Skocz do zawartości
longboy

Świece żarowe układu chłodzenia w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

zatem po operacjach na moim pasztecie mogę na 100% stwierdzić i napisać tym którzy kiedyś by szukali:

-za 2 świeczki odpowiada przekaźnik 370

-za 3 świeczkę ( jedna tylko załączona przez ECU) odpowiada przekaźnik 395 patrząc od przodu samochodu ten z lewej strony ( są dwa takie same obok siebie)

przekaźniki są w komorze silnika w skrzynce razem z ECU

 

piny:

IMG_8666.jpg

 

 

Opis przypadku u mnie:

 

po sprawdzeniu nie działa - nie podaje napięcia na świece

rozebrałem całą skrzynkę z ECU przy okazji wyczyszczona komora z liści , farfocli i brudu, uszczelka na silikonie, puszka na silikonie , przeczyszczone wtyki, psiknięte Kontak-tem, poskładanie tego do kupy i próba - nastawiony na porażkę i robienie "rzeźby" - sprawdzam i ... działa załączyło kolejno świeczki. Sprawdzone na 3 żarówkach wpiętych do kapturków świec a 2 stroną pod minus z aku.

IMG_8660.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek Brawo chłopie jak się chce to można ! a ty już chciałeś jak tu napisałeś

robienie "rzeźby"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej lekturze wątku "Świece żarowe układu chłodzenia w TDI" postanowiłem się i ja tym zainteresować. Świece sprawdziłem były spalone więc wymieniłem. Króciec zagrzewa się szybko i mocno, wystarczy chwile aby parzyło w rękę. Jeżeli chodzi natomiast o całokształt to muszę powiedzieć ,że szału nie ma. Zastanawiam się tylko jak niektórym tu forumowiczom w temperaturze - 10 czy nawet nizszej, nie pamiętam, samochód zagrzewa się po przejechaniu 5 Km do temp. 90*C(wskaźnik na desce). Czy jest jeszcze coś co ma wpływ na tak szybkie dogrzewanie się samochodu przy takich warunkach, czy to po prostu jak mi się wydaje przy tego typu motorach jest nie możliwe?

Edytowane przez op_all

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy tego typu motorach jest nie możliwe?

To jest trafna odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też właśnie myślałem :) Czyli nie pozostaje nic innego jak przyzwyczaić się do wolnego nagrzewania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest dokładnie napisane jak kto jeździ te 5 km, jak pobutujesz go ledwo wskazówka drgnie na liczniku - czyli lekko ciepły, to jest to możliwe a jak spokojna jazda to jest to nie możliwe , 10-15km to jest realna odległość do zagrzania do 90 ( licznikowe) nie butujac auta czyli max 2tys. obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzałem te świece u siebie i 2.szt są uszkodzone mam pytanko czy tam podejdą zwykłe świece od starego diesla np: golfa 3 ?

z końcówką na nakrętkę m5 ? bo mam ich bardzo dużo a kapturki bym sobie przerobił bo u mnie są takie wciskane fajki, szkoda mi wywalać kasę bo nie mam pewności czy ten układ u mnie jest sprawny no i tak jak piszą koledzy efekt może być mizerny bo nie pokonuję więcej niż ok 5km

Edytowane przez neoarti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
l10-15km to jest realna odległość do zagrzania do 90 ( licznikowe)

 

Dokładnie!

 

---------- Dodano o 09:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:10 ----------

 

dziś sprawdzałem te świece u siebie i 2.szt są uszkodzone mam pytanko czy tam podejdą zwykłe świece od starego diesla np: golfa 3 ?

z końcówką na nakrętkę m5 ? bo mam ich bardzo dużo a kapturki bym sobie przerobił bo u mnie są takie wciskane fajki, szkoda mi wywalać kasę bo nie mam pewności czy ten układ u mnie jest sprawny no i tak jak piszą koledzy efekt może być mizerny bo nie pokonuję więcej niż ok 5km

 

Wykręć przepaloną z króćca i porównaj z tą np. od golfa. Wszystko będziesz widział .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak niektórym tu forumowiczom w temperaturze - 10 czy nawet nizszej, nie pamiętam, samochód zagrzewa się po przejechaniu 5 Km do temp. 90*C(wskaźnik na desce).

 

Jak wyjedzie z garażu gdzie jest całkiem ciepło... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziś sprawdzałem te świece u siebie i 2.szt są uszkodzone mam pytanko czy tam podejdą zwykłe świece od starego diesla np: golfa 3 ?

z końcówką na nakrętkę m5 ? bo mam ich bardzo dużo a kapturki bym sobie przerobił bo u mnie są takie wciskane fajki, szkoda mi wywalać kasę bo nie mam pewności czy ten układ u mnie jest sprawny no i tak jak piszą koledzy efekt może być mizerny bo nie pokonuję więcej niż ok 5km

 

nie będę pisał na 100% ale raczej nie podejdą bo tak to by koles na sklepie na mur beton mial takie świece żarowe lub z golfa mi polecił, a tak to musiał sprowadzić mi 1 sztukę. ~20 zł około powinno kosztować

 

chcesz sprawdzić czy dziala Ci układ nic prostszego 3 żarówki podłącz - minus na aku a żarówki czyli + kabelkami w "fajki" świecy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam pytanie typu ile sekund u was swieci sie kontrolka od swiec przy pierwszym uruchomieniu w temp okolo 0 stopni ,? pytam bo zmienilem swieczki i u mnie trwa to okolo 4-5 sekund , a jak pamietam gdy mialem stare sprawne trwalo to okolo sekundy lub dwuch , ale moze nie zwracalem uwagi na to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam , mam pytanie typu ile sekund u was swieci sie kontrolka od swiec przy pierwszym uruchomieniu w temp okolo 0 stopni ,? pytam bo zmienilem swieczki i u mnie trwa to okolo 4-5 sekund , a jak pamietam gdy mialem stare sprawne trwalo to okolo sekundy lub dwuch , ale moze nie zwracalem uwagi na to

Świece prawidłowo Ci podgrzewają. Stare były wypalone dlatego tak szybko lampka na desce gasła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stare gdy byly sprawne kontrolka gasla po 1-2 sekundach , gdy juz sie konczyly i palila moze jedna swiecilo sie okolo 5 sekund , teraz sa nowe bosh'a i po 5 sekundach przy pierwszym paleniu gasnie dopiero , za to pali jak oszalaly od strzala w kluczyku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stare gdy byly sprawne kontrolka gasla po 1-2 sekundach , gdy juz sie konczyly i palila moze jedna swiecilo sie okolo 5 sekund , teraz sa nowe bosh'a i po 5 sekundach przy pierwszym paleniu gasnie dopiero , za to pali jak oszalaly od strzala w kluczyku :D

 

A fajki świec dobrze są osadzone? Być może w ferworze walki z wymianą o jakiejś zapomniałeś tzn. dobrze docisnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długość grzania świec w komorach spalania zależy od temperatury z czujnika chłodziwa, a nie od stanu świec-im zimniejsze chłodziwo, tym dłuższy czas grzania świec, a co za tym idzie i czas świecenia kontrolki-choć ona jest tylko orientacyjna bo świece dalej grzeją po jej zgaśnięciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniłem 2 uszkodzone świece w moim passku po wykręceniu dopasowałem z tego co miałem 2 o identycznej długości pasowały jak ulał tylko końcówki były na nakrętkę a nie wciskane czyli przerobiłem dwa kable i git nie wiem czy to będzie chodziło bo jest za ciepło aby świece się załączały podobno przyszły tydzień ma być chłodniejszy wtedy zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety świece się nie załączają do przekaźnika pod maską dochodzi napięcie sam przekaźnik też działa jak wymuszę impuls na przekaźnik załącza swiece ale samoczynnie nie :( co sprawdzić może ktoś pomoże ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety świece się nie załączają do przekaźnika pod maską dochodzi napięcie sam przekaźnik też działa jak wymuszę impuls na przekaźnik załącza swiece ale samoczynnie nie :( co sprawdzić może ktoś pomoże ??

Zapewne jak wiesz jest kilka warunków ich załączenia.Rozpocznij zabawę od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej,może przekłamuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapewne jak wiesz jest kilka warunków ich załączenia.Rozpocznij zabawę od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej,może przekłamuje...

 

Warunki spełnione ciekawe czy jak odepnę czujnik temperatury to świece się załączą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności