Skocz do zawartości

lp2408

  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lp2408

  • Urodziny 24.08.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Leszek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Brzeziny

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Witam Wszystkich. Posiadam autko PASSAT B5: DIesel 1.9 TDI / 130KM w automacie. Zaprowadziłem samochód do mechanika na ze względu najakiś wyciek psod samochodu. Okazało się, iż pompa wody zaczyna puszczać. Mechanik rozebrał aby zobaczyć co się dzieje i stwierdził, że rozrząd również do wynmiany. Czyli w sumie do wymiany okazał się: 1) rozrząd, 2) napinacze, 3) pompa wody i dwa paski wielorowkowe: jeden od klimy i drugi od silnika. I tu zaczyna się sedno sprawy. Mechanik niby polecony, jednak mimo wszystko prosiułem go prędzej o wycenę kosztów naprawy wraz z częściami. Niestety nie podał kosztów i autko naprawił. Wszystko fajnie, pięknie i nie mam obaw co do jakości wykonanej napray, ponieważ wiem że jest solidny. Jednak co mnie strasznie zastana wia, to cena za części. Za komplet wyżej wymienionych części zaśpewał sobie 1570 zł + naprawa 350 zł. W sumie wymiana rozrządu ma mnie wynieść 1920 zł. Cena za naprawę oczywiście się zgadza, ale czy cena za części nie jest zbyt wygórowana. Maechanik zapewnia mnie, iż załżył części takie jakościowo, że leprzych nie ma- niestety nie mam informacji na temat ich marki. Ze względu na pdejrzenia co do ceny za części, zadzwoniłem do pierwszego leprzego sklepu, aby podali mi wycenę tego samego zestawu części z najwyższej półki jaką można kupić, nie mając żadnych rabatów. Cena za części wyniosła 700zł. Kiedy powiedziałem ile mechanik zawołał ode mnie za części, stwierdzili że nie ma na rynku tak drogich rozrządów. Zostaje jedynie salon VW, lecz wtedy przy tej cenie musiałby sma mechanik dołożyć do interesu. W związku z tym jeśli mechanik zaopatrując się regularnie u swojego dostawcy ma przypuszczam jakieś 30-40%, kupił części za jakieś: 500zł. Chcę w tej sprawie podjechać jeszcze jutro do VW aby zorientować się w koszczie nowych części. Nie jsetem mechanikiem, nie posiadam doświadczenia w tej branży, w związku z tym chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych, gdyż jutro wieczorem jadę po odbiór samochodu i nie wiem jak podeść do tematu. Powieddcie mi, co wy o tym sądzicie? Z góry dziękują za odpowiedź. Pozdrawiam.
  2. Kolego Jericho chodzi mi o bardziej konkretną i szczegółową odpowiedź w tej sprawie, gdyż przed oddaniem skrzyni na stół chciałbym znać mniej więcej przyczynę oraz orientacyjne koszty naprawy. Nie sztuką jest oddać skrzynię "na stół" i po naprawie usłyszeć kosmiczną jej cenę. Zanim oddam samochód w ręce mechanika chciałbym coś na ten temat wiedzieć. Jeśli chodzi o komputer podłączałem auto jakieś pół roku temu i błędów nie było. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniałem jakieś 300 km temu (wymiany dokonywałem na oryginalny olej zakupiony w serwisie VW, tak więc jak pisze kolega arriva olej nie może być szajsowaty). Co więc może być przyczyną tego typu objawu? Z góry dziękuję za pomoc.
  3. Witam Wszystkich Przałączam się do tematu gdyż zauważyłem ostatnio przy swoim autku objaw który nie daje mi spokoju. Otóż przy obecnych, ujemnych temperaturach kiedy auto jest zimne odczuwalne jest szarpnięcie jedynie podczas przerzucania biegu z 2 na 3 (zarówno przy jeździe na D jak i na +/-). Szarpnięcie to jest odczuwalne jedynie w momencie kiedy auto odpalę i od razu przystąpię do jazdy. Po kilku kilometrach, kiedy auto się rozgrzeje objaw ustępuje. Objaw ten nie występuje również w momencie, kiedy odpalone auto pochodzi ok. 5-10 minut i dopiero wtedy przystąpię do jazdy. Tak więc wygląda na to, że objaw ma miejsce jedynie wtedy, kiedy autko jest zimne. Olej w skrzyni biegów wraz z filtrem wymieniony jakieś 300 km. temu. Podstawowe pytanie brzmi, czy to na pewno wina skrzyni, czy może jakiegoś czujnika. Jak poważna może być sprawa i jak wysokie mogą być orientacyjne koszty naprawy. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
  4. Witam Posiadam Passata 1,9 TDI z automatyczną skrzynią biegów i niepokoi mnie objaw mojej skrzyni. Przy obecnych minusowych temperaturach kiedy autko jest zimne podczas jazdy czuję szarpnięcie tylko i wyłącznie w momencie zmiany biegu z 2-ki na 3-kę. Zaznaczam, iż szarpnięcie to występuje kiedy odpalę zimny samochód i zaraz podejmuję jazdę. Wystarczy, że po zapaleniu samochód pochodzi jakieś 10 minut i objaw ten nie występuję. Na mój rozum wygląda to tak, że kiedy olej w skrzyni jest zimny i gęsty pojawia się szarpnięcie, kiedy olej w momencie temperatury zmienia swoją konsystencję problem znika. Bardzo proszę o odpowiedź co może być tego przyczyną i czy to poważny objaw. Jeśli jest to sprawa podlegająca niezwłocznej naprawie, to jakie mogą być orientacyjne koszty usunięcie tej usterki? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  5. Witam MaroRK A czy Ty sam kupowałeś olej w serwisie niemieckim? Nawet jeśli poszukam na stronach niemieckich i doliczę przesyłkę, pewnie nic wiele taniej nie wyjdzie. Pozdrawiam
  6. Witam Panowie A czy wie ktoś gdzie można kupić oryginalny olej do skrzyni automatycznej w rozsądnej cenie? Ja u siebie w ASO muszę zapłacić 80 PLN za litr. Czy można kupić taniej?
  7. Witam Panowie Posiadam Passata 1,9/TDI 130 KM i muszę wymienić olej w skrzyni biegów. Jestem do tego zmuszony gdyż przytarłem gdzieś miską i mam delikatny wyciek. Czytam to forum i nie wiem co mam zrobić: czy wymieniać na oryginalny olej, czy też zamiennik? Posiadam skrzynię: AYF i niezbyt uśmiecha mi się zakupić 6 litrów oryginalnego oleju w ASO po 80.00 PLN (gdyż podobno tyle potrzebuję do wymiany pasywnej oleju). Chcę dowiedzieć się coś na temat zamienników, gdzyż dużo ludzi pisze, że zamienniki to praktycznie ten sam olej co oryginał a jest sporo tanższy. Myślę tutaj o: Febi: ATF14738, Mobil (Esso), Mobil ATF 320, Fuchs TITAN AFT 3353, Hepu Maxxus ATF-VA. Z tego co wiem, oryginalny olej powinien być koloru żółtego. Powiedzcie Panowie, który z tych zamienników jest najbliższy oryginałowi i który poecili byście zastosować?
  8. Witam Panowie A co sądzicie o tym oleju: Mobil Super 3000 XE 5W30 do Passata: 1,9 TDI /130?
  9. Witam Stavros. Nie wiem jaki jest stan wtrysków, ponieważ nie sprawdzałem tego u specjalisty. Właśnie chcę się dowiedzieć, czy może to być wina wtrysków, czy powinienem to sprawdzić? Ja podejrzewam, iż katalizator za 500 PLN nie spełnia w 100 % swojego zadania i dla tego zapach spalin "gryzie w gardło".
  10. Witam Panowie Ja mam problem nastepujący. Posiadam Passata TDI / 130 KM. Niecałe 2 miesiące temu wymieniałem katalizator, gdyż stary poprostu się oberwał i autko zaczęło głośno chodzić (zadam dodatkowe pytanie: od czego mógł paść katalizator, czy to normalny objaw zużycia, czy coś mogło być tego przyczyną?). Wymieniałem katalizator, lecz podstawiłem zamiennik za 500 PLN (nowy w salonie 3000 PLN przy zwrocie starego). Od tamtej pory autko zaczęło mocniej kopcić. Dym co prawda jest jasny, lecz dość intensywnie śmierdzi i "gryzie w gardle" (wcześniej tego nie było). Mechanik stwierdził, że może to być wina wtrysków (co wiąże się z wysokimi kosztami). Nie chce mi sie wierzyć, gdyż przed wymianą katalizatora tego nie było. Martwi mnie ten temat i nie wiem jak to sprawdzić aby poznać przyczynę. Co o tym sądzicie? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  11. Witam Wszystkich Czy ktoś może mi udzielić dokładniejszych informacji na temat nastepującego oleju: Mobil Super 3000 XE 5W-30? Niedawno wymieniałem olej w swoim VW PASSAT / TDI / 130 KM. Miałem wymieniać na Mobil 5W-40, lecz sprzedawca przekonał mnie do oleju: Mobil Super 3000 XE 5W-30. Co prawda olej ten spełania normę 505.01 i jak najbardziej nadaje się do pompowtryskiwaczy, lecz zastanawia mnie parametr 5W-30. Czym różni się olej 5W-30 od 5W-40? Czy na tym oleju mogę spokojnie jeździć bez żadnych konsekwencji? Pozdrawiam Z góry dziękuję za pomoc.
  12. Witam Czyli wygląda na to, iż Passaty z rocznika 2001 nie posiadały tej opcji. Jak pisze na stronie: http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...13&postcount=7 jest to kwestia pociągnięcia czterech kabli. Czy tylko te kable załatwią sprawę, czy jest to większa filozofia. Jeśli ktoś ma doswiadczenie w tej kwestii, bardzo proszę o większe szczegóły, jak tego dokonać. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
  13. Witam Przepraszam Bardzo. Zle napisłame miałem na mysli manetkę od wycieraczek, a piszę od kirunkowskazów. Mój błąd, kolego Jacku mówimy cały czas o manetce od wycieraczek. Jednak MENU się nie pojawia. Tak więc coś jest nie tak. Pozdrawiam Leszek Pisula
  14. Witam Na 90% jestem przekonany, iż mam pełny FIS. Załączam dodatkowo zdjęcie zegarów. Uwidacznia ono pełną funkcjonaljność wyswietlacza, gdyż mam właśnie rezerwę i w górnej części wyświetlacza pojawia się dystrybutor na pomarańczowym tle. Kolego Patryku, nie wiem czy do końca mnie zrozumiałeś, gdyż przycisk zmiany opcjii MFA1/MFA2 funkcjonuje poprawnie. Komuter wyświetla m.in informacje dotyczące: - średniego oraz chwilowego spalania; - średniej prędkości jazdy; - czasu przebytej drogi; - ilości paliwa w zbiorniku; - nie wiem czy czegoś nie pominąłem. Dodam jeszcze, iż w mojej wersji zmiany MFA1 na MFA2 (i odwrotnie) dokonuje się przy pomocy przycisku RES. Wyczytałem na forum, iż dodatkowo można wejść w MENU komputera pokładowego przytrzymując przez 2-3 sekundy przycisk zmiany opcji MFA1/MFA2 (góra lub dół- nie ma znaczenia). Aby bylo jasne, jest to przycisk znajdujący się na końcu manetki od zmiany kierunkowskazów. Niestety u mnie ta opcja nie działa. Być może w tym modelu jest ona nieaktywna lub jest możliwość jej uaktywnienia. Chcę się tego dowiedzieć. Z góry dzikuję za pomoc Pozdrawiam
  15. Witam Wszystkich Posiadam Passata B5, rok 2001, TDI 136KM. Sprzęt niedawno nabyty i właśnie zapoznaje się z jego wszelkimi możliwościami poprzez forum Passata. Rozgryzam tamat komputera pokładowego. Z przeczytanych prędzej postów wynika, iż autko posiada pełen komputer. Niestety, nie mogę wjść w MENU MFA przy pomocy manetki od wycieraczek, jak jest to opisywane na forum: przy zapalonym zapłonie wcisnąć na 2-3 sekundy manetkę zmiany wskazań MFA. Próbowałem kilka razy i bez rezultatu. Co może być tego przyczyną? Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Autko posiada bogate wyposażenie łącznie z oryginalnym radjem MCD. Z tego co zauważyłem, po załaczeniu radja, w górnwej części wyswietlacza LCD powinien pojawiać się komunikat sygnalizujący status radia (np. rodzaj odbieranej stacji). Niestety u mnie ten komunikat nie występuje. Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności