cyna Zgłoś #1061 Napisano 31 Sierpnia 2013 Proszę pomóżcie! Ja własnie chciałem sobie zrobić domykanie szyb z pilota więc ściągłem sobie ten śmieszny czeski programik i podłączyłem kablem do auta (posiadam VW Golfa IV 1998) nacisnąłem przycisk "konfigurace jednotky" Komputer pokładowy zwariował, nic nie chodzi, nie idzie go nawet odpalić, jakieś przekaźniki szczelają, klimatronik jak i radio po przekręceniu kluczyka szybko mruga, autoalarm raz zadziała raz nie, wycieraczki włączyłem pojechały tylko do połowy, co się stało??? jak ustawić komputer pokładowy do ustawień fabrycznych?? proszę pomóżcie, nie moge nawet odpalić auta! Najpierw popraw pisownię, bo "szczela" po oczach, aż łzawi. Odczytaj błędy, pewnie wysrałeś kodowanie. Aku załadowany do pełnej pojemności?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid454555 Zgłoś #1062 Napisano 31 Sierpnia 2013 Podmieniłem aku z innego samochodu, bo mój po podłączeniu tego programu jakoś dziwnie szybko rozładowało i działa wszystko tak jak działało (wcześniej odłączyłem aku na ponad godzine) oprócz climatronika, który po przekręceniu kluczyka miga przez około 10s. i potem już świeci normalnie. Czytałem że jak tak się dzieje to climatronik ma jakieś błędy lecz nie wiem czy to prawda. Mam kabel OBD II ale coś nie chce się połączyć z autkiem, może zna ktoś jakiś dobry program do odczytywania błędów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyna Zgłoś #1063 Napisano 1 Września 2013 Nie potrzebujesz "programu" do odczytania i ew. wykasowania błędu ze sterownika klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gzresiek Zgłoś #1064 Napisano 1 Września 2013 Programowanie/przeprogramowanie Sterownika Modułu Comfortu 1J0 959 799 AH (odnośnik) 1J0 959 799 S 03B Memory Address / old value / new value Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość 04283 / 8 / 2 04289 / 8 / 2 08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno 12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno 16820 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno 20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno 1J0 959 799 J 00E Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość 04286 / 8 / 2 04291 / 8 / 2 04296 / 8 / 2 08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno 12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno 16280 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno 20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno 1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Wariant Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość 04361 / 75 / 67 04362 / 75 / 67 04363 / 75 / 67 1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Limuzyna Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość 04361 / 74 / 66 04362 / 74 / 66 04363 / 74 / 66 1C0 959 799 B dla Bora / Jetta Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość 04361 / 72 / 64 04362 / 72 / 64 04363 / 72 / 64 Ponieważ mimo, że powyższe dane są jak najbardziej trafne, aczkolwiek wielu ma problemy typu: "a u mnie stara wartośc nie zgadza się z wartością z tych danych", pozwolę sobie pokazac co znalazłem na innym forum. Ten wykaz nieco dokładniej pokazuje co i jak: For 1J0 959 799 CCMs 1. Unset (change to 0) 5th bit on addresses 4283, 4289 and 4295 (-8) 2. Set (change to 1) 6th bit on addresses 08628 and 12724 for front windows (+4) and addresses 16820 and 20916 for rear windows (+4) EXAMPLE: Memory Address old value new value 04283 138 130 04289 138 130 04295 138 130 04283 138 / 130 - 138 is 1000-1010; and 130 is 1000-0010 do binary conversion to unset (change to 0) the 5th bit (starting from the left) Memory Address old value new value 08628 242 246 driver side front window 12724 250 254 passenger side front window 16820 242 246 driver side rear window 20916 250 254 passenger side rear window 08628 242 / 246 - 242 is 1111-0010; and 246 is 1111-0110 do binary conversion to set (change to 1) the 6th bit (starting from the left) ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++ For 1C0 959 799 X CCMs Unset (change to 0) 5th bit on addresses 4361, 4362 and 4363 (-8) Examples 75 67 74 66 138 130 202 194 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid454555 Zgłoś #1065 Napisano 2 Września 2013 Dzięki grzesiek może się przyda, ale chyba i tak pojade na serwis VW bo alarm/zamykanie auta mi się dziwnie załącza (jeśli chce zamknąć auto na alarm muszę wcisnąć przycisk zamykania 3 razy) za pierwszym wciśnięciem zamykają się jedne drzwi, za drugim drugie drzwi a za trzecim załącza się alarm, przy otwieraniu auta wystarczy jedno naciśnięcie przycisku otwartej kłódki. Nie wiem czy wy też tak macie w swoich VW z oryginalnym alarmem? Chyba raczej za jednym przyciśnięciem powinno się wszystko zamykać i alarm załączać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gzresiek Zgłoś #1066 Napisano 3 Września 2013 (edytowane) Oczywiście w serwisie z porządnym VASem i pojęciem co z nim zrobic, zapewne nie będą mieli problemów załatwieniem tej sprawy... ale ile fajnej zabawy to odbiera;P Np. ostatnio natknąłem się na istotne informacje co należy zmienic, kiedy chcemy zmienic działanie zamka bagażnika. Okazuje się, że po zmianie w linijkach 4352, 4353, 4354 wartości z 8 na 33 moduł tak zaczyna sterowac tym zamkiem, ja by był od auta kombi. Mówię tu o np. golfie varint i np borze sedan bo w paskach nie wiem jakie to zamki. Niestety nie mam pojęcia które bity odpowiedzialne są za zablokowaną ilośc pilotów a nawet zablokowaną możliwośc zakodowania chocby jednego - innego pilota a przydało by się to, bo jest to prawdziwa zmora wielu:O Edytowane 5 Września 2013 przez gzresiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid454555 Zgłoś #1067 Napisano 3 Września 2013 No właśnie byłem dziś na serwisie VW dowiedzieć się ile by kosztowała ta naprawa tego alarmu i zaśpiewali sobie 250zł za godzine roboty, a jeśli im się przedłuży to drugie 250zł za drugą godzinę, więc chyba muszę się jakoś sam za to wziąć tylko jeszcze nie wiem jak. Chyba że ktoś robił coś takiego i podzieliłby się informacjami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #1068 Napisano 4 Września 2013 Witam Moze ktos mi w prosty sposob napisac jak zaprogramowac modul komfortu zeby jednym kliknieciem otwieraly mi sie wszystkie drzwi - teraz otwieraja sie za drugim klikiem. Z pierwszego posta wyczytalem ze dla 4 otweiranych szyb mam wpisac kod 04099. Ale gdzie ja to mam wpisac po wejsciu w VAGcomie do modulu komfortu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek2004 Zgłoś #1069 Napisano 4 Września 2013 W module komfortu kanał 46 wybierasz opcję Recode i tam wpisujesz 04097 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yonasz Zgłoś #1070 Napisano 15 Września 2013 W module komfortu kanał 46 wybierasz opcję Recode i tam wpisujesz 04097 Zmienilem soft code u siebie na ten powyzej ale nie zadzialal mimo ze mam 4 podnosniki szyb mialem 00258 wiec zmienilem na 00257 i dziala tzn otwiera wszystkie drzwi ale dalej pozostal jeden problem z wlaczaniem sie (chyba alarmu) awaryjnych swiatel po otwarciu drzwi innych niz kierowcy. Czy jest jakis sposob na wylaczenie tego ?? Bo otwarciu drzwi pasazera musze przekrecic stacyjke zeby przestalo mrugac. Dodam ze pilot nie dziala nie moge zaprogramowac mimo procedury wagiem i jeszcze dodam ze samochod anglik. Prosze o jakies sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzichu23 Zgłoś #1071 Napisano 18 Września 2013 Witam. Mam pytanie dlaczego po zamknięciu samochodu z pilota nie palą się migacze załącza się syrena ale migacze nie migają jaka jest przyczyna? czy jest właśnie związane z ingerencją w komputer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyna Zgłoś #1072 Napisano 18 Września 2013 Witam. Mam pytanie dlaczego po zamknięciu samochodu z pilota nie palą się migacze załącza się syrena ale migacze nie migają jaka jest przyczyna? czy jest właśnie związane z ingerencją w komputer? Tak. Jak wrócisz do początku tematu i zobaczysz tabelki, to zrozumiesz w czym problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal14700 Zgłoś #1073 Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Witam. Czy mogę przekodować moduł komfortu: 1J0 959 799 AH (odnośnik) 1J0 959 799 S 03B Memory Address / old value / new value Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość 04283 / 8 / 2 04289 / 8 / 2 08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno 12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno 16820 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno 20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno poprzez program vag-com 311? Jeśli tak to jak mogę to zrobić? Jedyna opcja umożliwiająca zmianę wartości to [Adaptation - 10] lecz w niej zakres jest od 00 do 99 więc nie bardzo wiem jak to zrobić. Pomoże ktoś? W nowszym passaciku wystarczył czeski program lecz w starszym z 99' trzeba to zrobić ręcznie. Mam nadzieję że da się vag-com 311 bo niestety kabla na COM nie mam, a i sam obraz płyty nie da się ściągnąć bo strona wygasła. Edytowane 20 Września 2013 przez Michal14700 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyna Zgłoś #1074 Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Witam. Czy mogę przekodować moduł komfortu: poprzez program vag-com 311? Jeśli tak to jak mogę to zrobić? Jedyna opcja umożliwiająca zmianę wartości to [Adaptation - 10] lecz w niej zakres jest od 00 do 99 więc nie bardzo wiem jak to zrobić. Pomoże ktoś? W nowszym passaciku wystarczył czeski program lecz w starszym z 99' trzeba to zrobić ręcznie. Mam nadzieję że da się vag-com 311 bo niestety kabla na COM nie mam, a i sam obraz płyty nie da się ściągnąć bo strona wygasła. Dałoby się VAG na USB, tylko problemem byłaby emulacja USB-rs232 pod DOS, a innego programu pracującego w środowisku Windows raczej nie ma i tu jest pies pogrzebany. Kabelek pożycz lub kup, a programik http://dfiles.eu/files/ls2w70tgm http://www.filecrop.com/VDS-PRO.html http://www.vagcom.org/vdspro/ Edytowane 20 Września 2013 przez cyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal14700 Zgłoś #1075 Napisano 20 Września 2013 Dałoby się VAG na USB, tylko problemem byłaby emulacja USB-rs232 pod DOS, a innego programu pracującego w środowisku Windows raczej nie ma i tu jest pies pogrzebany. Kabelek pożycz lub kup, a programik http://dfiles.eu/files/ls2w70tgm http://www.filecrop.com/VDS-PRO.html http://www.vagcom.org/vdspro/ Czyli VAG-COM 311 nie da się tego zrobić? P.S. Dzięki za linki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyna Zgłoś #1076 Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Czyli VAG-COM 311 nie da się tego zrobić?P.S. Dzięki za linki Niestety nie. Jakby ktoś pokusił się o rozbudowę programu, to nie byłoby absolutnie żadnych przeszkód. VDS, to prymitywne ( środowisko DOS), ale potężne narzędzie. Edytowane 20 Września 2013 przez cyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal14700 Zgłoś #1077 Napisano 20 Września 2013 Niestety nie. Jakby ktoś pokusił się o rozbudowę programu, to nie byłoby absolutnie żadnych przeszkód. VDS, to prymitywne ( środowisko DOS), ale potężne narzędzie. Ok o to chodziło. Szkoda że programem VAG-COM 311 się nie da. No cóż trzeba będzie chyba kupić kabel CAN-COM i powrócić do czasów DOS'u . Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyna Zgłoś #1078 Napisano 20 Września 2013 Ok o to chodziło. Szkoda że programem VAG-COM 311 się nie da. No cóż trzeba będzie chyba kupić kabel CAN-COM i powrócić do czasów DOS'u . Dzięki No niestety, powrót do przeszłości VAG-COM 311, to "zabawka" przy VDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal14700 Zgłoś #1079 Napisano 20 Września 2013 No niestety, powrót do przeszłości VAG-COM 311, to "zabawka" przy VDS Fajnie by było mieć jakiś tutorial do "całości" VDS, aktualnie mam tylko do zrobienia domykania szyb z pilota. No i pewnie będę musiał zrobić ten zabieg starą jak świat stacjonarką bo mój laptop nie ma wejścia na takie starożytne wejście jak COM ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyna Zgłoś #1080 Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Fajnie by było mieć jakiś tutorial do "całości" VDS, aktualnie mam tylko do zrobienia domykania szyb z pilota.No i pewnie będę musiał zrobić ten zabieg starą jak świat stacjonarką bo mój laptop nie ma wejścia na takie starożytne wejście jak COM ;D No, to ten tutorial, to taka mała encyklopedia by wyszła Ja zrobiłem sobie ten kabelek sam. Godzinka czasu. Wrzuciłem tutaj zmodyfikowane przeze mnie schemat: http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=103637&d=1370206334 . Edytowane 20 Września 2013 przez cyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach