tomson Zgłoś #181 Napisano 9 Lutego 2010 Miałem podobnie po wymianie tej świecy nagrzej auto tak żeby otworzył się termostat to się sam odpowietrzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #182 Napisano 10 Lutego 2010 Ponad to po wymianie świec na sprawne bardzo bulgocze płyn w nagrzewnicy szczególnie rano jak te świece grzeją. A uszczelke pod głowicą masz całą??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #183 Napisano 10 Lutego 2010 (edytowane) Wymieniłem te 3 świece i teraz sączy się tamtędy płyn chłodniczy. Może czymś to uszczelnić np. taśmę teflonową nawinąć na gwint. Jakieś inne propozycje?? Kolego, a na jakie świeczki wymieniłeś? Masz silnik ATJ, więc podchodzą Ci tylko takie świece: Oryginalne VW N10302102 Natomiast zamienniki BERU 0100226199 BOSCH 0250201036 CHAMPION CH202002 FAI GGP82 FEBI 15958 KAGER 652006 LUCAS LP046 MEYLE 1000201036 SWAG 30915958 WEGA SX76 A co do reszty Kolegów, to nie piszcie bzdur, tylko ruszyć się trochę, kliknąć na pierwsze strony tematu, i tam jest jasno napisane, że: Podgrzewacz świec wyłącza się po PRZEKROCZENIU temperatury 70 stopni. I to nie są informacje z kosmosu, tylko oficjalne instrukcje oprogramowania diagnostycznego VAG COM. Osobiście sprawdzałem te informacje podczas wczorajszych pomiarów, i dodam, że świece wyłączyły się dokładnie w chwili, gdy temperatura osiągnęła 70,2 stopni. Gdy było 70, wciąż działały. Dodam też, że gdy już działają, a silnik nie ma jeszcze 70 stopni, i w międzyczasie temperatura zasysanego powietrza przekroczy plus 5 stopni, to one się nie wyłączą, tylko dalej będą grzać aż do tych 70 stopni. Tymczasem jeśli od razu po zapaleniu jest conajmniej plus 5 stopni, to świece nie załączą się dopóki temperatura nie spadnie poniżej plus 5 stopni. Chyba że wcześniej silnik złapie już te 70 stopni, to wiadomo, że się nie załączą już. I proszę nie zadawać dziwnych pytań, bo są to oficjalne dane techniczne tego systemu podgrzewania, a ja jedynie potwierdziłem je w praktyce i sprawuje się to wszystko jak należy, a przy minus 4 stopniach dziś, od razu po odpaleniu odjechałem, i po kilometrze z nawiewu jest już pierwsze odczuwalne na dłoniach ciepłe powietrze. I tak być MUSI. Ponad to po wymianie świec na sprawne bardzo bulgocze płyn w nagrzewnicy szczególnie rano jak te świece grzeją. Wcześniej przed wymianą tego nie było. U mnie też zaczęło sobie bulgotać, a uszczelkę pod głowicą mam sprawną. Pojeżdżę trochę, i myślę, że się odpowietrzy samo (to już moja, niepotwierdzona teoria, choć uszczelkę mam sprawną na 100%) Pozdrawiam Edytowane 10 Lutego 2010 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #184 Napisano 10 Lutego 2010 Jakie świece w AWX,AVF do podgrzewania wody,pierwsze słysze! Mam takie świece w AVF-ie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #185 Napisano 10 Lutego 2010 Tymczasem jeśli od razu po zapaleniu jest conajmniej plus 5 stopni, to świece nie załączą się dopóki temperatura nie spadnie poniżej plus 5 stopni. Z którego czujnika brana jest temp powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #186 Napisano 10 Lutego 2010 Jak już ktoś wcześniej pisał, temperaturę bierze z przepływki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daneq Zgłoś #187 Napisano 10 Lutego 2010 W vagu kanał 7? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #188 Napisano 10 Lutego 2010 (edytowane) Jak już ktoś wcześniej pisał, temperaturę bierze z przepływki. W vagu kanał 7? Jak Koledzy powiedzieli, temperatura odczytywana jest z przepływomierza, jest to tzw. czujnik G42, w praktyce zintegrowany z przepływomierzem. W VAG'u to blok 7. Edytowane 10 Lutego 2010 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #189 Napisano 10 Lutego 2010 Jak Koledzy powiedzieli, temperatura odczytywana jest z przepływomierza, jest to tzw. czujnik G42, w praktyce zintegrowany z przepływomierzem. W VAG'u to blok 7. No właśnie nurtowało mnie skąd zna temperaturę, skoro ja nie mam klimatronica. Odnośnie bulgotania, to miałem przypadek przepalonej uszczelki i właśnie wydawał podobne do bulgotania dźwięki przy przyspieszaniu. Nie twierdze, że musi to być uszczelka, równie dobrze może być to powietrze w nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #190 Napisano 11 Lutego 2010 Odnośnie bulgotania, to miałem przypadek przepalonej uszczelki i właśnie wydawał podobne do bulgotania dźwięki przy przyspieszaniu U mnie wczoraj po wymianie świec zaczęło solidnie bulgotać, a wcześniej też czasem delikatnie mu się czasem zdarzyło, ale ani trochę nie ubywa płynu chłodniczego, a i z olejem nie mam problemów. Pozostaje jeździć i regularnie kontrolować stan płynów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #191 Napisano 20 Lutego 2010 Jak pisałem w poprzednio pomimo, że w ukł. chłodzenia wspominanej jednostki napędowej AVB nie ma elementu (038121145) ogrzewacza elektrycznego odczuwalne jest włączenie odbiornika elektrycznego dużej mocy przy nastawieniu ogrzewania na maksimum. Moje spostrzenia dla AVB . W 17-instruments, grupa 016 mozemy zaobserwowac dzialanie ukladu podgrzewania. 00 - uklad wylaczony 01 - jedna swieczka grzeje - badz 1 stopien grzania 10 - dwie swieczki grzeja - badz 2 stopien grzania 11 - trzy swieczki grzeja - badz 3 (najwyższy) stopien grzania Napisalem swiece badz stopien grzania bo nie wiem co tam siedzi . Ponadto na podstawie odczytu obciażenia alternatora widac, ze uklad działa bo: przy wylaczanym ogrzewaniu (na climatronicu ustawione LO) alternator ma obciazenie ok 33% na wlaczonym ogrzewaniu - I stopien (01) - 38% obciazenia alternatora na wlaczonym ogrzewaniu - II stopien (10) - 43% obciazenia alternatora na wlaczonym ogrzewaniu - III stopien (11) - 48% obciazenia alternatora - 038121144A ~plastikowe kolanko wg. ETKI poprawna nazwa to "kołnierz z pierścieniem uszczelniającym". Zamontowany w AVB, AWX i AVF. Widzac cene w ETCE moge stwierdzic, ze to kolanko nie odpowiada za podgrzewanie plynu. W trakim razie co obciaża alternator?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #192 Napisano 26 Lutego 2010 (edytowane) Jakie świece w AWX,AVF do podgrzewania wody,pierwsze słysze! Hmmm? ---------- Post added at 20:01 ---------- Previous post was at 19:59 ---------- Mam takie świece w AVF-ie. Ja w swoim AVF-ie wymianiałem pompe Vakum i dam sobie moze nie głowe ale rękę obciąć, że nie mam tych świec tylko samo kolanko. Jutro z ciekawości to sprawdzę bo temat mnie zainteresował. Edytowane 26 Lutego 2010 przez eusso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #193 Napisano 26 Lutego 2010 Ja w swoim AVF-ie wymianiałem pompe Vakum i dam sobie moze nie głowe ale rękę obciąć, że nie mam tych świec tylko samo kolanko. Jutro z ciekawości to sprawdzę bo temat mnie zainteresował. Może gdzie indziej jakiś inny podgrzewacz jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #194 Napisano 26 Lutego 2010 Może? A może jakieś konkrety? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #195 Napisano 26 Lutego 2010 Może? A może jakieś konkrety? Jak chcesz konkrety to powierz mi swój samochód na pół dnia . Nie pracuje w zawodzie mechanika już sporo czasu i nie miałem do czynienia jako mechanik z tą jednostką. Może być również tak, że 130 konne jednostki nie mają podgrzewaczy. Bierze się to z tego, że podnoszenie osiągów silnika o danej pojemności powoduje pogorszenie jego sprawności. Mówiąc krótko, więcej się wydziela ciepła. Są to domysły, fakt jest taki, że podgrzewacze zostały zastosowane po to aby obniżyć sprawność silnika turbo diesla, aby ten szybciej się rozgrzał i mniej palił, co za tym idzie trzymał normy emisyjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #196 Napisano 1 Marca 2010 U mnie nie ma czegoś takiego. Mam zwykłe kolanko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigu888 Zgłoś #197 Napisano 4 Marca 2010 (edytowane) Słuchajcie: nie wyciągnąłem jeszcze moich świeczek, ale według mojej analizy to te świece z przykręcanymi kabelkami (np u mnie) to dokładnie te same świece co w starych 1.6d/td!!! Miałem wcześniej golfika z tym motorem i odrazu skojarzyłem! No a te świece to kosztują ok 20zł za boscha, a poza tym zostały mi po golfie zapasowe:)Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Edytowane 4 Marca 2010 przez bigu888 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #198 Napisano 4 Marca 2010 U mnie nie ma czegoś takiego. Mam zwykłe kolanko. Zgodzę się, że nie zawsze było. Ja mam a AFN, a kolega w Audi A6 (też AFN) nie ma świeczek podgrzewających płyn. Podobnie było w silnikach AHU. Porównywałem w Golfie III i Toledo. W Toledo brak w Golfie były. Może rynek, na który były produkowane samochody ma tu znaczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #199 Napisano 4 Marca 2010 to nie sa swiece ,tylko czujniki, bylo zdiecie na forum, znalazlem w silniku i sa to czujniki nie moje stwierdzenie paru fachmanow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #200 Napisano 4 Marca 2010 Zaraz, zaraz, te trzy świece, to mają być czujniki ??? O ja pie...e, ale fachowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach