Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Masz chyba duży luz na "jabłku". Ma dźwignia luz góra-dół ? To można to wymienić za niewielkie pieniądze:

Dla skrzyni 6-biegów AVF to:

2szt 8D0711901A tłumik gumowy jabłka biegów

1szt 8D0711279 panewka kulowa

1szt 8E0711118 sworzeń kulowy

 

 

dokładnie jest tak jak piszesz luz góra-dół. dopytuje się tak, ponieważ mało się na tym znam a nie chce wydać nie wiadomo ile pieniędzy w warsztacie.

 

Może ktoś ma dobry i godny polecenia warsztat w warszawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojtaas1983

Witam a ja mam problem z 4 biegiem bo mi wyskakuje a poza tym ciężko wbić 1 i wsteczny co mam poradzić na to dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. moj tata ma sharana z 2003 roku 1.9 tdi 90 bhp 6 biegowa. mamy problem ze wrzucaniem biegu wstecznego. czasem wchodzi czasem nie. jak wrzucam bieg to wchodzi jedynka i lewarek odskakuje na miejsce biegu 1. chcialbym tez nadmienic ze samochod stał pod chmurka jakies 4 miesiace nie jezdzony. czy cos sie moglo tam porobic? w senise zastac lub olej powinen byc wymieniony czy cóś? jak wcisne ten piprztyk na skrzyni tam gdzie sie biegi wrzucaja to wsteczny wchodzi elegancko bez problemu. naczyatalem sie sie juz na wszystkich forach od tych samochodów ale zadnej odpowiedzi. pomozcie moze coś ktoś wymyśli. dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czarny_261

witam mam problem od jakiegoś czasu nie wchodza mi bieg 1 i 2 a reszta biegów wchodzi bez problemu tzn.1 nie wchodzi wcale jedynie jak sie auto toczy to wejdzie a 2 wyskakuje i nie mam pojęcia co może być prosze o pomoc moze z was ktos wie co moze byc :rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem od jakiegoś czasu nie wchodza mi bieg 1 i 2 a reszta biegów wchodzi bez problemu tzn.1 nie wchodzi wcale jedynie jak sie auto toczy to wejdzie a 2 wyskakuje i nie mam pojęcia co może być prosze o pomoc moze z was ktos wie co moze byc :rozpacz

 

pewnie do wymiany synchronizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a orientuje się ktoś jaki jest tego koszt ? wymiany synchro ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a orientuje się ktoś jaki jest tego koszt ? wymiany synchro ?

 

w siedlcach 350za synchronizator + 250zł robocizna

 

dodam że w serwisie vw taki synchronizator 1 i 2 biegu kosztuje 1800 zł

Edytowane przez artur1981

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
synchronizator 1 i 2 biegu kosztuje 1800 zł

 

to trzeba cały synchronizator 1 i 2 biegu wymieniać czy może wystarczy same pierścienie synchronizatora wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podczepię się pod temat :

 

mam problem z rozebraniem skrzyni 6 biegowej z mojego passata b5 1.9 tdi atj 115KM ,przestał wchodzic wsteczny bieg ,pozostałe wchodziły z lekkim oporem,ale wchodzily :dupablada

wysprzeglik sprawdzony - podmieniony na inny - bez poprawy, z samochodu wyciągnąłem silnik wraz ze skrzynią ,wszystkie wodziki są ok,mocowania skrzyni tak samo.

Myślę że problem leży gdzieś w skrzyni. Chciałbym ją rozebrać aby znaleźć usterkę.

 

Mam problem z rozłączeniem jej "modułów" a nie chce na siłe zeby czegos nie popsuć. Mam problem ze ściągnieciem tego końcowego "modułu " oznaczonego na zdjeciu , rusza sie góra-dół na 5mm wiecej nie chce. Mógłby ktoś podpowiedzieć jak się rozbiera taką skrzynie ??

skrzynia passat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wole wyciagnac sama skrzynie z auta bez ruszania silnika mniej roboty.A co do problemów z wrzucaniem biegów to proponuje zajrzeć tez do sprzegła na tarcze docisk i lozysko igiełkiwe na wale korbowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 6biegowej jest strasznie ciasno jak dla mnie ,wolałem wyciągnąć razem z silnikiem.

 

Problem raczej w skrzyni bo po odłączeniu jej od silnika ,ręcznie włączając biegi wchodzą tak dziwnie z oporem ,wsteczny wogóle nie wchodzi .

 

ponawiam pytanie o jakieś sugestie co do rozbierania skrzyni , może ktoś juz sam rozbierał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od tej końcowej części pewnie musisz zacząć rozbiórkę, tą obudowę trzyma pierścień wewnętrzny łożyska, który nabity jest na wałek. Zobaczysz o co chodzi jak zdejmiesz tą gumowa zaślepkę. Jak to zrobić to już Ci niestety nie pomogę... ja robiłem to w odwrotnej kolejności, tzn składałem to po spawaniu tej obudowy.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dtambor

Dzięki za konkretną odpowiedź , ta zaślepka jest wkręcana czy wciskana ,nie chce jej uszkodzić bo później by pewnie tamtędy olej ciekł

Po zdemontowaniu tej gumowej zaślepki naddaje się ona do założenia czy trzeba nową kupić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączając się do tematu, mam problem z 5cio biegową skrzynią, bardzo cieżko wchodzi 1 i 2 ale tylko jak auto zimne np po nocy, kiedy się rozgrzeje to śmiga OK, co może być przyczyną ? myślałem że coś z z olejem w skrzyni ale chyab to nie to.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zdemontowaniu tej gumowej zaślepki naddaje się ona do założenia czy trzeba nową kupić ?

To jest jednorazowa zaślepka, kosztuje ok 30zł ;). Jest wciskana. Pod nią jest śruba zabezpieczająca wspomniany pierścień łożyska. Ja to składałem do kupy bo miałem spawaną tą obudowę. Nie mam niestety pojęcia jakim sposobem to było rozbierane...

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponoć cały tak mówili w serwisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dołączając się do tematu, mam problem z 5cio biegową skrzynią, bardzo cieżko wchodzi 1 i 2 ale tylko jak auto zimne np po nocy, kiedy się rozgrzeje to śmiga OK, co może być przyczyną ? myślałem że coś z z olejem w skrzyni ale chyab to nie to.

 

Pozdro

 

Sprawdź wodziki skrzyni biegów, stan oleju i poduchy pod skzynią. To najprościej i najszybciej, może pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam do was pytanie, a konkretnie mój znajomy chciałby wiedzieć bo kupił paska 1,9 TDI 110KM w którym wcześniej była zamontowana skrzynia automatyczna, ale poprzedni właćiciel wymienił skrzynię automatyczną na manualną i pytanie dotyczy czy skrzynia o oznaczeniu (ja mam taką w passacie) DUK 1,9 TDI 115KM (85KW) będzie pasowała do passata 1,9 TDI 110KM tzn. czy mechanicznie będzie wszystko grało i czy mocowania będą pasowały

lub skrzynie o jakim oznaczeniu można zamontować do tego silnika oczywiście manualną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co piszesz o tym w 4 wątkach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisze po to żeby uzyskać informacje które mi są potrzebne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności