Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Z drugiej strony po co miały by być dwa układy?

 

Teoretycznie dwa układy u mnie mogły by być, gdybym faktycznie miał grzałkę i o niej nie wiedział, bo świece sam sobie dołozyłem parę stron wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo ani śladu istnienia tego nie ma u mnie. W tym poście: http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...&postcount=117 kolega opisał jak rozpoznać czy to się ma u siebie. U mnie nie ma ani opisanej wtyczki, ani przekaźników. I wcale mnie to nie dziwi, bo nigdy nic mi prądu nie pożerało zaraz po odpaleniu zimnego silnika, nigdy też szybko nie zaczynało lecieć choćby letnie powietrze, vag w okienku aux. heater nigdy nic nie pokazał.

Gdybym miał grzałkę w nagrzewnicy to pewnie nigdy bym świec nie dołożył bo i po co?

__________________

Super post. Dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam wlasnie czy przypadkiem ja takiej grzalki nie mam,gdyz u mnie z rana jak odpale auto daje na dwie kreski i na szybe ide skrobac szybki wsiadam i juz mam dosc cieplo,jesli chodzi o swiece od podgrzewania tez mam.Sprawdze jeszcze na vagu jak znajde troche czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie, zgodnie z moją obietnicą z przed miesiąca lub dwóch zakupiłem bezpieczniki do sprawdzenia. Kupiłem 50A bo pamiętałem, że o takich była mowa. Niestety w moim elektroniku oprawy do nich nie dostałem i wygląd ich odbiega od zastosowanych przez kolegę Patrycjusza. Zakupiłem 3 sztuki, test mam zamiar przeprowadzić podając 40, 50 i 60A. Mam nadzieje przeprowadzić próby w poniedziałek, o ile mnie znowu gdzieś nie wyślą.

_________________________________________________________________________

 

Dziś przeprowadziłem próby. Dokładne opracowanie wyników wraz ze zdjęciami postaram się wrzucić w tygodniu. Na szybko powiem, że nie udało mi się doprowadzić do stopienia bezpiecznika, pomimo iż plastikowa obudowa rozgrzała się do 180 stopni. Prąd 60A nie był w stanie przepalić bezpieczniak 50A w ciągu 40 minut. Dalsze próby zaniechałem. Przepalenie bezpiecznika nastąpiło przy 68A po około 5 minutach. Przy 75A bezpiecznik przepalił się po ok 30s. Ciekawie wyglądało przepalenie, bezpiecznik wykonany jest prawdopodobnie z jakiegoś stopu cyny. Przy temperaturze bezpiecznika bliskie 200 stopni element przewodzący zaczął się odkształcać, aby po chwili spłynąć. Niestety samego momentu spłynięcia nie udało mi się uchwycić.

_____________________________________________________________________________

 

Przyszedł czas na zdjęcia. Przepraszam, że tak na raty, ale inaczej nie dał bym rady.

Krótkie wyjaśnienie odnośnie zdjęć: na dole jest pasek który pokazuje zakres temperatury i odpowiadające mu kolory. Na początek robiłem zdjęcia w odcieniach czerwonego i niebieskiego. Potem przełączyłem na RGB. Niestety spalone bezpieczniki uniemożliwiły powtórzenie pomiarów :). Lewy górny róg temperatura pomierzona, i teraz są dwie opcje. Jak jest krzyżyk na środku to mierzy ten punkt, jak prostokąt to maks dla obszaru objętego prostokątem.

 

7b37351ca6b138ecm.jpg

Zdjęcie z końca próby bezpiecznika przy 40A, czas grzania bezpiecznika 20 minut.

 

944acccd5b1fc195m.jpg

Seria zdjęć z próby przy 50A, czas grzania ok 30 minut

 

f552f316bba8f0f1m.jpg

Seria zdjęć z próby przy 60A, czas grzania ok 40 minut

 

76744b0108f39292m.jpg

Bezpiecznik pozbawiony jednej połowy obudowy, prąd 60A, po ustabilizowaniu temperatury podniesiony do ok 70A. Ostatnie zdjęcie pokazuje bezpiecznik tuż prze przepaleniem. Czas próby niemierzony.

 

Z pomiarów widać, co mnie trochę zdziwiło, że najmniej grzeją się połączenia bezpiecznika z przewodami. Przewody użyte to 10mm2. Widać, również, jak nagrzewa się bezpiecznik. Przy moich próbach miał dobre chłodzenie bo znajdował się ok 30cm nad stołem, bez żadnej obudowy. Pomimo tego miejscami plastik rozgrzewał się do prawie 200 stopni.

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jestem po wymianie swiec w dogrzewaczu.

Jakiez bylo moje zdziwienie jak po wymianie na stole sprawdzilem stare swiece,

siedzialy tam beru i odziwo wszystkie 3 byly dobre:zeco

wczesniej na mrozie okolo-8 stopni jak sprawdzalem miernikiem wogole na swiece nie szedl zaden prad( dziwne) no ale wymienilem nie bylo najmniejszego problemu wyciaglem sobie caly filtr z obudowa i dawaj wykrecilem swiece przytrzymalem palcem wkrecilem ta na wymiane i tak pokolei z kazda

wylalo mi sie gora pol szklanki plynu i co wazne smarek miedziany i sobie przesmarowalem glowke delikatnie i nakretke ,wczesniej wyczyscilem papierem sciernym ta podkladke ktora jest na kablu.

Na drugi dzien ide do auta,maska do gory zero stopi na polu miernik w rece odpalam auto sprawdzam dalej nic nie dziala ale odczekalem minute sprawdzam jest dwie swiece grzeja jaka radosc hehehe,kilka dni pozniej -5stopni na polu sprawdzam 3 swiece grzeja noi ta radosc hehe do 5 minut na luzie i juz czuc ciepelko z kratek nawiewu.

Tak sobie mysle ze albo komp mi zeswirowal albo to byla wina tych starych swiec(nakretek na nich i tych podkladek na kablu co sie na swiece zaklada) troszke byly przyrdzewiale i brudne ale w to juz nie wnikam dziala i widze ze jak odpale na mrozach auto to po kilu minutach silnik az lepiej pracuje.

 

na wolnych obrotach przy minus 8 stopniach czuc ciepelko juz po okolo 5-8 minutach jadac samochodem temperatura okolo 60 stopni na kokpicie po okolo 1,5-2 km nie przekraczajac 2600 obrotow to jest to co ja zauwazylem wczesniej 60 stopni to mialem po okolo 5-10 km przy takiej teperaturze

 

Cel osiagniety jestem zadowolony

Edytowane przez ewelina196

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie też muszę je sprawdzić. Bo tylko miernikiem patrzyłem czy są sprawne/rezystancja. A czy prąd dopływa nie było czasu. Bardzo możliwe, że wcześniej wsio było przyśniedziałe i dlatego był problem z grzaniem. Znów mrozy jak cholercia i te świeczki poprawiają nastrój jak auto się szybko zagrzeje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem w passacie 1.9 tdi 94r nie dochodzi prad do swiec zarowych układu chłodzenia.podłaczałem vaga to wyswietla bład uszkodzony moduł sterujacy 65535.czy ten moduł ma cos wspolnego z tymi swiecami i gdzie on sie znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem w passacie 1.9 tdi 94r nie dochodzi prad do swiec zarowych układu chłodzenia.podłaczałem vaga to wyswietla bład uszkodzony moduł sterujacy 65535.czy ten moduł ma cos wspolnego z tymi swiecami i gdzie on sie znajduje?
chyba chodzi o sterownik silnika a dokładniej o jego pamięć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie ten sterownik sie znajduje
na środku w komorze silnika lub za konsola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B4 znajduje się obok filtra kabinowego lu jeśli nie am filtra to obok wlotu powietrza do kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczyscilem styki w wielozlaczu i swiece grzeja jezeli chodzi o moduł sterujacy to nic narazie nie szukam bo auto dobrze chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem akurat po montażu takiego pdgrzewacza w silniku ASV.

Przeczytałem cały ten watek i mam taką uwagę, że temu jednemu Koledze padł alternator bo obciążył go wszystkimi świecami na raz.

Wydaje mi się , że sterownik ASV włącza swiece na zmianę, a one ze wzgladu na swoją bezwładność cieplną nie stają się od razu zimne.

To zmniejsza pobór prądu przez układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie czytałeś dokładnie, bo padła rolka ze sprzęgiełkiem, co jest typową usterką i przy przebiegu 250tyś km ma prawo jak najbardziej wystąpić. Dodatkowe obciążenie tylko szybciej ujawniło usterkę. Po wymianie aż do dziś żadnych innych usterek.

Sterownik potrafi załączać je osobno, co nie znaczy, że one nigdy razem nie pracują-muszą pracować razem by dać efekt, kiedy jednak trzeba sterownik wyłącza jedną lub dwie na chwilę, by zmniejszyć obciążenie altka. Ja u siebie sprawdzałem obciążenie vagiem i spokojnie mój altek wyrabia z wszystkimi świecami i jeszcze zapas zostaje na inne odbiorniki-z resztą niech dowodem będzie zero problemów z akumulatorem w zimowym okresie przy bardzo częstych startach i krótkich odcinkach.

Gdy świeca przestaje grzać, a przepływa przez nią zimna ciecz to nie ma szans żeby nie ostygła bardzo szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moge komus zrobic prezencik i podarowac taki dogrzewacz orginal bez jednej swiecy do wymiany tylko uszczelka ,a i ostatnio trafilem na cos ciekawego

http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1909563820.html

ten sam pan na innej aukcji ma jeszcze na dwie swiece i na 4 swiece

montujesz przelacznik zima lato i wszystko bo termostat jest w zestawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przyczyna słabego grzania w kabinie sa swiece z tyłu głowicy??? prosze o odpowiedz Bardzo słabe grzanie w kabinie VW PASSAT B5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przyczyna słabego grzania w kabinie sa swiece z tyłu głowicy??? prosze o odpowiedz Bardzo słabe grzanie w kabinie VW PASSAT B5...

W twoim przypadku to raczej wina zapchanej nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaka temperatura na zegarach? u mnie przyczyna byl termostat to raz

dwa swiece w zimie pomogly grzac nie tylko kabine szybciej ale i silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jaka temperatura na zegarach? u mnie przyczyna byl termostat to raz

dwa swiece w zimie pomogly grzac nie tylko kabine szybciej ale i silnik

 

 

 

Świece za głowicą dobrze grzeją ,sprawdzałem ale nie ma zasilania prądu do świec ,gdzie szukać przyczyny ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności