Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

B7 ma nieco lepiej wykończone wnętrze (mniej skrzypi) i ogólnie jest nieco lepiej poskładane, elektronika jest stabilniejsza i pozwala na więcej ingerencji.

Blacharsko jest raczej podobnie choć w B6 potrafią gnić klapy (jakaś taka przypadłość aut koncernu VAG z tego okresu), błotniki to temat raczej znany. Poza tym jeśli auto nie było uszkodzone to powinno być w miarę czyste ale nie oszukujmy się najmłodsze auta mają ponad 10 lat i zdecydowanie ponad 200.000 przebiegu (w większości). B7 możesz mieć sporo świeższe. Wszystko kwestia budżetu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po wielu latach mój pasek idzie do żyda i rozglądam się za nowym. 

BIorąc pod uwage ze przez 12 lat w b5 wymieniłem tylko olej i wycieraczki, nierozsądnym byloby decydowac sie na inny- obcy model ;)
Padło na CC, konkretnie 2.0 dsg o mocy 170 km.
Wiekszość diesli ma już ponad 200 tys przebiegu,

Pytanie skierowane jest do posiadaczy tych aut z takim i wyższym przebiegiem: Jesli doradzalibyście sobie przed zakupem tego auta ponownie, wiedząc co Was czeka, jakie byłyby sugestie? prosze piszcie ile lat macie auto i z jakim przebiegiem.
czy 250 tys i wiecej to już duzo? Czy auto to nadal ma moc i ciagnie przyjemnie przy wszystkich przełożeniach? Chce miec frajde z jazdy i jestem gotowy dbać o nie finansowo.

Czego spodziewać się po takim aucie? CC jest moim dawnym, niespełnionym marzeniem o coupe, ale chyba podswiadomie chce abyście sprowadzili mnie na ziemie bo jednakma ono 11-12 lat ;) Myślicie że nadal może cieszyć bezawaryjnoscia i frajda z jazdy?
prosze Was o szczere wypowiedzi. a być moze ktoś z Was chce sprzedać CC "w dobre nogi"... ?

Edytowane przez ciichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nich chyba są te same silniki co w B6. W B6 był/jest problem olejowy, niektóre żarły niemiłosiernie. Dopiero chyba od 3 generacji powyżej 2011(B7) to naprawili. Oczywiście to zależy od modelu. Moje B6 200 km 2.0 TSI DSG zjada szklankę oleju między wymianami, tylko ja robię 12-15000 rocznie. Ja bym swojego modelu nie zmienił. Tylko ten mój jest w ASO od nowości serwisowany (kupiony salon polska). No i w B6 trzeba rozrząd robić ten na łańcuchu, mimo, że producent nie przewiduje, a niektóre ASO nawet twierdzą, że się tego nie robi. O oleju i rozrządzie w B6 znajdziesz tematy w dziale od B6 i CC :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam B6 2.0 170 CR o oznaczeniu CBBB z DSG. Jeździe bardzo ładnie, dużo nie pali. Problem z wycierającymi się wałkami napędu pompy olejowej występował z PD oraz w początkowych CR. Mój ma obecnie 228kkm i z tego co widziałem po fakturach przy 178kkm miał robioną dwumasę. Należy pamiętać o wymianie oleju w skrzyni co 60kkm. Tak to normalne auto.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz EA888 gen3 to w Passacie B8 jest...

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś przebrnąłem przez ten temat i wychodzi na to, że przy mojej jeździe powinienem zdecydować się na benzynę. Kogo bym nie pytał wśród znajomych to wszyscy prawie jednym głosem "tylko 2.0 TDI", ale z Waszych opinii to wcale nie wynika i mam zagwozdkę :P Wiadomo, jak się ma pecha albo się człowiek nie zna (tak jak ja) to i w pseudo bezawaryjnych jednostkach trafi się na minę.

Przeszukując internety to ogromna większość ogłoszeń to 1.4 TSI 160KM i chyba też na taką jednostkę postawie. Głównym użytkownikiem będzie żona, więc mocy na pewno wystarczy :D

Oczywiście celuję w Highline, a jak będzie to się okaże.

Gdyby ktoś nosił się z chęcia sprzedaży takiego auta, rocznik 2014+ w kwocie do 50tys to dajcie znać.

Mam na oku 2 ogłoszenia, zadałem już pytanie o vin w odpowiednim dziale, może ktoś pomoże :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, marobo napisał:

rocznik 2014+zadałem już pytanie o vin w odpowiednim dziale

Jak znajdziesz b6,B7 w tym roczniku daj znać sam chętnie kupię. Szkoda że o B8 pytasz w złym dziale

Edytowane przez Dreyfus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pyta o 1.4 TSI 160 KM to raczej pyta o B7/CC. Ale fakt 2014 rocznik to schyłek B7 choć nie oznacza to, że nie da się ich znaleźć ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.05.2021 o 13:23, Dreyfus napisał:

Jak znajdziesz b6,B7 w tym roczniku daj znać sam chętnie kupię. Szkoda że o B8 pytasz w złym dziale

Jest całkiem sporo ogłoszeń b7 z 2014 roku. Fakt, 2014+ to już b8, mój błąd.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im więcej czytam tym mniej wiem.... Na oku passat 1,4 TSI CTHD 160KM i na wielu stronach odradzają, a na innych piszą, że to już poprawiona jednostka i nie jest tak źle... Chyba lepiej nic nie kupować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kupowanie obecnie B6 1.9 TDI to proszenie się o kłopoty? Z jakiegoś powodu mam chęć kupić coś takiego, ale odnoszę wrażenie, że rynek jest tak przebrany, że są na nim tylko mniejsze lub większe szroty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jestem tu nowy i szukam Passata B7 ale niestety nie mam pewności jakiego powinienem wybrać, dlatego chciałbym was prosić o radę/opinie .

Zastanawiam nad wyborem 2.0TDI oraz 1.4TSI. A Moje obecne miesięczne przebiegi to 700-800km w tym, 16km do pracy w jedną stronę. Nie mam ciężkiej nogi i nie potrzebuję bardzo mocnego silnika, najbardziej mi zależy na niskiej awaryjności i "tanich" części eksploatacyjnych. 

Na co powinienem zwracać uwagę podczas oględzin potencjalnych egzemplarzy? Dodam, że mój budżet to 40tys. a target rocznikowy to 2012 w górę.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności