Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzęgło i dwumasa to już takie pesymistyczne założenie! Lepiej być przygotowanym na niespodziewane wydatki bo zawsze takie się pojawią czasem całkiem kosztowne niestety!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale przy samym demontażu skrzyni nie ruszasz sprzęgła więc nie powinno się nic z nim stać złego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam bardzo podobny problem ale inny a więc opisze krok po kroku:

Zakupiłem paska 2.8 v6 z manualną skrzynią, przyjechałem nim 300km skrzynia chodziła idealnie ale czułem że się sprzęgło kończy(łapało przy górze i się ślizgało) biegi wchodziły idealnie każdy z osobna żadnego problemu. Dziewczyna niestety na następny dzień wzięła autko i zajechała sprzęgło bardzo pokazowo z dużą ilością dymu(na szczęście mnie nie było przy tym) dałem autko do mechanika z nową tarczą,dociskiem i łożyskiem oporowym firmy Sachs czyli pełen komplet + jakiś dziwny smar. Mechanik powalczył trochę czasu. Odpowietrzył sprzęgło które chodzi jak marzenie, ale ten sam przypadek co u was, na zgaszonym silniczku wszystkie biegi (czy na wciśniętym sprzęgle czy bez)wchodzą idealnie, ale gdy odpalę autko jedynka i wsteczny wchodzą opornie lub wcale, reszta biegów lekko opornie. zauważyłem jeszcze że gdy mam w końcu upragniony 1bieg to autko lekko drży na wciśniętym sprzęgle ale tylko na 1 biegu. Poza tym znalazłem sposób by ruszyć "normalnie" z pod świateł...zgasić silnik,wrzucić bieg, odpalić silnik i stać na wciśniętym sprzęgle...porażka ale jedyny sposób :/ .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj tak z jedynką. Ggy trafisz na opór to cofnij lewarek w przeciwnym kierunku do tyłu do oporu [nie siłować się] i ponowić znów płynnie bez przerw. Za drugim razem powinien wejść lekko.

Ma znaczenie jeszcze przyciąganie lewarka do siebie ale to trzeba wyczuć co lubi. Podobnie ze wstecznym + odpychanie - zależy jaki układ biegów.

Zazwyczaj ta przypadłość jest spowodowana przez siłowe wbijanie/szukanie biegów przez kierowców. W jednym samochodzie od nowości biegi wchodziły OK ale gdy poszedł w ręce córki to nastąpiło podobnie z jedynką.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropos skrzyni biegów i problemów z wrzucaniem biegów, w książce "sam naprawiam..." jest wzmianka o regulacji drążka zmiany biegów w momencie pojawienia się luzu.

 

Szukałem na forum, lecz jedynie były informacje dla Passata b4 dla b5 już niestety nie. Interesuje mnie czy taka "regulacja" ma sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Jestem nowy na forum i nie mam wystarczających uprawnień do tworzenia nowego tematu, więc podepnę się tutaj. Passat B5 FL kombi 2003r (20.12.2003r - data prod.) 1.9TDI automat tiptronic.

Problem w tym, że jak jadę po prostej drodze zmiana biegów jest w miarę płynna czasem szarpnie nic szczególnego się nie dzieje, jaja zaczynają się podczas jazdy na rondzie i czasem jak się ostro skręca (gaz do "dechy" ale tylko obroty idą w górę ale prędkość pozostaje bez zmian jakby sprzęgło się ślizgało, dopiero po puszczeniu gazu i powtórnym jego wciśnięciu (po wyjeździe z ronda) następuje przyśpieszenie i wszystko wraca do normy. Podłączyłem vag'a 3.11:

1 Fault Found:

17125 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off.

P0741 - 35-00 - -

Extra info: If this fault code was found in VW Passat (3B): 5-Speed Automatic Transmission (01V), check Transmission Sealing (see TPL 2009761)

Byłem u czterech mechaników naprawiających automaty i każdy co innego: "tarcze się panu skończyli", "sterowanie, elektronika bądź zaśniedziałe styki", "problem może dotyczyć sprzęgła

hydrokinetycznego", no i ewentualnie "konwerter momentu obrotowego" --> a może po prostu brak oleju w skrzyni biegów?? albo nieszczelność (Transmission Sealing)?? Spotkał się ktoś z takim problemem??

Pozdrawiam i z góry dziękuję za przemyślenia sugestie cokolwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ktoś ma jakiś pomysł na ten temat?? w szczególności chodzi mi o moją sytuacje. Mechanik próbował cięgna regulować ale to tylko troszkę pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sugestie cokolwiek
raczej bez zwalenia skrzyni się nie obędzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z wbiciem jedynki i wstecznego ale nie zawsze czasem biegi wchodzą jak w masło a czasem żeby wbić 1 albo wsteczny muszę spuścić sprzęgło i wbić jeszcze raz poza tym chyba kończy mi się łożysko w skrzyni bo przy porannych rozruchach coś rzegota przez chwile i się za chwilkę wycisza dźwięki tak jakby luźnego łożyska które po chwili się uspokaja!! Także tez myślę że bez wywalenia skrzynia na stół nic nie będę wiedział!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam i widzą że nie tylko ja mam problem ze skrzynią.:dupablada U mnie natomiast jet problem z wbiciem dwójki, a zwłaszcza na zimnym z rana. jak się rozgrzeje to jeszcze pół biedy. Jak chcę żeby obyło się bez zgrzytu, to mocno przyciągam lewarek do fotela kierowcy i trochę to pomaga. Szczerze mówiąc to zaczyna mnie ta sytuacja coraz bardziej irytować :devil Czekam aż się ociepli i chyba sam wywalę skrzynkę na stół, bo tak dłużej być nie może :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam problem z wbiciem wstecznego musze mocno ciagnac go do siebie powiedzcie jaka srubka mam to wyregulowac bym niemusiał tak mocno ciagnac do siebie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz przy skrzyni regulacje wejdź pod auto i nich ktoś porusza lewarkiem to będziesz wiedział co i jak naprawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje bardzo za odp ale jest mały problem ponieważ tarcza,docisk i łożysko oporowe są nowiutkie i mechanik wymienił, a te objawy nadal są...podejrzewam że coś zepsuł bądź koło dwu-masowe jest zarżnięte co bardzo bym nie chciał bo to jest niezły koszt...:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam... podepnę się

 

U mnie jest troszkę inaczej. Mianowicie na zimnym aucie 1 i 2 troszkę gorzej ale bez tragedii. Jak się rozgrzeje to jest git. Mianowicie, jak pojeżdżę w trasie troszkę dłużej na jednym biegu (tak z 10 minut), to ciężko wchodzą biegi. Jak zacznę trochę wachlować biegami to wszystko wraca do normy. Na wyłączonym jest zawsze spoko. Jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem olej w skrzyni do wymiany lub do dolania ale ręki se niedam uciąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju nic tu nie pomoże, no chyba że własnemu sumieniu. ja wymieniłem w swoim olej w skrzyni i nic się nie poprawiło dwójka jak wchodziła toporem tak wchodzi do dziś :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to fakt wymieniłem olej na nowiótki i dalej nic niedługo dam do mechanika "prawdziwego" i zobaczymy co zostało spaprane.... napewno tu opisze co jest nietak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A co może być przyczyną nie wchodzenia tylko biegu wstecznego ? To znaczy wchodzi, ale po chamskim wciśnięciu :(. Reszta biegów wchodzi ładnie i przykładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzaliście poziom płynu w zbiorniczku???

 

---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:50 ----------

 

Tyczy się kolegi "Zet"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

A co może być przyczyną nie wchodzenia tylko biegu wstecznego ? To znaczy wchodzi, ale po chamskim wciśnięciu :(. Reszta biegów wchodzi ładnie i przykładnie.

Mechanizm przy dzwigni zmiany biegów będzie nieco wyrobiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności