Jericho Zgłoś #381 Napisano 19 Grudnia 2010 Może jednak jest elektryczna Jaka masz etke, bo w moja inaczej sa opisane np sruby i tez gdzie niegdzie wystepuje jez niemiecki. Moja 7.0 z auktaulizacja 833. jak sie dostać do tego miejsca gdzie przewidziana jest el. nagrzewnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaroW Zgłoś #382 Napisano 22 Grudnia 2010 Etka w wersji 7.0 akt. 622 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #383 Napisano 22 Grudnia 2010 Etka w wersji 7.0 akt. 622 UUU, ale stara aktualizacja. Moze stad ta roznica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DaroW Zgłoś #384 Napisano 22 Grudnia 2010 Ważne, że działa i od czasu do czasu się przydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #385 Napisano 23 Grudnia 2010 Witam. Na vagu Blok 16 w 3 pozycji pokazuje 00 a jak dotknę tych świec po 30 sek. od uruchomienia silnika rano to są gorące. Co jest nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas1978 Zgłoś #386 Napisano 23 Grudnia 2010 witam .panowie , takie pytanko . czy aby sprawdzić świece ukladu chlodzenia , musze je wykręcać , czy wystarczy dotknąć kablem od plusa akumulatora do główki świecy jak jest przeskok iskry to znaczy że dobra a jak niema to spalona . dobrze rozumuje bo tak zawsze sprawdzałem świece do odpalania silnika. niechciałbym dwa razy wykręcać ostatecznie wykręce jak będe wymieniał po świętach , chciałem narazie zdiagnozować temat. dodam że prąd dochodzi do świeć sprawdzalem kontrolką ,a na kolanku nie czuć ciepła wytwarzanego przez świece. zgóry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #387 Napisano 23 Grudnia 2010 Obowiązują te same zasady co do świec w cylindrach: iskrzenie, oporność (chyba około 1,6 Ohm), demontaż i naoczne sprawdzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #388 Napisano 23 Grudnia 2010 A jak to wygląda jak chce sprawdzić świece w tej fajce to jak przekręcę kluczyk na zapłon to powinny grzać czy dopiero jak uruchomię silnik ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #389 Napisano 23 Grudnia 2010 Druga strona wątku: Warunki zalaczenia tych swiec : - silnik pracuje od min. 10 s - temp. plynu chlodzacego >70° - temp. powietrza >5° - obr. silnika < 800 - obciazenie Alternatora < 50% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #390 Napisano 23 Grudnia 2010 Warunki zalaczenia tych swiec : - silnik pracuje od min. 10 s - temp. plynu chlodzacego >70° - temp. powietrza >5° - obr. silnika < 800 - obciazenie Alternatora < 50% Cos mi tu nie pasuje. Po co swiece maja sie zalaczac przy temp. plynu wyzszej od 70C i temp zewn. wyzszej niz 5C. Obroty silnika niskie. Powinno chyba byc na odwrot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #391 Napisano 23 Grudnia 2010 No dokładnie jest jak napisałeś- autor postu, którego zacytowałem znaczki pomylił, ale intuicyjnie wiadomo o co chodzi-ja bynajmniej wiedziałem, a dopóki nie przeczytałem Twego posta to nawet nie zauważyłem, że znaczki są odwrotnie:bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #392 Napisano 26 Grudnia 2010 Wie ktos kiedy ta nagrzewnica sie zalancza i gdzie jest wpieta wtyczka od niej zeby jakos to sprawdzic ze jest zamontowana ,bo wydaje mi sie ze cos obciaza silnik jak nie jest wlaczone nawet ogrzewanie a podgrzewacza nie mam napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #393 Napisano 26 Grudnia 2010 Wie ktos kiedy ta nagrzewnica sie zalancza i gdzie jest wpieta wtyczka od niej zeby jakos to sprawdzic ze jest zamontowana ,bo wydaje mi sie ze cos obciaza silnik jak nie jest wlaczone nawet ogrzewanie a podgrzewacza nie mam napewnoWszystko w temacie. A jak nie ma, tzn. ze nikt nie wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas1978 Zgłoś #394 Napisano 30 Grudnia 2010 witam panowie . czy po odkręceniu tej świecy powinien od razu prysnąć płyn. bo u mnie nie prysnął dopiero jak poluzowałem korek na zbiorniczku wyrównawczym płyn zaczął lecieć. dodam że robiłem to na zimnym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #395 Napisano 30 Grudnia 2010 To normalne, bo otwór mały i brak odpowietrzenia w innym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #396 Napisano 5 Stycznia 2011 Witam, niedawno wypowiadalem sie tu ze u mnie przy -3 stopniach na dworzu, gdy zalacze przyciskiem swiece, wskazowka wstaje po 6km a do 90 km dochodzi po 10-11km. Na sylwestra jechalem w gory i pies mi wpadl pod zderzak w efekcie czego peklo kilka plastikow i plastikowy bok chlodnicy, z ktorego lal sie plyn. Co nie wlalem plynu to tamtedy wszystko wylatywalo. I tak przejechalem, bez plynu w chlodnicy 20km( na dworzu bylo -20 stopni). Nie wiem wlasnie czy nawet w malym obiegu byl plyn bo z nawiewow nie lecialo zadne cieplo, az mi szyby zamarzaly, ale z drugiej strony temperatura trzymala 90stopni- migala tylko kontrolka ze jest za malo plynu. Po wymianie chlodnicy na nowa, teraz jest tak ze wskazowka zaczyna sie unosic dopiero przy 11 km a 90 stopni osiaga przy 17 przejechanych kilometrach. To duza roznica jak dla mnie. Sprawdzilem swiece podgrzewajace i 2 spalone i jedna grzeje. Myslicie ze spalily sie przez to ze pracowaly na sucho w tamtym okresie? Ale jedno jest pewne, albo te swiece tak duzo daja tego podgrzewania, ze przez 2 spalone swiece, osiagniecie 90 stopni znacznie sie wydluzylo, albo zimne powietrze bardziej chlodzi silnik przez powiekszona dziure w zderzaku( jednak poki termostat nie otworzy sie chyba raczej nie powinno miec to wplywu na nagrzanie sie plynu w malym obiegu?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #397 Napisano 5 Stycznia 2011 świece się nie spalą, przecież to zwykłe żarowe świece. Jeśli się dobrze orientuję kiedyś grzały zwykłe diesle. A co do dziury w spojlerze, to możliwe. Wpada ci za dużo powietrza i chłodzi silniki i wszystkie węże w, których płyn krąży. Nie musi być wcale termostat otwarty. Ja by się raczej martwił jak twoja uszczelka pod głowicą to zniosła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #398 Napisano 5 Stycznia 2011 Ja by się raczej martwił jak twoja uszczelka pod głowicą to zniosła. oto jest pytanie ?????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #399 Napisano 5 Stycznia 2011 Zniosla to chyba jakos. Przejechalem od wymiany chlodnicy ponad 800km, wiekszosc z duzymi predkosciami po autostradzie i nie widze jakos zadnych dziwnych oznak. Plynu tyle co i bylo, oleju tyle co i bylo. Konstystencje tez sie chyba nie zmienily. Bylo minus 20 i te 20km przejechalem bardzo spokojnie z nawiewem na maxa, mysle ze nic sie jej nie stalo. To jak zaslonie kartonikiem czesciowo chlodnice to mowicie ze poprawi nagrzewanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #400 Napisano 5 Stycznia 2011 To jak zaslonie kartonikiem czesciowo chlodnice to mowicie ze poprawi nagrzewanie? Nie zasłaniach chłodnicy, bo jak wentylator sie będzie musiał włączyć to nie będzie miał jak powietrza przez chłodnice ciągnąć, bo będzie zasłonięta. Dziurę w spojlerze owszem, chłodnicę nie. Jedynie możesz grilla od zewnątrz przysłonić, choć to niewiele daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach