Witold Rogowski Zgłoś #81 Napisano 3 Czerwca 2012 i mnie dopadło.Odczytany błąd - 2628, czujnik pozycji modułu obrotowego, prawa strona. I teraz pytanie do mądrzejszych: czy do wymiany jest sterownik doświetlania (5M0907357C) czy coś co ETKA nazywa "moduł zasilający świateł doświetlających" (7L6941330)? Światła świecą, więc nie palnik, nie przetwornica. To jeszcze jedno, co zauważyłem. Po odpaleniu "test" (prawo/lewo/góra/dół) robi tylko prawe światło, lewe stoi nieruchomo. I w związku z tym pytanie: ponieważ odczytany błąd 2628 informuje o awarii czujnika... z prawej strony to traktowac to jako zły opis błędu czy jest coś takiego, że sygnał na lewą (martwą) lampę "przechodzi" przez płytkę prawej lamy i jeśli ta jest strzelona to nie ruszy lewa? Trochę zawiłe, ale nie mam jakoś ochoty metodą prób i błędów wymieniać wszystkiego po kolei. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #82 Napisano 6 Czerwca 2012 witek zobacz czujniki na przedniej osi i na tylnej ostatnio był u mnie kumpel i jemu sie rozpadł czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
legiohoolik Zgłoś #83 Napisano 30 Czerwca 2012 witam panowie jakis tydzien temu padl mi lewy zarnik tzn. poswiecil dwa dni na fioletowo i zgasl diagnoza w ASO zarnik padl ale po wymianie ten nowy tez nie swiecil wiec panowie powiedzieli ze przetwornica nowa 1700plnow ale mieli uzywana z innego paska zalozyli i dzialaja tylko krotki i dlugie nie dziala samopoziomowanie i doswietlanie zakretow no i pojawil sie komunikat AFS inoper......... szykuje mi sie niedlugo wyjazd a oni nie wiedza co dalej robic jakies sugestie co moze byc nie tak czy moze lepiej szukac nowej przetwornicy????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #84 Napisano 9 Lipca 2012 Zrobione. Błąd 2628 - niesprawny (w moim przypadku przycinający się) silniczek regulacji zasięgu - wyszło podczas aktywacji. Założony z B7 - dział wszystko idealnie, komunikat z deski zniknął. Przyokazji zdjętego zderzaka poszła nowa pompka sprysk. świateł i czujnik chrom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #85 Napisano 9 Lipca 2012 Zrobione.Błąd 2628 - niesprawny (w moim przypadku przycinający się) silniczek regulacji zasięgu - wyszło podczas aktywacji. Założony z B7 - dział wszystko idealnie, komunikat z deski zniknął. Możesz nieco rozwinąć temat tego silniczka, może masz jakieś zdjęcia Ja mam u siebie błąd 2629 i w ASO stwierdzili, że jest uszkodzony moduł od doświetlania zakrętów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #86 Napisano 9 Lipca 2012 to pewnie w opisie masz lewą stronę. Więc nie jasne dla mnie było określenie "moduł". Byłem przekonany, że chodzi o płytkę sterującą wbudowaną w klapkę zamykającą reflektor. Ale ona jest trochę drogawa (400 zł, na alledrogo, używka). Więc pożyczyłem taką płytkę z innego paska i niestety błąd dalej wyskakiwał. Wykasowałem błąd, i zacząłem robić Mega Macsem adaptację świateł. Błąd wyskoczył przy poleceniu regulacja zasięgu prawej lampy *ja miałem błąd prawej. Kupiłem silniczek regulacji zasięgu świateł (B7=B6), wymieniłem, przeprowadziłem adaptację i jest OK. Sama wymiana to jedno piwo (Paulaner z Lidla po 3,99). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #87 Napisano 10 Lipca 2012 to pewnie w opisie masz lewą stronę.Więc nie jasne dla mnie było określenie "moduł". Byłem przekonany, że chodzi o płytkę sterującą wbudowaną w klapkę zamykającą reflektor. Ale ona jest trochę drogawa (400 zł, na alledrogo, używka). Więc pożyczyłem taką płytkę z innego paska i niestety błąd dalej wyskakiwał. Wykasowałem błąd, i zacząłem robić Mega Macsem adaptację świateł. Błąd wyskoczył przy poleceniu regulacja zasięgu prawej lampy *ja miałem błąd prawej. Kupiłem silniczek regulacji zasięgu świateł (B7=B6), wymieniłem, przeprowadziłem adaptację i jest OK. Sama wymiana to jedno piwo (Paulaner z Lidla po 3,99). Dokładnie, lewa lampa. Moduł już co prawda zamówiony, także najwyżej będę go sprzedawać, silniczek gdyby był potrzebny też mam na podmianę z lewej lampy z B6 (znajomy mechanik ma taki reflektor rozbity). Cieszy mnie, że silniczek można wymienić i to nawet po piwie Czyli ciężko raczej nie będzie... Czyżby diagnoza ASO była o kant tyłka rozbić U mnie nie da się w tej chwili przeprowadzić adaptacji, bo są błędy, których wykasować nie można. Ale test świateł odziwo bez adaptacji działa-opuszcza światła i podnosi (obie lampy)-brakuje tylko ruchu na boki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #88 Napisano 11 Lipca 2012 U mnie test światłami też robił, mimo tego, że silniczek niby nie działał. Zakładam więc, że może się już przycinał albo ch go wie co. Wymieniłem, jeżdżę i jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #89 Napisano 13 Lipca 2012 U mnie test światłami też robił, mimo tego, że silniczek niby nie działał. Zakładam więc, że może się już przycinał albo ch go wie co. Wymieniłem, jeżdżę i jest OK. U mnie błąd 2629 zniknął po wymianie modułu. Okazało się, że... miałem moduły różnych generacji w lampach. Teraz już nie ma żadnych błędów i obie lampki działają prawidłowo. Zastanawiam się teraz, czy wymontowany moduł jest sprawny, czy też nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #90 Napisano 16 Października 2012 czy aby nie umiera żarnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #91 Napisano 16 Października 2012 kończy się ksenon... też tak miałem, jak się rozpalał to zanim zaskoczył zapalał się i gasł, potem podczas jazdy potrafił zgasnąc, wjeżdżałem na podwórko to się zapalał....itd..... zdecydowanie do wymiany (proponuje od razu oba... drugi pewnie zacznie wkrótce, że o róznicy w świetle przy jednym nowym, a drugim starym nawet nie wspomnę..) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #92 Napisano 16 Października 2012 (edytowane) problem ten jest od 2 lat:) ale ostatnio mnie juz zaczyna to draznić.. przy spokojnej jezdzie nie zgasnie ani razu.. jaka jest zaleznosć ze gasnie akurat na 3 biegu i czasmi przy hamowaniu... bo ja nie widze.. wczoraj zczytałem błąd vcdsem ale tutaj chyba cudów nie ma.. Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V1.lbl Control Module Part Number: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Component and/or Version: AFS-Steuergeraet 0003 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 00028 028 00001 Additional Info: 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l X018 7L6941330 AFS-Lst.-Modul r X018 VCID: F1E324609139 1 Fault Found: 01328 - Convenience System Data Bus 013 - Check DTC Memory - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101101 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 236 Błąd też uzyskuje kiedy włącze zapłon, światła, poczekam chwile, wyłącze je i znowu włącze to po chwili ten ksenon prawy zgaśnie na 3s zapali sie na 3 s i zgasnie na stałe. włączy się po wyłączeniu i włączeniu świateł przełącznikiem do ich zmiany. to nie może być problem z przetwornicą? Edytowane 18 Października 2012 przez Kamilek1307 dodanie informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wuteka Zgłoś #93 Napisano 18 Października 2012 (edytowane) Witam. Pozwolę się podłączyć pod istniejący wątek. A więc wyskoczyła mi kontrolka z migającą żaróweczką+komunikat o ASF........................................................................................................................ edyt:// Blop Edytowane 18 Października 2012 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #94 Napisano 18 Października 2012 Witam. Pozwolę się podłączyć....Czekam na wasze wypowiedzi. Kolego weź wyluzuj i nie spamuj, już 3 raz piszesz to samo w 3 temacie. Jak będzie ktoś znał odpowiedź na Twój problem to napisze, widać na razie nie ma osoby co przerabiała ten błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #95 Napisano 18 Października 2012 3 raz piszesz to samo w 3 temacie. nie 3 tylko 4 http://forum.vw-passat.pl/threads/112787-Bi-xenon-skretny-usterka?p=1768894#post1768894 wczoraj ostrzeżenie a dzisiaj następny-ten sam post :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #96 Napisano 19 Października 2012 pomoże ktoś z tym błędem? 01328 - Convenience System Data Bus 013 - Check DTC Memory - MIL ON podczas wywalenia gaśnie prawy xenon. Błąd raczej nie przypomina spalonego/kończącego się żarnika. test xenony dół/prawo/lewo/góra przechodzą poprawnie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #97 Napisano 29 Października 2012 Dziś zaświeciła mi się zółta żaróweczka na zegarach i wyrzuciło komunikat "Front right dipped beam not working". Oczywiście prawy xenon nie świeci. Próbowałem poruszać różnymi kabelkami, bo światło padło po tym, jak dolewałem płynu do spryskiwaczy, ale dalej lipa. Możliwe, żeby tak szybko padł mi żarnik ? Wymieniałem obydwa trochę ponad rok temu w ASO i w zasadzie przejechałem niecałem 50k km. Poprzednie starczyły na 180k km i po prostu zaczęły słabo świecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aj27 Zgłoś #98 Napisano 29 Października 2012 AndrzejZ miałem to samo,opisane jest to w tym wątku post 41.czy wlałeś wszystko przez lejek ,czy trochę ci się porozlewało?mi się porozlewało i stąd problemy.w skrócie to maiłem zaśniedziałą płytkę z elektroniką w lampie(normalnie biały nalot na scalakach) i jak dostało wilgoci to nie świeciło.trzeba rozebrać zderzak aby dostać się do lampy,wyjąć lampę,wyczyścić płytkę(wd40 i szczoteczka do zębów),potem poskładać i dać silikon na uszczelkach.liczę że na 95% masz to samo co ja.lampa gasła nawet po wjechaniu w dużą kałużę i tak za 2-3 dni znów zaczęła świecić,albo jak postał w ciepłym i suchym garażu.po naprawie i szczelnym zamknięciu ponad rok spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #99 Napisano 4 Listopada 2012 (edytowane) no i niestety mnie dopadło, 2 tyg temu wymieniłem oba żarniki, wszystko było ok do wczoraj. lewy żarnik zamrugał kilka razyw trkacie jazdy, po chwili znowu zamrugał i w końcu zgasł/ Na komputerze standardowo AFS.... Dzisiaj podłączyłem VAGA i pokazało następujące błędy: Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-V1.lbl Oznaczenie elementu: 5M0 907 357 HW: 5M0 907 357 Komponent i/lub wersja: AFS-Steuergeraet 0003 Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 05311 000 00000 Dodatkowe informacje: 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l X018 7L6941330 AFS-Lst.-Modul r X018 VCID: F1E32E55E8F7EE905EB Znaleziono 1 błąd: 01328 - Magistrala grupowa układu komfortu 013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11101101 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 96 Wskaźnik czasu: 0 i drugi Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-23-H.clb Oznaczenie elementu: 3C0 937 049 J HW: 3C0 937 049 J Komponent i/lub wersja: Bordnetz-SG H37 1301 Kodowanie: F78A8F0700041A00460000000F000000001B5D435C0000 Kod serwisu: WSC 05311 000 00000 Dodatkowe informacje: 3C1955419 Wischer VW461 001 0101 1K0955559AE RLS 150906 014 1201 VCID: 30656B51A37D2798915 00978 - Żarówka świateł mijania lewego reflektora (M29) 010 - Przerwa / zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101010 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 97 Przebieg: 232103 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2012.11.03 Czas: 16:44:00 Ramka zamrożona: ON Napięcie: 14.20 V ON ON OFF OFF OFF Przeczytałem cały temat i nikt nie pisał że błąd żarnika mu wyskoczył, tylko każdemu 01328. Możlie że żarnik padł?? czy raczej szukać przczyny w sterowniku świateł?? to ten na klapce od reflektora?? dodam że nie działa doswietlanie zakrętów pozdrawiam Edytowane 4 Listopada 2012 przez Weso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #100 Napisano 5 Listopada 2012 Sprawdź, czy dobrze podłączyłeś palnik. NIe pamiętam, jaki miałem błąd w czerwcu, ale po zdemontowaniu reflektora uzmysłowiłem sobie, że bezprzewodowo to telefon komórkowy może najwyżej działać-miałem rozłączony palnik. Z lewej strony jest jeszcze na tyle łatwo, że może dasz radę dostać się przez nadkole do reflektora-bez demontowania zderzaka i samego reflektora-musisz zdjąć tylną osłonę, tam gdzie jest moduł. Aha-nie przeprowadzisz żadnego kodowania, jeśli oba reflektory nie będą działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach