Tzn sa szyby z drucikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tutaj masz opis jak ktoś to dokładał:

http://www.passatplus.de/umbauten/frontscheibe/heizung.htm

http://www.passatplus.de/umbauteile/scheiben/frontscheibe.htm

Ogólnie super sprawa i szkoda, że to nie jest montowane w każdy aucie tak jak i tylna szyba-po co mi tylna podgrzewana? Wolałbym przednią...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O w morde jerza, nic z tego nie rozumiem ;) Cos nad lampka zamontowane i przy bezpiecznikach. Rozumiem, ze trzeba szybe wymieniac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! Szyba musi być z drucikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick, mam AVB rok 2002 modelowy 2003 i podgrzewanie mam :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrick, mam AVB rok 2002 modelowy 2003 i podgrzewanie mam :dobrze

Jeśli piszesz o przedniej szybie to gratulacje, bo rzadki i bardzo przydatny rarytas w pasku. Może wiesz czy wszystkie piny są podłączone do włącznika? Bo na schemacie wogóle nie ma pinu 4 i 5.

Mariusz, szyba kosztuje ok 1500zł w aso...

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam te swiece w AVF i mialem w AXR oba to PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w AFN w Pasku B5, a kolega w Audi A6 z 1999 nie ma. Może to zależało od rynku na jaki był produkowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tak przeczytałem ten temat cały, wiem że takie cosik posiadam, ale mam pytanie jak to sprawdzic. Normalnie jak silnik pracuje wsadzic tam łapę i dotknąć świecy? Czy zgasić wcześniej silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalasz rano samochód, otwierasz machę i łapiesz łapskiem:-D. Jak ciepły króciec to ok, choć ja w tym roku wymieniłem te świece na nowe i wydaje mi się, iż szybciej teraz leci ciepło z kratek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki dzisiaj albo jutro test :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick, piszę o świecach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wsiadłem do paszczura wczoraj, przejechałem około 200m i juz czułem delikatny powiew letniego powietrza czyli działają:D było -2 na zewnątrz a samochód nagrzał się po około 6km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrick, piszę o świecach

Nie sądziłem, że to było jeszcze w tym roku. Nie masz może wersji na skandynawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura u nas dziś cały dzień 0 stopni, ale nie dałem za wygraną i podgrzewacz już zamontowany, świece podłączone, przewody świec dociągnięte do aku, przewody sterujące przeprowadzone już od aku do kabiny. G12 uzupełnione, auto odpowietrzone. Więcej nie dałem rady już zrobić, bo i zimno zaczęło przeszkadzać i ciemno się zrobiło. Ale mam nadzieje, że jutro skończę ;)

Niestety nie wiedziałem, że nie mam takiego rozmiaru koszulek termokurczliwych, żeby mi ładnie konektory zaizolowały, więc musiałem zrobić to izolacja i wygląda fe, ale powinno wystarczyć, bo konektory mają jeszcze swoje plastikowe osłony-izolacje.

Zdjęcia jak zwykle telefonem, bo szkoda mi aparatu gdy mam ręce upaćkane w smarach.

DSC00493.jpg

DSC00494.jpg

DSC00496.jpg

DSC00497.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha, ktoś tu pisał i to chyba nie raz jesli dobrze pamiętam, że świece do podgrzewacza, to te same co do silnika. Nic bardziej mylnego! Po pierwsze są one za długie, a po drugie za grube i nawet nie da sie ich wkręcić do podgrzewacza. sprawdziłem dziś na swoich starych świecach i to zarówno na świecach krótszych, tych co były do któregoś tam numeru vin (ok 2001), jak i na tych dłuższych po 2001.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności