_chris_ Zgłoś #221 Napisano 30 Kwietnia 2010 panowie dzisiaj wymieniałem sprężarkę i osuszacz. na szczeście wszytsko śmiga ale klima nie była używana ponad pół roku i dziwnie mi pachnie:P co można zrobić żeby to zneutralizować? najlepiej samemu dość kasy wydałem:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #222 Napisano 1 Maja 2010 W InterCars-ie są do kupienia takie pianki w sprayu do odgrzybiania klimy. Kup sobie taką butelkę, wypełnij kanały, poczekaj trochę a potem włącz wentylator na 1 bieg i ciepłe powietrze (tak ze 20 stopni żeby co najmniej miało). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
payo79 Zgłoś #223 Napisano 6 Maja 2010 Witam Chciałbym się dowiedzieć co oznacza liczba "180" na wyświetlaczu klimtronika po jednoczesnym naciśnięciu ECON +Przycisk zmniejszenie nadmuchu (wentylatorek ze strzałką w dół). U mnie po naciśnięciu tej kombinacji pojawia się cyfra 180 i można ją zmieniać od wartości 0 do 255. Kto wie co to oznacza i co powoduje zmiana tej wartości??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #224 Napisano 6 Maja 2010 Chciałbym się dowiedzieć co oznacza liczba "180" na wyświetlaczu klimtronika po jednoczesnym naciśnięciu ECON +Przycisk zmniejszenie nadmuchu (wentylatorek ze strzałką w dół). U mnie po naciśnięciu tej kombinacji pojawia się cyfra 180 i można ją zmieniać od wartości 0 do 255. Kto wie co to oznacza i co powoduje zmiana tej wartości??? wsłuchaj się lub wczuj w klimę, a na pewno sam wyczaisz 0 - 255 to zakres na jakim "jakiś element, silnik (klapa), nadmuch", pracuje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
payo79 Zgłoś #225 Napisano 7 Maja 2010 Cześć Dzięki "jjacekkx" za podpowiedź, znalazłem wreszcie opis co oznaczają te wartości. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fneo61 Zgłoś #226 Napisano 17 Maja 2010 (edytowane) Witam.A u mnie w Golfie III GTI CLIMAtronic,jak tylko włączę zapłon to od razu wyją mi oba wentylatory.Wymieniłem już sterownik wentylatorów,i nic ne dało.Byłem u elektryka sprawdzał ze dwie godziny i nic dalej po przekręceniu stacyjki od razu pracują na drugim biegu dwa wiatraki.Dopiero jak zdjął wtyczkę z włącznika ciśnienia F129,który jest u mnie przy osuszaczu to przestały wyć.Czy to może wina tego wyłącznika?Poradźcie coś bo już ręce opadają.Na tych wyjących obrotach klima działa normalnie w zależności od potrzeb i pogody.Wszystkie nawiewy pracują prawidłowo. Edytowane 17 Maja 2010 przez fneo61 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fneo61 Zgłoś #227 Napisano 18 Maja 2010 Witam.Sprawa rozwiązana.Wina czujnika ciśnienia klimatyzacji.Wymieniony na nowy+całkowity przegląd z wymianą czynnika i wykasowanie błędów z komputera.Wszystko śmiga jak trzeba.W załączniku uszkodzony czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek83s Zgłoś #228 Napisano 21 Maja 2010 cześć mam passata b5 i niesprawne ogrzewanie a mianowicie jak ustawie klime na ciepłe powietrze to itak daje zimne po wykonaniu diagnostyki wyświetlił się nr;31d więc sprawdziłem całe forum i nic nie jest napisane o takim błędzie czy ktoś wie co on oznacza?węże od nagrzewnicy sprawdzałem i są ciepłe więc powinno grzać.proszę was o jakąś podpowiedż bo ja już wymiękam.z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #229 Napisano 22 Maja 2010 cześć mam passata b5 i niesprawne ogrzewanie a mianowicie jak ustawie klime na ciepłe powietrze to itak daje zimne po wykonaniu diagnostyki wyświetlił się nr;31d więc sprawdziłem całe forum i nic nie jest napisane o takim błędzie czy ktoś wie co on oznacza?węże od nagrzewnicy sprawdzałem i są ciepłe więc powinno grzać.proszę was o jakąś podpowiedż bo ja już wymiękam.z góry dzięki. Wg tego co napisałeś podejrzewam silniczek klapy która steruje nawiewem... Poczytaj to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8849&highlight=klapka+nawiewu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafar74 Zgłoś #230 Napisano 15 Czerwca 2010 Witam miłośników VW Passat. mam mały problem i proszę o radę pomoc. Rano z panelem climatronic było ok. Po południu jak odpaliłem auto zaczął mrygać. jak wcisnę econ przestaje i wszystko działa. Dodam tylko że w diagnozie panela pokazuje się błąd 43F a potem już tylko 000 02. wcześniej po diagnozie pokazywał się 444 00. sprawdziłem wentylator załącza się odrazu po wciśnieciu auto przy filtrze kabinowym węże aluminiowe chłodne. nie widać wycieków. auto stoi w garażu więc coś bym zauważył. Klima była nabijana ponad 14 m-cy temu. Co mogło się stać? dodam że po podpięciu VAG wyszedł ten sam błąd co z diagnozy panela ale o innym numerze czterocyfrowy. Proszę o pomoc. Panowie piszcie na priv. Dziękuję Pozdrawiam kafar74 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RS7 Zgłoś #231 Napisano 17 Czerwca 2010 sorki ale nie pomoge niestety bo u mnie w climatronicu jest ok poza cieknącą wodą na dywaniki u pasazera. macie jakiś schemat na rysunku lub foto gdzie jest odpływ wody z climatronica w Passacie B5 ? Wiem ze chodzi o lejek ale gdzie pod maską jest ten otwór ? zapoda ktoś jakieś zdjecie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #232 Napisano 17 Czerwca 2010 macie jakiś schemat na rysunku lub foto gdzie jest odpływ wody z climatronica w Passacie B5 ? Wiem ze chodzi o lejek ale gdzie pod maską jest ten otwór ? zapoda ktoś jakieś zdjecie ? Ten otwór nie jest pod maską, tylko w podłodze po stronie pasażera z przodu. Jak odchylisz tapicerkę przy konsoli środkowej od strony pasażera, to tam zobaczysz ten lejek. A gdzie wtedy jest otwór to już chyba sam znajdziesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosmy Zgłoś #233 Napisano 23 Czerwca 2010 Witam na innym poście brak reakcji więc z problemem podepnę się tutaj: Witam szukałem na forum ale nic nie znalazłem A mam taki problem wczoraj klima działała dziś rano niestety brak reakcji klimatronika nić się nie włącza ekran zgaszony nic się nie dzieje a ze to działo się rano więc pomyślałem padł bezpiecznik i po pracy sprawdzę. Ale nic z tego bezpieczniki sprawne wie hyc do fachowca może coś z czynnikiem ale objaw powinien być inny klima się nie włącza ale wentylator powinien działać a tu nic czynnik jest tyle ile powinno być czy jest jeszcze inny bezpiecznik który odpowiada za klimę oprócz nr 25 i nr5 nie wiem dlaczego panel climatronica jest ciemny czyli bez życia Zacząłem pomału szukać przyczyny na razie wiem że pali mi bezpiecznik Nr5 5A Więc postanowiłem zawieść paska do elektryka w miejsce bezpiecznika 5A był włożony 20A i straszny mętlik z kablami i wyrzuciło masę błędów na kompie mętlik z kablami poprawiony klima działa ale nie można sterować z panelu była propozycja włączania innym przełącznikiem bo nie ma drugiego panelu by sprawdzić czy to panel jest uszkodzony lub zostawić dalej autko i maja dalej szukać na czujniku w zderzaku chcę mieć możliwość normalnego sterowania z panelu i paska zostawiłem i pytanie czy przez ten bezpiecznik 20A mógł się panel sfajczyć i muszę rozglądać się za nowym o takim samym numerze czy podejdzie np z 1998 roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pegaz25 Zgłoś #234 Napisano 23 Czerwca 2010 SCHEMAT: ROZMIESZCZENIE POSZCZEGÓLNYCH ELEMENTÓW UKŁADU KILMATYZACJI - CLIMATRONIC 1 – klamra (Podważyć za pomocą wkrętaka) 2 – filtr kurzu i pyłków roślin 3 – króćce ssące 4 – czujnik promieniowania słonecznego G107 (Steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od natężenia światła). (Tryb pracy awaryjnej: - komputer sterujący J255 przyjmuje stałą wartość. 5 – dysza odmrażania (nawiew na przednią szybę) 6 – wylot na boczną szybę 7 – czujnik G56 temperatury tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury (steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od temperatury. (Przebieg w razie awarii czujnika G56: tryb przebiega dalej z przyjętą wartością +24°C). 8 – zespół obsługi i wskazań E87 (Komputer sterujący J255, zespół obsługi i wskazań E87 oraz czujnik temperatury G56 tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury stanowią jedną część.) 9 – wylot 10 – wspornik poprzeczny tablicy przyrządów 11 – pośrednia część odmrażania 12 – element kierunkowy odpływu wody 13 – czujnik G89 temperatury kanału świeżego powietrza (Steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od temperatury. (Przebieg w razie awarii: zadania przejmuje czujnik temperatury zewnętrznej). 15 – silnik regulacyjny V71 pokrywy ciśnienia spiętrzania (Uruchamia równocześnie pokrywę świeżego powietrza i obiegu zamkniętego). 16 – dmuchawa V2 świeżego powietrza 17 – komputer J126 sterujący dmuchawą (Steruje bezstopniowo pracą dmuchawy świeżego powietrza w zależności od wartości napięcia). 18 – wylot chłodzenia schowka w tablicy przyrządów 19 – silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury 20 – silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej (W samochodach od 11.98 stosuje się nową centralną pokrywę, która różni się szczeliną w górnym obrębie. Możliwe jest przez to zahamowanie doprowadzania powietrza do przestrzeni na nogi). 21 – komputer J255 sterujący elektronicznym układem klimatyzacji (Komputer sterujący J255, zespół obsługi i wskazań E87 i czujnik temperatury G56 tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury stanowią jedną część). 22 – środkowa przesłona 23 – środkowy czujnik G191 temperatury wylotu (Steruje środkowym rozdzielaniem powietrza i pracą dmuchawy świeżego powietrza w zależności od temperatury wylotu). 24 – część pośrednia 25 – obudowa rozdzielacza i obudowa parownika (Z rozdzielaczem ciepła) - (Z parownikiem). 26 – czujnik G192 temperatury wylotu, w przestrzeni na nogi (Steruje rozdzielaniem powietrza odmrażania i przestrzeni na nogi oraz pracą dmuchawy świeżego powietrza po wyłączeniu silnika, w zależności od temperatury wylotu). (Przebieg w razie awarii: tryb przebiega dalej z przyjętą wartością + 80°C). 27 – silnik regulacyjny V85 pokrywy przestrzeni na nogi i odmrażania 28 – wymiennik ciepła 29 – lewy tylny kanał 30 – dolna część łącząca 31 – górna część łącząca 32 – wylot w przestrzenia na nogi 33 – śruba mocująca wspornik poprzeczny tablicy przyrządów i lewy wspornik boczny 34 – przekaźnik (Do wentylatora płynu chłodzącego: Numer sterujący 214. Po lewej stronie z tyłu tablicy przyrządów (pozycja 1) w gnieździe 8 wspornika przekaźnika). (Dla biegu wentylatora chłodnicy po wyłączeniu silnika, J397. W samochodach z silnkiem wysokoprężnym Turbo. Numer sterujący 214. Po lewej stronie z tyłu tablicy przyrządów (pozycja 3) w gnieździe 8 wspornika przekaźnika). (Dla wentylatora chłodnicy J280 V7, stopień 2. Numer sterujący 213. Po lewej stronie z tyłu tablicy przyrządów (pozycja 2) w gnieździe 8 wspornika przekaźnika). 35 – przekaźnik sprzęgła magnetycznego J44. Numer sterujący 267. 36 – Obudowa tablicy przyrządów - kokpit Zdjęcia poglądowe: Po uruchomieniu wentylator czasem piszczy , tak jakby się zacierały łożyska. Aby nie piszczał wentylator wystarczy kilka kropel rzadkiej oliwki do maszyn i nie będzie piszczeć Najcześciej piszczy łożysko ślizgowe wiatraczka. Najlepiej dostać się do nie go przez schowek. Wyciągnąc schowek pasażera i odłączyć rurę nawiewu na nogi. Poniżej zamieściłem rysunek elemrntów odkręcanych obudowy zespołu nagrzewnicy. Trzeba wyjąć silniczek z dmuchawą i zobaczyć łożysko ślizgowe - czasami wystarczy nasmarować smarem do łozysk odpornym na niskie i wysokie temperatury. Niebawem może napiszę art. na temat diagnostyki i naprawy całego układu ogrzewania i klimatyzacji. 1 – wymiennik ciepła 2 – soczewkowa śruba do blachy 3 – obudowa rozdzielacza powietrza 4 – silnik regulacyjny V154 pokrywy świeżego powietrza i obiegu zamkniętego 5 – soczewkowa śruba do blachy 6 – dmuchawa V2 świeżego powietrza 7 – obudowa dmuchawy świeżego powietrza 8 – śruba soczewkowa do blachy 9 – opornik wstępny N24 10 – soczewkowa śruba do blachy 11 – dźwignia centralnej pokrywy Rozmontowanie i zmontowanie urządzenia ogrzewającego – zdjąć złącze wtykowe 1 – odkręcić 3 śruby (patrz strzałka) i wyjąć dmuchawę 2 świeżego powietrza do dołu. Jak wymontować wentylator: Najpierw musisz odkęrcić ostrożnie scowek pasażera, następnie odpinasz kosztkę (koloru Kawowego) od mechanizmu wentylatora. Wentylator przymocowany jest na 3 śrubkach (chromowanych) odkręcasz je i ostrożnie wysuwasz do siebie cału wentylator. Teraz masz wentylator na wierzchu, na patyczek nabierasz trchę oliwki i przez wiatrak (szczeliny wiatraka) nakładasz kilka kropelek na panewkę ślizgową (od strony iatraka). I tak samo kilka kropel na panewkę przy szczotkach (uwaga szczotek nie smarować chodzą na sucho) UWAGA!!! Schowek odkręcaj/przykręcaj bardzo delikanie (kruchy plastik) - przy wyjmowaniu uważaj na lampkę należy ją odpiąć po minimalnym odchyleniu schowka, następnie wyjąć schowek do końca. Lampka jest dość delikatna (konstrukcja na zatrzaski) i czasem potrafi się rozłączyć - potem jest problem z właściwym złożeniem jej. Na wiatraczku zobaczysz takie małe blaszki głupio umocowane - nieprzestawiaj ich ani nie usuwaj. To są blaszki wyważające wiatraczek aby nie powodował wibracji podczas obracania się. Witam Mam właśnie pytanie co do umieszczenia czujnika G89 w PASSACIE B5 - wyskakuje mi błąd na climatronic 313 - czyli czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza. Kolega zamieścił zdjęcia lecz nie da się ich otworzyć - proszę o pomoc - gdzie znajduje się ten czujnik i jak go zdemontować. Dziękuję z góry za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosmy Zgłoś #235 Napisano 23 Czerwca 2010 Witam na innym poście brak reakcji więc z problemem podepnę się tutaj:Witam szukałem na forum ale nic nie znalazłem A mam taki problem wczoraj klima działała dziś rano niestety brak reakcji klimatronika nić się nie włącza ekran zgaszony nic się nie dzieje a ze to działo się rano więc pomyślałem padł bezpiecznik i po pracy sprawdzę. Ale nic z tego bezpieczniki sprawne wie hyc do fachowca może coś z czynnikiem ale objaw powinien być inny klima się nie włącza ale wentylator powinien działać a tu nic czynnik jest tyle ile powinno być czy jest jeszcze inny bezpiecznik który odpowiada za klimę oprócz nr 25 i nr5 nie wiem dlaczego panel climatronica jest ciemny czyli bez życia Zacząłem pomału szukać przyczyny na razie wiem że pali mi bezpiecznik Nr5 5A Więc postanowiłem zawieść paska do elektryka w miejsce bezpiecznika 5A był włożony 20A i straszny mętlik z kablami i wyrzuciło masę błędów na kompie mętlik z kablami poprawiony klima działa ale nie można sterować z panelu była propozycja włączania innym przełącznikiem bo nie ma drugiego panelu by sprawdzić czy to panel jest uszkodzony lub zostawić dalej autko i maja dalej szukać na czujniku w zderzaku chcę mieć możliwość normalnego sterowania z panelu i paska zostawiłem i pytanie czy przez ten bezpiecznik 20A mógł się panel sfajczyć i muszę rozglądać się za nowym o takim samym numerze czy podejdzie np z 1998 roku Wiec tema jest rozwiązany pasek odebrałem od fachowca szukali aż znaleźli oprócz tego że zrobili porządek z kablami to naprawili a przyczyną było to że rozdzielili dwie linie czujnik klimy w zderzaku i czujnik temp. oleju w misce bo nie pisałem że jednocześnie mi wywalało błąd OILSENSOR WERKSTAD jakiś poprzedni fachowiec to zmostkował i ale jest już teraz dobrze klima działa tak jak w książce pisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #236 Napisano 23 Czerwca 2010 gdzie znajduje się ten czujnik i jak go zdemontować. Tutaj mała podpowiedź. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36054&highlight=G89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebkus Zgłoś #237 Napisano 26 Czerwca 2010 Witam . nie bede sie rozpisywał , jetem po adaptcji ustawień climatronica i tylko jeden siłownik nie trzyma wartości zadanych tzn tańczą w góre i w dół v85 teraz co mi zależy sprubuje wyczyścić potencjometr z opisu KrisT'a . Teraz zasadnicze pytanie czy da sie go wymontować bez demontarzu konsoli ?? Na zdjeciach z 1 postu nie zabardzo go widać . Dzięks:kwiatek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar0100 Zgłoś #238 Napisano 27 Czerwca 2010 Witam, niedawno (jakieś 4tyg temu) byłem na serwisie z klimą - mam klimatronic, słabo mi chłodził, a właściwie wcale, temperatura z nawiewu była w okolicach 11-14 C a powinno być 4-5C. Panowie z serwisu napełnili barwnikiem UV i kazali za jakiś czas przyjechać... Więc jeździłem i było ok. ładnie chłodził aż zima w kabinie. Przyjechałem znowu na diagnozę i uznali że nie ma wycieków, więc napełnili klimę gazem i tyle. Jednak znów po miesiącu klima chłodzi coraz gorzej, właściwie to tylko wieje a nie chłodzi... Dodam, że wentylatorki chodzą, filtr kabinowy i parownik wymieniane były na jesieni Być może to sprężarka, bo w serwisie powiedzieli że jak coś będzie nie tak to trzeba by ją rozebrać i sprawdzić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek8630 Zgłoś #239 Napisano 5 Lipca 2010 Witam koledzy. Mam następujący problem. Mianowicie gdy dziś napełniałem klimę okazało się że ciśnienie nagle rośnie i klima się odłącza następnie gdy ciśnienie spadnie znowu spadnie to się włącza. Ale obserwowałem że wogóle nie załącza sie wentylator. Po podpięciu wyskoczyło że błąd 00792 przełącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji f129. Po podpięciu wentylatora na krótko też się on nie włącza. I teraz co sądzicie od czego powinienem zaczął czy od wymiany wentylatora czy czujnika?? Ktoś miał taki problem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #240 Napisano 5 Lipca 2010 Witam koledzy. Mam następujący problem. Mianowicie gdy dziś napełniałem klimę okazało się że ciśnienie nagle rośnie i klima się odłącza następnie gdy ciśnienie spadnie znowu spadnie to się włącza. Ale obserwowałem że wogóle nie załącza sie wentylator. Po podpięciu wyskoczyło że błąd 00792 przełącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji f129. Po podpięciu wentylatora na krótko też się on nie włącza. I teraz co sądzicie od czego powinienem zaczął czy od wymiany wentylatora czy czujnika?? Ktoś miał taki problem?? Bardzo mnie cieszy że napisałeś to samo aż w dwóch wątkach...Nie komentuję http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4324&highlight=b%B3%B1d+00792 post #5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach