tomnik Zgłoś #461 Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) Świece za głowicą dobrze grzeją ,sprawdzałem ale nie ma zasilania prądu do świec ,gdzie szukać przyczyny ???W momencie, w którym dokonujesz pomiaru.Do świec tych podawane jest napięcie, po rozruchu silnika gdy tylko sterownik odłączy napięcie podane do świec żarowych(rozruchowych) Reasumując: -uruchamiasz silnik -czekasz na moment, w którym sterownik odłącza napięcie na świecach żarowych(rozruchowych) -po chwili dokonujesz pomiaru napiecia na świecach w układzie chłodzenia. PS Działanie tego systemu(urządzenia) jest podobne(jak nie takie samo) jak grzałki elektrycznej w układzie nawiewu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/95336-GrzaĹka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!?p=1172388&viewfull=1#post1172388 Edytowane 23 Listopada 2011 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldorado Zgłoś #462 Napisano 23 Listopada 2011 Świece w układzie chłodzenia są zasilane tylko przez krótki okres po rozruchu - coś koło 5 minut i to tylko jeśli jest spełnionych kilka warunków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #463 Napisano 26 Listopada 2011 to jaka swiece wybrac beru czy bosch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #464 Napisano 26 Listopada 2011 Kiedyś słyszałem, że z Bosch'a jest masa podróbek. Niby wszystko OK, pudełko podobne, produkt też podobny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #465 Napisano 30 Listopada 2011 Koledzy a czy u mnie sa wyzej opisywane swiece? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #466 Napisano 1 Grudnia 2011 Trzeba sprawdzić. ja w Passacie AFN mam, a Golfie III AHU miałem, kolega w Audi A6 AFN nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #467 Napisano 3 Grudnia 2011 A w jaki sposób to sie sprawdza? Moze ktos podpowie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #468 Napisano 3 Grudnia 2011 spróbuj pod maską Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #469 Napisano 4 Grudnia 2011 A w jaki sposób to sie sprawdza? Moze ktos podpowie... Trzeba zlokalizować króćce układu chłodzenia znajdujące się na silniku. Jeden jest bardzo rozgałęziony, plastikowy. Drugi często metalowy i to do niego wkręcone są trzy świece żarowe. No jeśli ktoś nie widział jak wygląda zewnętrzna część świecy, to i tak się nie połapie. Jedne mają wtyczki (kapturki) inne podłączane są przez przykręcenie kabelka nakrętką. No jeśli nie masz smykałki do mechaniki, to nawet nie szukaj. Poproś kolegę lub mechanika. Czasem, ale bardzo rzadko podgrzewacze układu chłodzenia bywają montowane na wężu w formie metalowej wstawki. Takie rozwiązania można czasem kupić np. All....o. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tracer2 Zgłoś #470 Napisano 5 Grudnia 2011 (edytowane) Tak to wyglada w silniku ASV. Działa to OK, ale ze sterowaniem recznym z kabiny i w połączeniu z alternatorem 140A. Edytowane 5 Grudnia 2011 przez Tracer2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #471 Napisano 5 Grudnia 2011 Ja sobie taki patent zastosowałem (krucieć z forda ) w t4 na weżu do nagrzewnicy instalacja własnej konstrukcji i jestem zadowolony szybko sie nagrzewa nie dmucha już zimnym powietrzem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4r3k Zgłoś #472 Napisano 10 Grudnia 2011 witam, może to gdzieś było, ale zdjęcia powygasały, czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie i zaznaczyć gdzie jest przekaźnik sterujący tym dogrzewaniem silnika w B4, bo szukałem na podszybiu ale jest tam tylko komputer i nic więcej i na świece prąd nie dochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #473 Napisano 9 Września 2012 Witam panowie. Mam paska AJMa i zauważyłem że u mnie z tyłu silnika są te 3 świece do grzania płynu. Chciałbym się dowiedzieć parę spraw. Raz jadąc do pracy, temperatura otoczenia była 2.5°C, w takiej temperaturze auto do 90 stopni zagrzało mi się po ponad 15 km jak nie 20. przy temperaturach ok 10°C niema takiego problemu. Przed zimą planuję wymienić termostat- jakiej firmy polecacie? Oraz te świece lecz nie mogę w ETCE znaleźć nr.u tych świec- oraz jakiej firmy polecacie. I pytanie, czy te świece podgrzewają bezpośrednio płyn czy one nagrzewają meta a on dopiero płyn? Chodzi mi czy przy wymianie mogę wykręcić bez problemu świece nie martwiąc się że wycieknie mi płyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #474 Napisano 9 Września 2012 Świece podgrzewają bezpośrednio płyn i pośrednio ten metalowy korpus ale przy wymianie dużo nie powinno wyciec. Te 3 świece mogą grzać w 3 wariantach o czym decyduje sterownik silnika na podstawie temperatury i aktualnego obciążenia alternatora: - grzeje 1 - grzeją 2 - grzeją wszystkie 3 Może być tak że masz tą parę uszkodzoną i wtedy grzanie jest ograniczone do 1/3mocy. Proponuje sprawdzić je na początek poprzez zdjęcie wtyczek i następnie kawałkiem przewodu przykładamy między +akumulatora i świecę, jak iskrzy to znaczy że płynie konkretny prąd i powinna grzać. Oczywiście najlepiej było by zmierzyć wartość tego prądu bo może tylko częściowo grzać. ps. Jak ostatnio sprawdzałem to wyszło że 2 szt. mam padnięte ale i tak nie wymieniam bo u mnie ich rolę pełni webasto, które zamiast 300W daje 5000W grzania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #475 Napisano 2 Grudnia 2012 Witam pozwolę sobie odświeżyć ten temat Sprawdziłem świece i wszystkie trzy są sprawne Podłączyłem do nakrętki świecy probówkę i dałem do masy zapaliłem silnik i nic po jakim czasie od zapalenia powinno pojawić się tam napięci czy od razu po odpaleniu czy po kilku sekundach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #476 Napisano 2 Grudnia 2012 Na pierwszej stronie tego tematu zostało wszystko napisane: Warunki załączenia: - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego < 70° - temp. powietrza < 5° - obr. silnika > 800 - obciążenie Alternatora < 50% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #477 Napisano 3 Grudnia 2012 W zeszłym tygodniu zmieniłem świece w moim AJM. Miejsca troszkę mało, świece od nowości na pewno nie były ruszane, wiec troszkę ciężko było im się ruszyć. Były BERU i nowe BERU też są, ale byłem w szoku gdy wczoraj przy temp. -1*C odpaliłem Passata, przejechałem się kawałek i co? Już letnie powietrze leci, jeszcze kawałek i już cieplutko w aucie ;D Rewelacja ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #478 Napisano 3 Grudnia 2012 (edytowane) Postanowilem sprawdzić, jak jest z świecami w moim Passacie. Wykręciłem, sprawdziłem czy grzeją (grzały!), spokojnie wkręciłem. Akurat u mnie dostęp jest dobry, nic nie trzeba rozpinać, warto tylko podłożyć sobie coś (szmata) pod świece, żeby nie szukać np. klucza w oslonie silnika. Przy okazji spisalem sobie oznaczenia świec, może komuś akurat się przydadzą (nie każdy śledzi cały wątek, w końcu trochę tego jest). Są to świece Beru 0 100 226 173 001 (końcówki świec gwintowane). Miłego dnia Edytowane 3 Grudnia 2012 przez MaciekRP Poprawka o świecach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #479 Napisano 3 Grudnia 2012 Na pierwszej stronie tego tematu zostało wszystko napisane: Warunki załączenia: - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego < 70° - temp. powietrza < 5° - obr. silnika > 800 - obciążenie Alternatora < 50% Dzięki za pomoc ale u mnie załączyły się dopiero po jakichś 30s i bez obciążenia alternatora było -3° i silnik był zimny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #480 Napisano 7 Grudnia 2012 tylko co to znaczy dla Ciebie bez obciążenia alternatora? sprawdzanie na Vagu? świece żarowe grzeją jeszcze jakiś czas po uruchomieniu silnika i bardziej obciążają altek niż włączenie świateł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach