dev14 Zgłoś #541 Napisano 19 Grudnia 2012 zatem po operacjach na moim pasztecie mogę na 100% stwierdzić i napisać tym którzy kiedyś by szukali: -za 2 świeczki odpowiada przekaźnik 370 -za 3 świeczkę ( jedna tylko załączona przez ECU) odpowiada przekaźnik 395 patrząc od przodu samochodu ten z lewej strony ( są dwa takie same obok siebie) przekaźniki są w komorze silnika w skrzynce razem z ECU piny: Opis przypadku u mnie: po sprawdzeniu nie działa - nie podaje napięcia na świece rozebrałem całą skrzynkę z ECU przy okazji wyczyszczona komora z liści , farfocli i brudu, uszczelka na silikonie, puszka na silikonie , przeczyszczone wtyki, psiknięte Kontak-tem, poskładanie tego do kupy i próba - nastawiony na porażkę i robienie "rzeźby" - sprawdzam i ... działa załączyło kolejno świeczki. Sprawdzone na 3 żarówkach wpiętych do kapturków świec a 2 stroną pod minus z aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #542 Napisano 19 Grudnia 2012 Krzysiek Brawo chłopie jak się chce to można ! a ty już chciałeś jak tu napisałeś robienie "rzeźby" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
op_all Zgłoś #543 Napisano 29 Grudnia 2012 (edytowane) Po dłuższej lekturze wątku "Świece żarowe układu chłodzenia w TDI" postanowiłem się i ja tym zainteresować. Świece sprawdziłem były spalone więc wymieniłem. Króciec zagrzewa się szybko i mocno, wystarczy chwile aby parzyło w rękę. Jeżeli chodzi natomiast o całokształt to muszę powiedzieć ,że szału nie ma. Zastanawiam się tylko jak niektórym tu forumowiczom w temperaturze - 10 czy nawet nizszej, nie pamiętam, samochód zagrzewa się po przejechaniu 5 Km do temp. 90*C(wskaźnik na desce). Czy jest jeszcze coś co ma wpływ na tak szybkie dogrzewanie się samochodu przy takich warunkach, czy to po prostu jak mi się wydaje przy tego typu motorach jest nie możliwe? Edytowane 29 Grudnia 2012 przez op_all Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #544 Napisano 29 Grudnia 2012 przy tego typu motorach jest nie możliwe? To jest trafna odpowiedź na nurtujące Cię pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
op_all Zgłoś #545 Napisano 29 Grudnia 2012 Tak też właśnie myślałem Czyli nie pozostaje nic innego jak przyzwyczaić się do wolnego nagrzewania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #546 Napisano 29 Grudnia 2012 nie jest dokładnie napisane jak kto jeździ te 5 km, jak pobutujesz go ledwo wskazówka drgnie na liczniku - czyli lekko ciepły, to jest to możliwe a jak spokojna jazda to jest to nie możliwe , 10-15km to jest realna odległość do zagrzania do 90 ( licznikowe) nie butujac auta czyli max 2tys. obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #547 Napisano 29 Grudnia 2012 (edytowane) dziś sprawdzałem te świece u siebie i 2.szt są uszkodzone mam pytanko czy tam podejdą zwykłe świece od starego diesla np: golfa 3 ? z końcówką na nakrętkę m5 ? bo mam ich bardzo dużo a kapturki bym sobie przerobił bo u mnie są takie wciskane fajki, szkoda mi wywalać kasę bo nie mam pewności czy ten układ u mnie jest sprawny no i tak jak piszą koledzy efekt może być mizerny bo nie pokonuję więcej niż ok 5km Edytowane 29 Grudnia 2012 przez neoarti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
op_all Zgłoś #548 Napisano 30 Grudnia 2012 l10-15km to jest realna odległość do zagrzania do 90 ( licznikowe) Dokładnie! ---------- Dodano o 09:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:10 ---------- dziś sprawdzałem te świece u siebie i 2.szt są uszkodzone mam pytanko czy tam podejdą zwykłe świece od starego diesla np: golfa 3 ?z końcówką na nakrętkę m5 ? bo mam ich bardzo dużo a kapturki bym sobie przerobił bo u mnie są takie wciskane fajki, szkoda mi wywalać kasę bo nie mam pewności czy ten układ u mnie jest sprawny no i tak jak piszą koledzy efekt może być mizerny bo nie pokonuję więcej niż ok 5km Wykręć przepaloną z króćca i porównaj z tą np. od golfa. Wszystko będziesz widział . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #549 Napisano 30 Grudnia 2012 jak niektórym tu forumowiczom w temperaturze - 10 czy nawet nizszej, nie pamiętam, samochód zagrzewa się po przejechaniu 5 Km do temp. 90*C(wskaźnik na desce). Jak wyjedzie z garażu gdzie jest całkiem ciepło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #550 Napisano 30 Grudnia 2012 dziś sprawdzałem te świece u siebie i 2.szt są uszkodzone mam pytanko czy tam podejdą zwykłe świece od starego diesla np: golfa 3 ?z końcówką na nakrętkę m5 ? bo mam ich bardzo dużo a kapturki bym sobie przerobił bo u mnie są takie wciskane fajki, szkoda mi wywalać kasę bo nie mam pewności czy ten układ u mnie jest sprawny no i tak jak piszą koledzy efekt może być mizerny bo nie pokonuję więcej niż ok 5km nie będę pisał na 100% ale raczej nie podejdą bo tak to by koles na sklepie na mur beton mial takie świece żarowe lub z golfa mi polecił, a tak to musiał sprowadzić mi 1 sztukę. ~20 zł około powinno kosztować chcesz sprawdzić czy dziala Ci układ nic prostszego 3 żarówki podłącz - minus na aku a żarówki czyli + kabelkami w "fajki" świecy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #551 Napisano 30 Grudnia 2012 witam , mam pytanie typu ile sekund u was swieci sie kontrolka od swiec przy pierwszym uruchomieniu w temp okolo 0 stopni ,? pytam bo zmienilem swieczki i u mnie trwa to okolo 4-5 sekund , a jak pamietam gdy mialem stare sprawne trwalo to okolo sekundy lub dwuch , ale moze nie zwracalem uwagi na to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #552 Napisano 30 Grudnia 2012 witam , mam pytanie typu ile sekund u was swieci sie kontrolka od swiec przy pierwszym uruchomieniu w temp okolo 0 stopni ,? pytam bo zmienilem swieczki i u mnie trwa to okolo 4-5 sekund , a jak pamietam gdy mialem stare sprawne trwalo to okolo sekundy lub dwuch , ale moze nie zwracalem uwagi na to Świece prawidłowo Ci podgrzewają. Stare były wypalone dlatego tak szybko lampka na desce gasła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #553 Napisano 30 Grudnia 2012 stare gdy byly sprawne kontrolka gasla po 1-2 sekundach , gdy juz sie konczyly i palila moze jedna swiecilo sie okolo 5 sekund , teraz sa nowe bosh'a i po 5 sekundach przy pierwszym paleniu gasnie dopiero , za to pali jak oszalaly od strzala w kluczyku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #554 Napisano 30 Grudnia 2012 stare gdy byly sprawne kontrolka gasla po 1-2 sekundach , gdy juz sie konczyly i palila moze jedna swiecilo sie okolo 5 sekund , teraz sa nowe bosh'a i po 5 sekundach przy pierwszym paleniu gasnie dopiero , za to pali jak oszalaly od strzala w kluczyku A fajki świec dobrze są osadzone? Być może w ferworze walki z wymianą o jakiejś zapomniałeś tzn. dobrze docisnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #555 Napisano 30 Grudnia 2012 Długość grzania świec w komorach spalania zależy od temperatury z czujnika chłodziwa, a nie od stanu świec-im zimniejsze chłodziwo, tym dłuższy czas grzania świec, a co za tym idzie i czas świecenia kontrolki-choć ona jest tylko orientacyjna bo świece dalej grzeją po jej zgaśnięciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #556 Napisano 30 Grudnia 2012 A po za tym temat o świecach żarowych wstępnego podgrzewania jest tu http://forum.vw-passat.pl/threads/14405-Swiece-zarowe?highlight=%BFarowe Tutaj piszemy o świecach żarowych układu chłodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #557 Napisano 5 Stycznia 2013 dziś wymieniłem 2 uszkodzone świece w moim passku po wykręceniu dopasowałem z tego co miałem 2 o identycznej długości pasowały jak ulał tylko końcówki były na nakrętkę a nie wciskane czyli przerobiłem dwa kable i git nie wiem czy to będzie chodziło bo jest za ciepło aby świece się załączały podobno przyszły tydzień ma być chłodniejszy wtedy zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #558 Napisano 7 Stycznia 2013 Niestety świece się nie załączają do przekaźnika pod maską dochodzi napięcie sam przekaźnik też działa jak wymuszę impuls na przekaźnik załącza swiece ale samoczynnie nie co sprawdzić może ktoś pomoże ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #559 Napisano 7 Stycznia 2013 Niestety świece się nie załączają do przekaźnika pod maską dochodzi napięcie sam przekaźnik też działa jak wymuszę impuls na przekaźnik załącza swiece ale samoczynnie nie co sprawdzić może ktoś pomoże ?? Zapewne jak wiesz jest kilka warunków ich załączenia.Rozpocznij zabawę od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej,może przekłamuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #560 Napisano 7 Stycznia 2013 Zapewne jak wiesz jest kilka warunków ich załączenia.Rozpocznij zabawę od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej,może przekłamuje... Warunki spełnione ciekawe czy jak odepnę czujnik temperatury to świece się załączą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach