Skocz do zawartości

widmoxxx

  • Liczba zawartości

    131
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O widmoxxx

  • Urodziny 14.01.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Kamil
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraków

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2001

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Odświeżę temat. Dzisiaj zadałem sobie to samo pytanie, a że lubię eksperymentować zrobiłem to na własnym aucie. W moim Pasku AWX były świece 92mm (krótkie), ale był problem z rozruchem pomimo 3 sprawnych świec. Po wykręceniu i po podłączeniu do akku rozgrzewały się do czerwoności po około 7 sekundach. 1 ze świec pobierała prąd, ale nie rozgrzewała się do czerwoności tylko grzała się bardzo lekko ( po 10 sekundach grzania miała temperaturę około 70*C) taki złodziej prądu Były NGK i wytrzymały 8 lat. Odpowiadając na pytanie: Czy można użyć dłuższej świecy (97mm) w silniku w którym były krótkie świece (92mm)? Można. Ja w swoim pasku dzisiaj tak zrobiłem. Samochód normalnie odpalił, pracuje normalnie. Nie występuje kolizja z tłokiem, bo i tak w tłoku jest otwór tzw komora spalania. Mam na stanie w warsztacie głowicę do 1.9 TDI PD (moja zapasowa) więc zamontowałem pompowtryskiwacz i wkręciłem świecę 97mm a do kolejnego cylindra świecę 92mm (nie miałem drugiego pompowtrysku żeby wkręcić) Widać różnicę, że czubek świecy wyraźniej wystaje przez co odda więcej ciepła w czasie nagrzewania. Do tego dochodzi też to, że czubek będzie ogrzewał komorę spalania centralnie czyli tuż na stożkiem tłoka (mówię tu o świecy 97mm). Część tego ciepła na pewno też ogrzeje końcówkę pompowtryskiwacza, co może nieco poprawić rozruch w czasie zimy, oraz zredukować kopcenie tuż po odpaleniu. Suwmiarką ustawiłem pompowtryskiwacz dla trzeciego cylindra (153,6mm) i sprawdziłem czy otwory w pompowtryskiwaczu przez które paliwo wtryskiwane jest do cylindra nie będzie zakłócone przez dłuższą świecę żarową i nic takiego nie występuje.
  2. Integrated Peripherals lub Chipset Features. (różnie jest ta opcja opisana w różnych biosach i laptopach, niektóre opcje mogą występować a inne nie, lub się inaczej nazywać) Port(y) COM na enabled Przerywania Com1= irq4 com2 = irq3 Adresy COM1 = 3fg COM2 = 2fg UART MODE Disabled - wyłącza tryb UART dla urządzeń pracujących w podczerwieni (Tryb IrDA) Można też spróbować przywrócić ustawienia fabryczne biosu, wtedy wszystkie te opcje powinny się ustawić w trybie domyślnym czyli normalnie działającym. Warto też sprawdzić działanie portu jako tzw Null Modem z programem pod DOS monitorującym działanie portu pod kątem Tx/Rx czyli czy port działa prawidłowo znajdziesz to w google Inną kwestią jest odpowiedni kabel Moja wersja kabla KKL od Viakena ze starej serii zalanej glutem i ze zdrapanymi oznaczeniami na elementach.
  3. Sprawdź w biosie lapka czy port COM jest włączony i właściwie ustawiony.
  4. @ Up możesz rozwinąć temat odnośnie wagi kuchennej i poduszki? - - - - - aktualizacja - - - - - @ Marcincenti77możesz rozwinąć temat odnośnie wagi kuchennej i poduszki?
  5. Tylko po co od razu wymieniać jak moim zdaniem łatwiej jest na początku sprawdzić? Chyba że masz pod ręką zapasową pompę lub auto dawcę, ale i tak za każdym razem trzeba nowe uszczelki.
  6. widmoxxx

    Montaż webasto

    Nie będę wskazywał palcem ale moim zdaniem najlepiej wybrać ten, który pobiera najmniejszy prąd w stanie czuwania.
  7. Sprawdź czy nie cieknie ON z pompy tandemowej z tyłu głowicy, nawet minimalna nieszczelność takie coś może powodować. Jeśli ciapie ropą to uszczelka blaszana lub uszczelki gumowe do wymiany. Drugą rzeczą to zaparkuj na noc na jakiejś górce tak aby silnik był niżej, bo może się okazać, że zaworki w pompie tandemowej są już zużyte i dlatego paliwo się cofa/zapowietrza się. Lub sama sekcja tłocząca paliwo na magistralę w głowicy jest już zużyta. Pomiar ciśnienia paliwa na pompie tandemowej może dużo powiedzieć o jej kondycji.
  8. A w przypadku gdy masz kluczyk scyzoryk wystarczy go złożyć w pół w stacyjce i przekręcić (będzie migała kontrolka immo a silnik nie odpali)
  9. czujnik stopu i sprzęgła sprawny? vcds pokazuje poprawne wartości w grupie 004 lub 006 (nie pamietam) wartości binarne. 000,001,011,111 ? czujnik g202 do sprawdzenia i pomiarów możliwe zaśniedziałe styki ABS jest jeszcze opcja uszkodzonego sterownika pompy ABS Masz ESP czyli sterownik masz plastikowy. w Autach bez ESP sterownik byl AL + plastik i od wibracji często pękały połączenia drucików wewnątrz modułu a to elektronika hybrydowa, scalaki połączone drucikami cieńszymi niż włos zalanymi żelem
  10. do 2002 stosowali zamki dwuryglowe Później stosowali zamki jednoryglowe Powód prosty. Dwuryglowe jak się zablokowały nie można było otworzyć drzwi ani z zewnątrz ani ze środka. Jeśli ktoś miał włączone autoblokowanie drzwi po przekroczeniu 15kmh i był np wypadek i ktoś szarpnął klamką na zablokowanych ryglach zamek blokował się na amen. Nie było możliwości wyjścia z auta... Kilka razy już miałem na warsztacie auta z zablokowanym na amen zamkiem. Najgorsze są tylnie drzwi... Rwanie tapicerki, demontaż podnośnika szyby ... i rozwalanie zamka który jest w drzwiach, uwierz na słowo nie chciałbyś tego robić.
  11. Dudnienie i buczenie z okolicy puszki filtra powietrza to możliwa jedna z oznak kończącego się wałka nierządu lub uszkodzonych popychaczy zaworowych. Najprościej zdjąć dekiel zaworów i obejrzeć krzywki wałka oraz jak wyglądają dekielki popychaczy (tam gdzie krzywka naciska popychacz) Miałem już pacjenta 1.9 AWX z dziurą w popychaczu.
  12. wartość 0 czyli nie odłącza - sprawdzałem opcję a amperomierzem i cewką sprężarki. nie włącza się II bieg wentylatora ... podłączony na krótko czyli z Akku i dmucha jak Wściekły - efekt taki sam przegazuję auto klima zdycha. Usterka opornicy pomijam z racji obejścia na krótko. Jeśli dobrze rozumiem klima nawet na 1 biegu wentylatora będzie działać ale ze zmniejszoną wydajnością. Broń boże nie bedzie grzała !!! podejrzewam że jest za dużo czynnika i zatyka układ. Jutro odessam czynnik i napełnię ponownie. Napiszę jakie efekty.
  13. @ up ja także walczę ze swoją klimą. U mnie na postoju chłodzi dobrze (nawet do 4 stopni w kratkach wylatuje) dodam gazu na 1500-1800 i po chwili zaczyna grzać powietrze. Wyłączę klimę włączę ponownie i działa do ponownego dodania gazu. Tak samo w czasie jazdy Zatrzymam się na światłach chłodzi, po chwili ruszam i grzeje. Nabita 600 gramów czynnika osuszacz nowy (ma 1 tydzień) bo wąż go przetarł. Filtr nowy. Oringi zmienione. Dysza rozprężna umyta z syfu i zmienione oringi, Klimatronik nie pokazuje błędów samodiagnozie, tak samo VCDS. Na razie sprawdzone: Przekaźniki (wyczyszczone styki) i bezpieczniki sprawne. Cewka na sprężarce sprawna i pobiera cały czas gdy pracuje klima około 2,5A (w samochodzie ojca sprawdzałem i u niego pobiera 2,7A więc wynik podobny) Błędów nie ma żadnych Sugestie mile widziane
  14. Witam ! no i mojego AWX dopadła usterka zużytego wałka. Objawy. Uruchomienie zimnego silnika i chmura białego dymu i szarpanie silnika jakby pracował na 3 cylindry. Lekko się rozgrzeje lub popracuje 2 minuty i jest spokój. zrobiłem logi 13,18,23 pierwsze to PD na 2gim cylindrze korekcja +2.9 w gr 13 poz 2, bipy na poziomie 60 załatwiłem zregenerowaną pompkę AL w dobrych pieniądzach. od razu kupiłem 4 kpl uszczelek na PD grzybkami regulacyjnymi. Zmieniłem oringi i podkładki, PD wyregulowane na suwmiarkę i odkręcone o -180* obejrzałem wtedy od razu wałek i już są ostre krawędzie i minimalne wżery na krzywkach naciskających popychacze Zmiana uszczelnień i jednego PD pomogła ale tylko w pewnym stopniu. Korekcje na pd są teraz stabilne na poziomie od -0.2 do +0.3 bipy na poziomie 23-30 troszkę mocy odzyskał ale dalej przy porannym odpalaniu wypluwa gestą chmurę białego dymu o zapachu niespalonego paliwa i przez chwilę szarpie silnikiem i czuć wibracje. Wygląda to tak 501zł za nowy wałek Febi 175zł komplet panewek Glyco 200zł komplet popychaczy INA ktoś montował wałek firmy Febi ? jakie opinie ?
  15. http://forum.vw-passat.pl/threads/10985-LOG-Pomiar-Dynamiczny-Silnika
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności