Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze wole mieć wszystko czarno na białym przy kupnie samochodu. Jadę do serwisu płacę za przed kupny przegląd płacę 400zł

 

150 pln ;) Ja płaciłem 150 zł w ASO za przegląd z pomiarami lakieru, amortyzatorów, odczytem błędów, sprawdzeniem organoleptycznym podwozia, nadwozia, silnika, zawieszenia, lista wyposazenia, odczyty z bazy danych VW i jeszcze przegląd wszystkich elementów wyposazenia

 

Moim zdaniem jeżeli stać Cię na nowy samochód to chyba powinno Cie też stać na ubezpieczenie i przegląd. Bo co z tego ,że kupie sobie "nowego Passata z książką serwisową" jak nie będzie mnie stać na użytkowanie go?!

 

No to chyba każdy wie ;) Auto kosztuje i nie możemy dziadowac na częsciach.

 

Ja uwazam, ze fele oryginalne i zamienniki muszą byc podobnej jakosci. Nie mozna teraz wprowadzać na rynek byle gówna. Producent odpowiada za jakiekolwiek wady. A każdy kupuje to, co mu pasuje.

 

Tez miałbym ogromny dylemat : nowa replika czy uzywany oryginał. Wazne zeby nie było jakies made in china czy kraje pokrewne. Jesli te felgi są włoskiej produkcji (w miare renomowanego producenta) to ja nie mam pytań.

Edytowane przez Michal.Enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dysponuje ktoś zdjęciami passata b6 sedan na standardowym zawieszeniu na felgach Macau i Le Mans? Konkretnie z boku, na równej nawierzchni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę doradzić, to absolutnie do zwykłego zawieszenia nie brałbym Macau, auto wyglada jak wóz drabiniasty - widziałem kilka aut na tych felgach i nie jest ładnie, z Le Mans jest znacznie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałbym zobaczyć ten wóz drabiniasty, żeby się upewnić :) Ile kosztowałoby obniżenie nie w salonie? Jak to by się miało do gwarancji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile kosztowałoby obniżenie nie w salonie? Jak to by się miało do gwarancji?

Mało wydatków? Zapewne jak wszystko koło 2-3K trzeba liczyć. Ale bez przesady ,że wygląda tak źle. Weźmiesz Monte Carlo i będzie wyglądał OK :ok::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile kosztowałoby obniżenie nie w salonie?

Tyle ile kosztowałyby nowe sprężyny + amortyzatory + oczywiście robocizna.

Same części licząc za sprężyny ok. 300pln/szt oraz amortyzator ok. 500pln/szt wychodzi 1600pln + robocizny pewnie z pół zmiany, razem ok. 2500pln. Nie wiem czy warto, tym bardziej, że mnie czasem wkurza ten twardy zawias, chciałoby się poczuć trochę komfortu na naszych dziurawych drogach. Najlepszym rozwiązaniem jest od razu zakupić nowe auto z pakietem regulowanego zawieszenia - wtedy masz wszystko i komfort i sport - kiedy zechcesz :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sa sprezyny na seryjne amortyzatory

Nie jest to najlepsze rozwiązanie, każdy amortyzator pracuje optymalnie w pewnym zakresie, skracając sprężynę powodujemy, że zmienia się zakres pracy amortyzatora.

Kilka lat w rajdach nauczyło mnie tego i owego na temat ustawienia zawieszenia.

Sprężyny proponowane w powyższym linku, to sprężyny progresywne - utwardzają się pod wpływem obciążenia i w tym przypadku powinno się dołożyć przystosowany do tego amortyzator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ulica to nie tor wyscigowy po co isc w koszta "glupki" tego nie wymyslily tylko jedna z najlepszych firm na swiecie H&R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Same sprężyny renomowanej firmy np. eibach, tein, h&r etc. to nic złego. Są przystosowane do pracy z seryjnym amortyzatorem i nie ma potrzeby zakładać innych. Nie bez powodu otrzymują TÜV. Rajdy to zupełnie inna bajka, nie ma co porównywać tego, do zwykłej ulicznej jazdy.

PS tak wiem, co piszę jeździłem autem z samymi sprężynami eibacha, oraz kompletnym kiten - KONI. Różnica jest, ale nie przesadzajmy, dla samego wyglądu i lekkiej poprawy prowadzenia w zakręcie nie widzę przeszkód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ulica to nie tor wyscigowy po co isc w koszta "glupki" tego nie wymyslily tylko jedna z najlepszych firm na swiecie H&R

Rajdy samochodowe nie są rozgrywane na torach wyścigowych tylko na zwykłych ulicach i normalnych drogach - tak gwoli ścisłości :). A z drugiej strony to nie rozumiem sensu zakładania krótszych sprężyn aby tylko poprawić wygląd auta. Jeżeli decydować się na coś takiego to tylko aby poprawić właściwości trakcyjne, które już przy porównaniu zawieszenia wersji sportline i highline jest dość mocno widoczne nawet w codziennej jeździe.

 

P.S. H&R to firma tuningowa i nie zaliczyłbym jej do najlepszych na świecie - oferuje produkty dobrej jakości po przystępnej cenie przy której o jakości światowej można tylko pomarzyć ;).

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co macie panowie z tym utwardzaniem itd. U mnie przy TRENDLINE (normalnym zawiasie) i teraz na zimówkach 16' tłucze jak cholera na dziurach aż czasami się odechciewa. Inna sprawa w stolicy Wisłostrada koło 18' i zawias to ok no ale nie oszukujmy się jeździć po 20km/h bo mam obniżone zawieszenie czy to nie przesada? Właściwości trakcyjne :D w mieście Panowie jeździ się 50km/h (ew 70) i przy tych prędkościach nie ma przeciążeń .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w mieście Panowie jeździ się 50km/h (ew 70) i przy tych prędkościach nie ma przeciążeń

Spróbuj przy tej prędkości wykonać nagły, konkretny ruch kierownicą, zobaczysz czy nie ma. Taki żarcik oczywiście ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
H&R to firma tuningowa i nie zaliczyłbym jej do najlepszych na świecie - oferuje produkty dobrej jakości po przystępnej cenie przy której o jakości światowej można tylko pomarzyć .
jedna z najlepszych jesli chodzi o tuning zawieszenia:) jeszcze raz podkreslam ulica to nie miesce do wyscigow dla "prawie" rajdowcow:p a zawieszenie oferowane przez VW obnizajace o 15mm ma raczej kosmetyczno-wizualne znaczenie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mieście Panowie jeździ się 50km/h (ew 70) i przy tych prędkościach nie ma przeciążeń
:D:D:D:D:D:D tyle co mam w temacie do powiedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedna z najlepszych jesli chodzi o tuning zawieszenia jeszcze raz podkreslam ulica to nie miesce do wyscigow dla "prawie" rajdowcow

Taaaaa, jedna z najlepszych tuningowych a nie sportowych i często daje tyle ile mocy doda montaż spojlera na klapie bagażnika :).

P.S. Apropo "prawie" rajdowców, to te kilkadziesiąt startów w moim przypadku przełożyło się na licencje krajową RII i później międzynarodową RI oraz kilka wygranych klas, ale co może Ci to powiedzieć, skoro rajdy mylisz z wyścigami :P.

 

Róznica pomiędzy zawieszeniem sportline a highline nie polega tylko na obniżeniu o 15mm. Inne są sprężyny - progresywne, działanie amortyzatora w zależności od położenia, szybkość tłumienie i takie tam. Przekłada się to dość drastycznie na efekt w postaci agresywnej jazdy, dla kogoś kto jeździ 50-70 km/h rzeczywiście różnica będzie tylko kosmetyczno-wizualna.

Dlatego VW nie podmienia samych sprężyn, ale już taki nasz naród, że wszystko wie najlepiej :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekłada się to dość drastycznie na efekt w postaci agresywnej jazdy, dla kogoś kto jeździ 50-70 km/h rzeczywiście różnica będzie tylko kosmetyczno-wizualna.

Nie no oczywiście żartowałem z tym aczkolwiek PASSAT to w ogóle układ kierowniczy ma jak w Starze. Ruszasz kierownicą a samochód jedzie swoje , w porównaniu do ALFY 159 ojca to między ALFĄ a PASSAT-em w prowadzeniu to epoka (przy standardowym zawieszeniu oczywiście). Do tego silnik 2.4 JTDM 200KM i Passacina nawet po CHIPIE 170konny może popatrzeć przez chwilkę na tylną rejestrację.

 

tyle co mam w temacie do powiedzenia.

No a jak :D no chyba ,że jakaś specjalna wersja ,że przy 50KM/H mamy przeciążenia sięgające 4G jak w F1 hehe.

 

a zawieszenie oferowane przez VW obnizajace o 15mm ma raczej kosmetyczno-wizualne znaczenie

Trochę tak nie jest może samochód lekko bardziej stabilniej się prowadzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Róznica pomiędzy zawieszeniem sportline a highline nie polega tylko na obniżeniu o 15mm. Inne są sprężyny - progresywne, działanie amortyzatora w zależności od położenia, szybkość tłumienie i takie tam. Przekłada się to dość drastycznie na efekt w postaci agresywnej jazdy
no jasne wystarczy tylko klatka i pelna rajdowka:p sorry nie wiedzialem ze z Ciebie takie rajdowe "zwierze" i taki "znafca":D firm tuningowych szacunek:eek: niestety to jest forum passata dla przecietnych zjadaczy chleba a nie "prawie" rajdowcow:p musisz na innym forum ta wiedza sie chwalic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no jasne wystarczy tylko klatka i pelna rajdowka sorry nie wiedzialem ze z Ciebie takie rajdowe "zwierze" i taki "znafca" firm tuningowych szacunek niestety to jest forum passata dla przecietnych zjadaczy chleba a nie "prawie" rajdowcow musisz na innym forum ta wiedza sie chwalic

OLO, tu nie chodzi o to żeby się chwalić, bo nigdy tego nie robiłem i nie zamierzam, udzielam sie tylko w wątkach na temat których coś wiem. Po prostu bazując na swoim doświadczeniu chcę zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów, które być może dla zwykłego zjadacza chleba nie będą aż tak ważne, ale mimo wszystko warto o nich wiedzieć.

 

PASSAT to w ogóle układ kierowniczy ma jak w Starze. Ruszasz kierownicą a samochód jedzie swoje , w porównaniu do ALFY 159 ojca to między ALFĄ a PASSAT-em w prowadzeniu to epoka

Przemek, uwierz, że pomiędzy Alfą 159 a zwykłym focusem jest też dość duża różnica, nie wspominajac focusa ST czy RS, gdzie różnica urasta do kolosalnej. Ford w miarę cywilnych autach robi na prawdę doskonałe zawieszenia i układy kierownicze. Dorównują prawie tym z subaru impreza sti bądź mitsubischi evo a to już przecież auta prawie sportowe.

A passat to taki zwykły tapczan do jazdy na wprost, bo do tego został zaprojektowany :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności