Skocz do zawartości
Marek

Klimatyzacja - climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Taki błąd to ja mam od 4 lat :D

A te LO to dałeś przy włączonej klimie? Bo jeśli nie, to czego się spodziewałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tryb auto i indywidualna regulacja tzn wszystko bez napisu econ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo wygląda na malą ilość czynnika w klimie lub przyciętą klapkę nawiewu. Ale błędu żadnego nie pokazuje - to jest dziwne. Bo 4F9 to nawet pod uwagę nie biorę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czynnika wlali 600g w sierpniu 2009 - to nie tak dawno. Zobaczę jutro może po zimie coś się porobiło a w niedzielę przepłukam tą chłodnicę klimy z paprochów może podziała :)

 

---------- Post added at 23:36 ---------- Previous post was at 23:35 ----------

 

a i jeszcze podepnę pod komputer bo mi się przypomniało że kiedyś mi pokazało że jakaś klapka przyblokowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od nawiewu centralnego zapewne. Więc chyba już wiesz gdzie szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli klapa w nawiewie - muszę coś rozkręcać ? czy jakoś vag-iem da sie to zrobić?

 

---------- Post added at 23:57 ---------- Previous post was at 23:55 ----------

 

znalazłem raport

jest coś takiego :

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0004

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01273 - Fresh Air Blower (V2)

35-10 - - - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale V2 to akurat jest wentylator pod szybą :D A jak sie jakaś klapka przycina, to bez rozbierania nic nie zrobisz. Możesz jedynie spróbować VAG-iem lub poprzez kilkunastokrotne TESTowanie klimy - rozruszać silniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli to to samo co błąd 4F9 na autodiagnozie, a co do klap - to przy teście wszystko się przełącza od prawej do lewej sobie leci i góra dół, więc już nie wiem,

ale dziękuje za pomoc - muszę się z tym przespać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ostatnio nie zdejmowałeś schowka?

Dzisiaj wymieniałem czujnik G89 i też pojawił mi się błąd 4F9.

Pojawił się jak odpiąłem wtyczkę od wiatraka, ten błąd też może oznaczać zużyte szczotki.

Dodam jeszcze, że climatronik mrugał.

Wszystko złożyłem, skasowałem błędy i 444.

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Niedawno kupiłem Passata b5 1.9 TDi 110 koni z 1999 roku z climatroniciem. Handlarz zarzekał sie ze klimatyzacja była nie dawno robiona no i rzeczywiście wydawało się ze chodzi. Jednak podczas obserwacji pracy silnika na biegu jałowym doszlo do gwałtownego "wybuchu" i wyleciał przewód od klimatyzacji przy prawym nadkolu. z drugiej strony sie trzymał. Co mogło być przyczyną i co muszę zrobić? Wymienić tylko ten przewód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro przewód wystrzelił, to pierwsze co, to musisz sprawdzić i ewentualnie przeczyścić filterki w przewodach metalowych - one są koło króćców ładowania klimy. Potem musisz sprawdzić, czy chłodnica klimy nie jest przytkana. Kolejna rzecz, to zaworek zabezpieczający klimę - jest na sprężarce. No i w kwestii przewodów, to jednego ci raczej nikt nie sprzeda i będziesz musiał kupić dwa w komplecie. Ja za używki dałem 250 zeta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam

 

 

 

Na walku compresora gdzie jest kolo paska wielorowkowego pojawia sie kropla zielonego plynu po postoju od dolu ,po odpaleniu prysnie male kropelki w strone chlodnicy i to wszystko ,wiem ze to z climy .Auto jak w opisie . Dookola kola compresora sucho tylko ze srodka kola po walku widac to zielone ,wyciek jest maly dlatego auto nie zglasza braku czynnika .

 

Czy compresor sie rozbiera i czy i gdzies sa dostepne jakies uszczelniacze tego walka ?

Czy w takim przypadku wymieniac kompresor ?

Jesli ktos ten temat mial u siebie to ile placil za czesci i robocizne , oraz czego to wina konkretnie ?

 

Pzd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy zrobiłem test vagiem na klimie wyskoczył błąd:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-10 - - - Intermittent

 

Która to klapka, jak się do niej dobrać i co sprawdzić. Mam ściągnięty pasek od klimy bo niemiec chyba zatarł sprężarkę ale to chyba nie ten błąd. Może to przez ten błąd jest słyszalne ciche tykanie zza climatronica??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj na pierwszą stronę tego tematu i masz tam schemat klimy z opisem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. Po nabiciu klimy czynnikiem z chłodu w samochodzie w gorące dni cieszę się maksymalnie 2 tygodnie. Miałem napełnioną klimę z barwnikiem i najciekawsze jest to, że czynnik uchodzi z układu i nie widać skąd :zeco Zabrałem się więc za demontaż całej deski. Po wyjęciu parownika nie zauważyłem oznak nalotów itp. Na wszelki wypadek dałem parownik do sprawdzenia gościowi który naprawia chłodnice - werdykt - parownik wygląda jak nówka sztuka,cały i szczelny. Zrobiłem test na szczelność układu przez nabicie instalacji tlenem (bez załączania klimy) i było ok. Czynnik uchodzi dopiero jak klima jest włączona. Oringi na łączeniu parownika przy aku powymieniane na oryginalne. Na wszelki wypadek mogę wymienić parownik na nowy bo jakoś nie mam przekonania do jego szczelności. Po włączeniu klimy czuć dziwny zapach i nie jest to zapach grzyba czy czegoś w tym rodzaju. Parownik podobno jest najbardziej newralgicznym elementem układu więc może dla świętego spokoju wymienić go na nowy? Mogę kupić Behr Hella 8FV 351 211-061 za 350zł. Ma ktoś z Was pomysł co może być przyczyną moich kłopotów z klimą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, mam problem z klimą. Nie włącza sie kompresor, jak mu sie poda napiecie prosto z aku to dziala i dmucha na zimno. Znajomy podpiął komputer i wychodzi ze błędów nie ma. Jest nabita jak by co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik 267 na poczatek sprawdź. Zamiast przekaźnika włóż dwa kabelki w celu zmostkowania styków i zobacz, czy wtedy sprężarka wystartuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego przekaznika to szukac tam gdzie bezpieczniki są?? Bo zielony jestem ze ho ho.

Aha, jeszcze jedno. Klima czasami sie sama wylancza i za sek znowu włacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - za bezpiecznikami są przekaźniki. Trzeba odkręcić dolną część kokpitu pod kierownicą.

A czemu klima się włącza i wyłącza, to poSZUKAJ :D było na forum opisane :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik sprawdzony, trybi. A klima nie. I zonk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności