MichalSWD Zgłoś #261 Napisano 27 Września 2014 Polecam też sprawdzić panewki wału korobowego. Chyba wałka rozrządu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #262 Napisano 27 Września 2014 Chyba wałka rozrządu... Wiem co piszę. Do sprawdzenia panewki wału korobowego. A panewki wałka rozrządu polecam kupić oryginalne. Panewki wału też często lecą w tych silnikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #263 Napisano 27 Września 2014 dokładnie, to już nie jest dawne 1.9 z "pancernym" dołem jak 130-ki z B5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel_23 Zgłoś #264 Napisano 28 Września 2014 panowie nie załamujce mnie juz ...to taka uszczelka to to jeszcze..i jak myślałem o samym wałku nic więcej a zdecydowałem sie na taki komplet..i tak już wyliczyłem ze ten zestaw 1100 + robocizna 500zł to robi niezłą sumkę do tego ostatnio wymieniłem sprzęgło z dwu masą..1600zł..a kupujac 3 lata temu tego paska z silnikiem 1.9 liczyłem na jakaś nie zawodnosc a tu takie spikusy alezrobie to i chyba go picisne dalej...heheh moze ktos chętny:)??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #265 Napisano 29 Września 2014 (edytowane) A co myślałem kupując nowoczesnego diesla?? To nei stare 1,9D tylko bardzo zaawansowane jednostki a Twoje 1,9 to jeszcze w miarę bezproblemowy silnik w porównaniu do nowszych 2,0. Dwumas 1600 ze sprzęgłem to dużo?? Buhahah, popytaj tych co w mazdach wymieniali i musieli wydać 3-4 tyś....Nie przesadzaj już. Chcesz tanio jeździć to kup seja a nie nowoczesnego diesla. DO Twojego wałka dolicz kosz paska rozrżadu bo na pewno nikt z mechaników nie da Ci gwarancji jak już pasek ma nalatane ze 30 tyś. PZDR> Edytowane 29 Września 2014 przez kris85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmoxxx Zgłoś #266 Napisano 6 Grudnia 2014 Witam ! no i mojego AWX dopadła usterka zużytego wałka. Objawy. Uruchomienie zimnego silnika i chmura białego dymu i szarpanie silnika jakby pracował na 3 cylindry. Lekko się rozgrzeje lub popracuje 2 minuty i jest spokój. zrobiłem logi 13,18,23 pierwsze to PD na 2gim cylindrze korekcja +2.9 w gr 13 poz 2, bipy na poziomie 60 załatwiłem zregenerowaną pompkę AL w dobrych pieniądzach. od razu kupiłem 4 kpl uszczelek na PD grzybkami regulacyjnymi. Zmieniłem oringi i podkładki, PD wyregulowane na suwmiarkę i odkręcone o -180* obejrzałem wtedy od razu wałek i już są ostre krawędzie i minimalne wżery na krzywkach naciskających popychacze Zmiana uszczelnień i jednego PD pomogła ale tylko w pewnym stopniu. Korekcje na pd są teraz stabilne na poziomie od -0.2 do +0.3 bipy na poziomie 23-30 troszkę mocy odzyskał ale dalej przy porannym odpalaniu wypluwa gestą chmurę białego dymu o zapachu niespalonego paliwa i przez chwilę szarpie silnikiem i czuć wibracje. Wygląda to tak 501zł za nowy wałek Febi 175zł komplet panewek Glyco 200zł komplet popychaczy INA ktoś montował wałek firmy Febi ? jakie opinie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #267 Napisano 22 Marca 2015 Podsumowując 14 stron w wałku wywnioskowałem że przy zakupie używanego oryginalnego wałka mam się kierować tylko jednakową fazką po całym obwodzie i numerem wybitym pod centralna śrubą? Mam przejechane 257kkm, buczy słynny filtr powietrza, auto muli, nie chce się zbierać, toteż przymierzam się do wakacji zrobić całość: rozrząd wraz z wałkiem + czyszczenie egr turbo i dolotu. Na razie jestem na etapie rozglądania się za wałkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #268 Napisano 22 Marca 2015 hmm, ja szukałem ogólnie od 1.9, za wałek używany dałem 150 zł, krzywki nie były nawet ruszone, pomierzyliśmy tylko czy równe wszsytkie i tak już jeździ z 4 lata:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #269 Napisano 24 Marca 2015 W razie czego my mamy wałki federal mogul, wiem że post mało wnosi ale jak nam powiedział właśnie klient nikt go nie ma a my mamy w bardzo dobrej cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #270 Napisano 24 Marca 2015 Mnie również będzie czekała wymiana wałka. Już się zaczyna zdzierac kilka krzywek. Przebieg oryginalny 163kkm w BLS z Dpf. Przeglądy LL i zapewne to jest przyczyną tego procesu niszczenia wałka. Póki co nie mam żadnych niepokojących objawów, ale jedno jest najgorsze - nie ma opinni na temat zamienników, jak długo wytrzymują? Poza tym ciężko znaleść coś używanego do silnika z dpf. Oryginalne walki są że stali, pozostałe dostępne na rynku to żeliwo z tego co wyczytałem. Podobno Świątek robi stalowe i azotuje dodatkowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #271 Napisano 24 Marca 2015 (edytowane) Mnie również będzie czekała wymiana wałka. Już się zaczyna zdzierac kilka krzywek. Przebieg oryginalny 163kkm w BLS z Dpf.Przeglądy LL i zapewne to jest przyczyną tego procesu niszczenia wałka. Póki co nie mam żadnych niepokojących objawów, ale jedno jest najgorsze - nie ma opinni na temat zamienników, jak długo wytrzymują? Poza tym ciężko znaleść coś używanego do silnika z dpf. Oryginalne walki są że stali, pozostałe dostępne na rynku to żeliwo z tego co wyczytałem. Podobno Świątek robi stalowe i azotuje dodatkowo. do swojego obecnego b6 z dpf wsadzałem wałek AE (federeal mogul), z tego co pamiętam u Ciebie w BLS jest taki sam wałeczek także śmiało polecam:) Edytowane 24 Marca 2015 przez Weso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #272 Napisano 25 Marca 2015 Tak jeśli jest dpf to mamy te same wałki. Możesz podać numer katalogowy swojego AE? ILE przejechałeś już na nim? Zaglądałeś pod pokrywę aby go skontrolować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #273 Napisano 25 Marca 2015 cam 904 masz w BLS i łazi w okolicy 675zł brutto może ciut taniej Z federala oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #274 Napisano 27 Marca 2015 do swojego obecnego b6 z dpf wsadzałem wałek AE (federeal mogul), z tego co pamiętam u Ciebie w BLS jest taki sam wałeczek także śmiało polecam:) Ogromne podziękowania dla kolegi Weso za pomoc w załatwieniu części! Wałeczek i śruby doszły dziś do mnie. Polecam zakupy u naszego forumowicza - ceny niskie, jak w biedronce :-) Całość czeka już na montaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #275 Napisano 14 Kwietnia 2015 Pytałem w ASO VW o części na wymianę rozrządu i wałka z resztą do mojego 1.9TDI AVF. Oto odpowiedź: 1. 038 109 101 R - wałek rozrządu - 2500 zł 2. 038 103 673 BGLB panewki 10 szt - 35 zł / szt 3. 038 109 309 C - popychacze hydrauliczne 8 szt - 147 zł / szt 4. 038 109 623 F - uszczelniacz wałka - to jest nr sprężyny zaworowej - 38 zł / szt 5. 027109675 - uszczelniacze zaworów 8 szt - 26 zl / szt 6. 021 109 651 - zamek popychacza 16 szt - 6 zl / szt 7. 038 103 085 C - pierścień uszczelniacza - 108 zł 8. 038 198 119 A pasek rozrządu 9. rolka prowadząca 10. napinacz mechaniczny 11. pompa wody - 260 zł Poz. 8-9-10 - 625 zł (zestaw - wychodzi taniej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #276 Napisano 14 Kwietnia 2015 haha wałek fm to koszt 20 % tego co w aso szklanki 20% panewki 30% dobre ceny mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #277 Napisano 14 Kwietnia 2015 Czyli za części ponad 5 tysi + robota pewnie z 3 tysie taniej wyjdze kupić drugiego całego passata a tego sprzedać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #278 Napisano 14 Kwietnia 2015 Krzysiek na gratach z aftermarkecie idzie to za rozsądne pieniążki zrobić. A to co w aso dostaniesz w zamiennikach oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #279 Napisano 14 Kwietnia 2015 W ASO nie naprawia się starszych samochodów - to się W OGÓLE nie opłaca. Najlepiej znaleźć porządnego mechanika który zrobi to porządnie i koszty baaardzo spadną w porównaniu do tych wymienionych tu. Robota u kumatego wyniesie myślę w okolicach 500-800zł, zależy jak bardzo się ceni, a części jak pisali koledzy wyżej, spoooro taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #280 Napisano 14 Kwietnia 2015 Ja też dzwoniłem ostatnio do aso zapytać o cenę wałka. Z rabatem 2150 zł, oczywiście to bardzo dużo, ale jak popatrzycie na używki za 400-600 zł w opłakanym stanie to już chyba lepiej dołożyć i kupić ori. Ja do dpf nie miałem wcale wyboru w uzywkach, kupiłem uzywke za 900 pomierzylem na miejscu u sprzedawcy - wymiary wszystkie jak fabryka więc wziąłem. Trafił później do Swiatka na pomiar twardości i teraz wałek jest dodatkowo azotowany. Zapewni to większa wytrzymałość na ścieranie niż ori. Będę spał spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach