s1bart1 Zgłoś #101 Napisano 25 Grudnia 2012 Witam, mam problem z xenonami ,po włączeniu świateł xenony włączają się normalnie ale nie odbywa się ich "taniec" na szafie wywala napis (AFS inoperative) oraz miga kontrola spalonej żarówki Oto błędy jakie wyszły: Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357.lbl Control Module Part Number: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Component and/or Version: AFS-Steuergeraet X016 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 05311 000 00000 Additional Info: 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l X017 ID-R fehlt AFS-Lst.-Modul r .... 5 Faults Found: 01042 - Control Module; Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 157 Time Indication: 0 02656 - Power Output Stage for Left Headlight (J667); Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 157 Time Indication: 0 02657 - Power Output Stage for Right Headlight (J668); Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 157 Time Indication: 0 01539 - Headlights Not Adjusted 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 157 Time Indication: 0 02234 - Right Headlight Power Output Stage (J668) 004 - No Signal/Communication - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 157 Time Indication: 0 Bardzo proszę o jakieś sugestie co z tym fantem zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #102 Napisano 28 Grudnia 2012 Prawdopodobnie masz nie zakodowane moduły. Jak będą zakodowane wykasować błędy i przeprowadzić adaptację. Ewentualnie posprawdzaj jeszcze kostki w lampach bo wygląda też na brak komunikacji po canie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #103 Napisano 29 Grudnia 2012 Witam. Tez mnie to dopadło. Tylko ja jeżdżę z tym już ok 1,5 roku. Byłem na wymianach pompo wtryskiwaczy i powiedział mi koleś, że sterownik czy coś takiego do poruszania światłami. Ostatnio zauważyłem, że czasami zdarza się, że się komunikatu nie pokaże i nie świeci ta kontrolka. Czy możliwe, że to jakaś wtyczka jest nie podłączona dobrze? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s1bart1 Zgłoś #104 Napisano 29 Grudnia 2012 Prawdopodobnie masz nie zakodowane moduły. Jak będą zakodowane wykasować błędy i przeprowadzić adaptację. Ewentualnie posprawdzaj jeszcze kostki w lampach bo wygląda też na brak komunikacji po canie. Dzięki za odpowiedz , w poniedziałek zamierzam się za to zabrać . Myślisz że się same rozkodowały ???,stało się to z dnia na dzień ,przedtem wszystko było git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #105 Napisano 30 Grudnia 2012 Dzięki za odpowiedz , w poniedziałek zamierzam się za to zabrać .Myślisz że się same rozkodowały ???,stało się to z dnia na dzień ,przedtem wszystko było git Chyba nie ale barsziej bym obstawiał na brak styku na szynie CAN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #106 Napisano 30 Grudnia 2012 Witam. Koledzy do postu #91 chciałbym dodac, ze gdy kontrolka sie nie zaswieci i nie wywali błedu to swiatła ida w doł na boki i na koniec w gore. Gdy sie jednak zaswieci to swiatła tylko w doł i gore. Oczywiscie mam na mysli przy starcie auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s1bart1 Zgłoś #107 Napisano 3 Stycznia 2013 Chyba nie ale barsziej bym obstawiał na brak styku na szynie CAN W końcu mam chwile żeby napisać co z moim pasztecikiem,po wnikliwym sprawdzeniu bezpieczników okazało się że cały czas wybija bezpiecznik w skrzynce bezp. po stronie pasażera (W/G autodaty bezpiecznik nr F7)odpiąłem prawą lampę i przestało go wybijać ,zaraz po podpięciu z powrotem wtyczki poleciał bezpiecznik ,wiec długo nie myśląc, zderzak na ziemie ,lampa na stół.Po oględzinach nie stwierdziłem nic niepokojącego ,odpiąłem wtyczkę od silniczka górnego (przesuw góra-dół)podpiąłem lampę,bezpiecznika nie wybiło, jak spiąłem silniczek z powrotem znów poleciał bezpiecznik ,spróbowałem "poruszać silniczkiem" i wtedy poczułem tak jakby był zablokowany po czym coś puściło i zaczęło się swobodnie poruszać.Tak to wyglądało jakby coś się zablokowało w tym ślizgu w którym chodzi przesuw od soczewki Przy składaniu wszystko delikatnie przesmarowałem smarem silikonowym (chodzi mi o te ślizgi od przesuwu góra-dól ,oraz miejsce w którym skręca się soczewka prawo-lewo)Na dzień dzisiejszy wszystko działa poprawnie,pytanie mam tylko jedno -jak długo ??? Sorry za pismo ale piszę na szybko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert1987 Zgłoś #108 Napisano 13 Maja 2013 Witam Teraz ja może napisze w sprawie mojego błędu ASF... Czytałem czytałem i takiego przypadku jak mój nie znalazłem także opisze go w kilku zdaniach... Podczas odpalania auta nic się nie dzieje, żaden błąd nie wyskakuje wszystko jest w jak najlepszym porządku... Włączam światła wszystkie świecą, skręcam kierownicą doświetlanie zakrętów działa prawidłowo jak i lewe tak i prawe. Problem pojawia się dopiero podczas jazdy mianowicie, gdy ruszam w drogę nie dzieje się jeszcze nic dopiero po skręceniu kierownicą w prawo ( oczywiście podczas jazdy na postoju wszystko gra) zapala się błąd ASF. Na początku myślałem że podczas jazdy coś jest nie tak i pewnie pada ksenon albo doświetlenie, lecz sprawdziłem podczas wyświetlenia błędu i wszystko działa prawidłowo. Nawet podczas wieczornej jazdy ewidentnie widać że oby dwa ksenony świecą i doświetlanie tez działa znakomicie. Najlepsze jest to że zgaszę auto i odpalę na nowo, błędu nie ma, i tak długo jak będę jechał i nie skręcę kierownica w prawo błąd się nie zapali (dodam ze to musi być takie skręcenie 90 stopni, lekkie skręcenie nie zapala się nic). Nie wiele myśląc pojechałem na kompa, podpięli, i wyskoczył błąd spryskiwaczy reflektorów na lampy. Faktycznie spryskiwacze nie działają, ale nie wydaje mi się że to może być przez to... Prosiłbym o poradę od czego mam zacząć szukać gdyż wiadomo ze w dzisiejszych czasach czas jest na wagę złota wiec nie chciałbym rozbierać przodu i nie wiedzieć za co się brać... Aha zapomniałem dodać że ksenony normalnie tańcują dol na zewnątrz do środka i gorą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #109 Napisano 13 Maja 2013 Skoro tańcują a dzieje się to tylko podczas jazdy musisz sprawdzić czy w lampie nie przetarł się przewód od żarówki doświetlania. Można go wyczaić zdejmując dekielek ten co umożliwia dojście do żarówek doświetlania i postojowej. Jest jeszcze opcja że zacina sie mechanizm kierowania soczewki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #110 Napisano 13 Maja 2013 Jest jeszcze opcja że zacina sie mechanizm kierowania soczewki. Ja bym na to stawiał, gdyż na postoju włącza się jedynie doświetlanie z H7, soczewki nie skręcają. Soczewki będą podczas jazdy dopiero skręcać, dlatego błąd będzie wyskakiwać dopiero podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #111 Napisano 13 Maja 2013 Ja z kolei mam ten błąd, wyskakiwał, po czym żarnik zaczął się wypalać, żarniki wymienione błędy skasowane, było ok. Teraz raz na jakiś czas wyskoczy AFS inoperative, zrobi się tylko test góra dół. Jadę- działa skręcanie soczewek, doświetlanie z H7. Czasem błąd w ogóle nie wyskoczy i wtedy robią test góra dół. A czasem nie wyskoczy i robią pełny test. Ki diabeł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wuteka Zgłoś #112 Napisano 13 Maja 2013 Ciapciak sprawdź czujniki położenia ksenonów na zawieszeniu. Po zdjęciu lewego przedniego koła jest 1, drugi tylna oś bliżej lewego koła. WD 40 rozruszaj. Powinny mieć duży opór i mały zakres ruchu, jeśli tak nie jest stawiam na te któryś z tych czujników. Koledze Robert23 polecam też sprawdzić owe czujniki na zawieszeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert1987 Zgłoś #113 Napisano 13 Maja 2013 Jest jeszcze opcja że zacina sie mechanizm kierowania soczewki. Siema ponownie Teraz jak o tym pisaliście to przypomniałem sobie że niekiedy podczas postoju jak zapale auto to właśnie prawa soczewka raz na jakiś czas pójdzie tylko góra dol nie pójdzie na zewnątrz. A widziałem jak lewa czyli od kierowcy tańcuje normalnie... Czyli to by tez wzkazywało na to ze się soczewka zacina?? Jeżeli tak to co trzeba by zrobić żeby się nie zacinała I jeszcze jedno czy na postoju podczas skręcenia kierownica soczewki powinny się ruszać?? bo u mnie tylko się zapala doświetlenie ale obie soczewki stoją w miejscu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #114 Napisano 13 Maja 2013 Siema ponownieTeraz jak o tym pisaliście to przypomniałem sobie że niekiedy podczas postoju jak zapale auto to właśnie prawa soczewka raz na jakiś czas pójdzie tylko góra dol nie pójdzie na zewnątrz. A widziałem jak lewa czyli od kierowcy tańcuje normalnie... Czyli to by tez wzkazywało na to ze się soczewka zacina?? Jeżeli tak to co trzeba by zrobić żeby się nie zacinała I jeszcze jedno czy na postoju podczas skręcenia kierownica soczewki powinny się ruszać?? bo u mnie tylko się zapala doświetlenie ale obie soczewki stoją w miejscu... Soczewki na postoju stoją w miejscu. Jeśli chodzi o to że Ci się nie skręcają to jest wina modułu w lampie ewentualnie do poprawy styki na tym że module. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychut84 Zgłoś #115 Napisano 28 Czerwca 2013 (edytowane) Witam Niestety mam ten sam problem z tym komunikatem już od jakiegoś czasu. Mianowicie zaczęło się niewinnie wyskoczył błąd ale wszystko działało tzn. doświetlanie i poziomowanie, i tak sobie co jakiś czas wyskakiwał. Po pewnym czasie jak wyskoczył błąd to soczewki poszły tylko w dół i tak zostały po ponownym odpaleniu już się ustawiały normalnie. Znalazłem na internecie firmę zajmującą się naprawą lamp -XENON-SERWIS koło Poznania (której nie polecam) a że mam daleko do tej miejscowości to wykręciłem lampę i wysłałem. Pan z tego serwisu stwierdził że były zimne luty na silniczku prawo-lewo i że prze lutował i lampa jest sprawna. Po zamontowaniu lampy okazało się że błąd teraz wyskakuje za każdym razem już po włączeniu zapłonu a soczewki zostały na dole i nie ma możliwości żeby się same ustawiły. Zero dalszego zainteresowania ze strony XENON SERWIS. Kupiłem więc używaną lampę bez osprzętu oczywiście z możliwością oddania w razie czego przełożyłem z mojej lampy żarnik przetwornice i ten moduł z tył lampy i efekt ten sam co na starej lampie. Nie mam zielonego pojęcia co z tym dalej zrobić,oczywiście lampę kupioną oddam bo szkoda kasy(350 zł.) jakby ktoś wiedział co można jeszcze zrobić albo sprawdzić to proszę o pomoc. Edytowane 30 Czerwca 2013 przez krzychut84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saimek Zgłoś #116 Napisano 1 Lipca 2013 Witam Kolego krzychu powiedz mi dokładnie jaka to firma? bo jestem z Poznania i mam zamiar ten problem u kogoś robić i chciałbym ominąć firmę, która nie naprawi podczas trasy mi wyskoczył AFS inoperative i teraz mruga się ikona na desce... palniki są ok. Lampy to biksenon. Błąd wyskoczył podczas mocnego skrętu w lewo - podejrzewam że problemem jest ten silniczek - tylko nie wiem który. Jeżeli ktoś z Poznania lub bliskich okolic z VAGiem byłby tak miły i pozwolił do siebie podjechać na check... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #117 Napisano 2 Lipca 2013 (edytowane) Witam w klubie Objawy: komunikat i migająca kontrolka żarówki.Światła ok,ale ksenony ustawione w pozycji środek i dół. Nie robią testu po zapłonie. Diagnostyka: błąd to 00497 - Sensor for Vehicle Leveling; Rear 010 - Open or Short to Plus - MIL ON Zapewne prawda, bo testy lamp VCDSem przebiegły ok. latają góra-dół i na boki. Chociaż prawa zjeżdża nieco wolniej od lewej. Ktoś ma jakieś doświadczenie/tutorial reanimacji czujnika? Czy tylko numer katalogowy i kasa? ________________________________________________ Ustaliłem wszystko. Czujnik w granicach 150zeta uzywka. Uwaga na rodzaj i mocowanie,(mimo identycznych numerów) co widać na fotkach. Mój miał dodatkowo literkę B na końcu Edytowane 11 Lipca 2013 przez wektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychut84 Zgłoś #118 Napisano 2 Lipca 2013 (edytowane) Kolego Saimek Firma do której wysłałem lampę to : http://www.xenon-serwis.pl/ a nie napisałem najważniejszego czyli nr błędu 02629- Sensor for Swivel Module Position, Left Jeszcze raz proszę o jakieś sugestie Pozdrawiam Edytowane 2 Lipca 2013 przez krzychut84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #119 Napisano 3 Lipca 2013 Kolego Saimek Firma do której wysłałem lampę to : http://www.xenon-serwis.pl/a nie napisałem najważniejszego czyli nr błędu 02629- Sensor for Swivel Module Position, Left Jeszcze raz proszę o jakieś sugestie Pozdrawiam kolego a masz moze tak ze jak tylko włożys kluczyk to lewa lampa odchyla sie w lewo i wraca do swojej pozycji?? bo mam ten sam błąd i jeszcze taka przypadlosc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychut84 Zgłoś #120 Napisano 3 Lipca 2013 Nie u mnie po niby naprawie lampy lewej i zamontowaniu od razu po włożeniu kluczyka obydwie soczewki opadły na dół i tak już zostały Dopiero po jakimś czasie ręcznie je podregulowałem bo się nie dało jeździć w nocy. Błąd wyskakuje za każdym razem i lampy nie wykonują żadnych ruchów . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach