Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Może jednak jest elektryczna

Jaka masz etke, bo w moja inaczej sa opisane np sruby i tez gdzie niegdzie wystepuje jez niemiecki. Moja 7.0 z auktaulizacja 833.

ef00d4785e07c0a9m.jpg

 

jak sie dostać do tego miejsca gdzie przewidziana jest el. nagrzewnica?

a420442d575b954bm.jpg

f3c8e589fda4ae9fm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Etka w wersji 7.0 akt. 622

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Etka w wersji 7.0 akt. 622
UUU, ale stara aktualizacja. Moze stad ta roznica ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ważne, że działa i od czasu do czasu się przydaje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na vagu Blok 16 w 3 pozycji pokazuje 00 a jak dotknę tych świec po 30 sek. od uruchomienia silnika rano to są gorące. Co jest nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam .panowie , takie pytanko . czy aby sprawdzić świece ukladu chlodzenia , musze je wykręcać , czy wystarczy dotknąć kablem od plusa akumulatora do główki świecy jak jest przeskok iskry to znaczy że dobra a jak niema to spalona . dobrze rozumuje bo tak zawsze sprawdzałem świece do odpalania silnika. niechciałbym dwa razy wykręcać ostatecznie wykręce jak będe wymieniał po świętach , chciałem narazie zdiagnozować temat. dodam że prąd dochodzi do świeć sprawdzalem kontrolką ,a na kolanku nie czuć ciepła wytwarzanego przez świece. zgóry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obowiązują te same zasady co do świec w cylindrach: iskrzenie, oporność (chyba około 1,6 Ohm), demontaż i naoczne sprawdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to wygląda jak chce sprawdzić świece w tej fajce to jak przekręcę kluczyk na zapłon to powinny grzać czy dopiero jak uruchomię silnik ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga strona wątku:

Warunki zalaczenia tych swiec :

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. plynu chlodzacego >70°

- temp. powietrza >5°

- obr. silnika < 800

- obciazenie Alternatora < 50%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Warunki zalaczenia tych swiec :

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. plynu chlodzacego >70°

- temp. powietrza >5°

- obr. silnika < 800

- obciazenie Alternatora < 50%

Cos mi tu nie pasuje. Po co swiece maja sie zalaczac przy temp. plynu wyzszej od 70C i temp zewn. wyzszej niz 5C. Obroty silnika niskie. Powinno chyba byc na odwrot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie jest jak napisałeś- autor postu, którego zacytowałem znaczki pomylił, ale intuicyjnie wiadomo o co chodzi-ja bynajmniej wiedziałem, a dopóki nie przeczytałem Twego posta to nawet nie zauważyłem, że znaczki są odwrotnie:bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos kiedy ta nagrzewnica sie zalancza i gdzie jest wpieta wtyczka od niej zeby jakos to sprawdzic ze jest zamontowana ,bo wydaje mi sie ze cos obciaza silnik jak nie jest wlaczone nawet ogrzewanie a podgrzewacza nie mam napewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie ktos kiedy ta nagrzewnica sie zalancza i gdzie jest wpieta wtyczka od niej zeby jakos to sprawdzic ze jest zamontowana ,bo wydaje mi sie ze cos obciaza silnik jak nie jest wlaczone nawet ogrzewanie a podgrzewacza nie mam napewno
Wszystko w temacie. A jak nie ma, tzn. ze nikt nie wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie . czy po odkręceniu tej świecy powinien od razu prysnąć płyn. bo u mnie nie prysnął dopiero jak poluzowałem korek na zbiorniczku wyrównawczym płyn zaczął lecieć. dodam że robiłem to na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalne, bo otwór mały i brak odpowietrzenia w innym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno wypowiadalem sie tu ze u mnie przy -3 stopniach na dworzu, gdy zalacze przyciskiem swiece, wskazowka wstaje po 6km a do 90 km dochodzi po 10-11km.

Na sylwestra jechalem w gory i pies mi wpadl pod zderzak w efekcie czego peklo kilka plastikow i plastikowy bok chlodnicy, z ktorego lal sie plyn. Co nie wlalem plynu to tamtedy wszystko wylatywalo. I tak przejechalem, bez plynu w chlodnicy 20km( na dworzu bylo -20 stopni). Nie wiem wlasnie czy nawet w malym obiegu byl plyn bo z nawiewow nie lecialo zadne cieplo, az mi szyby zamarzaly, ale z drugiej strony temperatura trzymala 90stopni- migala tylko kontrolka ze jest za malo plynu.

Po wymianie chlodnicy na nowa, teraz jest tak ze wskazowka zaczyna sie unosic dopiero przy 11 km a 90 stopni osiaga przy 17 przejechanych kilometrach. To duza roznica jak dla mnie. Sprawdzilem swiece podgrzewajace i 2 spalone i jedna grzeje. Myslicie ze spalily sie przez to ze pracowaly na sucho w tamtym okresie? Ale jedno jest pewne, albo te swiece tak duzo daja tego podgrzewania, ze przez 2 spalone swiece, osiagniecie 90 stopni znacznie sie wydluzylo, albo zimne powietrze bardziej chlodzi silnik przez powiekszona dziure w zderzaku( jednak poki termostat nie otworzy sie chyba raczej nie powinno miec to wplywu na nagrzanie sie plynu w malym obiegu?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece się nie spalą, przecież to zwykłe żarowe świece. Jeśli się dobrze orientuję kiedyś grzały zwykłe diesle. A co do dziury w spojlerze, to możliwe. Wpada ci za dużo powietrza i chłodzi silniki i wszystkie węże w, których płyn krąży. Nie musi być wcale termostat otwarty.

Ja by się raczej martwił jak twoja uszczelka pod głowicą to zniosła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja by się raczej martwił jak twoja uszczelka pod głowicą to zniosła.
oto jest pytanie ??????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zniosla to chyba jakos. Przejechalem od wymiany chlodnicy ponad 800km, wiekszosc z duzymi predkosciami po autostradzie i nie widze jakos zadnych dziwnych oznak. Plynu tyle co i bylo, oleju tyle co i bylo. Konstystencje tez sie chyba nie zmienily. Bylo minus 20 i te 20km przejechalem bardzo spokojnie z nawiewem na maxa, mysle ze nic sie jej nie stalo.

To jak zaslonie kartonikiem czesciowo chlodnice to mowicie ze poprawi nagrzewanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jak zaslonie kartonikiem czesciowo chlodnice to mowicie ze poprawi nagrzewanie?

Nie zasłaniach chłodnicy, bo jak wentylator sie będzie musiał włączyć to nie będzie miał jak powietrza przez chłodnice ciągnąć, bo będzie zasłonięta. Dziurę w spojlerze owszem, chłodnicę nie. Jedynie możesz grilla od zewnątrz przysłonić, choć to niewiele daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności