Patrick Zgłoś #441 Napisano 30 Stycznia 2011 Z drugiej strony po co miały by być dwa układy? Teoretycznie dwa układy u mnie mogły by być, gdybym faktycznie miał grzałkę i o niej nie wiedział, bo świece sam sobie dołozyłem parę stron wczesniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #442 Napisano 30 Stycznia 2011 Bo ani śladu istnienia tego nie ma u mnie. W tym poście: http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...&postcount=117 kolega opisał jak rozpoznać czy to się ma u siebie. U mnie nie ma ani opisanej wtyczki, ani przekaźników. I wcale mnie to nie dziwi, bo nigdy nic mi prądu nie pożerało zaraz po odpaleniu zimnego silnika, nigdy też szybko nie zaczynało lecieć choćby letnie powietrze, vag w okienku aux. heater nigdy nic nie pokazał.Gdybym miał grzałkę w nagrzewnicy to pewnie nigdy bym świec nie dołożył bo i po co? __________________ Super post. Dzieki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #443 Napisano 30 Stycznia 2011 Nie ma za co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #444 Napisano 30 Stycznia 2011 tak sie zastanawiam wlasnie czy przypadkiem ja takiej grzalki nie mam,gdyz u mnie z rana jak odpale auto daje na dwie kreski i na szybe ide skrobac szybki wsiadam i juz mam dosc cieplo,jesli chodzi o swiece od podgrzewania tez mam.Sprawdze jeszcze na vagu jak znajde troche czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #445 Napisano 4 Lutego 2011 (edytowane) Witam po dłuższej przerwie, zgodnie z moją obietnicą z przed miesiąca lub dwóch zakupiłem bezpieczniki do sprawdzenia. Kupiłem 50A bo pamiętałem, że o takich była mowa. Niestety w moim elektroniku oprawy do nich nie dostałem i wygląd ich odbiega od zastosowanych przez kolegę Patrycjusza. Zakupiłem 3 sztuki, test mam zamiar przeprowadzić podając 40, 50 i 60A. Mam nadzieje przeprowadzić próby w poniedziałek, o ile mnie znowu gdzieś nie wyślą. _________________________________________________________________________ Dziś przeprowadziłem próby. Dokładne opracowanie wyników wraz ze zdjęciami postaram się wrzucić w tygodniu. Na szybko powiem, że nie udało mi się doprowadzić do stopienia bezpiecznika, pomimo iż plastikowa obudowa rozgrzała się do 180 stopni. Prąd 60A nie był w stanie przepalić bezpieczniak 50A w ciągu 40 minut. Dalsze próby zaniechałem. Przepalenie bezpiecznika nastąpiło przy 68A po około 5 minutach. Przy 75A bezpiecznik przepalił się po ok 30s. Ciekawie wyglądało przepalenie, bezpiecznik wykonany jest prawdopodobnie z jakiegoś stopu cyny. Przy temperaturze bezpiecznika bliskie 200 stopni element przewodzący zaczął się odkształcać, aby po chwili spłynąć. Niestety samego momentu spłynięcia nie udało mi się uchwycić. _____________________________________________________________________________ Przyszedł czas na zdjęcia. Przepraszam, że tak na raty, ale inaczej nie dał bym rady. Krótkie wyjaśnienie odnośnie zdjęć: na dole jest pasek który pokazuje zakres temperatury i odpowiadające mu kolory. Na początek robiłem zdjęcia w odcieniach czerwonego i niebieskiego. Potem przełączyłem na RGB. Niestety spalone bezpieczniki uniemożliwiły powtórzenie pomiarów . Lewy górny róg temperatura pomierzona, i teraz są dwie opcje. Jak jest krzyżyk na środku to mierzy ten punkt, jak prostokąt to maks dla obszaru objętego prostokątem. Zdjęcie z końca próby bezpiecznika przy 40A, czas grzania bezpiecznika 20 minut. Seria zdjęć z próby przy 50A, czas grzania ok 30 minut Seria zdjęć z próby przy 60A, czas grzania ok 40 minut Bezpiecznik pozbawiony jednej połowy obudowy, prąd 60A, po ustabilizowaniu temperatury podniesiony do ok 70A. Ostatnie zdjęcie pokazuje bezpiecznik tuż prze przepaleniem. Czas próby niemierzony. Z pomiarów widać, co mnie trochę zdziwiło, że najmniej grzeją się połączenia bezpiecznika z przewodami. Przewody użyte to 10mm2. Widać, również, jak nagrzewa się bezpiecznik. Przy moich próbach miał dobre chłodzenie bo znajdował się ok 30cm nad stołem, bez żadnej obudowy. Pomimo tego miejscami plastik rozgrzewał się do prawie 200 stopni. Edytowane 9 Lutego 2011 przez traba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewelina196 Zgłoś #446 Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) No jestem po wymianie swiec w dogrzewaczu. Jakiez bylo moje zdziwienie jak po wymianie na stole sprawdzilem stare swiece, siedzialy tam beru i odziwo wszystkie 3 byly dobre:zeco wczesniej na mrozie okolo-8 stopni jak sprawdzalem miernikiem wogole na swiece nie szedl zaden prad( dziwne) no ale wymienilem nie bylo najmniejszego problemu wyciaglem sobie caly filtr z obudowa i dawaj wykrecilem swiece przytrzymalem palcem wkrecilem ta na wymiane i tak pokolei z kazda wylalo mi sie gora pol szklanki plynu i co wazne smarek miedziany i sobie przesmarowalem glowke delikatnie i nakretke ,wczesniej wyczyscilem papierem sciernym ta podkladke ktora jest na kablu. Na drugi dzien ide do auta,maska do gory zero stopi na polu miernik w rece odpalam auto sprawdzam dalej nic nie dziala ale odczekalem minute sprawdzam jest dwie swiece grzeja jaka radosc hehehe,kilka dni pozniej -5stopni na polu sprawdzam 3 swiece grzeja noi ta radosc hehe do 5 minut na luzie i juz czuc ciepelko z kratek nawiewu. Tak sobie mysle ze albo komp mi zeswirowal albo to byla wina tych starych swiec(nakretek na nich i tych podkladek na kablu co sie na swiece zaklada) troszke byly przyrdzewiale i brudne ale w to juz nie wnikam dziala i widze ze jak odpale na mrozach auto to po kilu minutach silnik az lepiej pracuje. na wolnych obrotach przy minus 8 stopniach czuc ciepelko juz po okolo 5-8 minutach jadac samochodem temperatura okolo 60 stopni na kokpicie po okolo 1,5-2 km nie przekraczajac 2600 obrotow to jest to co ja zauwazylem wczesniej 60 stopni to mialem po okolo 5-10 km przy takiej teperaturze Cel osiagniety jestem zadowolony Edytowane 21 Lutego 2011 przez ewelina196 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #447 Napisano 21 Lutego 2011 U siebie też muszę je sprawdzić. Bo tylko miernikiem patrzyłem czy są sprawne/rezystancja. A czy prąd dopływa nie było czasu. Bardzo możliwe, że wcześniej wsio było przyśniedziałe i dlatego był problem z grzaniem. Znów mrozy jak cholercia i te świeczki poprawiają nastrój jak auto się szybko zagrzeje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek1050 Zgłoś #448 Napisano 24 Lutego 2011 mam problem w passacie 1.9 tdi 94r nie dochodzi prad do swiec zarowych układu chłodzenia.podłaczałem vaga to wyswietla bład uszkodzony moduł sterujacy 65535.czy ten moduł ma cos wspolnego z tymi swiecami i gdzie on sie znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #449 Napisano 24 Lutego 2011 mam problem w passacie 1.9 tdi 94r nie dochodzi prad do swiec zarowych układu chłodzenia.podłaczałem vaga to wyswietla bład uszkodzony moduł sterujacy 65535.czy ten moduł ma cos wspolnego z tymi swiecami i gdzie on sie znajduje? chyba chodzi o sterownik silnika a dokładniej o jego pamięć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek1050 Zgłoś #450 Napisano 24 Lutego 2011 a gdzie ten sterownik sie znajduje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #451 Napisano 24 Lutego 2011 a gdzie ten sterownik sie znajduje na środku w komorze silnika lub za konsola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #452 Napisano 24 Lutego 2011 W B4 znajduje się obok filtra kabinowego lu jeśli nie am filtra to obok wlotu powietrza do kabiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek1050 Zgłoś #453 Napisano 5 Marca 2011 przeczyscilem styki w wielozlaczu i swiece grzeja jezeli chodzi o moduł sterujacy to nic narazie nie szukam bo auto dobrze chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tracer2 Zgłoś #454 Napisano 31 Lipca 2011 Jestem akurat po montażu takiego pdgrzewacza w silniku ASV. Przeczytałem cały ten watek i mam taką uwagę, że temu jednemu Koledze padł alternator bo obciążył go wszystkimi świecami na raz. Wydaje mi się , że sterownik ASV włącza swiece na zmianę, a one ze wzgladu na swoją bezwładność cieplną nie stają się od razu zimne. To zmniejsza pobór prądu przez układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #455 Napisano 31 Lipca 2011 To chyba nie czytałeś dokładnie, bo padła rolka ze sprzęgiełkiem, co jest typową usterką i przy przebiegu 250tyś km ma prawo jak najbardziej wystąpić. Dodatkowe obciążenie tylko szybciej ujawniło usterkę. Po wymianie aż do dziś żadnych innych usterek. Sterownik potrafi załączać je osobno, co nie znaczy, że one nigdy razem nie pracują-muszą pracować razem by dać efekt, kiedy jednak trzeba sterownik wyłącza jedną lub dwie na chwilę, by zmniejszyć obciążenie altka. Ja u siebie sprawdzałem obciążenie vagiem i spokojnie mój altek wyrabia z wszystkimi świecami i jeszcze zapas zostaje na inne odbiorniki-z resztą niech dowodem będzie zero problemów z akumulatorem w zimowym okresie przy bardzo częstych startach i krótkich odcinkach. Gdy świeca przestaje grzać, a przepływa przez nią zimna ciecz to nie ma szans żeby nie ostygła bardzo szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewelina196 Zgłoś #456 Napisano 8 Listopada 2011 moge komus zrobic prezencik i podarowac taki dogrzewacz orginal bez jednej swiecy do wymiany tylko uszczelka ,a i ostatnio trafilem na cos ciekawego http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i1909563820.html ten sam pan na innej aukcji ma jeszcze na dwie swiece i na 4 swiece montujesz przelacznik zima lato i wszystko bo termostat jest w zestawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mechanik20081 Zgłoś #457 Napisano 13 Listopada 2011 Czy przyczyna słabego grzania w kabinie sa swiece z tyłu głowicy??? prosze o odpowiedz Bardzo słabe grzanie w kabinie VW PASSAT B5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #458 Napisano 13 Listopada 2011 Czy przyczyna słabego grzania w kabinie sa swiece z tyłu głowicy??? prosze o odpowiedz Bardzo słabe grzanie w kabinie VW PASSAT B5... W twoim przypadku to raczej wina zapchanej nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewelina196 Zgłoś #459 Napisano 19 Listopada 2011 a jaka temperatura na zegarach? u mnie przyczyna byl termostat to raz dwa swiece w zimie pomogly grzac nie tylko kabine szybciej ale i silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mechanik20081 Zgłoś #460 Napisano 23 Listopada 2011 a jaka temperatura na zegarach? u mnie przyczyna byl termostat to razdwa swiece w zimie pomogly grzac nie tylko kabine szybciej ale i silnik Świece za głowicą dobrze grzeją ,sprawdzałem ale nie ma zasilania prądu do świec ,gdzie szukać przyczyny ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach