Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Olej w skrzyni nadaje się do wymiany najlepiej jakiś syntetik nawet taki do silników. Gesty olej nie pozwala wrzucać biegów po rozgrzaniu gdy jest rzadszy biegi wchodzą lepiej.

 

Nie lać hipolu czy coś podobnego nawet jak napisane jest na opakowaniu ze nadaje się do przekładni (tylko chyba ciągnika). Zmień olej na full syntetic i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się doczepię do tematu.

 

Od pewnego czasu mam problem z 1 biegiem, nie da się go czasem "wprost" wrzucić - trzeba przełączyć na 2, a potem juz leciutko wchodzi 1. Jak już wysprzęglę - znów problem z 1. Znowu przełączenie na 2 i już znowu 1 wchodzi. Nie narzekam ogólnie na pracę skrzyni, ale męczy ta 1.

 

Gdzie mam szukać >?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, drażni mnie to ale co mam zrobić? 1 ciężko ale wchodzi, jak się toczy to lekko, R też ciężko ale nie tak żeby się siłować taki chwilowy oporek . Reszta biegów idealnie podczas jazdy. JuŻ się wykosztowałem na pompe vacuum i serwo wystarczy mi w tą zime.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopię kotleta

 

jakiś czas temu w B5 ATJ zaczęły strasznie ciężko wchodzić biegi. Żeby przy zapalonym silniku wrzucić jedynkę lub wsteczny to trzeba się dobrze zaprzeć, pozostałe biegi też wchodzą z oporem ale już mniejszym... Przy zgaszonym silniku biegi wchodzą normalnie, no może prawie normalnie...

 

Przejechałem już tak z 1000km a może więcej...

 

Sprzęgło się kompletnie już wysrało? Czy to może coś innego, auto ma 280tys, dwumas czuć przy przyśpieszaniu a i sprzęgło mi się kiedyś poślizgnęło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest trochę inaczej - mianowicie mam problemy z 2 i 3. Z 1 na 2 jest najgorzej - jak wrzucam to tak jakby coś blokowało ale znalazłem patent - jak odczekam sekundę na przytrzymanym sprzęgle, ewentualnie zakręcę manetką na jałowym to wtedy wchodzi bez problemu, z 3 jest troszkę lepiej i występuje to raczej sporadycznie. Sprzęgło i dwumasę wymieniałem ale problem nie zniknął do tego np. przy ruszaniu z 1 czuje się delikatne szarpanie. Poduchy pod skrzynią też mam wymienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy problem ze skrzynią FJW(6 biegów) w seacie IBiza 1,9TDI 130KM (silnik ASZ), wszystko było w porządku, az do dzisiaj, przy normalnej jezdzie po 20min nie działają biegi 1 i 2, tzn wrzucam bieg dość lekko wchodzi, ale nic się nie dziej biegi 3,4,5,6 chodza normalnie.

dodam ze biegi 3,4,5,6 i wsteczny to czuć jak się je wrzuca, ładnie wchodzą, a 1, 2 bardzo luzno,bardzo lekko.

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie wie co to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy problem ze skrzynią FJW(6 biegów) w seacie IBiza 1,9TDI 130KM (silnik ASZ), wszystko było w porządku, az do dzisiaj, przy normalnej jezdzie po 20min nie działają biegi 1 i 2, tzn wrzucam bieg dość lekko wchodzi, ale nic się nie dziej biegi 3,4,5,6 chodza normalnie.

dodam ze biegi 3,4,5,6 i wsteczny to czuć jak się je wrzuca, ładnie wchodzą, a 1, 2 bardzo luzno,bardzo lekko.

Proszę o pomoc

ja bym szukał problemu w wodzikach

 

---------- Post added at 19:40 ---------- Previous post was at 19:37 ----------

 

U mnie jest trochę inaczej - mianowicie mam problemy z 2 i 3. Z 1 na 2 jest najgorzej - jak wrzucam to tak jakby coś blokowało ale znalazłem patent - jak odczekam sekundę na przytrzymanym sprzęgle, ewentualnie zakręcę manetką na jałowym to wtedy wchodzi bez problemu, z 3 jest troszkę lepiej i występuje to raczej sporadycznie. Sprzęgło i dwumasę wymieniałem ale problem nie zniknął do tego np. przy ruszaniu z 1 czuje się delikatne szarpanie. Poduchy pod skrzynią też mam wymienione.
synchronizatory lub wodziki 2 i3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odkopię kotleta

 

jakiś czas temu w B5 ATJ zaczęły strasznie ciężko wchodzić biegi. Żeby przy zapalonym silniku wrzucić jedynkę lub wsteczny to trzeba się dobrze zaprzeć, pozostałe biegi też wchodzą z oporem ale już mniejszym... Przy zgaszonym silniku biegi wchodzą normalnie, no może prawie normalnie...

 

Przejechałem już tak z 1000km a może więcej...

 

Sprzęgło się kompletnie już wysrało? Czy to może coś innego, auto ma 280tys, dwumas czuć przy przyśpieszaniu a i sprzęgło mi się kiedyś poślizgnęło...

 

Miałem kolego to samo, jedynka jako tako ale wsteczny oj trzeba było się namęczyć. Wymiana sprzęgła i jak ręką odjął, teraz jest bajecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam następujący problem. Gdy silnik jest jeszcze zimny, a na zewnątrz panują temperatury poniżej zera, w trakcie jazdy, gdy przerzucam bieg z 1 na 2 dochodzi do zgrzytania pomimo wciśniętego do końca sprzęgła. Do tego zgrzytnięcia dochodzi tylko w czasie jazdy - na postoju jak przerzucam biegi nie ma żadnego problemu. Dodam, że biegi chodzą lekko i bez przeszkód. Po przejechaniu 2 -3 km problem znika. Problem ten występuje tylko przy przerzucaniu 1 na 2. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Edytowane przez dario73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże?:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Panowie mam następujący problem. Gdy silnik jest jeszcze zimny, a na zewnątrz panują temperatury poniżej zera, w trakcie jazdy, gdy przerzucam bieg z 1 na 2 dochodzi do zgrzytania pomimo wciśniętego do końca sprzęgła. Do tego zgrzytnięcia dochodzi tylko w czasie jazdy - na postoju jak przerzucam biegi nie ma żadnego problemu. Dodam, że biegi chodzą lekko i bez przeszkód. Po przejechaniu 2 -3 km problem znika. Problem ten występuje tylko przy przerzucaniu 1 na 2. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
wymień olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam Passata 1,9 TDI z automatyczną skrzynią biegów i niepokoi mnie objaw mojej skrzyni. Przy obecnych minusowych temperaturach kiedy autko jest zimne podczas jazdy czuję szarpnięcie tylko i wyłącznie w momencie zmiany biegu z 2-ki na 3-kę. Zaznaczam, iż szarpnięcie to występuje kiedy odpalę zimny samochód i zaraz podejmuję jazdę. Wystarczy, że po zapaleniu samochód pochodzi jakieś 10 minut i objaw ten nie występuję. Na mój rozum wygląda to tak, że kiedy olej w skrzyni jest zimny i gęsty pojawia się szarpnięcie, kiedy olej w momencie temperatury zmienia swoją konsystencję problem znika. Bardzo proszę o odpowiedź co może być tego przyczyną i czy to poważny objaw. Jeśli jest to sprawa podlegająca niezwłocznej naprawie, to jakie mogą być orientacyjne koszty usunięcie tej usterki?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

j.w

Mozna by sie pokusic o zmiane oleju w ASB:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymień olej

 

Dolewając lub wymieniając olej, stosujecie oryginały czy zamienniki?

Ma ktoś może dostęp do VW G 052 911 A2, w cenie niższej niż 90 zł/litr?

Lub inaczej, stosował ktoś do skrzyni EEP(Torsen) olej inny niż oryginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może wam to pomoże.

Ostatnio zdarzył mi się podobny problem jaki tu opisujecie.

Kilka dni przed awaria biegi zaczęły wchodzić ciężej i mniej precyzyjnie, wiedziałem ze sprzęgło się już kończy bo czasem się ślizgało. Pomyślałem wina zjechanej tarczy. Na dzień przed, po uruchomieniu nie moglem wrzucić 1 i 2 wyżej nie próbowałem dopiero jak spuściłem z hamulca autem bujnęło i biegi zaczęły wchodzić. A następnego dnia jak próbowałem z 2 na 3 blokada. Zatrzymałem się żaden bieg nie wchodzi. Przy zgaszonym silniku biegi wchodzą. Przy wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle, przy próbie uruchomienia szarpało, nie wysprzęglał do końca. Po odholowaniu na drugi dzień mechanik sprawdzał i wszystko działało, po kilku rundkach po placu znowu blokada. Co sie okazalo ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE się skończyło. Po naprawie wszystko śmiga aż miło, bez żadnych regulacji, odpowietrzania czy wymiany oleju. Przy okazji zmieniłem sprzęgło. A na koniec koszty 480 - komplet sprzęgła Luk, 24- łożysko, 250 - robota.

 

Miałem prawie idento problem. U mnie biegi wchodziły ok, bez żadnych niepokojących objawów. Aż tu nagle jadę w korku na 1, chcę zapodać 2, a tu lipa nie wrzucę żadnego biegu. Zatrzymałem się i nie dało się przy włączonym silniku zapodać biegu. Na zgaszonym chodziły idealnie. Wtedy odpowietrzyłem wysprzęglik i było prawie ok jakieś 2 tyg. Potem znowu zaczęły biegi ciężko wchodzić. Dodatkowo już przy samym końcu przed wymianą sprzęgła, po wciśnięciu sprzęgła słychać było jak coś "szura". Jak sprzęgło było wciśnięte, to czuć było, że auto już ciągnie do przodu czyli niewysprzęglało do końca. No to diagnoza sprzęgło. Stwierdziłem że jak już wymieniać to na jednomas (akurat pod virusa przyszłego). Po wymianie sprzęgła kompletnego w sumie wszystko ustało. Myślałem że to stukanie, buczenie itd to było właśnie od sprzęgła już padniętego. Niestety efekty dźwiękowe są nadal, raz są raz nie ma, ale nie poprawiło się NIC. No i teraz pojawił mi się problem który czasami jest czasami znika. Jak silnik chodzi wyraźnie głośniej, to jak zmieniam biegi, praktycznie każdy wchodzi z oporem, nie ma możliwości płynnej zmiany biegów (zaraz przy całkowitym puszczeniu sprzęgła jest szarpnięcie), jak puszczam gaz aby hamować silnikiem też w momencie odcięcia paliwa jest szarpnięcie. Dodatkowo 2 razy mi się zdarzyło, jak się auto jeszcze kulało, chciałem 1 wrzucić, to zablokowało na ułamek sekundy koła, a potem jechał dalej. Co to może być? Sprzęgło nie ślizgało, ani nie dawało niepokojących oznak. Boję się żeby mi ta usterka nie wysrała nowego sprzęgła ;/

Edytowane przez _chris_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich miłośników passata.Mam problem z włączaniem pierwszego i wstecznego biegu na odpalonym silniku na zgaszonym jest ok.na siłe lub po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła wejdą sprzęgło bierze dobrze i nie ślizga się był wymieniony wysprzęglik i był odpowietrzany,troche sie polepszyło ale nadal jest cięzko zapiać 1i2.Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj post 110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo, przy przebiegu 190kkm jedynka i wsteczny zaczeły trudno wchodzic...

wine za to ponoszą pewne łozyska, ale aby je wymienic trzeba rozbebeszac skrzynie a na to nie mam czasu ani ochoty jak narazie, no i koszta...

U mnie pomogła wymiana oleju plus zalanie militecu do skrzyni, teraz o ok 70-80% lepiej wchodzą biegi, niestety czasem jedynke wbija sie z trudem ale jest o niebo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności