Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Świece za głowicą dobrze grzeją ,sprawdzałem ale nie ma zasilania prądu do świec ,gdzie szukać przyczyny ???
W momencie, w którym dokonujesz pomiaru.

Do świec tych podawane jest napięcie, po rozruchu silnika gdy tylko sterownik odłączy napięcie podane do świec żarowych(rozruchowych)

Reasumując:

-uruchamiasz silnik

-czekasz na moment, w którym sterownik odłącza napięcie na świecach żarowych(rozruchowych)

-po chwili dokonujesz pomiaru napiecia na świecach w układzie chłodzenia.

 

PS Działanie tego systemu(urządzenia) jest podobne(jak nie takie samo) jak grzałki elektrycznej w układzie nawiewu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/95336-Grzałka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!?p=1172388&viewfull=1#post1172388

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece w układzie chłodzenia są zasilane tylko przez krótki okres po rozruchu - coś koło 5 minut i to tylko jeśli jest spełnionych kilka warunków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słyszałem, że z Bosch'a jest masa podróbek. Niby wszystko OK, pudełko podobne, produkt też podobny :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy u mnie sa wyzej opisywane swiece?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić. ja w Passacie AFN mam, a Golfie III AHU miałem, kolega w Audi A6 AFN nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób to sie sprawdza?

Moze ktos podpowie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj pod maską

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w jaki sposób to sie sprawdza?

Moze ktos podpowie...

Trzeba zlokalizować króćce układu chłodzenia znajdujące się na silniku. Jeden jest bardzo rozgałęziony, plastikowy. Drugi często metalowy i to do niego wkręcone są trzy świece żarowe. No jeśli ktoś nie widział jak wygląda zewnętrzna część świecy, to i tak się nie połapie. Jedne mają wtyczki (kapturki) inne podłączane są przez przykręcenie kabelka nakrętką. No jeśli nie masz smykałki do mechaniki, to nawet nie szukaj. Poproś kolegę lub mechanika. Czasem, ale bardzo rzadko podgrzewacze układu chłodzenia bywają montowane na wężu w formie metalowej wstawki. Takie rozwiązania można czasem kupić np. All....o.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogrzewacz005t.jpg

Tak to wyglada w silniku ASV.

Działa to OK, ale ze sterowaniem recznym z kabiny

i w połączeniu z alternatorem 140A.

Edytowane przez Tracer2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie taki patent zastosowałem (krucieć z forda ) w t4 na weżu do nagrzewnicy instalacja własnej konstrukcji i jestem zadowolony szybko sie nagrzewa nie dmucha już zimnym powietrzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

może to gdzieś było, ale zdjęcia powygasały, czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie i zaznaczyć gdzie jest przekaźnik sterujący tym dogrzewaniem silnika w B4, bo szukałem na podszybiu ale jest tam tylko komputer i nic więcej i na świece prąd nie dochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie.

 

Mam paska AJMa i zauważyłem że u mnie z tyłu silnika są te 3 świece do grzania płynu.

 

Chciałbym się dowiedzieć parę spraw.

 

Raz jadąc do pracy, temperatura otoczenia była 2.5°C, w takiej temperaturze auto do 90 stopni zagrzało mi się po ponad 15 km jak nie 20.

przy temperaturach ok 10°C niema takiego problemu.

 

 

Przed zimą planuję wymienić termostat- jakiej firmy polecacie?

 

Oraz te świece lecz nie mogę w ETCE znaleźć nr.u tych świec- oraz jakiej firmy polecacie.

 

I pytanie, czy te świece podgrzewają bezpośrednio płyn czy one nagrzewają meta a on dopiero płyn?

Chodzi mi czy przy wymianie mogę wykręcić bez problemu świece nie martwiąc się że wycieknie mi płyn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece podgrzewają bezpośrednio płyn i pośrednio ten metalowy korpus ale przy wymianie dużo nie powinno wyciec.

Te 3 świece mogą grzać w 3 wariantach o czym decyduje sterownik silnika na podstawie temperatury i aktualnego obciążenia alternatora:

- grzeje 1

- grzeją 2

- grzeją wszystkie 3

 

Może być tak że masz tą parę uszkodzoną i wtedy grzanie jest ograniczone do 1/3mocy.

Proponuje sprawdzić je na początek poprzez zdjęcie wtyczek i następnie kawałkiem przewodu przykładamy między +akumulatora i świecę, jak iskrzy to znaczy że płynie konkretny prąd i powinna grzać. Oczywiście najlepiej było by zmierzyć wartość tego prądu bo może tylko częściowo grzać.

 

ps.

Jak ostatnio sprawdzałem to wyszło że 2 szt. mam padnięte ale i tak nie wymieniam bo u mnie ich rolę pełni webasto, które zamiast 300W daje 5000W grzania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pozwolę sobie odświeżyć ten temat

 

Sprawdziłem świece i wszystkie trzy są sprawne

 

Podłączyłem do nakrętki świecy probówkę i dałem do masy zapaliłem silnik i nic po jakim czasie od zapalenia powinno pojawić się tam napięci czy od razu po odpaleniu czy po kilku sekundach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszej stronie tego tematu zostało wszystko napisane:

 

Warunki załączenia:

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. płynu chłodzącego < 70°

- temp. powietrza < 5°

- obr. silnika > 800

- obciążenie Alternatora < 50%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu zmieniłem świece w moim AJM.

 

Miejsca troszkę mało, świece od nowości na pewno nie były ruszane, wiec troszkę ciężko było im się ruszyć. Były BERU i nowe BERU też są, ale byłem w szoku gdy wczoraj przy temp. -1*C odpaliłem Passata, przejechałem się kawałek i co? Już letnie powietrze leci, jeszcze kawałek i już cieplutko w aucie ;D Rewelacja ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowilem sprawdzić, jak jest z świecami w moim Passacie.

Wykręciłem, sprawdziłem czy grzeją (grzały!), spokojnie wkręciłem.

Akurat u mnie dostęp jest dobry, nic nie trzeba rozpinać, warto tylko podłożyć sobie coś (szmata) pod świece, żeby nie szukać np. klucza w oslonie silnika.

Przy okazji spisalem sobie oznaczenia świec, może komuś akurat się przydadzą (nie każdy śledzi cały wątek, w końcu trochę tego jest).

 

Są to świece Beru 0 100 226 173 001 (końcówki świec gwintowane).

 

Miłego dnia :)

Edytowane przez MaciekRP
Poprawka o świecach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pierwszej stronie tego tematu zostało wszystko napisane:

 

Warunki załączenia:

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. płynu chłodzącego < 70°

- temp. powietrza < 5°

- obr. silnika > 800

- obciążenie Alternatora < 50%

 

Dzięki za pomoc ale u mnie załączyły się dopiero po jakichś 30s i bez obciążenia alternatora było -3° i silnik był zimny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko co to znaczy dla Ciebie bez obciążenia alternatora? sprawdzanie na Vagu? świece żarowe grzeją jeszcze jakiś czas po uruchomieniu silnika i bardziej obciążają altek niż włączenie świateł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności