Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

To możesz już tych "fachmanów" wymazać z telefonu i zapomnieć o ich radach:)To są świece, własnie je wyjąłem i podłączyłem do aku na krótko. Jedna działa! Po tylu latach i Bóg jeden wie ilu kilometrach przebiegu, bo raczej wymieniane nie były od nowości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radzę Ci trzymaj sie od tych "Fachmanów" z daleka - czujniki, heheh :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak też myślałem ,dopóki sam nie wykręcę nikomu nie uwierzę, tak mi odpowiedzieli panowie w stolicy, wymieniałem u nich czujnik temp.paliwa, to samo powiedzieli o forum cytuje (ludki na forum zawsze jakies głupoty pisza)

 

---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:23 ----------

 

To możesz już tych "fachmanów" wymazać z telefonu i zapomnieć o ich radachTo są świece, własnie je wyjąłem i podłączyłem do aku na krótko. Jedna działa! Po tylu latach i Bóg jeden wie ilu kilometrach przebiegu, bo raczej wymieniane nie były od nowości.

jak sprawdzales , robi sie czerwona jak te od odpalania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu jej "na krótko" do akumulatora robi się czerwona, analogicznie jak świece w głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Stałem się szczęśliwym posiadaczem VW Passata 1,9TDI 90KM z 2000r.

Wszystko jest pięknie autko od zachodnich sąsiadów. Wymieniłem już standardowo olej, filtry, rozrząd. Ale mam jeszcze jedną usterkę. Autko ciężko kręciło wiec sprawdziłem świece żarowe - wszystkie 4 spalone. Kupiłem nowe BOSCH i założyłem - może coś lepiej ale nie do końca, sprawdziłem czy idzie prąd do świecy. Ściągnąłem kapturek u pierwszej świecy podłączyłem żaróweczka na kabelkach, po przekręceniu kluczyka powinien pójść prąd i żarówka powinna chociaż mrugnąć. Ale niestety nie. Z tego wynika że świece nie grzeją bo prąd do nich nie dociera. Co może być przyczyną? Bezpieczniki w obudowie komputera pod maska są całe, może przekaźnik? W tym samym miejscu co bezpieczniki są 2 przekaźniki. Jak sprawdzić czy przekaźnik jest OK? A może jeszcze coś innego? Czekam na pomoc:) Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 16:49 ---------- Previous post was at 15:54 ----------

 

Witam ponownie. Jeszcze w ramach uzupełnienie posta z zapytaniem, może ktoś mi napisać numery - oznaczenia przekaźników jakie sa w Passat B5 - 3B z 2000r. silnik AHH 1,9TDI 90KM.

Bardzo by mi to pomogło. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
może ktoś mi napisać numery - oznaczenia przekaźników jakie sa w Passat B5 - 3B z 2000r. silnik AHH 1,9TDI 90KM.

Bardzo by mi to pomogło. Pozdrawiam.

 

Kolego, odkręć obudowę komputera silnika, tego pod maską przy podszybiu od strony kierowcy, tam są te przekaźniki. Powinny być na nich oznaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze w ramach uzupełnienie posta z zapytaniem, może ktoś mi napisać numery - oznaczenia przekaźników jakie sa w Passat B5 - 3B z 2000r. silnik AHH 1,9TDI 90KM.

 

Proszę bardzo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Numery sczytane z przekaźników. Przekaźniki wyglądają na całe... jest możliwość sprawdzenie czy przekaźnik działa poprawnie? Bo dalej prąd nie idzie na świece. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mógłby ktoś zrobić zdjęcie gdzie te świece się znajdują?mam silnik ajm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdziłem czy idzie prąd do świecy. Ściągnąłem kapturek u pierwszej świecy podłączyłem żaróweczka na kabelkach, po przekręceniu kluczyka powinien pójść prąd i żarówka powinna chociaż mrugnąć.

 

A czy nie jest czasem za ciepło w "garach" by komp je w ogóle odpalał ? ew czujniki temp można by sprawdzić.

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Świece żarowe wszystkie są dobre i dają prąd. Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone też są ok. Zostaje jeszcze czujnik temperatury. Może ktoś opisać gdzie on się znajduje w pasatku silnik AHH. Bo sam nie mogę go umiejscowić... Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Świece żarowe wszystkie są dobre i dają prąd. Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone też są ok. Zostaje jeszcze czujnik temperatury. Może ktoś opisać gdzie on się znajduje w pasatku silnik AHH. Bo sam nie mogę go umiejscowić... Pozdrawiam
Prawdopodobnie w tym samym miejscu co w pozostalych 1.9 TDI na VP. Szukaj tematu dotyczacego czujnika temperatury G6/62.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Które to przekaźniki odpowiadają za te świece i jak je sprawdzić (chodzi mi o numer na przekaźniku) i ile ich jest ?. Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zabrałem się za dokładanie podgrzewacza. Mam już świece oryginały, przekaźnik 12v 100A, gniazdo bezpiecznika maxi do 80A, bezpiecznik maxi 50A, włącznik podgrzewanej przedniej szyby z timerem, przewody. Czekam jeszcze tylko na samo kolanko, które serwis ściąga aż z Niemiec, bo w całym UK nie ma tego ;)

Będe załączał to przełącznikiem podgrzewanej przedniej szyby-bo tylko to miejsce mam wolne na konsoli, a włącznik ma timer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to zabrałem się za dokładanie podgrzewacza
Masz na mysli ten co jest w TDI na VP? Na forum Vectry - VKP jest porada jak zrobic uklad dogrzewania za pomoca ukladu z renault.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak doszliśmy zgodnie do porozumienia w tym temacie, dogrzewacz taki był stosowany również w PD. W moim silniku, odkręcam plastikowe kolanko, w jego miejsce wkręcam aluminiowe z trzema świecami i to by było na tyle. P&P, gorzej z podłączeniem elektrycznym, jako, że nie mam pojęcia jak zrobic jak w oryginale i równocześnie podejrzewam, że moje ECU mogłoby tego nie obsłużyć, bo raz, że w autach na UK tego nigdy nie było, a dwa to w 2004 tego już nawet w Europie nie montowali. W każdym razie pomysł podłączenia jak wyżej wydaje mi się być niczego sobie ;)

Jak zrobię to pewnie zrobię jakiś opis co i jak.

http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-vw-audi-038121145-i1287640266.html

swiece kolanko.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg ETKI w moim AVB z 2003 nie ma podgrzewacza. Pod maska kolanko jest, ale bez kabli i wystajacych swiec. Na zimnym silniku slychac co jakis czas cykanie, widac chwilowe przygaszenie swiatel, skok obrotow i spalania, VAG tez pokazuje ze uklad sie zalacza (3 poziomy mocy). Jak ustawie climatronic na LO powyzsze objawy znikaja. Czyli uklad jest, tyle ze w niewaidomym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, ciekawe jest to co piszesz o tych objawach. A, w którym bloku to sprawdzasz, tam gdzie jest auxiliary heater? Być może to świece żarowe silnika grzeją dłużej i przejmują zadanie dogrzewacza w jakimś stopniu. U siebie kiedyś sprawdzałem vagiem to świece silnika na zimnym silniku grzeją dość długo przy niskich temp, aczkolwiek cykania i przygasania nie zauważyłem.

Co do kolanka ze świecami, to zdaje się, że było montowane do 2001 tylko.

Ja mam nadzieje, że będzie mi się jutro chciało i pociągnę instalacje, a potem tylko włożę kolanko jak już przyjdzie. Tylko wciąż nie mogę znaleźć rozpiski pinów włącznika przedniej szyby podgrzewanej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w którym bloku to sprawdzasz,
01 engine, grupa 16, blok 3. Gdy uklad nie dziala swieca sie dwa 00, gdy dziala 1 swieca 01, gdy dwie 10, gdy trzy 11. Moze nie tyle co swieca, bo nie stwierdzilem ich obecnosci, ale poziom grzania, bo cos obciaza silnik i instalacje.

Te kolanko to nie wiem jak zamontujesz, bo dostep nie jest najlepszy - z tylu silnika kolo pompki vacu chyba.

Swoja droga nie slyszalem o podgrzewanej przedniej szybie w B5.

 

ps. a czy przy wlaczonej klimie zauwazyles, ze gdy zalaczasz drugi bieg przy niskich obrotach jest chwilowe przymulenie auta - wg instrukcji nastepuje wtedy chwilowe odlaczenie sprezarki klimy, by zwrocic zabrane koniki :) - mnie to bardzo wkurza.

Przechwytywanie.JPG

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności