Skocz do zawartości
Gość gumiz

Wałek rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam też sprawdzić panewki wału korobowego.

Chyba wałka rozrządu... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba wałka rozrządu... :)

 

Wiem co piszę. Do sprawdzenia panewki wału korobowego. A panewki wałka rozrządu polecam kupić oryginalne. Panewki wału też często lecą w tych silnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, to już nie jest dawne 1.9 z "pancernym" dołem jak 130-ki z B5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie nie załamujce mnie juz ...to taka uszczelka to to jeszcze..i jak myślałem o samym wałku nic więcej a zdecydowałem sie na taki komplet..i tak już wyliczyłem ze ten zestaw 1100 + robocizna 500zł to robi niezłą sumkę do tego ostatnio wymieniłem sprzęgło z dwu masą..1600zł..a kupujac 3 lata temu tego paska z silnikiem 1.9 liczyłem na jakaś nie zawodnosc a tu takie spikusy alezrobie to i chyba go picisne dalej...heheh moze ktos chętny:)???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślałem kupując nowoczesnego diesla?? To nei stare 1,9D tylko bardzo zaawansowane jednostki a Twoje 1,9 to jeszcze w miarę bezproblemowy silnik w porównaniu do nowszych 2,0. Dwumas 1600 ze sprzęgłem to dużo?? Buhahah, popytaj tych co w mazdach wymieniali i musieli wydać 3-4 tyś....Nie przesadzaj już. Chcesz tanio jeździć to kup seja a nie nowoczesnego diesla.

DO Twojego wałka dolicz kosz paska rozrżadu bo na pewno nikt z mechaników nie da Ci gwarancji jak już pasek ma nalatane ze 30 tyś.

 

PZDR>

Edytowane przez kris85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

no i mojego AWX dopadła usterka zużytego wałka.

Objawy. Uruchomienie zimnego silnika i chmura białego dymu i szarpanie silnika jakby pracował na 3 cylindry.

Lekko się rozgrzeje lub popracuje 2 minuty i jest spokój.

 

zrobiłem logi 13,18,23

pierwsze to PD na 2gim cylindrze korekcja +2.9 w gr 13 poz 2, bipy na poziomie 60

załatwiłem zregenerowaną pompkę AL w dobrych pieniądzach.

od razu kupiłem 4 kpl uszczelek na PD grzybkami regulacyjnymi.

Zmieniłem oringi i podkładki, PD wyregulowane na suwmiarkę i odkręcone o -180*

obejrzałem wtedy od razu wałek i już są ostre krawędzie i minimalne wżery na krzywkach naciskających popychacze

 

Zmiana uszczelnień i jednego PD pomogła ale tylko w pewnym stopniu.

Korekcje na pd są teraz stabilne na poziomie od -0.2 do +0.3

bipy na poziomie 23-30

troszkę mocy odzyskał ale dalej przy porannym odpalaniu wypluwa gestą chmurę białego dymu o zapachu niespalonego paliwa i przez chwilę szarpie silnikiem i czuć wibracje.

 

Wygląda to tak

 

501zł za nowy wałek Febi

175zł komplet panewek Glyco

200zł komplet popychaczy INA

 

ktoś montował wałek firmy Febi ? jakie opinie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując 14 stron w wałku wywnioskowałem że przy zakupie używanego oryginalnego wałka mam się kierować tylko jednakową fazką po całym obwodzie i numerem wybitym pod centralna śrubą? Mam przejechane 257kkm, buczy słynny filtr powietrza, auto muli, nie chce się zbierać, toteż przymierzam się do wakacji zrobić całość: rozrząd wraz z wałkiem + czyszczenie egr turbo i dolotu. Na razie jestem na etapie rozglądania się za wałkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, ja szukałem ogólnie od 1.9, za wałek używany dałem 150 zł, krzywki nie były nawet ruszone, pomierzyliśmy tylko czy równe wszsytkie i tak już jeździ z 4 lata:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W razie czego my mamy wałki federal mogul, wiem że post mało wnosi ale jak nam powiedział właśnie klient ;) nikt go nie ma a my mamy w bardzo dobrej cenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie również będzie czekała wymiana wałka. Już się zaczyna zdzierac kilka krzywek. Przebieg oryginalny 163kkm w BLS z Dpf.

Przeglądy LL i zapewne to jest przyczyną tego procesu niszczenia wałka.

Póki co nie mam żadnych niepokojących objawów, ale jedno jest najgorsze - nie ma opinni na temat zamienników, jak długo wytrzymują?

Poza tym ciężko znaleść coś używanego do silnika z dpf.

Oryginalne walki są że stali, pozostałe dostępne na rynku to żeliwo z tego co wyczytałem.

Podobno Świątek robi stalowe i azotuje dodatkowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie również będzie czekała wymiana wałka. Już się zaczyna zdzierac kilka krzywek. Przebieg oryginalny 163kkm w BLS z Dpf.

Przeglądy LL i zapewne to jest przyczyną tego procesu niszczenia wałka.

Póki co nie mam żadnych niepokojących objawów, ale jedno jest najgorsze - nie ma opinni na temat zamienników, jak długo wytrzymują?

Poza tym ciężko znaleść coś używanego do silnika z dpf.

Oryginalne walki są że stali, pozostałe dostępne na rynku to żeliwo z tego co wyczytałem.

Podobno Świątek robi stalowe i azotuje dodatkowo.

do swojego obecnego b6 z dpf wsadzałem wałek AE (federeal mogul), z tego co pamiętam u Ciebie w BLS jest taki sam wałeczek także śmiało polecam:)

Edytowane przez Weso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jeśli jest dpf to mamy te same wałki.

Możesz podać numer katalogowy swojego AE?

ILE przejechałeś już na nim? Zaglądałeś pod pokrywę aby go skontrolować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cam 904 masz w BLS i łazi w okolicy 675zł brutto może ciut taniej

 

Z federala oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do swojego obecnego b6 z dpf wsadzałem wałek AE (federeal mogul), z tego co pamiętam u Ciebie w BLS jest taki sam wałeczek także śmiało polecam:)

 

Ogromne podziękowania dla kolegi Weso za pomoc w załatwieniu części!

Wałeczek i śruby doszły dziś do mnie.

Polecam zakupy u naszego forumowicza - ceny niskie, jak w biedronce :-)

Całość czeka już na montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w ASO VW o części na wymianę rozrządu i wałka z resztą do mojego 1.9TDI AVF. Oto odpowiedź:

 

1. 038 109 101 R - wałek rozrządu - 2500 zł

2. 038 103 673 BGLB panewki 10 szt - €“ 35 zł / szt

3. 038 109 309 C - popychacze hydrauliczne 8 szt -€“ 147 zł / szt

4. 038 109 623 F - uszczelniacz wałka - to jest nr sprężyny zaworowej -€“ 38 zł / szt

5. 027109675 -€“ uszczelniacze zaworów 8 szt -“ 26 zl / szt

6. 021 109 651 - zamek popychacza 16 szt -€“ 6 zl / szt

7. 038 103 085 C - pierścień uszczelniacza - 108 zł

8. 038 198 119 A pasek rozrządu

9. rolka prowadząca

10. napinacz mechaniczny

11. pompa wody - 260 zł

 

Poz. 8-9-10 - 625 zł (zestaw -€“ wychodzi taniej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

haha wałek fm to koszt 20 % tego co w aso

szklanki 20%

panewki 30% :)

dobre ceny mają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli za części ponad 5 tysi + robota pewnie z 3 tysie taniej wyjdze kupić drugiego całego passata a tego sprzedać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek na gratach z aftermarkecie idzie to za rozsądne pieniążki zrobić.

A to co w aso dostaniesz w zamiennikach oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO nie naprawia się starszych samochodów - to się W OGÓLE nie opłaca.

Najlepiej znaleźć porządnego mechanika który zrobi to porządnie i koszty baaardzo spadną w porównaniu do tych wymienionych tu. Robota u kumatego wyniesie myślę w okolicach 500-800zł, zależy jak bardzo się ceni, a części jak pisali koledzy wyżej, spoooro taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też dzwoniłem ostatnio do aso zapytać o cenę wałka. Z rabatem 2150 zł, oczywiście to bardzo dużo, ale jak popatrzycie na używki za 400-600 zł w opłakanym stanie to już chyba lepiej dołożyć i kupić ori.

Ja do dpf nie miałem wcale wyboru w uzywkach, kupiłem uzywke za 900 pomierzylem na miejscu u sprzedawcy - wymiary wszystkie jak fabryka więc wziąłem.

Trafił później do Swiatka na pomiar twardości i teraz wałek jest dodatkowo azotowany. Zapewni to większa wytrzymałość na ścieranie niż ori.

Będę spał spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności