Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

po co piszesz o tym w 4 wątkach ??

 

po ostrzeżenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. jestem tu nowy kupiłem passata b4 2.8 vr6 i mam taki problem słizga się sprzęgło a na dodatek nie zawsze chodzi 2 bieg pomóżcie

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słizga się sprzęgło

 

do wymiany

 

 

nie zawsze chodzi 2 bieg

 

czasami pomaga wymiana oleju. Przy taki mrozach zdarzają się problemy na nierozgrzanej skrzyni .... na ciepłym też masz problem ? Jak tak to ja obstawiam synchronizator do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam spory problem z wrzucaniem biegu 2. Tylko i wyłącznie tego biegu. Czasem (bardzo rzadko) przy wrzucaniu biegu zagrzyta. Sam bieg wchodzi bardzo ciężko, jakby coś go zatrzymywało przy wrzcaniu i trzeba poczekać aż sam wejdzie, sam nie chcę na siłę to robić, choć na siłę da się go wrzucić. Przy mniejszych prędkościach i mniejszych obrotach (około 10-15 km/h) wchodzi bez problemu. Przy szybszych jest już problem z wrzuceniem go. Może wiece czemu? Dolewany był płyn do biegów i jest tyle ile powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek89

witam mam taki problem bieg 1 i wsteczny wchodza z wielkim oporem sprzeglo nowe skrzynie wymienilem na nowa znaczy sie ze szrotu czy jest zimny czy cieply na odpalnonym czy zgaszonym silniku nie ma znaczenia co to moze byc??

 

---------- Dodano o 20:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:44 ----------

 

pomoze ktos

 

---------- Dodano o 20:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:24 ----------

 

??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trasek - synhronizator w skrzyni na 2 biegu zapewne uszkodzony. Musisz rozwarzyć czy rozbiurka lub zakup używki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem po wymianie dwumasu z kompletnym sprzęgłem. Sprzęgło chodzie elegancko mam tylko problem np po nocy jak jade do pracy ciezko wchodzi 2 bieg po paru kilometrach jest juz ok. Zauwazylem ze rowniez przy mniejszej predkosci wchodzi lepiej niz przy wiekszej. W czym tkwi problem ? Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ptybusze

Koledzy ja mam Paska 2004 rok 1,9 TDI 130 KM ,przebieg 250 000 km. Podobny problem z jedynką. Wsteczny wchodzi leciutko tylko jedynka czasami wchodzi ciężko. Zwolnienie sprzęgła i ponowne naciśnięcie powoduje, że jedynka wchodzi idealnie. Czy też mam zepsutą skrzynię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy podepne sie tutaj pod temat.

 

Otóz mam taki problem z 1-ką i Wstecznym problem polega na tym ze jedynka tyle o ile wchodzi, wsteczny tez jak wcisne pierwszy raz sprzegło to wchodzi moze troszke ciezej ale wchodzi, problem pojawia sie wtedy jak np w ciasnym miejscu zawracam na 3 i nie wsyprzeglam do konca czyli rusze do przodu na poł sprzegła, pozniej sprzegło znów wciskam na maxa i chce wrzucic wsteczny i tutaj jak by w "sciane" uderzal nie ma go po prostu i pomaga np jak zwieksze obroty silnika do 3 000 to wsteczny wskakuje leciutko nagle sie znajduje, Czyli podumowujac na pierwsze wcisniecie sprzegła jest wsteczny a po nie wysprzegleniu i ruszeniu na pol sprzegła kaałwek do przodu juz go nie ma... Inne biegi sa zawsze chodza ok.

 

Słyszalem ze problem moze tkwic w wyrobionych przegubach kulowyc wybieraków ( tych przy skrzyni) i gumiwe czołowej (poduszki) silnika która jest gdzies na pasie przednim (nie wiem tylko to co słyszałem, wiec moglem zle napisac gdzie ona jest umiejscowiona). I chcialbym to wymienic kupic ten zestaw napawczy tych przegubów kulowych wybieraka i ta gume czolowa tylko koledzy moze ktos podpowie czy to moze byc to i mial moze podobny problem i wymiana tego pomogła. Wnioskujac gdy sie przegnie silnik na któras strone lub przegazuje i trzyma na wyzszych obrotach to ten bieg jest... Z innymi nie ma problemu biegami.

 

Olej w skrzyni sprawdzalem, jest max, poduszki skrzyni sprawdzane sa ok, dwumas nie słychac jest ok, sprzegło sie nie slizga...

 

Skrzynia 6-biegowa

 

Prosil bym koeldzy o pomoc bo naprawde ciezko jest mi dojsc a jak zaczne wszystko wymianiac wiadomo koszta a moze ktos miał identyczny problem i go rozwiazał i napisał by co było doklądnie przyczyna a moze to co napisalem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki masz przebieg? sprzęgło było zmieniane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przebieg 220 tys ja nie zmienialem sprzegła bynajmniej czy było zmieniene nie mam pojecia... kupiłem go z przebiegiem 210 tys wiec trudno okreslic problem był od poczatku i jest do dzisiejszego dnia ten problem sie nie powieksza ani nie ustepnuje ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy odswiezam temat czy miał ktos taki objaw i wymiana przegubów kulowych wybieraka przy skrzyni i ta guma czołowa pomogła czy nie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem po wymianie dwumasu z kompletnym sprzęgłem. Sprzęgło chodzie elegancko mam tylko problem np po nocy jak jade do pracy ciezko wchodzi 2 bieg po paru kilometrach jest juz ok. Zauwazylem ze rowniez przy mniejszej predkosci wchodzi lepiej niz przy wiekszej.

 

Witam, mam podobny problem, tzn. sprzęgło z dwumasą wymienione miesiąc temu, wymieniony olej w skrzyni, odpowietrzony wysprzęglik, a mimo to gdy silnik jest zimny są problemy z wrzuceniem drugiego biegu. Tzn bieg wchodzi ale z oporem. Gdy silnik jest ciepły, jest ok. Również na zgaszonym silniku biegi wchodzą jak trzeba.

Do tego można wyczuć opór na lewarku, ruszając nim w lewo i prawo na włączonym silniku.

"Motór" 131 KM, 6 biegów.

 

Gdzie może leżeć problem?

Edytowane przez Mej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie mi ciezko sie wymienia ta gume czołowa na wysokosci miski?? Ma jakies powiazanie ona z biegami??

 

I druga sprawa przeguby kulowe co wchodza do skrzyni sa podobno na imbusy ciezko jest to wymienic?? Bo zakupilem własnie ten zestaw naprawczy w ASO i ta gume tylko kupilem czarna a podobno jest pomaranczowa w oryginale a czarna jest trwalsza od 4 Motion Pastcuha... dam rade wymienic to bez wyjecia skrzyni??

 

Ogolenie jak sie ma to do biegów bo zdecydowałem sie na te dwie rzeczy dlatego ze jest problem ze wstecznym i jedynka nieraz jak przegazuje na wyzsze obroty to wsteczny wskakuje bez problemu i jedna osoba podpowiedziala mi ze to na 90 procent to a co wy koledzy o tym myslicie jak to sie ma do praktyki ta guma czołowa do biegów i te przeguby kulowe jakie objawy zwiazane z trudnoscia biegow??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mój problem polega na tym że czasami nie mogę wrzucić biegu wstecznego, gdy podpompuje kilka razy sprzęgłem bieg wsteczny wchodzi bez problemu. Mam problem z serwo na włączonym silniku pedał hamulca wchodzi mi do dołu więc mysle ze to bedzie wina serwo bo też jest odpowiedzialne za sprzegło !?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do wątku o utrudnionym wrzucaniu 2-go biegu... Po kupnie Passata (chyba gdzieś po roku od zakupu) 2-ka zaczęła lekko zgrzytać na zimno. Wymiana oleju na oryginał i na krótko było nieźle. Po dwóch latach od tej wymiany w Czechach dwójka zupełnie straciła synchronizację i nie było mowy o wrzuceniu jej bez zgrzytu. Po powrocie do kraju zrobiłem synchronizator drugiego biegu, nowy oryginalny olej. Od tej naprawy przejechałem około 10 tys km i dwójka cały czas lekko "haczy". Czasem wejdzie bez problemu, czasem lekko zgrzytnie. Skrzynia ma nalatane 310 tys km. Aktualnie 1-ka też czasem ciężko wchodzi na postoju i pracującym silniku. W przyszłym tygodniu wymieniam sprzęgło - zastanawiam się, czy coś to da. Sprzęgło mam aktualnie fabryczne, więc swoje już wyjeździło. Jeśli jednak nic to nie zmieni to co jeszcze może być przyczyną? Oczywiście zakładam, że mechanik przy wymianie sprzęgła odpowietrzy układ prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie może tutaj mi ktos pomoże. Problem jest następujący. Podczas jazdy i wrzuceniu biegu numer 2 zdarza się że auto się zdusi i gaśnie (nie jest to za każdym razem i nie od razu po wrzuceniu biegu). Gdy dwójka zadziała normalnie i przejdę na 3 a później wbijam 4 to po chwili (krótszej lub dłuższej) czuć szarpnięcie silnikiem i auto nie reaguje na gaz. Po zmianie na bieg numer 5 autko dalej jedzie sobie spokojnie jak należy.

 

Ktoś ma jakiś pomysł co może być bo nie wiem od czego zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto nie reaguje na gaz.?

 

Tzn. wachlujesz pedałem gazu i nic czy obroty rosną a auto nie jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn. wachlujesz pedałem gazu i nic czy obroty rosną a auto nie jedzie.

 

na 4 nic się nie dzieje. Wciskam gaz a obroty ani drgną. Na dwójce cisnę gaz a auto i tak gaśnie jak by nie było odrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności