Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik pedału gazu, sprawdź vag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik pedału gazu, sprawdź vag.

 

Dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie pojawił sie problem z 1 i 2 biegiem ,po wymianie oleju na zachwalanego tak Fuchsa SINTOFLUID 75W80,i teraz nie wiem co zrobić,czy wymienic na jakiś lepszy olej,czy może jakiś specyfik zaaplikować który może poprawi przełączanie biegów.Może miał ktos podobne problemy,i znalazł jakieś rozwiązanie,oprócz wymiany skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A u mnie pojawił sie problem z 1 i 2 biegiem ,po wymianie oleju na zachwalanego tak Fuchsa SINTOFLUID 75W80,i teraz nie wiem co zrobić,czy wymienic na jakiś lepszy olej,czy może jakiś specyfik zaaplikować który może poprawi przełączanie biegów.Może miał ktos podobne problemy,i znalazł jakieś rozwiązanie,oprócz wymiany skrzyni biegów.

 

... musisz pojeździć, skontroluj stan oleju, dolej jeśli trzeba i dopiero potem sie wypowiadaj pozytywnie albo negatywnie.

 

U mnie ten olej świetnie sie sprawuje. Przed wymianą pierwszy bieg ciężko wchodził, tylko na zimnym silniku. Gdy silnik sie rozgrzał wszystko było OK. Po wymianie skrzynia chodzi lekko i precyzyjnie.

 

 

jeśli skrzynie masz uszkodzoną to wymiana oleju nic nie pomorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że zrobiłem już ponad 1500km po wymianie,a przed wymianą biegi przełączały się dobrze,stan oleju jest,krzyżak na wybieraku został zregenerowany,pomysłów brak,no chyba żeby zalać jakimś innym olejem np.AMSOIL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koeldzy mam taki problem ktorgo nie moge zdiagnozowac samodzielnie dlatego chce zaczerpnac pomocy Waszej ...

 

Chodzi o wsteczny bieg problem jest taki ze gdy samochod stoi gdzies w dołku przodem tzn tył jest wyzej a przodem nizej obydwuma kolami czyli np tylne koła byly by na burtiku a przednie obydwa na ulicy to jest problem z wrzuceniem biegu wstecznego ... wrzucenie tego biegu jest niemozliwe praktycznie ... Czego to moze byc objaw bo juz na prawde nie mam pojecia gdzie szukac ...

 

Wlany nowy olej, poducha czołowa nowa załozona, zestaw naprawczy ciegien biegów załozony nowy poduchy skrzyni wygladaja ok ...

 

W czym moze tkwic problem miał ktos koledzy cos podobnego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowie ktos co moze byc przyczyna albo czy mial ktos cos podobnego z Was bo chce sie za to wziasc jutro a nie chciałbym niepotrzenie skrzyni zrzucac ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizator wstecznego biegu wyzional ducha.

Jesli silnik jest wylaczony to bieg wchodzi bez problemu? Jak wygladal stary olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę by to było dziwne jak by synchronizator wstecznego siadł tym bardziej w pasku.Może poprostu trzeba troszkę podregulować cięgno między skrzynia a lewarkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na postoju koelgo teoretycznie wchodzi wsteczny bez problemu tak samo jedynka i dwojka tylko w tej kwesti jak napisałem jak stoi pochylony ciezarem na przód to wtedy jest problem pomaga jedynie przegazówka na sprzegle do 3 tys obrotów to wtedy zaskakuje zazwyczaj ... albo ja kskrecam kołami z jednej strony na druga i silnik pracuje na poduchach to w ktoryms momencie ten wsteczny wskoczy wtedy ... poducha czolowa nowa ...

 

Co do oleju starego to wygladal całkiem ok a co najwazniejsze nie ma zadnej zmiany przy niczym po zalaniu nowego oleju czyli praktycznie bez sensu zalewałem nowy olej za 200 zł stary by dał spokojnie rade ... problem na pewno nie w oleju...

 

Co do ciegien tam nie ma zadnej regulacji pod samochodem itd jak ida ciegna tak musza byc jedynie luzyy a le luz był na przegubie kulowym pod samochodem na ciegnie wiec załozyłem zestaw naprawczy własnie ten przegub kulowy jest sztywno teraz ale to tez nie pomogło ... a nie chce wchodzic w koszta typu dwumas i całe sprzeglo bo nie wiem czy to pomoze czy nie bo dwumasa nie slychac jest ok ... spzegło nie slizga sie inne biegi wchodza ... wiec znak zapytania ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz napisać coś więcej o zestawie naprawczym? Jakieś numery, koszty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde chetnie kolego bym ci podał nr ale nie mam juz tego opakowania normalnie w seriwise VW to zamawiałem bo nie dotsaniesz tego nigdzie zreszta wiadomo jak takie cos to oryginal ... powiesz ze do AVF 6 biegowej skrzyni i dadza ci ten zestaw naprawczy ten "kondon" czerwony tez w tym jest czyli to ten przegub kulowy koszt z tego co pamietam to 82 zł dałem za ten zestaw naprawczy fakt bylo to na wisone bo juz wtedy zaczynałem z tym walczyc dlatego nie jestem w stanie teraz tych numerów podac :( ale cene pamietam a za poduche czołowa pomaranczowa dałem 32 zł wiuec to to tani koszt tez w ASO :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana prosta? robiłeś sam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co wchodzi w skład tego zestawu naprawczego ?

 

cięgna trzeba wyciągać , czy da radę zrobić "na samochodzie" ?

 

też mam luzy właśnie na tym przegubie kulowym i chciałem cięgna wymieniać bo wydawało mi się, że w zestaw to tylko same "gumki " osłonowe wchodzą. A tu widzę , że da się naprawić luzy przy pomoc zestawu naprawczego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak stoi pochylony ciezarem na przód to wtedy jest problem pomaga jedynie przegazówka na sprzegle do 3 tys obrotów to wtedy zaskakuje zazwyczaj ... albo ja kskrecam kołami z jednej strony na druga i silnik pracuje na poduchach to w ktoryms momencie ten wsteczny wskoczy wtedy ... poducha czolowa nowa

Nie daje Ci to myślenia? Ja bym się pochylił nad zawieszeniem całego zespołu napędowego. Poduszki silnika i skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego robiłem sam wymiana jest dosc prosta dojscie od spodu auta i od spodu z kanalu robiłem, tylko trzeba całkowicie lewa poduche wyrzucic skrzyni odkrecic bo takto nie ma manewru po odkreceniu poduchy trzeba ciegna odkrecic od skrzyni tzn to takie jakby kowadełko przy skrzyni i ciegna odchodza na bok i pozniej mozna zabierac sie za ten przegub kulowy trzeba odbezpieczyc ten przegub kulowy on jest jak by sklepany fabrycznie takimi blaszkami jak kolego rozbierzesz bedziesz widział o co chodzi po odklepaniu tych " zabezpieczen" wyjmujesz to ciegno do gory z tego gdniazda wlasnie plastikowego w nim jest osadzona ta kula pozniej wyrzcasz z tego gniazda ten plastik w którym osadzona była ta kula ciegna wrzucasz nowy plastik tam, tylko wczesniej jeszcze ta osłone czewona bo tez daja w zestawie i pozniej osadzasz na tym ta kule która jest na ciegnach w tym plastiku w tym gniezdzie i zabezpieczasz doginajac te blaszkami :)

 

Podłczasz pozniej juz ciegna do skrzyni poduche przykrecasz i wszystko czas około 1,5 h roboty jak wszystko sło tak sprawnie :)

 

A w sklad zestawu wchodzi oslona czerwona gniazdo własnie takie białe w którym jest osadzona ta kula i jakis taki pierscien którego nie koniecznie trzeba wymieniac bo tam stary moze zostac ale jak jest mozna wymienic :)

 

 

Nie daje Ci to myślenia? Ja bym się pochylił nad zawieszeniem całego zespołu napędowego. Poduszki silnika i skrzyni.

 

 

Własnie kolego nie daje mi do myslenia duzo i tez w tym kierunku szukałem bo to podstawa no ale patrzyłem na poduchy skrzynia sa ok jak nowe nie poryabiane guma cala itd poduchy silnika tez ok nie rzuca silnikiem nie trzesie buda nie ciekna wydaja sie ok wiec gdzie szukac ...

 

skrzynia nie moze byc przeciez inaczej zamontowan nie ma zadnej regulacji jak jest skrecona tak musi byc wszystko ... silnik pracuje na poduchach ale tak jak powinien nie moze sie przesowac ... Wiec dla mnie to jest dziwne ...

Edytowane przez techno100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to kolego jak chcesz sie meczyc i od góry robic to czyli nurkowac góra pod zbiorniczkiem płynu od chłodnicy i to robic to prosze bardzo nikt nie zabroni a dobrze tego na pewno wtedy nie zrobisz chociazby dlatego ze nie odbezpieczysz zabezpieczenia zeby to wyjac :)

 

a jak zrzucisz poduche to masz miejsce i spokojnie dokładnie mozesz sobie zaklepac ze ci nie wyskoczy tak jak fabrycznie powinno byc a byle jak zrobic to lepiej wcale nie ruszaj bo pogorszysz sobie albo zgubisz biegi w trasie ... Wiec wybor nalezy do Ciebie ;) Wiem bo to przerabiałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam Problem chyba z sprzęgłem ale nie wiem czy to wyprzęgnik czy samo sprzęgło bądź docisk.

Sprawa wygląda następująco.

Na początku powiem że to passa b5.5 1.9TDI. Moje problemy zaczęły się gdy auto zgasło mi przy ruszaniu. Jest problem z wrzuceniem 1 i wstecznego biegu pozostałe wchodzą opornie. Po jakimś czasie problem sam się rozwiązał do czasu kiedy moja Pani nie wsiadła i powtórnie ruszając szarpnęła za bardzo i auto zgasło. Znów biegi wchodzą ciężko Gdy wrzucam wsteczny ni daje sprzęgło do oporu auto się powoli rusza w kierunku wstecznym. Sprzęgło się nie ślizga ani nie szarpie na zgaszonym silniki biegi wchodzą jak w masło.

Nie potrafię sam stwierdzić co to takiego gdyż wypisane wyżej objawy występują po szarpnięciu aż do zgaszenia silnika przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie to samo

też po szarpnięciu 1 i wsteczny

skrzynię wywaliłem

dwumasa ok

docisk, tarcz, łożysko oporowe ok

coś mi mówi że to synchronizator

wymienię olej w skrzyni i sprawdzę czy są opiłki

odezwę się jak i co po wszystkim

kuśwa patrzę na tę dziwaczną śrubę spustową i szlag mnie trafia bo nie wiem jak się do niej zabrać

chyba trzeba mieć jakiś klucz specjalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności